F80-М3/F82-М4 - 2014

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Nickelback » 11 Юли 2014, 9:26

Fear написа:Tова, което си написал включва ролята на аеординамиката и downforce-а.
Изрично съм споменал, че при абсолютно еднакви всички други условия, освен масата, по-тежката кола е в по-неизгодна позиция.
Аз спирам дотук, достатъчно се отклонихме от темата.

Колега, няма как всички условия да са еднакви при коренно различни маси... Процесите са сложни, динамични, нелинейни - преразпределяне на маси и т.н. Схаващаме ти идеята за леката, но това не отразява реалната ситуация, а просто е една идеализация.
Леките коли печелят на късите затворени писти. Тежките губят тям.
Но пък на по-отворените писти леките не са така доминантни. И понеже говорим за еднакви отношения кг/кс на по-отворената(бърза) писта шампион ще е тоя с повечето коне(по-скоро повече нютонметри по оборотния диапазон), щото ще има сила да бори аеродинамиката. И японеца го каза - на бързите завои по-тежкия има някакво предимство, стига и добре да се преразпределя и масата там.

Темата е много интересна, ще е хубаво някой модератор да не затрива последните мнения, а да ги премести като отделна тема :yes:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: София

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Fear » 11 Юли 2014, 9:41

Съгласен съм, че е чисто хипотетично, защото не можеш да добавиш или да махнеш маса, без да се промени центъра на тежестта и/или разпределението на масите.
Но все пак, тенденцията винаги е била да се търси максимално олекотяване, за всички автомобили - има си предимства и от динамична гледна точка, и от екологична такава. :)
Неслучайно именно за колата, за която е създадена тази тема, от BMW ни проглушиха ушите, че е по-лека от предишната генерация. ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Sharo » 11 Юли 2014, 11:29

Fear написа:Съгласен съм, че е чисто хипотетично, защото не можеш да добавиш или да махнеш маса, без да се промени центъра на тежестта и/или разпределението на масите.
Но все пак, тенденцията винаги е била да се търси максимално олекотяване, за всички автомобили - има си предимства и от динамична гледна точка, и от екологична такава. :)
Неслучайно именно за колата, за която е създадена тази тема, от BMW ни проглушиха ушите, че е по-лека от предишната генерация. ;)

Taka e защото масово тия коли не се карат по писта а по улиците от не много високо квалифицирани шофьори. Коли достатъчно добри, че може да ги караш по пистата, но това си е пазарен трик. А колкото по-лека е една кола толкова по-добре може да си коригираш грешките. Например ако влезеш грешно в някой остър завой е много по-лесно да коригираш треакторията и скороста си с лека кола отколкото с тежка. Едни гуми на лека кола изкарват доста повече от гуми на тежка кола... Съединители, полуоски, спирачки също.... Примерно ауди на големите си кораби сложиха огромни композитни спирачки, но повечето клиенти се оплакват от не добро спиране на студени спирачки. Гтр-а най-вероятно и за това си седи на нормални дискове и накладки и ги разтопява обаче сериозно при по-агресивно каране.

На Мтур-а това ми направи впечатление при композитните спирачки, че спират доста и на не загряти дискове/накладки. М5-ца нямаше с композитни да направя сравнение с мойта, която е с нормални. Как е при студено спиране.
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 586
Регистриран на: 19.12.2007
Местоположение: София

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Fear » 11 Юли 2014, 11:39

Taка е, но важи не само за "цивилни" автомобили. За състезателните важи в пълна сила, само че там си има рестрикции.
Не съм сигурен, каква част от теглото на сегашните болиди във F1 е "истинска" маса и каква баласт, но преди няколко години баласта бше сериозен, едно 15-20% от общата маса.
Та, ако сега махнат рестрикциите за теглото, вместо 691кг. болидите сигурно ще са под 600кг. :)

Старши спамър
Online
Аватар
Мнения: 1859
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: хората към оринджпилване
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Top Gun Maverick » 11 Юли 2014, 18:46

Хора, моля ви, спрете се вече. Темата е за М4/М3. Може от време на време да се намесва нещо за сравнение, някое друго БМВ особено, ама влизам аз и чета 2 страници за Лисана. :clap:
Какво толкова го коментирате, кола наблегнато в нея само на вървеж и нищо друго. Нито издръжливост на частите, нито интериор, нито кефа от задвижването. Вкарваш на скорост и играеш на електронна игра тип Нийд фор спийд.
Хайде давайте по темата.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8 :mhihi:
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 10.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39
Мечтае да кара: Батмобил

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от alozavar » 17 Юли 2014, 11:47


ентусиаст
Аватар
Мнения: 961
Регистриран на: 24.10.2002
Пол: Мъж

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от [FF]GODFLESH » 18 Юли 2014, 19:01

old vs new

https://www.youtube.com/watch?v=3pApuVB_UHg


p.s Шаро, тества ли новото М3?
"Mopar is the only way to go if you want to beat the other guy and look better doing it."

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Turturelo » 19 Юли 2014, 16:59

re-ps. тества, тества

младши ентусиаст
Мнения: 757
Регистриран на: 4.09.2005
Местоположение: София

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от OPASNO LUD » 20 Юли 2014, 9:49


Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Alex 320i Cabrio » 22 Юли 2014, 0:50

[FF]GODFLESH написа:old vs new

https://www.youtube.com/watch?v=3pApuVB_UHg


p.s Шаро, тества ли новото М3?


Върховната кола... :no:

Момчетаааа, ще си купя пак Е46 М3... Защото новата кола не може да стъпи на старите кошници дори на малкия пръст. Нека да е по-бърза, по-икономична, по-комфортна и по-най, най... Гледайки това видео, ама хич дори и нямам грам емоция или желание да седна в едно такова... Помнете ми думите, след 10 години хубаво Е46 М3 ще струва повече от това...

П.П. Шарик, молим ти се - стига глупости с М3/М4 и други такива турбо чикийки. Как въобще може да си помислиш за псевдо спортен автомобил, при условие че същите пари ти купуват това... Имай малко търпение и слушай моторът на напудрената костенурка. Чуй как се форсира, как оборотите се качват и спадат интуитивно. Как само погалва газта между предавките и чудото вече е скочило с 500 оборота за част от секундата. Това е инженерно постижение, защото този мотор, е така както е, завърши 12-ти на 24-часа на Ринга и пак може да ходиш до Била с него.... М3/4 е маркетинг...

http://youtu.be/7POmH2WZ5Z4

За мен ще остане по-бързата кола на видеото, ако и да е с окачване от каруца (Глупост на Дж Кларксън)

П.П.1. М3/М4 е за висша средна класа мениджъри, малко над 40-те с увеличаващи се талия и плешивина... Ти по спомени не си такъв ;)
Power is Nothing Without Insanity

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Vanqu1sh » 22 Юли 2014, 9:36

Alex 320i Cabrio написа:Нека да е по-бърза, по-икономична, по-комфортна и по-най, най... Гледайки това видео, ама хич дори и нямам грам емоция или желание да седна в едно такова...

F80: 1.13,1 min, E30 DTM: 1.09,1
Е30-ката на клипа си е 4 секунди по-бърза, така че едва ли е много обективно да съдим за колата от това видео.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от stocky » 22 Юли 2014, 9:40

И цялата конкретна Е30- ка тежи колкото допълнителното оборудване на М3/М4. Тъпо е сравнението на СТОК автомобил с DTM версия. Що не пробваха DTM E30-ката с DTM M4-ката? :conf:

http://youtu.be/7POmH2WZ5Z4

За мен ще остане по-бързата кола на видеото, ако и да е с окачване от каруца (Глупост на Дж Кларксън)


Какво имаш в предвид, при положение, че на няколко места корветът щеше да му се качи на задния капак?

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Alex 320i Cabrio » 22 Юли 2014, 10:39

stocky написа:И цялата конкретна Е30- ка тежи колкото допълнителното оборудване на М3/М4. Тъпо е сравнението на СТОК автомобил с DTM версия. Що не пробваха DTM E30-ката с DTM M4-ката? :conf:

http://youtu.be/7POmH2WZ5Z4

За мен ще остане по-бързата кола на видеото, ако и да е с окачване от каруца (Глупост на Дж Кларксън)


Какво имаш в предвид, при положение, че на няколко места корветът щеше да му се качи на задния капак?


Естествено е, че не е уместно да се сравняват кола, която има само едно измерение - да побеждава на писта -с такава която е наточена ежедневка. Отбелязах, че в старите коли, които имат директна връзка със състезателните модели, има 3-пъти повече емоция и "удоволствие от шофирането"... До преди година карах Е61 М5 - много по-истинска кола за шофьори от Ф10 М5, карал съм и перфектно запазена Е28 М5 - това за мен е ненадминатият връх на 5-серия М - защото всичко е аналогово и изчистено. Обективно погледнато обаче, Ф10 е върхът - имаш Гугъл, имаш 15 хиляди колони, ТВ, климатик в седалките, интервал на обслужването от 20,000км+, 10.5/100 разход и тн.т. Никога няма да си купя такава очаквайки гъдел, просто защото няма емоция. Виж, за Е28 М5 бих си направил място в гаража.

За това, че Корветът е отчайващо по-бърз от ГТ3РС отдавна се знае... Но тъй като Дж Кларксън има много фенове тук и според него, Корветът е с окачване от каруца, реших да се бъзикна....
Power is Nothing Without Insanity

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Sharo » 22 Юли 2014, 11:52

Малко снимки от теста
Изображение

Изображение

Изображение



Алекс сега не разбрах.. корвета или гт3 да взимам :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Майтапа на страна, но аз идеално разбирам това, което ми казваш за гт3 vs М4. Знам колко е по-фън кола гт3-ката, но единствеите ми съображения по чуденката са, че на ден под 100км не правя. Отделно колко се разхождам из траната. И само за това м4-ката я има в оравнението. Е и, че за нея не трябва да вадя пари на куп :D Eст го има и че как излезне м4-ката от магазина веднага и пада стойноста пък гт3-то по-скоро обратното в следващите години.

На тура иначе ви е ясно, че няма как д асе тества колата колко е хардкор освен спиране/ускоряване. Все пак сме по пътна мрежа в колона с разни хора дето не е ясно колко знаят къде са, движение и т.н.
Звука иначе е доста приятен като се има в предвид, че е 6 цилиндрова турбо кола. Доста твърда се усеща като шаси и да има сумати глезотийки от към екстри, които обаче ако ги поръчаш дигаш килограмите значително.
Композитните спирачки спираха и на студено, което ме изненада честно казан, че друга кола, която съм имал достъп с такива е ауди и там на студено ги нямаше много много.
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Alex 320i Cabrio » 22 Юли 2014, 14:56

Sharo написа:

Алекс сега не разбрах.. корвета или гт3 да взимам :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Майтапа на страна, но аз идеално разбирам това, което ми казваш за гт3 vs М4. Знам колко е по-фън кола гт3-ката, но единствеите ми съображения по чуденката са, че на ден под 100км не правя. Отделно колко се разхождам из траната. И само за това м4-ката я има в оравнението. Е и, че за нея не трябва да вадя пари на куп :D Eст го има и че как излезне м4-ката от магазина веднага и пада стойноста пък гт3-то по-скоро обратното в следващите години.

На тура иначе ви е ясно, че няма как д асе тества колата колко е хардкор освен спиране/ускоряване. Все пак сме по пътна мрежа в колона с разни хора дето не е ясно колко знаят къде са, движение и т.н.
Звука иначе е доста приятен като се има в предвид, че е 6 цилиндрова турбо кола. Доста твърда се усеща като шаси и да има сумати глезотийки от към екстри, които обаче ако ги поръчаш дигаш килограмите значително.
Композитните спирачки спираха и на студено, което ме изненада честно казан, че друга кола, която съм имал достъп с такива е ауди и там на студено ги нямаше много много.


ГТ3-то... Ние с брат ми сме по Американките...

Честно да ти кажа, ако караш 100+км на ден, то М4 е тотално безумна идея. Ф10 530ХД е твоят автомобил... Иначе един улав тук навъртя 260,000км с 996ГТ3 Мк2 Комфорт - непрекъснато бръмчеше по работа в Европа. Най-големият майтап е, че колата беше на оригиналната керамика... А сега новият и собственик я направи на трак кола...
Power is Nothing Without Insanity

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook