.::Ламбда сонда::.

Тук се обсъждат сервизите, магазините за авточасти, маслата, гумите и всички аксесоари за нашите БМВ-та.

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 29 Окт 2008, 20:04

Още малко инфо от: тази тема от VW клуба Хареса ми като алтернативно обяснение

как всъщност работи бензиновото впръскване?
отговор 1:
за да се постигне максимално КПД на изразходваното гориво то трябва да бъде запалено в максимално добро съотношение с кислород (подпомагащ горенето). такова съотношение е 14.7 части въздух към 1 част гориво или иначе наричано точка ламбда (оттам и името на сондата-ламбда сонда но за това малко по натам). за да може да се постигне това съотношение механизма е следния:
измерва се количеството входящ в мотора въздух (при мултиточковите инжекциони това се прави от дебитомера а при моното от TPSa (тротъл позишънинг сензор или потенциометър който казва на компира колко точно е натиснат педала на газта и в какво положение се намира дроселклапата на въздуха) дебитомерите са няколко вида но това е лирично отклонение...
тука роля играе и температурата на входящия въздух поради простата причина че когато е студен той е свит и обема кислород в него е увеличен-респективно обратното на топло.
толкова за въздуха-сега горивото.
горивната система генерално се приема от компира за даденост-не се следи налягането в нея-то е константа. не се следи и работата на помпата. компира само знае колко е отвора на дюзата и колко е налягането в системата-на база на което може лесно да се сметне колко време да я държи отворена за да покрия теоритично количеството горив необходимо за постигане на точката ламбда.
знаейки вече състоянието на мотора в момента (инфото от всички датчици), колко въздух и с каква температура е влезъл в мотора на компира му е лесно да сметне кога и за колко време да цъкне дюзата/те за да постигне грубо точката ламбда. сместа се прави, влиза в цилиндъра и изгаря. ОК. хубуу.
да де ама какво всъщност е изгоряло може само да гадаеме.
тука идва на помощ едно малко керамично елементче което има работна температура от около 350 градуса и при достигане на тая температура и наличие на малко кислород генерира от самосебеси напрежение в рамките на 1 волт което варира спрямо количеството на кислорода. при изгаряне на сместа далеч не всичкия наличен кислород участва в реакцията-голяма част от него си остава. и точно той бива засечен от ламбда сондата и инфото е върнато на компира като коректив с колко да се поправи образуването на сместа. понеже няма как да се повлияе на входящия въздух-влияе се на постъпващото гориво-компира играе с времето на отваряне на дюзата/ите. всичко това дотук се променя много динамично в различните режими на работа на двигателя които са толкова много че може да се приемат за почти безкрайна стойност.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 10.11.2007
Пол: Мъж
Кара: BMW Z4 2.5 & E39 525
Мечтае да кара: ///M6

Мнение от vanioboy » 06 Ное 2008, 5:22

ще ми се да задам едно въпрос4е,може и да е тъпо но поне така ми каза 4овека в сервиза който ми сложи мотора,зна4и имам 328 с 4ип и при следваща смяна на сондата ми каза да се консултирам каква то4но да сложа понеже имало разлика с 4ип или без е автомобила.Вярнолие това или просто ме хваща за клиент така,та да ходя все там,благодаря :)


Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
Детайли за колата: mnoo fast ;)

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от Zaho » 19 Ное 2008, 17:23

Bavarho написа:Ламбда Сонда


За пълното изгаряне на 1 кг. бензин е необходим 14,7 кг. въздух.


А 1кг. въздх колко кубични метра е като обем при атмосферно налягане на 1000метра надморска височина и 10градуса по целзии (примерно) ? :mhihi:

Даже някои ако даде формулка ще съм му благодарен много :)

Отговорих си сам :mhihi: 1.2кг = 1 кубични метра въздух
Последна промяна Zaho на 03 Дек 2008, 11:43, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 533
Регистриран на: 13.02.2005
Кара: 320i

Мнение от Hellrider » 19 Ное 2008, 18:02

възможен ли е варианта да няма никакви грешки в компа, на газ анализатор всичко да е ОК, а ламбдата да не работи коректно?
на компа се вижда как коригира сместта, но дали го прави когато трябва?
има ли такъв филм да работи, но не както трябва :roll:

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Мнение от Bavarcho » 19 Ное 2008, 18:25

vanioboy написа:ще ми се да задам едно въпрос4е,може и да е тъпо но поне така ми каза 4овека в сервиза който ми сложи мотора,зна4и имам 328 с 4ип и при следваща смяна на сондата ми каза да се консултирам каква то4но да сложа понеже имало разлика с 4ип или без е автомобила.Вярнолие това или просто ме хваща за клиент така,та да ходя все там,благодаря :)


Не те излъгал,даже ще е добре да я смениш
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Мнение от badsharki » 21 Ное 2008, 7:42

Hellrider написа:възможен ли е варианта да няма никакви грешки в компа, на газ анализатор всичко да е ОК, а ламбдата да не работи коректно?
на компа се вижда как коригира сместта, но дали го прави когато трябва?
има ли такъв филм да работи, но не както трябва :roll:


При мен на газ-анализатора си ми показваше, че всичко е ОК, но сондите си работят когато поискат. Показваше обаче и грешка в компа.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Мнение от badsharki » 21 Ное 2008, 7:44

penevi1979 написа:още един тъп въпрос -е39 с 1 или 2 ламбди сонди е или не


Ако Е39-та ти е тази от подписа - 2 броя колега. На всяка тройка изпускателни колектори по една. :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 21.07.2008

За ВаНка.

Мнение от Alpina_B7 » 12 Яну 2009, 20:11

ВаНка, сигурен ли си че дизели нямат ламбда сонда? Защото ако кажеш не, поставям под съмнение компетентност в тези неща...

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 1.07.2009
Местоположение: Филибето / софия

ламбда сонда

Мнение от mainata » 27 Авг 2009, 14:39

Здравейте, колеги! Имам следното питане - къде (в Пловдив или София) и за каква цена става въпрос, може да се направи диагностика дали е наред въпросната ламбда сонда - съответно да се смени при нужда?
Благодаря предварително!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1040
Регистриран на: 6.07.2005
Местоположение: East side
Пол: Мъж
Кара: 316

Мнение от dopestar » 05 Сеп 2009, 17:41

моята е повредена поради причина А или Ц

и също така един бял кабел е вързан към нейния сноб, този бял върви към картера замасен и от там на горе некъде си, тва нормално ли е, и новата ли трябва да я вържа към тази жица и защо на другите го няма това

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от Nukem » 10 Окт 2009, 17:30

Изображение
Изображение

Като гледам описанието трябва да е едно от двете:
1. B. Ламбда сондата е повредена от присъствието в изгорелите газове на останки от охладителната течност на автомобила, която е проникнала в цилиндрите в резултат на скъсана или протекла гарнитура
2.D. Ламбда сондата е повредена от повишеното количество силикон в отделяните вредни газове.

Коя гарнитура трябва да сменя и за този силикон или оладителна течност не трябва ли да има някакви симптоми,ако някои каже и номерчето на гарнитурата цена няма да има!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 376
Регистриран на: 25.02.2007
Местоположение: Burgas

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от Dizzel » 07 Дек 2009, 8:22

Здравейте, колеги! Имам следното питане:
Откачих си сондата колата тръгна по добре в ниските об. но в високите нещо маи омалява сега карам с откачена сонда, /никакъв проблем/, ако сложа нова дали ще се оправи да върви по добре и в ниските и в високите об.
Какава ще е ползата от нова сонда.
http://vbox7.com/play:dfb1170d
http://vbox7.com/play:f7941feb
Рано или късно всеки Е30 ентусиаст си купува друго BMW

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: varna/silistra
Пол: Мъж

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от revenger » 08 Дек 2009, 13:04

4. Характерна детонация около катализатора след гасене на двигателя
може да изглежда тъп въпрос,но каква е тази детонация точно заштото при мен се чува едно пукане но винаги сам мислел че от това че трабите изстиват и затова ме интересува. :confused:

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 25.09.2009
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: 320
Детайли за колата: М50 Б20

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от katronski » 16 Апр 2010, 17:56

Здравеите колеги имам едно питане възможно ли е Е36 М50Б20 (без ванос) да няма ламбда сонда

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от Hristo » 17 Апр 2010, 18:11

katronski написа:Здравеите колеги имам едно питане възможно ли е Е36 М50Б20 (без ванос) да няма ламбда сонда

може, някои от първите бройки на е36 така са ги правили-без ванос, ламбда и катализатор ;)

ПредишнаСледваща

Назад към Сервизно обслужване на БМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook