Захранване на автомобила при диагностика

Тук се обсъждат сервизите, магазините за авточасти, маслата, гумите и всички аксесоари за нашите БМВ-та.

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 7.12.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е60 530 d
Мечтае да кара: E60 535d
Детайли за колата: M optic + chip

Захранване на автомобила при диагностика

Мнение от dragonfly74 » 14 Сеп 2015, 9:42

Здравейте колеги. Имам въпрос към тези от вас които са запознати. Какво зарядно е редно да се ползва при продължителна диагностика,тестване или смяна на софтуер? Ако е възможно посочете конкретни параметри на зарядното. Обикновенно зарядно с 10А ток на зарядка не върши работа, казвам го от личен опит, на първия час 100А акумулатор пада под 11V. Ако има колеги които са си направили самоделки моля да споделите схема, ако е възможно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: Захранване на автомобила при диагностика

Мнение от deank » 14 Сеп 2015, 16:04

BMW препоръчват това:

Изображение

Вчера програмирах SVS модула на Е65-цата ми със закачено обикновено зарядно, колкото да не е без нищо... Напрежението падна с 0,4V за 1 час, което не е никак зле. Всички консуматори в колата трябва да са изключени (дори си изключих DRL временно и после пак го включих). Няма проблем и колата да е запалена, стига да не програмираш DDE/DME, но в затворени пространства не е много препоръчително.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 7.12.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е60 530 d
Мечтае да кара: E60 535d
Детайли за колата: M optic + chip

Re: Захранване на автомобила при диагностика

Мнение от dragonfly74 » 15 Сеп 2015, 15:52

Благодаря за отговора, разбрах какво препоръчват баварците. По това което описват, предполагам тяхното зарядно ще струва доста солено може би над 1000 лв.(не го открих в нета). Предполагам трябва да се рови по руските сайтове за схеми на нещо подобно, което да дава подобни параметри и да се прецени кое ще е по изгодно предвид сложността на изработката.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: Захранване на автомобила при диагностика

Мнение от deank » 15 Сеп 2015, 16:02

Мисля че и тук има варианти:

http://store.emk-33.com/product/323028/ ... mpera.html

http://store.emk-33.com/category/192/st ... ystva.html

Цените са от 150 до към 500-600лв.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 7.12.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е60 530 d
Мечтае да кара: E60 535d
Детайли за колата: M optic + chip

Re: Захранване на автомобила при диагностика

Мнение от dragonfly74 » 15 Сеп 2015, 18:34

До колкото разбрах от това което четох и коментирах с колега, най-евтиния вариант за захранване е с импулсен токоизправител. У нас се намират варианти 30А изходен ток за 60лв. В нета има 60А за по 30-60$, примерно някои от тези http://www.aliexpress.com/wholesale?cat ... ly+12v+60a. Въпроса е някой мерил ли е приблизително колко е консумацията по време на диагностика т.е. на контакт, без разбира се фарове,вентилация и т.н. За самоделка, ще е доста трудно за изработване и не си струва времето и усилията.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: Захранване на автомобила при диагностика

Мнение от deank » 16 Сеп 2015, 10:08

Вероятно за различните серии и при различен клас оборудване консумацията ще варира в доста широки граници.

Имай предвид, че при диагностика/кодиране захранването не е толкова критично, но при програмиране (което отнема повече време на модул) захранването е важно. Освен това, примерно при Е65, в момента в който колата влезе в режим "програмиране", се включва горивната помпа в резервоара и работи нонстоп, докато не свърши програмирането (независимо кой модул програмираш).

Най-вярното показание за консумацията би било в момента в който се дава на контакт за първи път (изключва се парно/осветление в купето, спира се музиката, изключват се дневните светлини) и докато бръмчи помпата за гориво (около 10-15 секунди) се измерва консумацията.

Имам някакъв бегъл спомен, че при мен беше около 10А, но ще проверя пак, за да съм сигурен.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 7.12.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е60 530 d
Мечтае да кара: E60 535d
Детайли за колата: M optic + chip

Re: Захранване на автомобила при диагностика

Мнение от dragonfly74 » 17 Сеп 2015, 7:57

Вярно е, че би трябвало консумацията на ток при диагностика, не би трябвало да е голяма. Въпроса е да си опазиш акумулатора читав при по дълго тестване. Не говоря просто за прочитане на грешките, което става бързо. На мен примерно ми се е случвало, тествам с DIS вади някаква грешка и възможни причини и се почва една по една да се проверяват,да се гледат схеми, разположение на компонентите, тестване на компонентите и т.н. В този смисъл се удължава времето в което колата е на контакт, а ако акумулатора не е в първа младост не е много добре :) .
По спомен приятел електромеханик спомена, че консумацията при автомобил на контакт и включени консуматори, не става да се измери с амперклещи. Трябвало да се мери с мултицет и много малък шунт, с какъвто не разполагам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 5.09.2006
Местоположение: София

Re: Захранване на автомобила при диагностика

Мнение от deank » 17 Сеп 2015, 8:03

Можеш да видиш точната консумация в INPA/Rheingold - хем ще е по-точно, хем няма да ти трябва уред. Предполагам можеш да я видиш и в DIS - не съм я ползвал, но сигурно е в някое от менютата за MPM/PM.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 7.12.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Е60 530 d
Мечтае да кара: E60 535d
Детайли за колата: M optic + chip

Re: Захранване на автомобила при диагностика

Мнение от dragonfly74 » 17 Сеп 2015, 9:42

Като се замисля сякаш съм виждал в живите данни от INPA нещо такова, но не съм пробвал да вадя данни когато двигателя не работи. Ще пробвам. По принцип ползвам DIS, макар че е по тромава в предвид виртуалната машина през която работи, но за сметка на това е доста по подробна и в комбинация с TIS е по полезна за непрофисионалисти.

Назад към Сервизно обслужване на БМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook