Как да си пастирам/полирам сам колата?
Модератор: Технически модератори
21 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12340
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Как да си пастирам/полирам сам колата?
Randon Orbital-а са машини, които освен че се върти гъбата, тя и осцилира... получава се специфично движение, което помага да се държи ниска температура по време на полиране, както и да не се задържа гъбата на едно и също място за продължително време. Така риска от съсипване на лаковото покритие намалява в пъти, а и защото при по-сериозен натиск гъбата спира да се върти, а само осцилира и така не може да се съсипе покритието... всичко това обаче идва със своят недостатък - Random Orbital-а е с по-ниска ефективност спрямо Rotary, а освен това не можеш да полираш само на "ъгъл" от самата гъба, защото машината спира да върти и само осцилира. Проблема донякъде е решен при Forced Orbital машините, където осцилацията е запазена, но въртенето се подпомага силово от мотора и при по-сериозен натиск въртенето не спира. Този тип подобрен Random Orbital като че ли е най-ефективната машина за полиране що се отнася до съотношението полезна работа/сигурност на лаковото покритие. За повишаване на ефективността на Orbital-а през последните години се създадоха някои системи от Compound + Polish комбинации от пасти и гъби, особено микрофибърни гъби. С тях нещата се променят сериозно, но микрофибърните гъби съвсем спокойно могат да се ползват и с Rotary.
В този ред на мисли не трябва да се мисли, че Orbital машината няма да направи холограми или пък изисква сериозна промяна на техниката... от към техника се иска единствено движението на машината да е по-бавно, а за холограмите просто трябва правилната техника, както и с Rotary.
Що се отнася до холограмите, при тях не само изсъхването на гъбата или замърсяването й с частици е проблема... техниката е много важна и общо взето тя е в основата на създаването на холограми. Както и неправилен подбор на финна паста и гъба за "Finish" полирането. Въпреки това в комбинация с хубава Finish паста и подходящата гъба проблем с холограмите няма. И да, оборотите трябва да са по-ниски.
Агресивността на една паста съвсем нормално се влияе от агресивността на гъбата... с по-агресивна гъба (от синергичността) пастата ще е малко по-груба, а с по-финна ще е по-финна... не може да се каже колко точно и в коя посока, защото това си зависи от самата паста и с кой тип гъба (open cell или closed cell) ще работи най-добре, но правилната комбинация от паста и гъба ще даде най-добрият резултат Затова по-сериозните фирми направо си дават комбинацията наготово - тази паста с тая и тая гъба и толкоз... има обаче пасти, които позволяват работа тип "1-step compound/polish" - една паста работи много добре и с агресивната (compound) гъба, и с по-финната (polish/finish) гъба. В този случай, особено ако е compound паста обаче, ако търсиш максимален блясък на покритието ще се наложи да използваш и съответната паста като последна стъпка.
За микрофибърните кърпи - да, така е, имат живот. С времето микрофибъра се захабява и почва да не "работи". Колкото е по-качествена, толкова повече ще издържи. Това много зависи как е била експлоатирана кърпата, как е била почиствана и т.н. Общо взето е добре кърпите да се накисват във вода веднага, след като са били използвани при полиране на автомобил (а и ако са били използвани за/след нанасяне на сийлънт или вакса), а в последствие да се изпират с течен перилен препарат в пералня. Някои хора ги перат на ръка, което не е добре.
В този ред на мисли не трябва да се мисли, че Orbital машината няма да направи холограми или пък изисква сериозна промяна на техниката... от към техника се иска единствено движението на машината да е по-бавно, а за холограмите просто трябва правилната техника, както и с Rotary.
Що се отнася до холограмите, при тях не само изсъхването на гъбата или замърсяването й с частици е проблема... техниката е много важна и общо взето тя е в основата на създаването на холограми. Както и неправилен подбор на финна паста и гъба за "Finish" полирането. Въпреки това в комбинация с хубава Finish паста и подходящата гъба проблем с холограмите няма. И да, оборотите трябва да са по-ниски.
Агресивността на една паста съвсем нормално се влияе от агресивността на гъбата... с по-агресивна гъба (от синергичността) пастата ще е малко по-груба, а с по-финна ще е по-финна... не може да се каже колко точно и в коя посока, защото това си зависи от самата паста и с кой тип гъба (open cell или closed cell) ще работи най-добре, но правилната комбинация от паста и гъба ще даде най-добрият резултат Затова по-сериозните фирми направо си дават комбинацията наготово - тази паста с тая и тая гъба и толкоз... има обаче пасти, които позволяват работа тип "1-step compound/polish" - една паста работи много добре и с агресивната (compound) гъба, и с по-финната (polish/finish) гъба. В този случай, особено ако е compound паста обаче, ако търсиш максимален блясък на покритието ще се наложи да използваш и съответната паста като последна стъпка.
За микрофибърните кърпи - да, така е, имат живот. С времето микрофибъра се захабява и почва да не "работи". Колкото е по-качествена, толкова повече ще издържи. Това много зависи как е била експлоатирана кърпата, как е била почиствана и т.н. Общо взето е добре кърпите да се накисват във вода веднага, след като са били използвани при полиране на автомобил (а и ако са били използвани за/след нанасяне на сийлънт или вакса), а в последствие да се изпират с течен перилен препарат в пералня. Някои хора ги перат на ръка, което не е добре.
- RIDDICK
- младши ентусиаст
- Мнения: 678
- Регистриран на: 1.07.2006
- Местоположение: Дъблин
- Пол: Мъж
- Кара: F10 525D
- Мечтае да кара: M5
- Детайли за колата: Всичко необходимо за комфорт и удоволствие....
Re: Как да си пастирам/полирам сам колата?
Точно на ръка се пере микрофибъра с хладка вода и наи обикновен прах за пране.не с омекотители и т.н. прахове..
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12340
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Как да си пастирам/полирам сам колата?
С прах за пране не е добре да се пере, защото има вероятност част от частиците на прахта да се набият в микрофибъра... затова е добре да се перат с течни препарати.
- zafirovp
- младши ентусиаст
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Re: Как да си пастирам/полирам сам колата?
Колеги, придобих някаква представа как да си полирам колата сам, но все още незнам какви материали да взема. Трябва ми абсолютно всичко, та се чудих дали продават готови китове.
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12340
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Как да си пастирам/полирам сам колата?
Готов комплект отговарящ на твоите нужди трудно ще намериш, особено в България... в зависимост дали ще полираш на ръка или с машина, и какво е състоянието на боята се определят и нужните пасти и т.н.. ако искаш драсни един ЛС и може да коментираме
Re: Как да си пастирам/полирам сам колата?
Здравейте колеги! Имам питане за полиране на фарове. На е36-цата съм със ZKW фарове, демек стъкло които имат неприятни грапавости по повърхността. Халогените на бронята са в някакво подобно състояние, но там предполагам е от това че е имало фолио отгоре и е останало част от лепилото на повърхността.
Четох разни теми, че стъкло реално не се обработва, или че било изключително трудно. По чужбински форуми попаднах на препарати съдържащи Цериев оксид.
Затова се обръщам към вас, трябва ми точната методика как да бъфна фаровете. От колко фина шкурка да започна? Каква паста(пасти) да използвам за да заличи следите от шкурката, и каква гъба за нея. Трябват ми точни марки , съществуващи на нашия пазар и методиката на извършване. Може и на лично, аз после със сигурност ще напиша тема как съм получил еди какъв си резултат, или как не съм го получил
Разглеждал съм варианта да закарам колата някъде някой да ми полира фаровете, но при условие, че са стъклени, да не ги прецака и да имам артефакти.
Благодаря!
Четох разни теми, че стъкло реално не се обработва, или че било изключително трудно. По чужбински форуми попаднах на препарати съдържащи Цериев оксид.
Затова се обръщам към вас, трябва ми точната методика как да бъфна фаровете. От колко фина шкурка да започна? Каква паста(пасти) да използвам за да заличи следите от шкурката, и каква гъба за нея. Трябват ми точни марки , съществуващи на нашия пазар и методиката на извършване. Може и на лично, аз после със сигурност ще напиша тема как съм получил еди какъв си резултат, или как не съм го получил
Разглеждал съм варианта да закарам колата някъде някой да ми полира фаровете, но при условие, че са стъклени, да не ги прецака и да имам артефакти.
Благодаря!
21 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани