.::Ламбда сонда::.

Тук се обсъждат сервизите, магазините за авточасти, маслата, гумите и всички аксесоари за нашите БМВ-та.

Модератор: Технически модератори


Аватар
Мнения: 82
Регистриран на: 2.01.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i v24
Мечтае да кара: ЗАЗ 968А

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от Affalterbach » 12 Мар 2013, 16:30

bum_bum написа:Явно проблема е някъде в инсталацията. Така и така вече си дал една торба пари за сонди, прежали още някой лев да ремапнеш колата без сонда ако не ти се търси проблема и повече няма да я мислиш.

Колега можеш ли да обясниш повече за тоя ремап или да дадеш линк да четем. Какво замества работата на сондата? Какво подава информацията необходима на MAF-а да работи правилно?
Не е важно колко бързо караш, а колко бързо спираш.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 16.09.2010
Пол: Мъж

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от bingo » 08 Май 2013, 11:00

Такааааа, вече свършиха едноволтовите сонди втора употреба по моргите в Монтана :mhihi:. А на мене естествено вече ми трябва друга сонда. Вече гледам и други колеги имат подобен проблем с М50Б20. Май наистина нещата отиват към някакво инженерно недомислие на тоя двигател по отношение на ламбда контрола. Все още не се навивам да го прекодирам в Дару - кар, а се мъча да го оправя както си е от завода. Та ако имате някакви идеи моля да ги споделите. От поста на колегата / през един от моя / излиза, че по-малко съпротивление ще грее повече. Е защо тогава подгряването на тая тъпа сонда в тоя двигател не е достатъчно? А че не е достатъчно съм се убедил многократно?

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 16.09.2010
Пол: Мъж

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от bingo » 10 Май 2013, 13:34

Гледам, че никой не пише в темата. Явно нямате проблеми или сте се примирили с тях. Аз след дълго умуване реших, да увия генерацията / или част отнея около зоната на ламбда сондата / с термоизолационна лента. Същата се използва от рокерите да си увиват колекторите на моторите. Надявам се по този начина да повиша температурата на изходящите газове. Очакван ефект - достигане на работни градуси за сондата и нейното сработване. Тъй като едва ли има друг луд да се е занимавал с подобни деяния ще пиша за резултата след като извърша опита :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от bum_bum » 15 Май 2013, 20:38

bingo написа:реших, да увия генерацията / или част отнея около зоната на ламбда сондата / с термоизолационна лента.



Половината форум кара с такива ленти. Кой с китайски бинт, дето има незначителен до никакъв ефект, кой с по-добри .. рокерите не са открили топлата вода ;)

Дано да се получи, въпреки че ме съмнява.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 4.01.2012
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 320i Coupe, BMW e46 ci
Детайли за колата: шест цилиндров звяр

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от NoMoreRules » 29 Май 2013, 21:14

bingo написа:реших, да увия генерацията / или част отнея около зоната на ламбда сондата / с термоизолационна лента.

Колега направи ли тази интервенция и има ли някакъв ефект от нея?
И да попитам нещо отделно - трябва ли при смяна на сондата да се мине през диагностика и да се изчисти грешката или не?
Или поне да се махме акумулатора за да се занули компа?
Четох в други теми че не трябва но мненията не бяха много категорични.
Изображение
Само че едно е да отворят талона с 316,а под капака ония туч м50, дето и кьорав да си пак ще го чуеш :mhihi:


Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 16.09.2010
Пол: Мъж

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от bingo » 01 Юни 2013, 8:35

Колега, аз като сменям сонди натрупаните грешки нямат никакво значение. Слагам работеща сонда и нещата заспиват. Колата не се влияе от натрупани грешки, ако сондата работи. Поне така винаги е било при мен. А сега да ви кажа до къде стигнах с моите опити :D . Най-напред си купих кора под двигателя / 55 лв. / Кората е масивна, от дебела пластмаса и пасна перфектно. Изрязахме само малък отвор / 5 х 8 см. / с флекс под амортисьорчето на обтегача за ремъка на климатика. Мога да ви кажа, че колата започна да загрява по-бързо до работна темперетура, защитена е отдолу и всичко изглежда сякаш така си е излязла от завода на BMW. След това понеже не ми се даваха 90 лева за термоизолационна лента / поради неясен краен резултат / реших да заменя лентата с обикновена стъклена / или стъклокерамична / вата. Купих си един квадратен метър за 3.90 лв. от местната строителна борса. Ватата е навита на руло и ти я режат с ножица колкото ти трябва. Отрязах си две парчета вата по около 45 см. широки и ги увих около откритите части на генерацията. Има една метална планка, която държи тръбите на генерацията за купето. Едното парче вата увих пред тая планка, а другото сложих зад планката, така че стигна до сондата. Самата сонда тоя път не я завих с вата. След това си купих самозалепваща алуминиева лента 5 см. широка / пак от строителната борса / и увих с нея ватата, като гледах всичко да е стегнато, за да не се разхвърчи ватата при движение с голяма скорост. Държа да отбележа, че използваните материали / вата и алуминиевата лента / са негорими и незапалими. Показаха някакви признаци на леко топене при опит да ги паля със запалка. Но при генерацията градусите са с много под горящ огън, така че няма проблеми. Само да ви кажа, че ватата се продава залепена за алуминиево фолио, в което обаче имаше втъкани найлонови конци / горими /, поради което махнах фолиото и ползвах само ватата. Ефекта от цялата работа е, че в момента сондата ми работи :yes:. Двигателя работи много мазно, няма характерните придръпвания и най-вече оборотите ми на празен ход "заспаха" :lalala:. Сега в момента съм дал заявка за още една кора, която ляга под скоростите и скрива всичко отдолу. Незнам, колко назад ще стигне, но смятам, че като сложа и нея вече всичко ще е пакетирано като фабрично и дори "търговският" вид отдолу ще е перфектен. Иначе моя М50 В20 фабрично е без кори. Но мога да ви кажа, че имат огромно значение. Ако възникнат някакви проблеми ще пиша. Възможно е с термоизолационната лента ефекта да е същия и да е по-добре естетически на вид. Но понеже засега всичко ми работи не ми се занимава да експериментирам.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 27.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i e36

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от kiko144 » 11 Ное 2013, 19:30

Здравейте! От около 2 седмици имам малки проблеми с колата и мисля че проблемите идват от ламбда сондата. проблемите са следните:
-повишен разход
-често в купето мирише на горивна смес и излиза бял пушек от ауспуха
-понякога при палене на студен двигател колата пали и веднага угасва, а друг път когато запаля и подам газ тя угасва все едно се задавя.
Мисля че сондата ми е отишла и сместа е прекалено богата и от това идват тези неща. Вие какво мислите? Нямам много свободно време, но другият уикенд ще отида на диагностика и ще видим дали е от това. Двигателят е отново М50Б20.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от michev » 21 Ное 2013, 8:56

Случайно попаднах на темата, не че имам проблем със сондата, но я прочетох внимателно, което породи в мен един въпрос.В началото на темата прочетох мнението, че сондата трябва да се сменя едва ли не на 50 000км, в което има резон.В същия момент моята кола е на 240 000 по табло разбира се, когато я купих преди 8 години беше на 157 000, тоест е в мен 80 000 км. За този пробег аз сонда не съм сменял, колата работи абсолютно коректно, сондата показва перфектни стойности на диагностика, нямам завишен разход, притрисания или други такива.Колата не е карана на газ.Значи ли това, че въпреки всичко трябва вече да я сменям, че нещо ми се струва нелогично да го правя към момента.
only rear wheel drive

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 4.11.2009
Пол: Мъж
Кара: 318d E46
Мечтае да кара: Без да спира

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от ivo_love_pivo » 13 Фев 2014, 22:22

Щом сондата ти работи няма нужда да я сменяш. И аз имам едно Е36 М50 В20 92" смених му сондата с универсална на "Денсо" и на диагностиката показва че се променя от 0,0 до 0,1 което не знам как да го разбирам. Дали не съм объркал кабелите или има още нещо което не е вред. Колата има и газов инжекцион който като са връзвали са взели сигнал от ламбда сензора директно от пиновете на компа. Може ли нещо да са разбазикали газаджиите?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от Hristo » 12 Май 2015, 6:50

Някой има ли представа дали при рязане и последващо заваряване с ЦО. в зоната на катализатора(на 5-10см от ламбдата) може да се увреди по някакъв начин ламбдата?
Двигателя отново е м50
На диагностика сондата работи но според майсторите е мудна заради бързото преминаване на газовете и по-ниската температура с махнат катализатор.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от DirtySouth » 16 Май 2015, 0:19

За жалост се връщам в тая тема пак , сложих ламбда сондите , не са нови както и да е , почистих ги с парцал до метален цвят и ги монтирах , сега ги свалих след около 1000-1500 км и едната е бяла , някви идеи ?
бялата сонда е на 1-2-3 цилиндър в дъното се вижда другата изглежда така както съм я слжил на цвят
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
I'm slowly drifting
Изображение

Предишна

Назад към Сервизно обслужване на БМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook