.::Ламбда сонда::.

Тук се обсъждат сервизите, магазините за авточасти, маслата, гумите и всички аксесоари за нашите БМВ-та.

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10423
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от Leon » 13 Сеп 2012, 13:08

По картинка не може никой да ти каже дали е здрава сондата. Ако беше чел темата, щеше да знаеш ;)
Never mistake motion for action...

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 16.09.2010
Пол: Мъж

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от bingo » 27 Ное 2012, 9:58

Колеги, пак съм аз с дългия пост малко по-нагоре. Само да добавя, че вече минах на ламбди сонди втора употреба, защото не съм на Рокфелер син / внук / за да купувам нова сонда всеки месец. Интересното е, че старите сонди работят по около 6 месеца, т.е. доста повече от новите. И понеже вече съм експерт с подвижна лаборатория по отношение на сондите след дълги изследвания открих защо след месец време спират да работят. Не могат да си достигнат работната температура! Подгрева не успява да я подгрее до работните 350 градуса. Съпротивлението на подгрева в нова сонда е около 3.2 ома. След един месец работа съпротивлението на подгрева е около 2.8 - 2.9 ома. Тоест - съпротивлението на нагревателя е спаднало, в резултат на един месец работа. Нагревателят нагрява по-слабо, сондата не достига работните градуси и спира да отчита наличието на кислород в отработените газове. Направих си един опит: Загрях генерацията в зоната около сондата с горелка и сондата заработи. След 5 минути като изстина генерацията сондата отново спря да подава верни данни и двигателя ми / М50 Б20 без ванос / отново започна клати тихите в интервала 500 - 1000 оборота. Извода е: Недостигат градуси за да работи сондата коректно. Самите сонди са здрави. Просто нагревателите им не успяват да ги загреят до работна температура. Вече мисля да си увия генерацията с някакъв негорим изолационен материал, за да не се обдухва и да не изстива. Нещо като тръбите на парното. Дайте идея защо се получава така. Проблема е открит: НЕДОСТАТЪЧНА РАБОТНА ТЕМПЕРАТУРА НА СОНДАТА. Моля дайте съвет или мнение ако можете :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от bum_bum » 03 Дек 2012, 13:02

Колега, що вместо да смениш 100 сонди не отиде на една диагностика? Много вероятно проблема ти да е в релето за подгрева на сондата. Самото реле се намира до бушоните, мисля че беше единственото бяло там. Ако има проблем с него на диагностиката ще излезе.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 16.09.2010
Пол: Мъж

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от bingo » 04 Дек 2012, 17:23

Колега, бях много пъти на диагностика, включително и в Дару кар. Сменихме и релето / имам си няколко и от тях вече /. Смених за проба и ЕКУ-то / и от него си имам едно резерва /, защото масата идва от там. И в Дару-кар нищо не откриха, освен ламбда сонда за смяна :mhihi: Всичко си е наред, лятото работят, защото им е топло. С настъпването на по-студеното време им става студено и спират напълно :mhihi: Имам чувството, че е сложена много назад и газовете не успяват да я подгряват. Другия вариант е оригиналната сонда, с която е излязла колата от завода да е била с доста по-мощен и издръжлив нагревател. Когато взех колата преди 3 години беше с оригинална сонда на Bosh и след около 6 месеца безпроблемно каране подгрева и изгоря / Нямаше верига - съпротивление 0 /. Затова и я смених. И се почна филма.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от bum_bum » 05 Дек 2012, 20:03

Снимай да видим къде е. Едва ли да са я местили назад, ако няма някакви генерални промени по генерацията.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 16.09.2010
Пол: Мъж

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от bingo » 10 Дек 2012, 15:26

Ще направя няколко фотоса и ще ги пусна. Но няма да е преди събота или неделя, защото през седмицата нямам време. Иначе сондата не е местена, сложена си е отгоре, леко под ъгъл с наклон назад, точно дето се събира двойката преди да влезе в катализатора / още съм си с него и даже работи /. Колата е от Италия и там е работила безгрижно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 19.11.2010
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: Феновете да откачат!

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от ogo2010 » 11 Дек 2012, 19:06

Здравейте, и аз имам проблем с мененето на обороти и повишен разход (М50Б20) И преди ми е правило така, но като я ръчкам малко и се оправя. На последък го прави всеки ден. Днес си сменях стъпковото и бях свалил дросела, че трудно се бърка и видях, че в смукателите има бензин. Въпроса ми е ако е ламбда, възможно ли е да го прави от време на време това с оборотите или направо отказва и ги мени постоянно малко след като загрее?

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 16.09.2010
Пол: Мъж

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от bingo » 22 Дек 2012, 20:28

ogo2010 написа:Здравейте, и аз имам проблем с мененето на обороти и повишен разход (М50Б20) И преди ми е правило така, но като я ръчкам малко и се оправя. На последък го прави всеки ден. Днес си сменях стъпковото и бях свалил дросела, че трудно се бърка и видях, че в смукателите има бензин. Въпроса ми е ако е ламбда, възможно ли е да го прави от време на време това с оборотите или направо отказва и ги мени постоянно малко след като загрее?


Колега, аз съм със същия двигател и същия проблем като тебе. Щом като я разръчкаш малко и се оправя значи и при теб работните градуси са недостатъчни. Тоя двигател М50 Б20 е първия с ламбда контрол. Първите автомобили с тоя двигател 1990 - 1991 г. са заводски без сонди. В края на 91 г. сигурно излизат първите с ламбда контрол. Което пък ме навежда на мисълта, че тогавашните оригинално вградени сонди са били с доста яки подгреви. Чел съм тук във форума, че съпротивлението на нова сонда било от 3 до 15 ома. Аз за две години смених 4 нови сонди и нито една не беше със съпротивление на подгрева повече от 3.4 ома. А в процеса на работа съпротивлението намалява / за това вече мога да издам и научен труд /. Резултата е, че нагревателя не успява да загрее сондата до работните градуси и тя стои винаги на стойности за ламбда под 0.30 / даже под 0.26 /. Явно, че в следващите двигатели / с ваноса М52 Б20 / нещата се променят. Може да има и някакви макар и минимални изменения и в генерацията, и просто подгряването от газовете да е по-добро. Много хора каращи Е36 като си купят нова сонда и нещата се оправят. Но не така са нещата при мен. Аз моя проблем го знам. Ако ми прочетеш постовете ще го разбереш. Ти си със същия двигател и същите симптоми като мен. При мен сонда втора употреба работи по около 5 - 6 месеца. А новите дето купувах и сменях умряха от 25-я до 45 - я ден от слагането. Само да добавя, че съпротивлението на всички сонди втора употреба дето ми дават по моргите е над 4 ома, т.е. повече от на новите. И това след като са работили n на брой години и изминали хиляди километри.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от uCnaHeTcA » 24 Дек 2012, 0:12

А тия новите оригинални ли са или от универсалните ?

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 16.09.2010
Пол: Мъж

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от bingo » 30 Дек 2012, 9:38

uCnaHeTcA написа:А тия новите оригинални ли са или от универсалните ?


И четирите сонди бяха Bosh, с оригиналния куплунг за БМВ. Първата я закупих от "Ауто Плюс", а като умря ми я замениха безплатно с чисто нова същата в местния Бош сервиз. Оказа се че имат 1 год. гаранция и след диагностика в сервиза с протокол за брак старата беше сменена с нова. След като умря и втората след един месец работа реших, че тия сонди са менте и си поръчах оригинална сонда от "Дару - Кар" АД за скромната сума от .... 402 лв. :mhihi:. Тя изкара точно 25 дни. Последната нова сонда / отново оригинална / ми прати мой семеен приятел от Германия, закупена от фирмен магазин на БМВ за 150 евра. И тя умря след месец и нещо работа. Та вече приключих с новите сонди :mhihi: Сега карам с една дето още сработва на температура над 12 - 15 градуса или като тръгна на дълъг път. А като спра за минута - две та изстине и двигателя пак започва да клати тихите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от bum_bum » 01 Яну 2013, 23:34

Явно проблема е някъде в инсталацията. Така и така вече си дал една торба пари за сонди, прежали още някой лев да ремапнеш колата без сонда ако не ти се търси проблема и повече няма да я мислиш.
Изображение

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от b00st » 01 Яну 2013, 23:55

bingo написа:
uCnaHeTcA написа:А тия новите оригинални ли са или от универсалните ?


И четирите сонди бяха Bosh, с оригиналния куплунг за БМВ. Първата я закупих от "Ауто Плюс", а като умря ми я замениха безплатно с чисто нова същата в местния Бош сервиз. Оказа се че имат 1 год. гаранция и след диагностика в сервиза с протокол за брак старата беше сменена с нова. След като умря и втората след един месец работа реших, че тия сонди са менте и си поръчах оригинална сонда от "Дару - Кар" АД за скромната сума от .... 402 лв. :mhihi:. Тя изкара точно 25 дни. Последната нова сонда / отново оригинална / ми прати мой семеен приятел от Германия, закупена от фирмен магазин на БМВ за 150 евра. И тя умря след месец и нещо работа. Та вече приключих с новите сонди :mhihi: Сега карам с една дето още сработва на температура над 12 - 15 градуса или като тръгна на дълъг път. А като спра за минута - две та изстине и двигателя пак започва да клати тихите.

Караш на гас? Като ми слагаха резонаторно гърне ме питаха дали имам гас, гаранцията ако имам не важеше. Мисля, че го правят заради това, че се вдига темепературата на изгорелите газове, да не ти горят сондите заради това?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от kdl » 02 Яну 2013, 10:10

Не е проблем да караш на газ и да ти живее дълги години сондата ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 167
Регистриран на: 25.10.2009
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: M50B20 E36
Мечтае да кара: M3

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от jorji6i6i » 06 Фев 2013, 17:07

имам абсолютно същият проблем с м50 без ванос..и аз сменявам сонди и експериментирам от близо 3 години..и разпределителни валове и дебитомери и т.н.

само, че по -ниско съпротивление например 3 ома ще пуска повече ток и сондата ще грее по - бързо при по-високо съпротивление например 6 ома сондата ще се грее по-малко.....и друго при промяна на температурата нагревателя на сондата си мени съпротивлението за да грее по-малко ако студена 3 ома, то при 300 градуса ще е над 20 ома ....

следователно при 3 ома трябва да грее доволно, но какво става като мине 100 градуса например - едвали някой е мерил


малко сметки

12волта се дели на 3 ома =4 ампера ток
4 ампера по 12 волта - 48 вата...толкова топли при 3 ома


12 волта делено на 6 ома = 2 ампера
2 ампера по 12 волта = 24 вата........вижда се два пъти по-малка мощност

моля споделете, ако има развитие по-този въпрос и какво ще се прави защото този проблем знаеки или незнаейки мъчи почти всички м50, особено б20

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: .::Ламбда сонда::.

Мнение от adovet » 07 Фев 2013, 9:49

На мене ми светна жълтата лампа за двигателя. При диагностика ми излиза, че има проблем с подгрева на втората сонда. Като се изчисти грешката кара известно време и пак светва лампата. Казаха ми че имало и някакви универсални ламбда сонди. Вършат ли работа или оригинална? Четох по на зад мненията на колеги, че взимали по няколко пъти уш оригинални сонди и карали малко време. Двигателя ми е М54. А и да питам ламбда сондите имат ли отношение при работа на двигателя на газ?

ПредишнаСледваща

Назад към Сервизно обслужване на БМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook