Пастиране

Тук се обсъждат сервизите, магазините за авточасти, маслата, гумите и всички аксесоари за нашите БМВ-та.

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 24.01.2008
Местоположение: София

Пастиране

Мнение от jovany77 » 02 Юли 2010, 18:30

Всички сме запознати с работата на колегаат DESO-Car -care.Но Габрово е далече от София,та питането ми е дали някой е ползвал услугите на даденият колега от
форум:www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=149408

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 14.08.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW X6 40 D

Re: Пастиране

Мнение от PRASCHO » 14 Авг 2010, 21:31

Преди да споделя каквото и да е искам да подчертая, че не се занимавам професионално, не взимам пари за услуги и съм се учил единствено сам.

Понеже съм голям маниак, а и ми е писнало от некадърни бояджии в БГ започнах преди доста време да събирам информация било то от образователни клипове и видео курсове от Интернет, било то от специализирана литература

Много от нещата които изчетох тук съм склонен до подкрепя на 100% от моя опит, други не толкова. Затова ще споделя моят опит с вас и ще се радвам да обменя мнения.

Обикновено карам само чисто нови коли като историята започна с новият ми CHRYSLER 300C преди 5г. мина през новата ми Q7 за 85к Евро и сега смятам да продължи с новата ми X6 40D за близо 90к Евро.

За мен лично има разлика между пастиране и полиране на автомобила и на няколко пъти мигах за какво точно се говори от време на време тук. При полирането се използват различни по своята степен на абразивност, абразиви в зависимост от целта и условията, а при пастирането специализирани според състоянието на боята защитни пасти.

За мен лично авто боите са наука и нямам претенции да съм професионално запознат със всички нюанси по този въпрос. Избягвам да полирам автомобилите на приятелите си, за които имам съмнения, че вече са пребоядисвани освен ако не са изрично съгласни. Причината е в това, че не ми е известно какво е качеството на свършената работа и съответно дебелината на положеното лаково покритие. За щастие се продават устройства, с които то може да се измерва и има граници, в които следва да бъде, но пак остават редица други въпроси поради което избягвам такива автомобили.

Повярвайте ми, за предпочитане е един проблем да бъде отстранен с полиране ако е възможно отколкото да боядисате детайла... боята никога няма да е като заводската, особено в БГ.

След дълго време на запознаване , четене дискутиране и т.н избрах за себе си професионалните пасти на 3М поради няколко основни причини, а именно

- внасят се в БГ и не се налага да чакам доставка

-всяка паста се използва със съответната за нея гъба, а не с една гъба да опаткате цялата кола със всички пасти

-гъбите се намират и в БГ и когато ми се налага да не чакам са ми удобни, просто са по скъпи както и пастите

-3М са много добър продукт като цяло

За пастирането

------------------------

-ползвам SONAX 100% Carnauba. струва 45-50 Евро с доставката от eBay от Германия и я препоръчвам само за чисто нови или в много добро състояние бои

-за другите препоръчвам Sonax Extreme Wax, много добри консервира с добро съдържание на тефлон

За самия процес

----------------------

1.Ако дам на автомивка колата, си нося моя шампоан, гъба и 5-6 микрофибърни кърпи Ultra Fina 3M. Никога безконтактно!!!

2.Минавам с Clay Bar също на Сонакс /подчертавам, че тук също има професионални и любителски като вторите са по меки/. целта е да не надирам когато полирам, боята става като дупето на 20г манекенка.

3. Набелязвам проблемните зони с дълбоки драскотини и преценявам къде, до колко и с коя паста да започна

4.Полирането е на етапи според проблема и условията като пастите и съответните гъби се редуват. Паяжините, за които споменава Десо се наричат Swirl Marks и са най-лесни, друг лек но много дразнещ проблем при всички тъмни цветове е ефекта на холограмата. последните се отстраняват с фин и след това ултра фин абразив.

5. GLAZE

6. Пастирам като Carnaubata я слагам на ръка като така контролирам процеса /никога не пастирайте и полирайте търкайки в кръг/. За ваксата на сонакс машина за пастиране от Практикер, но бонетата ги вземам от Англия и са от естествена кожа /рунтава/

Работя само по един детайл, изчаквам 1-2 мин и забърсвам с ултрафин микрофибър за да не надирам.

За полирането ползвам Sun Gun на 3М /300-350 Евро/, може да ползвате и метал-халогенни прожектори , Десо знае за какво служи и го правя при температури над 20 градуса, по възможност на закрито.

За полирането покрийте нелакираните външни пластмаси и го правете само на сянка или на закрито.

Всичко казано до тук не изчерпва темата и не е целия процес, знания и умения, които се изискват, както и не е препоръка да го правите ако не притежавате същите. Съветът ми е да ползвате хора като Десо, които знаят за какво става дума.

Аз го правя безплатно, защото съм маниак и защото ме гонят приятели тотални циции с коли за по над 100к Евро, които не искат да плащат на професионалисти като Десо. Тъпо но по БЪЛГАРСКИ.

Ще се радвам да обменям опит и мнения с професионалисти като Десо
Последна промяна PRASCHO на 19 Авг 2010, 16:39, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 14.08.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW X6 40 D

Re: Пастиране

Мнение от PRASCHO » 15 Авг 2010, 14:53

Прегледах форума. По моето скромно мнение човека става, определено експолира резултатите по снимките след, но не е и аматьор. Може да му се доверя веднъж и тогава ще имам по-добро впечатление за работата.

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 14.08.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW X6 40 D

Re: Пастиране

Мнение от PRASCHO » 21 Авг 2010, 18:30

http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=63859


Ето един много полезен линк.
НЕ ВИ СЪВЕТВАМ ДА ПРАВИТЕ ТОВА АКО НЕ СТЕ ПРОФЕСИОНАЛИСТИ!!!
Сами можете да се убедите от него, в сложноста на материята

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4205
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Re: Пастиране

Мнение от ///M_Martin » 23 Авг 2010, 13:44

А пък по мое скромно мнение е че всичко различно от пасти на 3М не върши работа и ефекта е краткотраен.
Преди няколко дни пастирах сам и двата ми автомобила с въпросните пасти и машина за пастиране и като за хоби ниво стана супер добре а и неизлезе скъпо ;)

Мародератор
Аватар
Мнения: 12328
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Пастиране

Мнение от Mollov » 23 Авг 2010, 14:18

martin_g60 написа:А пък по мое скромно мнение е че всичко различно от пасти на 3М не върши работа и ефекта е краткотраен.


Ти значи не си виждал какви пасти има на пазара (не в България, разбира се...). ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Пастиране

Мнение от bum_bum » 23 Авг 2010, 17:06

martin_g60 написа:А пък по мое скромно мнение е че всичко различно от пасти на 3М не върши работа и ефекта е краткотраен.
Преди няколко дни пастирах сам и двата ми автомобила с въпросните пасти и машина за пастиране и като за хоби ниво стана супер добре а и неизлезе скъпо ;)


:mhihi: ко речи? Виж сега линка от детайлингуърлд и виж дали някъде се говори за 3М. Не, че са лоши ама са тъй да се каже "Л' Ореал", а нали се сещаш, че има и "Клиник" и "Диор" и т.н. ;)
Тия на Сонакс не знам кви са тия стотин евро ама освен черната серия примиъм или квато там беше са "Golden Rose" :mhihi:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 14.08.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW X6 40 D

Re: Пастиране

Мнение от PRASCHO » 14 Сеп 2010, 21:58

Бих искал да продължа темата по отношение на новите, скъпите и общо взето запазени по отношение на боята автомобили.

След като си поръчах новата BMW X6 40 D, се подсигурих с инсталирането на VentureShield за целият преден капак, калници, огледала и фарове.

Идеята е да премахна пораженията от камъчета и други боклуци каквито не липсват в изобилие по нашите пътища, не само по магистралите, но и по булевардите в София.

За поддръжката на същият съм си поръчал продуктите на Xpel информация, за които бихте могли да получите от тук:: http://xpel.com/products/tools.asp?product=Aftercare Products

За останалата част от автомобила избрах продуктите на Zymol, за които бихте могли да получите информация от тук: http://www.zymol.com/index.aspx

Използвам шампоана за измиване на Zymol със съответната гъба от Meguiar's, след което подсушавам с кърпата на същите Whater Мagnit. Ако колата не е абсолютно нова минавам с Clay Bar, а ако е, направо с HD Cleanse на Zymol като препоръчвам да се мине два пъти и да се следват инструкциите на производителя. След 24ч. нанасям посредством дланите на ръцете ваксата на Zymol Titanium като след поне 4ч. нанасям втори слой от същата. През лятото вторият слой е с Zymol Clasour за повече блясък.

Крайният ефект е убийствен!!!!

Препоръчвам също и продуктите на SwissVax и Zino, които са също едни от най-добрите като първите са и доста скъпи.

Също много добри са продуктите на Dodo, Meguiar's, Adams, Mоnza и т.н информация за които бихте могли да намерите по- долу:

-http://swissvax.com/

-http://www.dodojuice.net/


-http://www.monzacarcare.com/

Всички споменати до тук продукти не се предлагат в България и следователно всичко споменато не е с рекламна или търговска цел!!!
За съжаление България е аборигенска държава в това отношение!

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 14.08.2010
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW X6 40 D

Re: Пастиране

Мнение от PRASCHO » 14 Сеп 2010, 22:00

Бих искал да продължа темата по отношение на новите, скъпите и общо взето запазени по отношение на боята автомобили.

След като си поръчах новата BMW X6 40 D, се подсигурих с инсталирането на VentureShield за целият преден капак, калници, огледала и фарове.

Идеята е да премахна пораженията от камъчета и други боклуци каквито не липсват в изобилие по нашите пътища, не само по магистралите, но и по булевардите в София.

За поддръжката на същият съм си поръчал продуктите на Xpel информация, за които бихте могли да получите от тук:: http://xpel.com/products/tools.asp?product=Aftercare Products

За останалата част от автомобила избрах продуктите на Zymol, за които бихте могли да получите информация от тук: http://www.zymol.com/index.aspx

Използвам шампоана за измиване на Zymol със съответната гъба от Meguiar's, след което подсушавам с кърпата на същите Whater Мagnit. Ако колата не е абсолютно нова минавам с Clay Bar, а ако е, направо с HD Cleanse на Zymol като препоръчвам да се мине два пъти и да се следват инструкциите на производителя. След 24ч. нанасям посредством дланите на ръцете ваксата на Zymol Titanium като след поне 4ч. нанасям втори слой от същата. През лятото вторият слой е с Zymol Clasour за повече блясък.

Крайният ефект е убийствен!!!!

Препоръчвам също и продуктите на SwissVax и Zino, които са също едни от най-добрите като първите са и доста скъпи.

Също много добри са продуктите на Dodo, Meguiar's, Adams, Mоnza и т.н информация за които бихте могли да намерите по- долу:

-http://swissvax.com/

-http://www.dodojuice.net/


-http://www.monzacarcare.com/

Всички споменати до тук продукти не се предлагат в България и следователно всичко споменато не е с рекламна или търговска цел!!!
За съжаление България е аборигенска държава в това отношение!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 27.12.2007
Местоположение: Sofia
Кара: 628csi; Brabus Widestar GL

Re: Пастиране

Мнение от chris » 21 Сеп 2010, 17:14

http://img834.imageshack.us/img834/4296/bmwe395.jpg
http://img827.imageshack.us/f/bmwe396.jpg/
А това полиране или пастиране е?
Не искам да се заяждам просто в България е ясно че всеки разбира от всичко, познаването на проблемите и избирането на точното решение за отстраняването им е ключов момент във всяка работа.
Да направиш 4-5 коли и то в горе долу цветущо състояние на боята е едно - друго е да се направи кола със силно захабена боя и поръсена отгоре с куп боклуци, пръски и още какво ли не и това да е масовият автомобил в БГ, няма Бентлита, А8-ци, 7-ци, та даже и колата на ам. посланник е цялата холограмна като незнам какво,
По принцип ако разгледаме от къде идва думата, от английски polishing, няма друга дума за този тип услуга или процес. Другото е Вакса, но тя не може да отстрани драскотини, а кола която е само за вакса сигурно е само моята :), и то поради факта, че не я карам и е покрита с куп неща за да не прашлясва и се мие и ваксира след това винаги.
Ако ви интересува нещо конкретно мога да помогна, иначе мисля, че има една заключена тема, в която има много информация, но нищо смислено.
Моя съвет е полиране - пастиране на всеки 6 месеца и поставяне на вакса 1 месечно за оптимален блясък през другото време, но никакви ръчни, освен разбира се много висококачествените вакси с повече от 15 % карнауба( 150-400 евро за 150 мл в зависимост от процентното съдържание на Карнаубата извличана от дървото растящо само в Бразилия Copernica Prunifera)

http://img837.imageshack.us/f/pop061.jpg/

Просто препарати има много, майсторство има малко.

http://img85.imageshack.us/f/bmwe391.jpg/
http://img84.imageshack.us/f/bmwe392.jpg/

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Пастиране

Мнение от bum_bum » 28 Сеп 2010, 8:31

Ми никой не е казвал, че сме се събрали тук професионалисти. Какво не е казал правилно колегата по-горе? Аз също си поръчах за близо 1000лв машина и пасти и открих, че полирането не е толкова лесен занаят и колата ми пак прилича на гъз. Много по-лесно и евтино ми беше да си закарам колата при професионалист и да я направи както е редно, но предпочитам да се занимавам сам. Като сгреша утре сам си плащам боядисването и тва е, какво толкова?
Ако знаеш нещо сподели, както е направил човека в детайлинг форума. Показването на снимки преди-след до никъде не води ;)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 27.12.2007
Местоположение: Sofia
Кара: 628csi; Brabus Widestar GL

Re: Пастиране

Мнение от chris » 28 Сеп 2010, 9:58

еми хубаво, че имате желание за нещо, а най-хубавото е че си откровен, защото много малко ще си признаят, че не могат да направят нещо, а има и други които пък и пари ще ти вземат, за това, че не могат.
Аз мога да споделя много само, че трябва да знам точно конкретно за какво става въпрос, какъв е проблемът, холограми?, паяжини?, драскотини?, налепи?. Защото в тази работа има майсторство и принципно една кола да стане без нито една драскотинка, ама нито една, сигурно много малко хора биха си го позволили, заради цената, за това се избира един компромисен вариант, който удовлетворява и двете страни.
За съжаление само ентусиазъм и купуване на скъпи или въобще продукти не е гаранция за добър резултат. За да се постигне желаният ефект, е важно, продуктите да се прилагат в правилната последователност и с помощта на специални техники. За да се избегнат ненужни усилия, препоръчвам да се консултирате.

А снимките преди и след са все пак да покажат проблема и как изглежда решен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Пастиране

Мнение от bum_bum » 28 Сеп 2010, 10:41

Относно техниката на работа съм гледал линка в детайлинга, който колегата е дал по-горе. Пастите съм ги прилагал в последователността в която са дадени пак там в едно упътване за Menzerna съобразно степента на увреденост на боята. Холограми ми останаха само по задния капак, нямам идея защо.. Възможно е обаче и после да са се появили като съм я мил и подсушавал. Тавана значително се пооправи, но пак изглежда много зле. Явно там няма да има оправия само с полиране. Самата боя е много кофти. На места е просмукала и седи на точки, на места си личи търканото по старата боя с шкурката.. Много по-добре е от преди това де, но е далеч от добре изглеждаща боя. Имаше и доста драскотини в лака, които не ми се виждаха чак толкова дълбоки, но си останаха. Явно не мога да преценя добре дълбочината на нараняването и е непоправимо. Като казвам, че прилича на гъз не го разбирай съвзем буквално, просто има много забележки, които не успях да отстраня. Не знам дали поради моя грешка или подади това, че просто са неотстраними с полиране. Налепи, оксидации и т.н. не останаха.
Много бях впечатлен от продуктите за почистване и запечатване на стъкла. Карлак нано нещо си.. Пръскалка с препарат за авто прозорци няма нищо общо като резултат. Онова се маже като паста, съхне, после се обира. После с другото за запечатване, пак съхне и пак се полира и става все едно няма стъкло. Преди като си измиех колата и си мисля, че стъклото е чисто, но с това все едно се избели :shock:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 27.12.2007
Местоположение: Sofia
Кара: 628csi; Brabus Widestar GL

Re: Пастиране

Мнение от chris » 28 Сеп 2010, 16:05

еми зависи, както казваш от боядисването, това с шкурките пак има начин да се оправи, просмукване се казва и се получава, когато при китосване, не се занули търканото с едра шкурка по кита, и после при шприца не си личи нищо след това боя и лак и като постои на слънце колата след като е боядисана става 'хубавото'.
а това за стъклата каква е тая паста, ако може на лично да ми я пратиш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Пастиране

Мнение от bum_bum » 28 Сеп 2010, 16:39

http://www.cleanyourcar.co.uk/engine-amp-exterior/carlack-glass-sealing-kit/prod_348.html

Това е за стъклата. Не мисля, че го има в България, за това не мисля, че правим реклама на някой. Имам клипче при 160 в проливен дъжд как се кара без чистачки без проблем, но не мога да намеря къде го свалих :dunno:
А това с просмукването как се оправя, с паста или др. някакви методи трябват?
Изображение

Следваща

Назад към Сервизно обслужване на БМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook