Какво "добринки" правите на колата си?
Модератор: Общи модератори
Използването на спирачното действие на двигателя е много полезно нещо както за самия него така и за безопасноста на движение, икономия на гориво, а от там веднага рефлектира върху отделянето на вредни емисии в атмосферата което е малко позабравено в нашата мила родина.
Забелязал съм, че младите и неопитни шофьори, а и всички жени
при опит да намалят скороста бързат да натиснат съединителя още преди дори да са отпуснали педала на газта, колата продължава да лети и после е необходимо двойно по голямо усилие за спиране. - Това не се отнася за подържниците на тезата в тази тема за не използване на двигателя при спиране, който мисля че са завладяни от фикс идеята да не претоварят коляно-мотолвилковия механизам на своя мотор
който е направен да понася много по голями натоварвания.
Май прекръстихме темата
Забелязал съм, че младите и неопитни шофьори, а и всички жени


Май прекръстихме темата

- Tender
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 394
- Регистриран на: 24.07.2003
- Пол: Мъж
- Кара: E60 BMW 525d
- Мечтае да кара: BMW M5
alx написа:аз ще подходя научно- всеки път като двигателя прави "ъъъъъъъъъъ...." - го вадя от скорост и спирам със спирачките или го пускам по интерция![]()
Ами точно по този начин гориш повече бензин от колкото ако го пуснеш по инреция но на скорост. В Твоя случай гориш 1 л/час (грубо казано) а във другия 0л/100км но разбира се това е осъществимо само ако си по наклон надолу защото иначе колата ще започне да губи обороти и ще иска или газ или по ниска преддавка...
SGV
Postman, благодаря за компетентното мнение и опита за изясняване на фактите. За съжаление отново безуспешен, в предвид последвалите изказвания.
Не искам да се впускам да опонирам на мнозинството отговорили по темата - не намирам смисъла. Мислех да копирам учебници... не си струва.
Смешно ми е как с лека ръка опровергаха двама инженери по двг. с вътрешно горене.
Весели празници!
Не искам да се впускам да опонирам на мнозинството отговорили по темата - не намирам смисъла. Мислех да копирам учебници... не си струва.
Смешно ми е как с лека ръка опровергаха двама инженери по двг. с вътрешно горене.
Весели празници!
Добрините,които правя на колата са зимните гуми Нокиан Нордман 195/65/15,нова стъргалка за лед
,препарат против замръзване на уплътненията и ключалките!Винаги загрява известно време преди да потегли..Вчерашната мивка също-трябваше да сваля целия лед и огромното количество мръсотия!
Сега обмислям да й сложа и едно найлонче отпред да загрява по-бързо

Сега обмислям да й сложа и едно найлонче отпред да загрява по-бързо

- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
alx написа:не. не горя. бордовия ми компютър показва 0/100 разход като се пързалям надолу на неутрална, докато ако просто отпусна газта и вървя надолу на скорост компютъра показва 2 до 5/100 разход.
Моя показва точно обратното ,т.е. когато съм на моторна спирачка показва 0 .. предполагам на всички собственици на BMW ще е така

Diablo написа:Postman, благодаря за компетентното мнение...
Моля, но явно не е било компетентно...
Diablo написа:Мислех да копирам учебници... не си струва.
Не знам дали знаеш, но тези учебници които искаш да копираш са писани не от голмайстора на Кайзерслаутерн, а от хората проектирали и пуснали в производство въпросните автомобили, които след определен етап от живота си са се оттеглили като преподаватели във въпросните училища или го правят паралелно. Ма ти тва нема откъде да го знаеш, така че тези учебници едва ли истиснки...не се занимавай, едва ли някой ще повярва. Аз гаранция няма да повярвам...
Diablo написа:Смешно ми е как с лека ръка опровергаха двама инженери по двг. с вътрешно горене.
На мен не ми е смешно, защото аз не съм инженер по двигатели и не се чувствам опроверган - просто не съм бил прав...
С риск да продължа offtopic-а в темата искам да кажа, че е тъпо да се спира с 2 двигателни колела при положение, че можеш да го направиш с 4 спирачни (говорим за по-голямата част от колите, които са с 2 двигателни колела)
А това за инструкторите - мен са ме учили да спирам със съединител и спирачка.. и така и правя.. а за разхода.. нямам представа
то аз не плащам бензина, за кво да го меря:)
А това за инструкторите - мен са ме учили да спирам със съединител и спирачка.. и така и правя.. а за разхода.. нямам представа

No bling at the Ring
- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
Postman написа:...
Абе дори и от вратаря на Байерн Мюнхен да сте се учули, за мен важното е, че като се включихте в дискусията определено я разнообразихте и обогатихте. Имаше какво да се научи и от двете спорещи страни. Специално моята практика доста добре си пасна с теорията на Диабло, и си направих съответните изводи.
- LordDigital
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 170
- Регистриран на: 6.02.2002
- Местоположение: jdM_s0M3wH3Re.loc
Postman написа:.. Ма ти тва нема откъде да го знаеш, така че тези учебници едва ли истиснки...не се занимавай, едва ли някой ще повярва. Аз гаранция няма да повярвам...
Postman тебе те знаем ,че си дърт неверник:) само ,че за да спестим на некои хора закаченато на крушки по инжекторите ,ето 2 каринкочки.
Първата е от оргинална сервизна книжка на автомобил ,модел около 1990 , втората е от учебник за механици (ASI изпитите мисля).


Значи всяка модерна кола която минава някакви емисии ,я има тази система. При Шкодата ми е механична ,със електромагнитен жиглиор доколкто си спомням. Тва не значи ,че нема разни коли които не ходят на емисии ,МАП-вани и реМап-вани при които тва е изключено разбира се:)
И обратно към темата ,само да добавя ,че аз на скорост избягвам да спирам - не заради друго ми щото съм правил шпагат като 500+НМ трансмисия лети към краката ми...

Лорде точно това трябваше май да се пусне - не теорията, а практическото ръководство. Който има желание действително има възможността да си направи правилните изводи вече.
Аз не те бъркам теб, ами ти се бъркаше. Все пак мерси за съвета. Успех и на теб на "улицата".
alx написа:мене не ме бъркай![]()
аз ти казвам какво пише във бордовия компютър. а теорията... ако тя беше всесилна всички производители щяха от първия път да правят перфектните коли
успех със учебниците. и не забравяй, че улицата винаги цака кад-а
Аз не те бъркам теб, ами ти се бъркаше. Все пак мерси за съвета. Успех и на теб на "улицата".
Не мога да си кривя душата
Всичко което прочетох е наистина така,,
ама то си има обяснение и за спирачката и за газта
Ако някой мисли че не се ползва мотора за спиране ГРЕШИ.но спирачката си е само за спиране някой да неме разбере погрешно
Някой Чувал ли е за пълен електронен инжекцион !!!!!!
Този тип дв било бензин било дизел когато си на скорост и отпуснеш газта компютъра отчита положително "поналягане" това само
вмятам е приблизително преазен ход на дв. колелата въртят гумите и на дв. не е необходимо гориво, тогава не се подава гориво ама никто капка и двигателя дефакто е изключен.Когато подналягането достигне о-лево положение или отрицателна стойност компютъра на колата започва да подава инф на дюзите да работят и те моментално го правят. Повечето от нас караме такива мотори.....
Опитайте когато спускате на скорост колата не отчита разход а ако изключите от скорост комп. смята приблизително разход но той работи на празен ход.
За това кой как кара Аз съм на мнение както може
ама то си има обяснение и за спирачката и за газта


Ако някой мисли че не се ползва мотора за спиране ГРЕШИ.но спирачката си е само за спиране някой да неме разбере погрешно
Някой Чувал ли е за пълен електронен инжекцион !!!!!!
Този тип дв било бензин било дизел когато си на скорост и отпуснеш газта компютъра отчита положително "поналягане" това само
вмятам е приблизително преазен ход на дв. колелата въртят гумите и на дв. не е необходимо гориво, тогава не се подава гориво ама никто капка и двигателя дефакто е изключен.Когато подналягането достигне о-лево положение или отрицателна стойност компютъра на колата започва да подава инф на дюзите да работят и те моментално го правят. Повечето от нас караме такива мотори.....
Опитайте когато спускате на скорост колата не отчита разход а ако изключите от скорост комп. смята приблизително разход но той работи на празен ход.
За това кой как кара Аз съм на мнение както може
- ataman
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 14.11.2004
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Здравейте. Изчетох доста поста, не видях това, че зимата не е доре да с еоставя колата на ръчна-замръзва много коварно:). Съжалявам ако е казано...наистина имах доброто желание да изчета всичко, но няма да е сега:)
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани