Дали (и как) да си пастирам-полирам фаровете сам?

Тук се обсъждат сервизите, магазините за авточасти, маслата, гумите и всички аксесоари за нашите БМВ-та.

Модератор: Технически модератори

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Дали (и как) да си пастирам-полирам фаровете сам?

Мнение от ICE » 23 Фев 2013, 17:46

Здравейте колеги,
По принцип не съм притеснен финансово и мога да си позволя да ида някъде, където да ми "направят" форовете на автомобила, НО .... аз обичам да си правя дребни неща по колата събота и неделя. Това ми е хоби и както е модерно да се казва сега за мен е един вид "стрес редюсър" - разтоварвам се по нашенски казано. :)
Та на въпроса. Братовчеед ми беше на гости и като му видях фаровете (на Пежо 307) щях да припадна, нищо не се виждаше. Така и така щеше да си купува нови, а аз исках да се пробвам да си освежа стоповете и фаровете на моята 535d, та прозрях идеалната възможност да се пробвам първо на неговите фарове на Пежо 307 (хихихи). Досега не бях прави нищо подобно. Опит нула! И така, хвърлих се в боя....
Ефекта е постигнат със седем (7!) стъпки. И понеже няма много инфо по въпроса искам да опиша стъките, които аз направих.
Стъпка 1-5. Свалих изгорелия слой с шкурка 800 и така до 2000 (през 200-300 стъпка).
Стъпка 6. Пастиране с 3М (зелена капачка). Тя е леко абразивна и по-"мокра". Може и да не се изразявам правилно, но не съм професионалист.
Стъпка 7. Полиране с 3М (светло синя капачка). Това е финишинг-а.
Машината, която ползвах е ротационна. Оборотите най-ниските възможни около 600-700, зада не ги изгоря фаровете (което беше и основното ми притеснение). Все пак стъклата са поликарбонатни и би следвало лесно да се "палят" и "прегарят".

Стойност на операцията:
Мащината струва 205лв
Пастите са 2х76лв (бутилката) = 152
Шкурки 5лв
Микрофъбър 5лв
Труда цена няма!!! 1,5 часа за всеки фар, или общо 3 часа.
Операцията е изключително трудоемка и аз лично занапред ще се обръщам към професионалисти, че се изгърбих...а и времето е пари. :mhihi:


Надявам се да ви е било интересно. Хубава вечр на всички ентусиасти.

ПП. Специални благодарности на моя стар приятел Deso-Car-Care, за съветите.
Последна промяна ICE на 23 Фев 2013, 18:43, променена общо 5 пъти

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Re: Дали (и как) да си пастирам-полирам фаровете сам?

Мнение от ICE » 23 Фев 2013, 18:11

Упс, забравих снимките:

Преди - След: :)
Изображение

Изображение

И една обща снимка на двата фара от типа "Преди-След" ...
Изображение

Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Дали (и как) да си пастирам-полирам фаровете сам?

Мнение от Zagy » 23 Фев 2013, 19:32

Много добре се е получило :yes:

Трябвало е след операцията да ги пръснеш със специален запечатващ лак, защото след около година пак ще се матират и ефекта почти ще изчезне (говоря от личен опит върху мойта Е46-ца). С лак може да удължиш ефекта поне двойно.
Si non confectus, non reficiat.

Мародератор
Аватар
Мнения: 12338
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Дали (и как) да си пастирам-полирам фаровете сам?

Мнение от Mollov » 23 Фев 2013, 20:48

Не е зор да е специален запечатващ лак, става и със сийлънт... важното е редовно да се поддържа защитния слой ;) А с качествено перманентно покритие ефекта ще продължи доста по-дълго време (даже от двойно) :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 23.03.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж

Re: Дали (и как) да си пастирам-полирам фаровете сам?

Мнение от DESO-Car -care » 23 Фев 2013, 21:11

Браво ИВО !! Както се казва в Щатско "Excellent Job ....не ,че съм се съмнявал:)) Сериозно го казвам,наистина си постигнал резултата,който би те устроил (познаваме се много добре и знам нивото на което работиш). Единствено мисля,че за крайна стъпка би било добре да се постави прозрачно фолио върху фара,става почти вечно ...разходът не е много по голям,тъй като обикновено на следващата година отново оксидират и се налага нова обработка ! Благодаря ,че си приел съвети от мен и са ти помогнали !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Дали (и как) да си пастирам-полирам фаровете сам?

Мнение от dr.peshev » 23 Фев 2013, 21:20

:clap:
Както казаха колегите,без UV протекция ефекта ще е краткотраен , а резултата по-лош от началния и то много бързо!
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Re: Дали (и как) да си пастирам-полирам фаровете сам?

Мнение от ICE » 23 Фев 2013, 22:09

Благодаря на всички, които пишете и давате съвети и мнения...
Десо, благодаря за високата оценка, тя значи много за мен, от капацитет като теб. И да добавя, ти изправари събитията! Точно си мислех да напиша, че от безконтактните фаровете много бързо ще се върнат в първоначалното си състояние и щях да предложа да обсъдим "запечатването" на фара с фолио на 3М или Венчър....
:)

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Re: Дали (и как) да си пастирам-полирам фаровете сам?

Мнение от ICE » 24 Фев 2013, 23:32

Някой може ли да каже нещо за продуктите на Sonax - "Premium class 100% Carnauba Wax", а също и за "Premium class Nano лак"? Последният от тях образува много тънък слой защитен слой на базата на силанови съединения или по-известно като нано лак! Въпреки, че е много тънко, покритието е изключително здраво, дори в пъти повече от конвенционалните лакови покрития, които пък са в пъти по-дебели...
Та, някой да го е ползвал....да сподели повече инфо?

Мародератор
Аватар
Мнения: 12338
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Дали (и как) да си пастирам-полирам фаровете сам?

Мнение от Mollov » 25 Фев 2013, 0:10

Гледам говориш за безконтактно миене... няма вакса, която да го удържи... айде, на 1-вото може и да устиска, после вече е аут... същото важи и за сийлънтите... вече перманентните покрития като Nano Lack държат повече, но с цялото ми уважение към SONAX - препарата не е от най-стабилните... към момента общо взето има два по-сериозни препарата от този тип, които държат по-дълго време - Optimum Opti-Coat 2.0 и CarPro C.Quartz... също можем да добавим и Gtechniq C1 и една интересна алтернатива - Ceramishield (но за този има смесени репорти за издръжливост).

Общо взето Opti-Coat 2.0 го дават най-издръжлив, нанесен върху боя при някои потребители държи повече от 2 години, а с дитейлърската версия Opti-Guard чета за случаи от над 3.5 години. Opti-Coat използват някви смоли и някви други съставки, които правят слоят много издръжлив. При C.Quartz се използват кварцови и едни други съставки, които стягат като стъкло. Ето да видиш какво представлява C.Quartz като "стегне":



Тези перманентни покрития позволяват и наслояване т.е. можеш да сложиш 2 слоя за допълнително увеличаване на издръжливостта. Имат разбира се и UV защита. Имай предвид и нещо друго - безконтактното миене не е решение в никой случай... препоръчвам ти да спреш да използваш този начин на измиване :)

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Re: Дали (и как) да си пастирам-полирам фаровете сам?

Мнение от ICE » 25 Фев 2013, 0:55

Оооо, да,
Моите коли вече не ги мия безконтактно. Дори днес исках да измия Е70-ката и обикалях 1 час бензиностанциите да си взема някакъв шампоан. Накрая намерих някакъв на Sonax 2 в 1 (shampoo + wax). На мивката пък ми подариха гъба пак на Sonax. Така че вече сме на ръчно миене само! Заради шампоана отворих сайта на Sonax, и така попаднах на горните продукти, за които питах. Ако можеш да пуснеш подробно инфо за рова което ти препоръчваш ще е мн добре... :)

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Re: Дали (и как) да си пастирам-полирам фаровете сам?

Мнение от ICE » 25 Фев 2013, 0:58

Ето какво намерих аз за ... SONAX PremiumClass Nano paint coating NanoPro

Нано лаковете са сложни вещества, ориентирани към бъдещето, които се подчиняват на мотото “Все по-тънки, все по-здрави!”. Те притежават много от свойствата, характерни за наноструктурите. Един нанометър е една милионна част от милиметъра. Диаметърът на човешки косъм е 50 000 пъти по-голям. Механичните, оптическите, магнитните, електрическите и химичните качества на тези миниатюрно тънки покрития не зависят само от вида на компонентите, но и от техните количествени съотношения и физически строеж.

Нано лаковете се произвеждат на базата на силанови съединения. Съдържанието на сухо вещество при тях варира между 20 и 65 тегловни процента. След втвърдяване колоидните наночастици се превръщат в тридименсионна полимерна структура с висока степен на омрежване. За разлика от традиционните лакове, при които свързващите вещества са чисти органични полимери, нанолаковете се разработват на базата на смесени полимери, които съдържат неорганични и органични вериги. Някои автори ги наричат “хибридни полимери”. Те притежават свойството да се закрепват много добре върху различни материали. Дебелината на слоя след изсъхване е изключително малка – от 5 до 15 μm, но механичната им устойчивост е много по-голяма от тази на традиционните лакове.
Първите нано лакове са се използвали за покрития на пластмасови лещи, тъй като са изключително устойчиви на надраскване. Намират приложение и за корозионна защита на леки метали – алуминий, магнезий, хром и др. При тях eмисията на вредни органични разтворители е значително по-ниска в сравнение с другите лакове, а количеството за нанасяне върху единица площ е почти четири пъти по-малко. Въпреки това повърхностите, обработени с нано лакове, придобиват силно хидрофобни свойства, не поемат никаква влага и се замърсяват по-трудно.
Нано лака е съвършения щит на вашият автомобил!
Ефекта на водоотблъскване, трудно замърсяване и устойчивост на надраскване на нано лака, е гарантиран от производителя за период от минимум 9 месеца.

http://youtu.be/lHPnZZ2Tfns

Мародератор
Аватар
Мнения: 12338
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Дали (и как) да си пастирам-полирам фаровете сам?

Мнение от Mollov » 25 Фев 2013, 1:17

ICE написа: Ако можеш да пуснеш подробно инфо за това което ти препоръчваш ще е мн добре... :)


Какво инфо по-точно те интересува? Не съм превеждал кой знае колко на български все още, след 1-2 седмици на сайта ми ще има повече написано и за OC 2.0 и за C.Quartz... но кажи какво конкретно те интересува за тия два препарата и ще ти отговоря :)

Иначе за шампоан трябваше да се обадиш, имам поне 2 много добри варианта, единият от които е с вакса, а имам и препарат за измиване само с една кофа с вода (не говоря за безводно миене) и 2-3 микрофибърни кърпи... :)

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Re: Дали (и как) да си пастирам-полирам фаровете сам?

Мнение от ICE » 25 Фев 2013, 16:31

Идеята е да има повече информация за следващите нива на защите на лаковите покрития на автомобилите (след паститане/полиране), било то с вакси тип "Carnauba Wax" или Нано лакове или други продукти.
PS. Както написах, зз шампоан вече си купих. Не търся опеределен продукт, а по-скоро информация за това кое какво е, как се нанася, и как работи, за да може всеки за себе си да реши как да защити боята на автомобила си за в бъдеще. 8)

Мародератор
Аватар
Мнения: 12338
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: Дали (и как) да си пастирам-полирам фаровете сам?

Мнение от Mollov » 25 Фев 2013, 17:32

Ясно... теб те интересува по-обща информация... още не съм готов с тая статия, но скоро и това ще стане... най-общо защитата се седи на две нива:

1. Вакси и сийлънти - това са всякакви препарати, които са или вакса, или сийлънт (т.е. от нещата които аз предлагам това са Optimum Opti-Seal, CarPro Reload, Poorboys EX-P). Тук най-общо поне аз ги разделям на "натурални" и "химия" т.е. ваксите са изградени от различни натурални вакси и съставки, докато сийлънтите са изцяло химични разработки. И двата вида продукти не могат да се противопоставят на физически наранявания, като и двата продукта не издържат на сериозни химически почистващи препарати като т.нар. "безконтактно миене". Издържат примерно 1-2-3 измивания и са до там. Ваксите не издържат особено и на всякакви замърсявания или почистващи препарати, които могат да се класифицират като "обезмаслители или с обезмасляващи съставки". Затова и зимно време е по-добре да се използва сийлънт (по-издръжлив е в продължителен период от време), а през лятото да се нанася вакса заради по-добрите й визуални характеристики (цветовете са по-топли и по-дълбоки). Това не пречи да се използва сийлънта целогодишно, особено от хора, които го харесват заради леснотата на нанасяне (течните версии) и по-дългият период между нанасянията. Съществуват и смесени версии, наречени "синтетични вакси" или пък просто вакси, но имат променена химическа структура и не са баш чисти вакси. Повечето предлагат UV защита и наслояване.

2. Перманентни покрития - наричат ги така, щото са доста по-издръжливи на химически атаки, като дават някаква защита и от физически наранявания (не защитават от насрещни удари от камъчета), но примерно ако някоя котка притича по капака може и да няма следи от нокти. Принципно не се рекламират като сериозни физически протектори, но пък държат много повече спрямо ваксите и сийлънтите. В зависимост от варианта може да са съставени от смоли, от кварцови и керамични съставки или от някви подобни полимерни съединения. Държат на безконтактно миене, имат UV защита, позволяват наслояване. Като недостатък може да се нарече изизкването за по-чиста среда по време на нанасяне, както и много добра подготовка на детайла, за да може захващането да е максимално ефективно. Разбира се по-скъпи са от ваксите и сийлънтите, но за това, което предлагат според мен даже са евтини :)

На много хора съм го казвал, но след самото полиране на автомобила всичко не само, че не приключва, но едва сега започва. Ако не се покрие голият лак със поне елементарна защита (по-евтина вакса) ползата от полирането ще се загуби малко (при по-новите коли) или много (при по-старите и тези с акрилна боя) през следващите 6-9 месеца. Всички замърсители и вредители на лака, които са го атакували досега ще продължат да го правят, нищо че е полиран. Регулярното нанасяне на вакса/сийлънт спомага не само за подобряване на визията, но и за по-лесното измиване и по-трудното зацапване на колата.

Дали да избереш вакса или сийлънт е малко въпрос на личен избор, като по-горе обясних каква е чисто визуалната разлика. При смесените препарати тази разлика може би отсъства, но подобен препарат вакса+сийлънт не винаги е най-добрият избор за основен защитен елемент. Удачно е да се използва като втори защитен елемент след нанасяне на сийлънт, като сийлънта може да се покрие с вакса, но не и обратното. Някои вакси са т.нар. "почистващи вакси" като реално съдържат в себе си както самата вакса, така и почистващи агенти. Това от своя страна премахва вече нанесен слой сийлънт/вакса (единствено не премахва перманентно покритие) и не е удачно да се комбинира с глейзър или AIO (all in one) препарат.

Моят съвет е да се използва сийлънт заради по-високата степен на издръжливост, а ако се търси топлина на цветовете и дълбочина може да се покрие отгоре с вакса. При по-старите и по-захабени бои ако няма условия за машинна обработка може да се направи повърхностна ръчна такава, след което да се нанесе глейзър (повечето съдържат филъри за "запълване" на микроскопични драскотини, като освен това добавят блясък на покритието), след което вече да се нанесе и защитата. Особено подходящо е за акрилна боя. При акрилните бои е много важно да се поддържат редовно, ако се търси максимално дълго време поддръжка на полираното покритие.

Това вече как се нанася зависи до конкретният продукт, но най-общо твърдите вакси се нанасят най-често с микрофибърен или "жълт" (тия кръглите, дето все едно са от дунапрен) апликатор, като се нанася много тънко, колкото да покрие детайла. Разнася се в прави/криви/кръгообразни посоки, важното е да има пълно покритие. Избърсва се с микрофибърна кърпа след съответното (за конкретната вакса) време. Сийлънтите са течни и се нанасят според самият препарат - някои с апликатори, други директно се пръскат върху детайла. В някои случаи след нанасянето няма последващо отнемане с микрофибърна кърпа.

Перманентните покрития вече най-често се нанасят с апликатор и имат специфично време за нанасяне и отнемане. Повечето изискват определено време за "изсъхване", през което време колата не трябва да се показва на открито (в България особено, с тоя прахоляк) и да не се мокри. При неправилно нанасяне единственият вариант да се свалят е с машинно полиране.


Най-общо това е... всъщност мога да изпиша още 10 пъти повече, но нямам времето в момента :) По-натам ще има и повече :)

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Re: Дали (и как) да си пастирам-полирам фаровете сам?

Мнение от ICE » 25 Фев 2013, 19:46

Точно за това говорех колега! :)
Интересно е още, че перманентните покрития, каквото е и това на Sonax - NanoPro, изискват много по-"жестока" подготовка на боята, отколкото едно пастиране/полиране. Това д миене, обезмасляване, сваляне на вакси, почистване на повърхностите с клей и т.н. без да претендирам са съм изчерпателен докрай.

Ако някой може да разкаже повече за перманентните покрития и опита си с тях (конкретна фирма, продукт, който е ползвал), ще бъде мн интересно. :)

Интересно ще е още дали някой е ползвал последните за "запечата-защита" на фаровете, което е от изключителен интерес за мен! ;)

Следваща

Назад към Сервизно обслужване на БМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook