Спортни ежедневни накладки
Модератор: Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- TheFreeRider
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 1.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW
Спортни ежедневни накладки
Има няколко теми за накладки из техническите раздели, където всеки хвали каквото е карал, но рядко се споменават модели, които стават както за ежедневна употреба, така и за trackdays. Т.е. изключваме моделите за стандартно вграждане, както и тези за чисто състезателни цели.
Предстои ми цялостна ревизия на спирачната система, като вече съм набавил BMW Performance дискове и маркучи с метална оплетка, спирачната течност също ще бъде спортна. Остава ми само да избера накладките - иска ми се да не прегряват бързо, да не са много агресивни към дисковете, да не свирят и да спират сравнително добре и студени.
Вариантите, които разглеждам са:
- EBC Yellow Stuff - Доста противоречиви мнения, някои много ги хвалят, други ги отричат тотално. Може би има и доста "ментета".
- Ferodo DS2500 - Предимно положителни отзиви, но не много като брой.
- StopTech Sport Brake Pads (prefix 309) -
- Brembo HP2000 -
- Pagid RST - Имат няколко модела с известни разлики и изглеждат добре на графиките, но цената на пръв поглед е доста по-височка от останалите.
Моля, споделете ако сте имали досег до тези модели. Ще се радвам и на други подобни предложения, придружени с лични впечатления.
Предстои ми цялостна ревизия на спирачната система, като вече съм набавил BMW Performance дискове и маркучи с метална оплетка, спирачната течност също ще бъде спортна. Остава ми само да избера накладките - иска ми се да не прегряват бързо, да не са много агресивни към дисковете, да не свирят и да спират сравнително добре и студени.
Вариантите, които разглеждам са:
- EBC Yellow Stuff - Доста противоречиви мнения, някои много ги хвалят, други ги отричат тотално. Може би има и доста "ментета".
- Ferodo DS2500 - Предимно положителни отзиви, но не много като брой.
- StopTech Sport Brake Pads (prefix 309) -
- Brembo HP2000 -
- Pagid RST - Имат няколко модела с известни разлики и изглеждат добре на графиките, но цената на пръв поглед е доста по-височка от останалите.
Моля, споделете ако сте имали досег до тези модели. Ще се радвам и на други подобни предложения, придружени с лични впечатления.
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Спортни ежедневни накладки
Аз карам с EBC Жълти на улицата. Не шумят, цапат много, но и спират много. Май bum-bum ми даде този акъл.
Първоначално бяха странни докато се наместят, първите 100-200 км, но после захапват супер.
Има малка разлика като са студени, но е наистина много малка. Нищо опасно или изненадващо.
Първоначално бяха странни докато се наместят, първите 100-200 км, но после захапват супер.
Има малка разлика като са студени, но е наистина много малка. Нищо опасно или изненадващо.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Re: Спортни ежедневни накладки
Аз бих заложил на Yellowstuff, цена/качество са тип-топ.
На писта не очаквай чудеса, пак си фейдват, но не е нищо сравнимо със OEM накладки.
Ferodo-то са много добри, но 2 трак дея(не целодневно каране) и бях за нови, а са и бая скъпи.
Приятел караше Pagid (не знам модела дали е същия те има не малко смеси) и беше останал с впечатление че износват диска прекалено. Но някои накладки трябва да ги pair-неш с правилните дискове за които са мислени...
За да изтискаш и последните проценти перформанс от спирачната ти система, като сложиш всичко ново, наистина трябва да направиш дисковете сини и да нанесеш добър слой от накладките върху тях, иначе само ядове...
Поздрави
На писта не очаквай чудеса, пак си фейдват, но не е нищо сравнимо със OEM накладки.
Ferodo-то са много добри, но 2 трак дея(не целодневно каране) и бях за нови, а са и бая скъпи.
Приятел караше Pagid (не знам модела дали е същия те има не малко смеси) и беше останал с впечатление че износват диска прекалено. Но някои накладки трябва да ги pair-неш с правилните дискове за които са мислени...
За да изтискаш и последните проценти перформанс от спирачната ти система, като сложиш всичко ново, наистина трябва да направиш дисковете сини и да нанесеш добър слой от накладките върху тях, иначе само ядове...
Поздрави
- TheFreeRider
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 1.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW
Re: Спортни ежедневни накладки
Май и аз клоня към жълтите, като най-популярни и най-лесни за доставка. Феродото изглежда също е добро, но има много отзиви, че се разскърцва ако не се спира здраво с тях. StopTech-a има само положителни коментари и сериозно ги обмислях, но са американски и трудни за намиране от тук, а не ми се занимава с митници. Брембо и Паджид са значително по-скъпи и по-скоро ще ги пропусна.
- In_Memoriam
- ентусиаст
- Мнения: 1311
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: на 0.6
Re: Спортни ежедневни накладки
Жълтите EBC също свирят в зависимост от това с какви дискове си при спиране от ниска скорост в града. DS2500 ако не се лъжа са на двойна цена и определено са по-добър вариант, но не очаквай чудеса на стокови дискове и апарати. Също се износват по-бързо.
- TheFreeRider
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 1.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW
Re: Спортни ежедневни накладки
Честно казано сега като се зачетох повече, почнах да се колебая и за Red stuff, някакви впечатления? Да, не ги дават за писта, но за няколко сесии по 10тина обиколки на Калояново примерно, едва ли ще прегреят толкова, но със сигурност ще са по-добре от стоковите. А на жълтите силата явно им идва като се загреят, което няма да е случая в 90% от карането ми извън писта, 'язък' за хубавите им характеристики. Хубавото и в двата случая е, че има официален вносител и като цяло се обезмисля поръчването и чакането от УК.
Re: Спортни ежедневни накладки
Червени НИКОГА повече няма да си купя. На студени пак не ми хващаха като хората(да имаш осезаема разлика между жълти и червени), на пистата направо се топят...
За жълти достатъчно температура да хващат нормално се генерира след няколко завоя или няколко километра, все пак накладките не се отлепят на 100% от диска когато не си на спирачката.
Имам чувство че ЕБЦ са измислили 2-та модела за да поддържат полемиките из форумите, някои се кълнат в червените че за стрийт са перфектни, други в жълтите.
За жълти достатъчно температура да хващат нормално се генерира след няколко завоя или няколко километра, все пак накладките не се отлепят на 100% от диска когато не си на спирачката.
Имам чувство че ЕБЦ са измислили 2-та модела за да поддържат полемиките из форумите, някои се кълнат в червените че за стрийт са перфектни, други в жълтите.
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Спортни ежедневни накладки
Не скърцат жълтите при мен с оригинални дискове.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- TheFreeRider
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 1.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW
Re: Спортни ежедневни накладки
Поръчах жълтите, пък ще пиша след време като ги покарам, благодаря на всички.
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Спортни ежедневни накладки
Супер. Между другото, следвай изискванията за "разработване", защото отнема доста повече време от "нормални" накладки.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- TheFreeRider
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 1.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW
Re: Спортни ежедневни накладки
Половин година по-късно смея да отбележа, че съм много доволен от спирането на колата, просто няма база за сравнение с преди. Не мога да определя кое от всичките неща има най-голям ефект, защото напрактика смених всичко, но цялостния сетъп е супер:
- BMW performance двукомпонентни предни дискове 325мм, преди 300мм стандартни
- BMW стандартни задни дискове (не се предлагат спортни)
- Ревизирани апарати
- Маркучи с метална оплетка HEL
- EBC Yellow stuff накладки
- Спирачна течност Motul 660
След няколко хил. км из алпийски проходи и двулентови пътища, не усетих отслабване или недостиг на спирачна сила, единствено на спускането от Стелвио пасс усетих лек мирис на феродо, но мисля е нормално след 40тина сравнително интензивни спирания
Конкретно от накладките също съм много доволен, от студени хапят много здраво и не свирят. Като позагреят обаче, леко присвирват накрая на спирането от 20 до 0 км/ч, но в никакъв случай не е неприятно. Препоръчвам
- BMW performance двукомпонентни предни дискове 325мм, преди 300мм стандартни
- BMW стандартни задни дискове (не се предлагат спортни)
- Ревизирани апарати
- Маркучи с метална оплетка HEL
- EBC Yellow stuff накладки
- Спирачна течност Motul 660
След няколко хил. км из алпийски проходи и двулентови пътища, не усетих отслабване или недостиг на спирачна сила, единствено на спускането от Стелвио пасс усетих лек мирис на феродо, но мисля е нормално след 40тина сравнително интензивни спирания
Конкретно от накладките също съм много доволен, от студени хапят много здраво и не свирят. Като позагреят обаче, леко присвирват накрая на спирането от 20 до 0 км/ч, но в никакъв случай не е неприятно. Препоръчвам
- TheFreeRider
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 1.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW
Re: Спортни ежедневни накладки
Изравям темата точно 3 години по-късно за да споделя как са се развили нещата след като приключи живота на "жълтите" предни накладки.
Като цяло спираха добре и изкараха около 14к км, за които поне 4-5 тракдея и останалото нормално возене. Интересно е, че се износи предимно дясна външна накладка - до 2мм, а останалите 3 бяха все още на около 5мм и датчика на предно ляво колело не беше стигнал до диска. Не съм сигурен това на какво може да се дължи. При демонтажа се отлепи планката от външната страна на накладката, явно лепилото нещо е дало фира или прегряло, вижда се на едната снимка. Шуплите по материала също не ми изглеждат съвсем наред. Задните накладки са все още на 6-7мм и ще ги покарам още докато свършат.
Реших този път да пробвам Феродо DS2500 (около 280лв с доставката за комплект предни) и още при първото излизане градско ми направи впечатление, че спират много прилично преди изобщо да са разработени. След вчерашния тракдей обаче, след като ги разработих, съм убеден че спират по-добре от EBC-тата, или поне ме карат да съм доста по-уверен в спирачките отколкото преди. Не съм усетил грам фейдинг, но и гледам да не правя повече от 3-4 бързи обиколки подред. Сега проблемът ми стана психологически и колко "гащи" имам да спирам по-късно, защото започвайки спиране където съм свикнал преди завой, сега трябва да отпускам и да се "довозвам" до завоя по инерция. Но това само ще помогне да подобря уменията си.
Рано е да кажа колко бързо ще се износят самите накладки, но субективното ми усещане "на око", е че материалът съдържа повече метални частици, които са по-агресивни към дисковете. Чух ги и да посвирват на моменти, та ще видим и това как ще се развие при повече градско каране след време.
Като цяло спираха добре и изкараха около 14к км, за които поне 4-5 тракдея и останалото нормално возене. Интересно е, че се износи предимно дясна външна накладка - до 2мм, а останалите 3 бяха все още на около 5мм и датчика на предно ляво колело не беше стигнал до диска. Не съм сигурен това на какво може да се дължи. При демонтажа се отлепи планката от външната страна на накладката, явно лепилото нещо е дало фира или прегряло, вижда се на едната снимка. Шуплите по материала също не ми изглеждат съвсем наред. Задните накладки са все още на 6-7мм и ще ги покарам още докато свършат.
Реших този път да пробвам Феродо DS2500 (около 280лв с доставката за комплект предни) и още при първото излизане градско ми направи впечатление, че спират много прилично преди изобщо да са разработени. След вчерашния тракдей обаче, след като ги разработих, съм убеден че спират по-добре от EBC-тата, или поне ме карат да съм доста по-уверен в спирачките отколкото преди. Не съм усетил грам фейдинг, но и гледам да не правя повече от 3-4 бързи обиколки подред. Сега проблемът ми стана психологически и колко "гащи" имам да спирам по-късно, защото започвайки спиране където съм свикнал преди завой, сега трябва да отпускам и да се "довозвам" до завоя по инерция. Но това само ще помогне да подобря уменията си.
Рано е да кажа колко бързо ще се износят самите накладки, но субективното ми усещане "на око", е че материалът съдържа повече метални частици, които са по-агресивни към дисковете. Чух ги и да посвирват на моменти, та ще видим и това как ще се развие при повече градско каране след време.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Спортни ежедневни накладки
Дали едни накладки са добри не се определя само от това колко спират. От значение са и т.нар. initial bite, модулацията, температурната устойчивост.
Жълтите са прилични накладки за парите си, но до там. 4-5 трак дни +14к са доволен живот. Мойте изкараха 4 писти и почти никакво допълнително каране. Но аз карам много хамалски и хабя много гуми и накладки. Отзад взех едни червени, че бях на зор и се оказа, че никъде в България няма ни феродо, ни ебц в наличност от тоя модел и заминаха за едно каране. Прибрах се с някакви остатъчни корички по накладката
За следващата смяна когато остане време да карам пак колата съм взел Карбон Лорейн, които са вече истинската работа.
Жълтите са прилични накладки за парите си, но до там. 4-5 трак дни +14к са доволен живот. Мойте изкараха 4 писти и почти никакво допълнително каране. Но аз карам много хамалски и хабя много гуми и накладки. Отзад взех едни червени, че бях на зор и се оказа, че никъде в България няма ни феродо, ни ебц в наличност от тоя модел и заминаха за едно каране. Прибрах се с някакви остатъчни корички по накладката
За следващата смяна когато остане време да карам пак колата съм взел Карбон Лорейн, които са вече истинската работа.
- TheFreeRider
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 1.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW
Re: Спортни ежедневни накладки
И тях ги бях гледал, но не се престраших и реших да пробвам по-популярния и достъпен модел. Някой ден като ги покараш дано се присетиш да напишеш 2 думи как са
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Спортни ежедневни накладки
А дано. 4-5 години седят на рафта. Първо нямаше пари, после няма време и всяка година е следващата С Феродо-то не си сбъркал в никой случай.
15 мнения
• Страница 1 от 1
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани