BMW Turbo Concept (E25) - 1972 година
Модератор: Общи модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- Bavarcho
- Пантерчо
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
BMW Turbo Concept (E25) - 1972 година
BMW Turbo Concept E25 1972
Уникален за времето си, и не само, BMW Turbo Concept е създеден за летните олимпийски игри в Мюнхен през далечната 1972 година. Създаден за да демонстрира иновативните характеристики на дизайна, най-новите системи за сигурност и също така да покаже на света, че немските производители са излезли от трудния за тях период през 60-те години. BMW Turbo Concept, или както ще я наричаме за по-кратко Е25, се явява като предшественик на култувия М1, също като него Е25 има нисък профил, средноразположен двигател и дълга предна част.
Дизайна е дело на Paul Bracq, директор на дизайна в BMW през 70-те години, Е25 е един от най-забележителните му творения. Дизайнера тъкмо е завършил предния си проект TGV, влак вдигащ 300км/ч., вдъхновен от поседните Италиански суперавтомобили съзадава дизайна на Е25. Въпреки съвсем новия за BMW дизайн той успява да вмъкне характерните бъбреци. Добавя множество уникални за времето си нововъведения включващи по-заоблен нос, вдигащи се нагоре врати, странични въздушни решетки и по-изваяна задна част. Модела използва първите в Европа деформируеми предна и задна броня. Задните колела са наполовина покрити за да се достигне по-голяма аеродинамика.
Интериора също е много впечатляващ. Включва доста детайли и впечатлява с множество чудати инструменти, вероятно вдъхновени от завладяващите състезателни моторни лодки, които включват пасивна система за безопасност и не на последно място система за навигация.
Автомобила е обурудван с най-новите технологии за безапосност, дори неизползвани досега в други автомобили. Предната и задна броня са отделни елементи, като са направени от специален вид пяна с малки стоманени греди, предназначени да поемат по-голяма част от енергията при удър. Монтирана е нова по-ефективна кормилна уредба. Не на последно място радарна система предупреждаваща водача за автомобили движещи се много близко. Ниския център на тежестта също помагал за безопастността.
Средноразположеният двигател използващ принудително пълнене дава името BMW Turbo. Взет "назаем" от '02 серията четирицилиндровия двигател с турбо предоставя 280к.с. и 238.0 Nm въртящ момент. В комбинацият с аеродинамичната форма, малкия четирицилиндров двигател, ускорява колата до максималните 250км/ч.
Купето е боядисано в два необичайни цвята, подчертаващи иновативните брони. Е25 получава наградата Автомобил на годината от Revue Automobile Suisse.
По-късно при съзадаването на легендарното М1 са използвани доста елементи от дизайна и голяма част от системите за сигурност на Е25. Има прилика и между дизайна на предната част на 8-ма серия Е31 и Е25.
От Е25 са произведени само два екземпляра, единия може да се види в музая на BMW в Мюнхен. Модела все още е в пълна изрядност и е готов да запали.
Основни характеристики
Основна информация
Категория ............................................... 2S FHC (2 seats Fixed-head coupe)
Дизайнер/студио ...................................... Paul Bracq
Година на производство .............................. 1972
Брой врати .............................................. 2 (две)
Произведени бройки ................................... 2 (две)
Шаси и размери
Междуосие ............................................ 2400 мм 94.5 инча
Стъпка ................................................. отпред 1550 мм 61 инча
........................................................... отзад 1530 мм 60.2 инча
Дължина ............................................... 4144 мм 163.1 инча
Широчина .............................................. 1880 мм 74 инча
Височина ............................................... 1100 мм 43.3 инча
Коефициент ........................................... дължина/междуосие 1.73
Тегло ................................................... 980 кг 2161 паунда
Двигател
Разположение ......................................... средноразположен
Положение ............................................. напречно
Диаметър на цилиндъра х Ход на буталото ....... 89.00 mm × 80.00 mm 3.5 in × 3.15 in
Брой цилиндри ......................................... 4
Работен обем .......................................... 1991 cc (121.498 cu in)
Тип ...................................................... SOHC (Single overhead camshaft) - 2 клапана на цилиндър, 8 клапана общо
Степен на сгъстяване ................................. 6.80:1
Максимална мощност ................................. 279.8 PS (276.0 bhp) (205.8 kW) / 7200 rpm
Максимален въртящ момент ........................ 238.0 Nm (176 ft·lb) (24.3 kgm)
Спирачно усилие ...................................... 1502.2 kPa (217.9 psi)
Охлаждане ............................................. водно
Динамика
0-100 km/h ............................................ 6.60 s
0-100 mph ............................................. 15.70 s
Максимална скорост ................................. 250 km/h (155 mph)
Съотношение конски сили/тегло .................. 281,63 к.с. / тон
Други
Задвижване ........................................... задно RWD (Rear wheel drive)
Скоростна кутия ...................................... четири степенна механична
Галерия
Преведено и написано от Bavarcho (Н.Кръстанов)
Уникален за времето си, и не само, BMW Turbo Concept е създеден за летните олимпийски игри в Мюнхен през далечната 1972 година. Създаден за да демонстрира иновативните характеристики на дизайна, най-новите системи за сигурност и също така да покаже на света, че немските производители са излезли от трудния за тях период през 60-те години. BMW Turbo Concept, или както ще я наричаме за по-кратко Е25, се явява като предшественик на култувия М1, също като него Е25 има нисък профил, средноразположен двигател и дълга предна част.
Дизайна е дело на Paul Bracq, директор на дизайна в BMW през 70-те години, Е25 е един от най-забележителните му творения. Дизайнера тъкмо е завършил предния си проект TGV, влак вдигащ 300км/ч., вдъхновен от поседните Италиански суперавтомобили съзадава дизайна на Е25. Въпреки съвсем новия за BMW дизайн той успява да вмъкне характерните бъбреци. Добавя множество уникални за времето си нововъведения включващи по-заоблен нос, вдигащи се нагоре врати, странични въздушни решетки и по-изваяна задна част. Модела използва първите в Европа деформируеми предна и задна броня. Задните колела са наполовина покрити за да се достигне по-голяма аеродинамика.
Интериора също е много впечатляващ. Включва доста детайли и впечатлява с множество чудати инструменти, вероятно вдъхновени от завладяващите състезателни моторни лодки, които включват пасивна система за безопасност и не на последно място система за навигация.
Автомобила е обурудван с най-новите технологии за безапосност, дори неизползвани досега в други автомобили. Предната и задна броня са отделни елементи, като са направени от специален вид пяна с малки стоманени греди, предназначени да поемат по-голяма част от енергията при удър. Монтирана е нова по-ефективна кормилна уредба. Не на последно място радарна система предупреждаваща водача за автомобили движещи се много близко. Ниския център на тежестта също помагал за безопастността.
Средноразположеният двигател използващ принудително пълнене дава името BMW Turbo. Взет "назаем" от '02 серията четирицилиндровия двигател с турбо предоставя 280к.с. и 238.0 Nm въртящ момент. В комбинацият с аеродинамичната форма, малкия четирицилиндров двигател, ускорява колата до максималните 250км/ч.
Купето е боядисано в два необичайни цвята, подчертаващи иновативните брони. Е25 получава наградата Автомобил на годината от Revue Automobile Suisse.
По-късно при съзадаването на легендарното М1 са използвани доста елементи от дизайна и голяма част от системите за сигурност на Е25. Има прилика и между дизайна на предната част на 8-ма серия Е31 и Е25.
От Е25 са произведени само два екземпляра, единия може да се види в музая на BMW в Мюнхен. Модела все още е в пълна изрядност и е готов да запали.
Основни характеристики
Основна информация
Категория ............................................... 2S FHC (2 seats Fixed-head coupe)
Дизайнер/студио ...................................... Paul Bracq
Година на производство .............................. 1972
Брой врати .............................................. 2 (две)
Произведени бройки ................................... 2 (две)
Шаси и размери
Междуосие ............................................ 2400 мм 94.5 инча
Стъпка ................................................. отпред 1550 мм 61 инча
........................................................... отзад 1530 мм 60.2 инча
Дължина ............................................... 4144 мм 163.1 инча
Широчина .............................................. 1880 мм 74 инча
Височина ............................................... 1100 мм 43.3 инча
Коефициент ........................................... дължина/междуосие 1.73
Тегло ................................................... 980 кг 2161 паунда
Двигател
Разположение ......................................... средноразположен
Положение ............................................. напречно
Диаметър на цилиндъра х Ход на буталото ....... 89.00 mm × 80.00 mm 3.5 in × 3.15 in
Брой цилиндри ......................................... 4
Работен обем .......................................... 1991 cc (121.498 cu in)
Тип ...................................................... SOHC (Single overhead camshaft) - 2 клапана на цилиндър, 8 клапана общо
Степен на сгъстяване ................................. 6.80:1
Максимална мощност ................................. 279.8 PS (276.0 bhp) (205.8 kW) / 7200 rpm
Максимален въртящ момент ........................ 238.0 Nm (176 ft·lb) (24.3 kgm)
Спирачно усилие ...................................... 1502.2 kPa (217.9 psi)
Охлаждане ............................................. водно
Динамика
0-100 km/h ............................................ 6.60 s
0-100 mph ............................................. 15.70 s
Максимална скорост ................................. 250 km/h (155 mph)
Съотношение конски сили/тегло .................. 281,63 к.с. / тон
Други
Задвижване ........................................... задно RWD (Rear wheel drive)
Скоростна кутия ...................................... четири степенна механична
Галерия
Преведено и написано от Bavarcho (Н.Кръстанов)
Последна промяна Bavarcho на 08 Сеп 2010, 14:49, променена общо 1 път
- Niki Lauda
- Е36 фен
- Мнения: 1350
- Регистриран на: 12.02.2005
- Пол: Мъж
- Кара: каквото има
Re: BMW Turbo Concept (E25) - 1972 година
Мисля че е пускано вече доста отдавна, а и преди да пуснеш нещо в основния потърси да не е пускано
Niki Lauda
- Bavarcho
- Пантерчо
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: BMW Turbo Concept (E25) - 1972 година
Niki Lauda написа:Мисля че е пускано вече доста отдавна, а и преди да пуснеш нещо в основния потърси да не е пъскано
Търсих
Одавна ми седеше на компютъра потърсих и реших да постна тема тук.
В основния я пуснах защото не се сетих друг раздел в който би се вписала, модовете да я преместят където трябва, ако изобщо и дадът живот.
Има още само една тема за модела и то е с няколко снимки (някой ги изровил) и обсъждаха кой е този модел инфо нямаше...
- vanioboy
- младши ентусиаст
- Мнения: 796
- Регистриран на: 10.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Z4 2.5 & E39 525
- Мечтае да кара: ///M6
Re: BMW Turbo Concept (E25) - 1972 година
Евала за информацията въпреки, че се имам за фен не съм навлизал в такива подробности за отделните модели и характеристики.А ако не беше пусната като нова тема,едва ли щях да и обърна внимание
- Bavarcho
- Пантерчо
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: BMW Turbo Concept (E25) - 1972 година
vanioboy написа:Евала за информацията въпреки, че се имам за фен не съм навлизал в такива подробности за отделните модели и характеристики.А ако не беше пусната като нова тема,едва ли щях да и обърна внимание
Жалко, че нещо никой не я отценява, колко ли от потребителите знаят за този прототип и много други, после се пишат големи фенове...
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: BMW Turbo Concept (E25) - 1972 година
Аз не помня да е писано за подобна кола, а и да е темата е добре направена и за много хора вярвам, че ще е интересна
- McClane
- младши ентусиаст
- Мнения: 786
- Регистриран на: 10.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: BMW Turbo Concept (E25) - 1972 година
bum_bum написа:Аз не помня да е писано за подобна кола, а и да е темата е добре направена и за много хора вярвам, че ще е интересна
Напълно подкрепям
Досега бях виждал само 2-3снимки на този модел и определено научих доста неща от темата
- Macros
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 162
- Регистриран на: 17.10.2008
- Местоположение: София
- Кара: E36
Re: BMW Turbo Concept (E25) - 1972 година
+1 Определено има какво ново да се научи в темата. На мен честно казано доста малко неща са ми известни около този легендарен автомобил
Re: BMW Turbo Concept (E25) - 1972 година
евала, колега! супер тема
аз пък мисля, че трябва да уважаваш труда на останалите, особено когато явно са се потрудили.
Niki Lauda написа:Мисля че е пускано вече доста отдавна, а и преди да пуснеш нещо в основния потърси да не е пускано
аз пък мисля, че трябва да уважаваш труда на останалите, особено когато явно са се потрудили.
- gugichamp
- младши ентусиаст
- Мнения: 539
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: Оффия
- Пол: Мъж
Re: BMW Turbo Concept (E25) - 1972 година
Е 25-цата е машина на времето
Някои от системите,които са
инсталирани в тази кола все
още се смятат за нововъведения
в доста от съвременните авто-
мобили ...
Едно голямо евала за инфото !
Някои от системите,които са
инсталирани в тази кола все
още се смятат за нововъведения
в доста от съвременните авто-
мобили ...
Едно голямо евала за инфото !
от свинята лебед не става...
- bmw-120
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 142
- Регистриран на: 24.02.2010
- Местоположение: Madrid
- Пол: Мъж
- Кара: чужди бараки :)
- Мечтае да кара: e30,36 M3
Re: BMW Turbo Concept (E25) - 1972 година
Уникален автомобил +1
- jakson
- ентусиаст
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: BMW Turbo Concept (E25) - 1972 година
Виждате ли германците колко напред са в автомобилостроенето !? Този автомобил е свръх модерен за времето си . Дизайна му е савършен . Интериора е перфектен , от сравнително малкия двигател за изкарали огромна мощ . Това е автомобил изпреварил времето си . Ако се замислим в другите държави какво са произвеждали по това време .... Например москвич 412 е пуснат в производство тогава , да не говорим за французи и италианци които се имат за много големи ....
- weedminer
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 247
- Регистриран на: 5.06.2010
- Местоположение: София/Карлово
- Пол: Мъж
- Кара: Печка
- Детайли за колата: Малка печка
Re: BMW Turbo Concept (E25) - 1972 година
Пич, супер си
Ама това ли е всичката информация, която можеш да добавиш към темата? Изчетох просто на един дъх Ако има още нещо да се добави като по-детайлен вътрешен поглед върху автомобила, би направило темата още по-добра.
Ама това ли е всичката информация, която можеш да добавиш към темата? Изчетох просто на един дъх Ако има още нещо да се добави като по-детайлен вътрешен поглед върху автомобила, би направило темата още по-добра.
- Bavarcho
- Пантерчо
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: BMW Turbo Concept (E25) - 1972 година
weedminer написа:Пич, супер си
Ама това ли е всичката информация, която можеш да добавиш към темата?
Това е информацията която събрах от няколко сайта (предимно немски), за снимките съм сигурен, че това са всички, който са с добро качество и размер. Ако имам време и намеря нещо ново ще го постна... има и доста повече знаещи хора от форума, който може да знаят и други неща надявам се в близко бъдеше да го видя на живо и ще направя доста снимки
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани