Дускусия: Защо не слагат SMG кутия на дизелови мотори?

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Дускусия: Защо не слагат SMG кутия на дизелови мотори?

Мнение от ICE » 28 Фев 2005, 13:46

След като прочтох една статия за развитието на БМВ и появата на SMG (секвенциална скоростна кутия), се замислих над следното:
През новата 2005г., SMG кутия за моделното семейство 5 (Е60) се предлага единствено за 540 и М5 (мисля че го имаше като опция и за още един по-малък двигател). Тогава се замислих, защо не се предлага дизелов автомобил (като 535d или по-известен сред нас като М5d) със секвенциална скоростна кутия (SMG)? Мисля си, че точно на този модел би му подхождала такава кутия.
А вие какво мислите?

Weißwurst-Fresser
Аватар
Мнения: 2687
Регистриран на: 22.11.2003
Местоположение: в рекарото
Кара: F40

Мнение от CheGevara » 28 Фев 2005, 16:37

казана дума - хвърлен камък .... хайде сега обясни на смъртните какво е това "секвенциална скоростна кутия" (SMG) ? :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1126
Регистриран на: 5.07.2004
Местоположение: Пловдив
Кара: M3 и Volvo XC70

Мнение от Tod » 28 Фев 2005, 16:52

Бива да помислим по този въпрос!
Ама сложете го в основен форум :D

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 28 Фев 2005, 17:03

535d е само автоматик, защото няма ръчна скоростна кутия, която да може да издържи толкова голям въртящ момент. SMG e по същество ръчна скоростна кутия, която се мести от електрохидравличен механизъм.

SMG се слага само на М3 и М5, и в олекотен вариант я има и за топ моделите от 3тата серия и Z4, но при тях е доста по-бавна от "истинската' версия.

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 28 Фев 2005, 17:30

kay написа:535d е само автоматик, защото няма ръчна скоростна кутия, която да може да издържи толкова голям въртящ момент.

kay, не така несериозно бе човек.
Значи данните са следните:

М5 :arrow: 520 Нм въртящ момент
М5d :arrow: 560 Нм въртящ момент.
Разликата е само 40 Нм :idea:
Не мисля че причината да не предлагат SMG кутия за дизеловата версия на М5 е тази. Според мен този довод е неоснователен.
Колеги, дайте нещо по сериозно.

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 28 Фев 2005, 18:41

причината е маркетингова...

хората които си купуват дизели са заинтересовани от икономии.. от там и гледат колата да е максимално евтина. това обаче е проблем защото на дизела понеже е мръсен се налага върху цената от държавата (от там и дизелите са по-скъпи от сравнимите бензинови модели). едно смг само ще качи още цената.

идеята е че във момента поради куп причини дизелите са стигнали ниво на цените си при които всяко покачване ще ги направи неатрактивни. смг би качило цената :)

другия проблем е че смг има имидж на инструмент спомагащ спортното каране. което пък е пак във разрез със типичния притежател на дизел и причината поради която го е купил :)

като технологията на смг поевтинее и дизелите станат по-спортни- ще почнеме да ги виждаме манюматиците и при печките...

та така. а иначе не мисля че въртящия момент е проблем.
алекс
трабант 601с
разни други возила

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 28 Фев 2005, 19:14

А според мен, ще почнат да я предлагат скоро или най късно за фейслифта на Е60 (забравих му името според БМВ).

Междудругото, сигурно ли е, че не се предлага, защото се съмнявам да е само за големите двигатели. За най малките както и да е ама мисля че на Е46 320 я бях виждал на едно изложение затова питам, може и да бъркам :roll: :roll: :confused:
Изображение

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 28 Фев 2005, 19:19

alx написа:причината е маркетингова...

Ииииии имаме участник познал верния резултат. И аз мисля така, ама не точно така. Според мен тази красавица е революция в дизеловите двигатели и е достигнала повратната точка, при която дизелите започват бавно, но славно да задминават бензиновите ДВГ-та. :mhihi:

alx написа:Хората които си купуват дизели са заинтересовани от икономии.. от там и гледат колата да е максимално евтина...едно смг само ще качи още цената.
Идеята е че във момента поради куп причини дизелите са стигнали ниво на цените си при които всяко покачване ще ги направи неатрактивни. смг би качило цената :)

Дааа, колега прав си, ама ако е опция, както при по-малките бензинови варианти т.е., който я иска да си плаща, тогава какъв ще е проблема? :dunno:

alx написа:Другия проблем е че смг има имидж на инструмент спомагащ спортното каране, което пък е пак във разрез със типичния притежател на дизел и причината поради която го е купил :)

Ех, и ти сега....че то и дизела не е типичния агрегат, който познаваме (и някои от нас си караме :( )

alx написа:когато технологията на смг поевтинее и дизелите станат по-спортни- ще почнеме да ги виждаме манюматиците и при печките...
та така. А иначе не мисля че въртящия момент е проблем.

Ми то мисля, че момента е назрял. :mhihi:
Така както върви дизела, той направо си е достигнал по показатели бензиновия ДВГ.
Пример:
Пежо 1.6 бензин по показатели е = на 1.6 дизел :idea:

И като вземеш предвид, че 535d има доста по-спортно поведение от по-малките си бензинови 5-ци (братовчеди), та в този ред на мисли ти представяш ли си какво ще им се случи (не че сега няма да им се случи), ако сложат на печката 535d SMG?
Отговор: Ще ги размазва дзверски!!! :mhihi: :mhihi: :mhihi:

И се връщам в началото. Затова според мен всичко е маркетинг:
Първо пускат 535d :arrow: всички за възхитени, що за кола е (не кола а извънземно) :arrow: следва морално остаряване на модела и за да задържат интереса (който според мен скоро няма да спадне) :arrow: хоп и пускат като опция SMG. И когато дойде този момент, дай Боже да е скоро, бензиновите автомобили ще трябва да се съобразяват с дизеловите на магистралата (а защо не и на пистата).
ПП. Леле колко неща написах, направо не е за вярване. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 28 Фев 2005, 19:23

казваш дизелите минавали бензиновите двг. за това може да се поспори.....я дай едно турбо на бензина и виж кой как върви.....са ако говорим за иконимий може :!:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 312
Регистриран на: 29.05.2003

Мнение от deliveryman » 28 Фев 2005, 19:34

alx,би ли обяснил разликата м/у SMG и SMG II???

devildriver
Аватар
Мнения: 4054
Регистриран на: 21.04.2002
Пол: Мъж
Кара: E30
Мечтае да кара: McLaren F1

Мнение от SlipKnoT » 28 Фев 2005, 19:36

///M Power написа:казваш дизелите минавали бензиновите двг. за това може да се поспори.....я дай едно турбо на бензина и виж кой как върви.....са ако говорим за иконимий може :!:


Мда... сложи каскадно турбо на бензинов двигател 3 литра.. и тоя 535д ще го отнесеш като "куцо пиле домат"..

Иначе по темата.. на Айс предположението изглежда най вярно.. така, че ще видим..

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 28 Фев 2005, 19:41

не. дизелите скоро няма да стигнат бензиновите като динамични характеристики... (във смисъл коне и отзивчивост).

просто защото при дизела управлението на запалването е трудно (защото запалването е спонтанно малко или много).. от там и високи обороти са непостижими (поне за момента). а оборотите са тези които ти позволяват да сложиш подходящи предавки - особено за доускорение. поради тесния си обхват на обороти дизелите са със дълги предавки. да, но дългите предавки са стръмни. от там и доускорението (или ускорението над 100км) страда.

дизела тръгва страшно (въртящ момент). дори може да тръгне по-страшно от бензина... но до към 100км.. после му става прекалено стръмно и по-късите предавки на бензина започват да дават превес. на това му се вика "преимущество във конете" :) 0-200 е трагично за повечето дизели.

да не говориме че двигателя е толкова инертен че едно бързо смг ще има много проблеми със синхронизацията.. чуквал ли си газта на дизел на място? видял ли си колко бавно се качва и пада? смг-то е за бързина на смяната. дизела не обича обаче да му сменяш бързо предавките. това може би да е единствената тех. причина за която се сещам че да не са популярни смг сред печките :)
алекс
трабант 601с
разни други возила

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Мнение от Giorceto » 28 Фев 2005, 20:58

Стана ми интересно относно издръжливостта на дизеловите двигатели и на бензиновите, горе долу един дизелво двигател при каране еднакво с това на бензиновия ще се нуждаят ли от основен ремонт по едно и също време или дизела ще сдаде багажа по бързо. според мен двигател със свръх пълнене пък било и то малко над нормалното се износва по-бързо от атмосферен :)
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 28 Фев 2005, 21:12

ICE написа:
kay написа:535d е само автоматик, защото няма ръчна скоростна кутия, която да може да издържи толкова голям въртящ момент.

kay, не така несериозно бе човек.
Значи данните са следните:

М5 :arrow: 520 Нм въртящ момент
М5d :arrow: 560 Нм въртящ момент.
Разликата е само 40 Нм :idea:
Не мисля че причината да не предлагат SMG кутия за дизеловата версия на М5 е тази. Според мен този довод е неоснователен.
Колеги, дайте нещо по сериозно.


:uups: но това е причината да няма ръчна кутия на 535d...

друга причина да няма SMG на дизел е, че тя е направена лека и за високи обороти - не за голям въртящ момент и къси предавки. просто е създадена за друг тип двигател от нулата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1355
Регистриран на: 19.08.2003
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж

Мнение от grnka » 28 Фев 2005, 21:29

GIORCETO написа:Стана ми интересно относно издръжливостта на дизеловите двигатели и на бензиновите, горе долу един дизелво двигател при каране еднакво с това на бензиновия ще се нуждаят ли от основен ремонт по едно и също време или дизела ще сдаде багажа по бързо. според мен двигател със свръх пълнене пък било и то малко над нормалното се износва по-бързо от атмосферен :)


оффтопик колега ама относно издръжливостта на дизелите.Значи тази събота след моята кола влезе едно 325 ТДС туринг за смяна на масло...Пича поръчил да му сложат Кастрол ТВС 10В-60 ...без да искам огледах се вътре на километража и пишеше 660.000 км :shock:
след бърза справка със собственика колата я има 3 години купил я на 200.000 км ,за 9.000 км харчел половин литър масло,сменял 2 пъти съединител и 3 пъти предни амортисьори и 2 пъти задни и мотора никога не е бил отварян...пък мотора когато запали не ми се струваше звука като стар дизел..в сравнение с един А6 2.5 тди който от първи собственик и на 150.000 км звучеше като Мерцедес стара пура дизел... т.е. е*и му майката..знаех че е як мотор ама чак толкова?? както и да е...говорих с него какви проблеми е имал и той споделил че водната помпа и термостата и виско ги сменял навреме когато първата взе да тече малко по малко отдолу...хех...

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook