.::Ламбда сонда::.
Модератор: Технически модератори
Още малко инфо от: тази тема от VW клуба Хареса ми като алтернативно обяснение
как всъщност работи бензиновото впръскване?
отговор 1:
за да се постигне максимално КПД на изразходваното гориво то трябва да бъде запалено в максимално добро съотношение с кислород (подпомагащ горенето). такова съотношение е 14.7 части въздух към 1 част гориво или иначе наричано точка ламбда (оттам и името на сондата-ламбда сонда но за това малко по натам). за да може да се постигне това съотношение механизма е следния:
измерва се количеството входящ в мотора въздух (при мултиточковите инжекциони това се прави от дебитомера а при моното от TPSa (тротъл позишънинг сензор или потенциометър който казва на компира колко точно е натиснат педала на газта и в какво положение се намира дроселклапата на въздуха) дебитомерите са няколко вида но това е лирично отклонение...
тука роля играе и температурата на входящия въздух поради простата причина че когато е студен той е свит и обема кислород в него е увеличен-респективно обратното на топло.
толкова за въздуха-сега горивото.
горивната система генерално се приема от компира за даденост-не се следи налягането в нея-то е константа. не се следи и работата на помпата. компира само знае колко е отвора на дюзата и колко е налягането в системата-на база на което може лесно да се сметне колко време да я държи отворена за да покрия теоритично количеството горив необходимо за постигане на точката ламбда.
знаейки вече състоянието на мотора в момента (инфото от всички датчици), колко въздух и с каква температура е влезъл в мотора на компира му е лесно да сметне кога и за колко време да цъкне дюзата/те за да постигне грубо точката ламбда. сместа се прави, влиза в цилиндъра и изгаря. ОК. хубуу.
да де ама какво всъщност е изгоряло може само да гадаеме.
тука идва на помощ едно малко керамично елементче което има работна температура от около 350 градуса и при достигане на тая температура и наличие на малко кислород генерира от самосебеси напрежение в рамките на 1 волт което варира спрямо количеството на кислорода. при изгаряне на сместа далеч не всичкия наличен кислород участва в реакцията-голяма част от него си остава. и точно той бива засечен от ламбда сондата и инфото е върнато на компира като коректив с колко да се поправи образуването на сместа. понеже няма как да се повлияе на входящия въздух-влияе се на постъпващото гориво-компира играе с времето на отваряне на дюзата/ите. всичко това дотук се променя много динамично в различните режими на работа на двигателя които са толкова много че може да се приемат за почти безкрайна стойност.
как всъщност работи бензиновото впръскване?
отговор 1:
за да се постигне максимално КПД на изразходваното гориво то трябва да бъде запалено в максимално добро съотношение с кислород (подпомагащ горенето). такова съотношение е 14.7 части въздух към 1 част гориво или иначе наричано точка ламбда (оттам и името на сондата-ламбда сонда но за това малко по натам). за да може да се постигне това съотношение механизма е следния:
измерва се количеството входящ в мотора въздух (при мултиточковите инжекциони това се прави от дебитомера а при моното от TPSa (тротъл позишънинг сензор или потенциометър който казва на компира колко точно е натиснат педала на газта и в какво положение се намира дроселклапата на въздуха) дебитомерите са няколко вида но това е лирично отклонение...
тука роля играе и температурата на входящия въздух поради простата причина че когато е студен той е свит и обема кислород в него е увеличен-респективно обратното на топло.
толкова за въздуха-сега горивото.
горивната система генерално се приема от компира за даденост-не се следи налягането в нея-то е константа. не се следи и работата на помпата. компира само знае колко е отвора на дюзата и колко е налягането в системата-на база на което може лесно да се сметне колко време да я държи отворена за да покрия теоритично количеството горив необходимо за постигане на точката ламбда.
знаейки вече състоянието на мотора в момента (инфото от всички датчици), колко въздух и с каква температура е влезъл в мотора на компира му е лесно да сметне кога и за колко време да цъкне дюзата/те за да постигне грубо точката ламбда. сместа се прави, влиза в цилиндъра и изгаря. ОК. хубуу.
да де ама какво всъщност е изгоряло може само да гадаеме.
тука идва на помощ едно малко керамично елементче което има работна температура от около 350 градуса и при достигане на тая температура и наличие на малко кислород генерира от самосебеси напрежение в рамките на 1 волт което варира спрямо количеството на кислорода. при изгаряне на сместа далеч не всичкия наличен кислород участва в реакцията-голяма част от него си остава. и точно той бива засечен от ламбда сондата и инфото е върнато на компира като коректив с колко да се поправи образуването на сместа. понеже няма как да се повлияе на входящия въздух-влияе се на постъпващото гориво-компира играе с времето на отваряне на дюзата/ите. всичко това дотук се променя много динамично в различните режими на работа на двигателя които са толкова много че може да се приемат за почти безкрайна стойност.
- vanioboy
- младши ентусиаст
- Мнения: 796
- Регистриран на: 10.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Z4 2.5 & E39 525
- Мечтае да кара: ///M6
ще ми се да задам едно въпрос4е,може и да е тъпо но поне така ми каза 4овека в сервиза който ми сложи мотора,зна4и имам 328 с 4ип и при следваща смяна на сондата ми каза да се консултирам каква то4но да сложа понеже имало разлика с 4ип или без е автомобила.Вярнолие това или просто ме хваща за клиент така,та да ходя все там,благодаря
- Zaho
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 20.10.2006
- Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
- Детайли за колата: mnoo fast ;)
Re: .::Ламбда сонда::.
Bavarho написа:Ламбда Сонда
За пълното изгаряне на 1 кг. бензин е необходим 14,7 кг. въздух.
А 1кг. въздх колко кубични метра е като обем при атмосферно налягане на 1000метра надморска височина и 10градуса по целзии (примерно) ?
Даже някои ако даде формулка ще съм му благодарен много
Отговорих си сам 1.2кг = 1 кубични метра въздух
Последна промяна Zaho на 03 Дек 2008, 11:43, променена общо 1 път
- Bavarcho
- Пантерчо
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
vanioboy написа:ще ми се да задам едно въпрос4е,може и да е тъпо но поне така ми каза 4овека в сервиза който ми сложи мотора,зна4и имам 328 с 4ип и при следваща смяна на сондата ми каза да се консултирам каква то4но да сложа понеже имало разлика с 4ип или без е автомобила.Вярнолие това или просто ме хваща за клиент така,та да ходя все там,благодаря
Не те излъгал,даже ще е добре да я смениш
- badsharki
- ентусиаст
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Hellrider написа:възможен ли е варианта да няма никакви грешки в компа, на газ анализатор всичко да е ОК, а ламбдата да не работи коректно?
на компа се вижда как коригира сместта, но дали го прави когато трябва?
има ли такъв филм да работи, но не както трябва
При мен на газ-анализатора си ми показваше, че всичко е ОК, но сондите си работят когато поискат. Показваше обаче и грешка в компа.
- badsharki
- ентусиаст
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
penevi1979 написа:още един тъп въпрос -е39 с 1 или 2 ламбди сонди е или не
Ако Е39-та ти е тази от подписа - 2 броя колега. На всяка тройка изпускателни колектори по една.
За ВаНка.
ВаНка, сигурен ли си че дизели нямат ламбда сонда? Защото ако кажеш не, поставям под съмнение компетентност в тези неща...
ламбда сонда
Здравейте, колеги! Имам следното питане - къде (в Пловдив или София) и за каква цена става въпрос, може да се направи диагностика дали е наред въпросната ламбда сонда - съответно да се смени при нужда?
Благодаря предварително!
Благодаря предварително!
- dopestar
- ентусиаст
- Мнения: 1040
- Регистриран на: 6.07.2005
- Местоположение: East side
- Пол: Мъж
- Кара: 316
моята е повредена поради причина А или Ц
и също така един бял кабел е вързан към нейния сноб, този бял върви към картера замасен и от там на горе некъде си, тва нормално ли е, и новата ли трябва да я вържа към тази жица и защо на другите го няма това
и също така един бял кабел е вързан към нейния сноб, този бял върви към картера замасен и от там на горе некъде си, тва нормално ли е, и новата ли трябва да я вържа към тази жица и защо на другите го няма това
- Nukem
- старши ентусиаст
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: .::Ламбда сонда::.
Като гледам описанието трябва да е едно от двете:
1. B. Ламбда сондата е повредена от присъствието в изгорелите газове на останки от охладителната течност на автомобила, която е проникнала в цилиндрите в резултат на скъсана или протекла гарнитура
2.D. Ламбда сондата е повредена от повишеното количество силикон в отделяните вредни газове.
Коя гарнитура трябва да сменя и за този силикон или оладителна течност не трябва ли да има някакви симптоми,ако някои каже и номерчето на гарнитурата цена няма да има!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
Re: .::Ламбда сонда::.
Здравейте, колеги! Имам следното питане:
Откачих си сондата колата тръгна по добре в ниските об. но в високите нещо маи омалява сега карам с откачена сонда, /никакъв проблем/, ако сложа нова дали ще се оправи да върви по добре и в ниските и в високите об.
Какава ще е ползата от нова сонда.
Откачих си сондата колата тръгна по добре в ниските об. но в високите нещо маи омалява сега карам с откачена сонда, /никакъв проблем/, ако сложа нова дали ще се оправи да върви по добре и в ниските и в високите об.
Какава ще е ползата от нова сонда.
http://vbox7.com/play:dfb1170d
http://vbox7.com/play:f7941feb
Рано или късно всеки Е30 ентусиаст си купува друго BMW
http://vbox7.com/play:f7941feb
Рано или късно всеки Е30 ентусиаст си купува друго BMW
- revenger
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 51
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: varna/silistra
- Пол: Мъж
Re: .::Ламбда сонда::.
4. Характерна детонация около катализатора след гасене на двигателя
може да изглежда тъп въпрос,но каква е тази детонация точно заштото при мен се чува едно пукане но винаги сам мислел че от това че трабите изстиват и затова ме интересува.
може да изглежда тъп въпрос,но каква е тази детонация точно заштото при мен се чува едно пукане но винаги сам мислел че от това че трабите изстиват и затова ме интересува.
- katronski
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 25.09.2009
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: 320
- Детайли за колата: М50 Б20
Re: .::Ламбда сонда::.
Здравеите колеги имам едно питане възможно ли е Е36 М50Б20 (без ванос) да няма ламбда сонда
- Hristo
- ентусиаст
- Мнения: 1130
- Регистриран на: 30.04.2004
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
- Мечтае да кара: М5
- Детайли за колата: много синя и много черна
Re: .::Ламбда сонда::.
katronski написа:Здравеите колеги имам едно питане възможно ли е Е36 М50Б20 (без ванос) да няма ламбда сонда
може, някои от първите бройки на е36 така са ги правили-без ванос, ламбда и катализатор
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани