Метан - образователна тема
Модератор: Технически модератори
37 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
ddddk написа:аз да кажа нещо, макар и по-късно...
HAMANN по-горе беше направил препратка към една по-стара тема, където видях две големи глупости и същите ги чета постоянно в нета и ги слушам от приятели и познати, кой от кой по-големи разбирачи.
Та за глупостите:
1. Метанът имал повече водород в структурата си и отделял повече водни пари и ръждясвало гърнето! - ала-бала!!! В 5-ти клас в училище се учи, че "горенето е процес, при който органично вещество взаимодейства с кислород (с катализатор температура) при което се отделят въглероден диоксид (СО2) и вода (Н2О)" демек и косъм да запалиш пак получаваш СО2 и вода. А, бензинът е съставен от стотици въглеводородни молекули, всяка от които е с от 5 до 12 атома въглерод и n на брой атоми водород и още ОН групи и безброй други боклуци, които не са важни по този въпрос.
2. Първият сегмент не се мажел защото метанът бил сух и измивал маслото от стените на цилиндъра! - БАСИ ГЛУПОСТА! Мазането на стените на цилиндрите въобще няма нищо общо с гориво-въздушната смес, която постъпва вътре - няма сухо - няма мокро - има пари. Мазането е от масления сегмент - и колкото по по-добри са парите и колкото е по-чисто изгарянето - толкова по-дълго остава масления филм по стените и толкова по-добре за количеството на маслото и за състоянието на цилиндрите и сегментите и въобще за двигателя.
В заключение - карайте си колите на газ и да не ви пука от глупостите на некомпетентните!
Поздрави,
Д
P.S.: сега някой ще каже, ами като е толкова добре на газ, защо правят колите на бензин - Ами защото, ако станат само на газ, то тогава ГАЗПРОМ (70% от производството на газ в света!) ще се чудят какво да си правят парите, пък ОПЕК ще трябва да се запишят на трудовата борса
По-скоро не ги правят на газ защото не на всякаде има толкова газ/метан станции. И неможе да се транспортират в обикновенни пластмасови туби. Съответно ако ти свърши горивото на път и нямаш бензинова инсталация,нямаш спасение.
- mathew
- Потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 29.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е32
- Мечтае да кара: моята си кола
- Детайли за колата: в момента я реставрирам, искам да е като нова
Re: Метан - образователна тема
Значи, с две думи - когато колата е подходяща за това, няма никакъв проблем да се сложи метан. Теглото на бутилката се компенсира с това, че в резервоара горивото е на една десета например от нормалното си количество - за пример - 730-ката ми събира 94 литра бензин, грубо около 70 кг. Метановата бутилка заедно с метана в нея тежи окло 90-95 кг, така че разликата от около 25-30 кг не мисля, че представлява проблем, още повече, че бутилката за метана е над задната ос, а бензиновият резервоар под задната част на багажника, тоест натоварва задното окачване много повече. Дотук обаче с хвалбите от моя страна. Когато взех автомобила от един изключително готин човек, който обаче доста го беше позарязал, той имаше обикновена метанова уредба, демек - с плочка. На първо место - отвора в плочката е около три пъти по-малък отколкото въздуховода към дебитомера. Тоест, по този начин нямаш достатъчно приток на въздух и колата едва се влачи не само на метан, а и на бензин. при това движение, което не би могло да бъде наречено вървеж по никакъв начин, колата ми харчеше при сегашните цени около 15 лв на сто километра градско в София и около 8 лв извънградско. На второ место, както ми казаха доста хора, включително и един доста уважаван в този форум човек - Кольо майстора, при детонация в смукателните тръби си го отнася дебитомера независимо от кихалките и оставаш без дебитомер след време поради изкривяване на лопатката му. Предвид факта, че взех колата с идеята да я реставрирам напълно, но и да си върша работата с нея реших да направя метанов инжекцион, рзчитайки на подобрен вървеж, намален разход на гориво и добра работа на бензин. На тези от вас, които ще кажат, че тази кола си е за бензин, да - за бензин е, но не и ако караш над 30000 километра годишно, защото просто тогава ще гориш два или три пъти повече пари, отколкото струва колата, а това все пак не е чак толкова уникален автомобил. А и относно това, че на метан или газ двигателят заминавал по-бързо - съмнявам се, не забравяйте, че такситата на това карата, а и след доста разговори с бакшиши съм установил, че колите им са карали над 500000 километра на метан, респективно газ, което предвид факта, че таксиметровите автомобили обикновено са доста по-нисък клас и с по-некачествена изработка от нашите автомобили /уважавам марката БМВ и мисля, че при добра поддръжка това е един доста здрав автомобил/ логично би означавало, че митът, че двигателят ти ще се преебе от газ или метан си е мит наистина. Оттук нататък започва моята драма с метановия инжекцион
Значи, при смяната на плочката с инжекциона действително колата направо се отвори да върви на бензин. Но, повтарям НО - нито един майстор до момента не можа да нагласи изобщо този метанов инжекцион да работи нормално. Колата непрекъснато вибрира от двигателя, изобщо не се наема и гори с 15-20 процента повече метан отколкото с плочката. Колебаех се дали не е от майсторите, но май не е - момчето, което ми сложи инжекциона е изключително добър майстор по ЛПГ уредбите, сложил го е перфектно и по думите на другите майстори, дето го гледаха, използвал е читави елементи /не от най-скъпите, но добри/, а самите други майстори ми бяха препоръчани от таксиджии, които от своя страна са хората, дето най-много карат на метан. Същите правиха експерименти с регулировките около два дни, закрепиха колата в едно горе-долу приемливо положение / не казвам задоволително /, но след около сто - двеста километра метановата уредба почна да прави каквото си иска. Ту се оправя, ту се преебва тотално, но разхода си седи твърдо висок, а вървежа го няма. След консултация с приятели, които карат на метан от доста години установих, че метановият инжекцион не е приспособим към всяка кола, един техен познат е правил около шест месеца мъки с едно волво по-стар модел и като цяло май повтарям тъжния му път. Явно двигателят ми образец 1987 година с неговата суперяка за времето си електроника, абсолютно непригодима към това алтернативно гориво ще бъде обърнат на ЛПГ. тук поне горивото е с петролен произход, а и с газовия инжекцион разликата между газ и бензин откъм вървеж и разход клони към нулата. Все пак ще съм благодарен ако някой даде смислен съвет дали ще можге да се фиксира метановия ми инжекцион преди да се е превърнал в газов, но все пак за всички, които се интересуват, продавам отлична олекотена бутилка 82,5 литра за метан, както и регулатор на изпреварването, и то италиански, хубав, известен още и като аванс процесор. А, и един съвет - НЕ СЛАГАЙТЕ МЕТАНОВ ИНЖЕКЦИОН НА СТАР АВТОМОБИЛ ПРЕДИ НЯКОЙ ДА ВИ ДАДЕ АБСОЛЮТНИ ГАРАНЦИИ, ЧЕ АВТОМОБИЛЪТ ЩЕ РАБОТИ ДОБРЕ С НЕГО. Може да се окаже, че сте инвестирали културни пари в нещо, което ще трябва да продадете поне отчасти, а май старите коли просто са с прекалено опростена електроника, която е фиксирана да работи с твърде малки допуски, в които характеристиките на метана просто не влизат - бензиновият компютър се побърква и метановият не може да се разбере с него. Поне за моята кола ми се струва, че точно това се е случило. И определено не ми харесва.
Значи, при смяната на плочката с инжекциона действително колата направо се отвори да върви на бензин. Но, повтарям НО - нито един майстор до момента не можа да нагласи изобщо този метанов инжекцион да работи нормално. Колата непрекъснато вибрира от двигателя, изобщо не се наема и гори с 15-20 процента повече метан отколкото с плочката. Колебаех се дали не е от майсторите, но май не е - момчето, което ми сложи инжекциона е изключително добър майстор по ЛПГ уредбите, сложил го е перфектно и по думите на другите майстори, дето го гледаха, използвал е читави елементи /не от най-скъпите, но добри/, а самите други майстори ми бяха препоръчани от таксиджии, които от своя страна са хората, дето най-много карат на метан. Същите правиха експерименти с регулировките около два дни, закрепиха колата в едно горе-долу приемливо положение / не казвам задоволително /, но след около сто - двеста километра метановата уредба почна да прави каквото си иска. Ту се оправя, ту се преебва тотално, но разхода си седи твърдо висок, а вървежа го няма. След консултация с приятели, които карат на метан от доста години установих, че метановият инжекцион не е приспособим към всяка кола, един техен познат е правил около шест месеца мъки с едно волво по-стар модел и като цяло май повтарям тъжния му път. Явно двигателят ми образец 1987 година с неговата суперяка за времето си електроника, абсолютно непригодима към това алтернативно гориво ще бъде обърнат на ЛПГ. тук поне горивото е с петролен произход, а и с газовия инжекцион разликата между газ и бензин откъм вървеж и разход клони към нулата. Все пак ще съм благодарен ако някой даде смислен съвет дали ще можге да се фиксира метановия ми инжекцион преди да се е превърнал в газов, но все пак за всички, които се интересуват, продавам отлична олекотена бутилка 82,5 литра за метан, както и регулатор на изпреварването, и то италиански, хубав, известен още и като аванс процесор. А, и един съвет - НЕ СЛАГАЙТЕ МЕТАНОВ ИНЖЕКЦИОН НА СТАР АВТОМОБИЛ ПРЕДИ НЯКОЙ ДА ВИ ДАДЕ АБСОЛЮТНИ ГАРАНЦИИ, ЧЕ АВТОМОБИЛЪТ ЩЕ РАБОТИ ДОБРЕ С НЕГО. Може да се окаже, че сте инвестирали културни пари в нещо, което ще трябва да продадете поне отчасти, а май старите коли просто са с прекалено опростена електроника, която е фиксирана да работи с твърде малки допуски, в които характеристиките на метана просто не влизат - бензиновият компютър се побърква и метановият не може да се разбере с него. Поне за моята кола ми се струва, че точно това се е случило. И определено не ми харесва.
- kurleja
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 144
- Регистриран на: 11.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw
- Мечтае да кара: Bmw 760li
Re: Метан - образователна тема
Да ви попитам. Аз карам е38 740иА, тя е грубо казано 300коня, възможно ли е да сложа газов инжекцион, и какви парички ще ми струва това. Също така да ви попитам колко горе доло коня ще ми останат, и каква ще е разликата във вървежа. И ако евентуално някой ден реша да го махна, пак ли ще си върви както първоначално или ще трявба да се ремонтира нещо.
- Nikolay86
- младши ентусиаст
- Мнения: 534
- Регистриран на: 9.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Метан - образователна тема
kurleja написа:Да ви попитам. Аз карам е38 740иА, тя е грубо казано 300коня, възможно ли е да сложа газов инжекцион, и какви парички ще ми струва това. Също така да ви попитам колко горе доло коня ще ми останат, и каква ще е разликата във вървежа. И ако евентуално някой ден реша да го махна, пак ли ще си върви както първоначално или ще трявба да се ремонтира нещо.
Братле има хубави газови инсталации,който няма да повлияят толкова на вървежа на колата,няма да има проблем и при свалянето..Зависи ,какви пари си готов да отделиш 1500-3000лв.качеството определя цената
- zarobg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 62
- Регистриран на: 6.04.2012
- Местоположение: Милано Италия
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1999
- Мечтае да кара: ActiveHybrid 7
- Детайли за колата: Самолет с метаново
Re: Метан - образователна тема
Вземах си колата преди 3 месеца на 216 000 км реални проверени, колата е с метан досега съм навъртял над 7 000 км за 3 месеца ( даже и по млако) парите които съм спестил са:
100км бензин ми струват 25 евро
100км метан ми струват 6 евро
да сложим че съм въртял 6000 км на метан (карам е и на бензин от време на време въпреки че си пали на метан без проблем) това са спестени над 1000 евро пред вид че съм дал 2к евро за колата никак не е малко една таква икономия. На скоро си платих доста добре в бмв да направят цялосна проверка на двигателя оказа се че е невероятно добре за тези километри колата е карана само на метан от 2001 година метана влиза малко след филтъра , не е инжекцион , Има направена еднопосочна клапа на кутията на филтара въздушните колектори са сменени с някви железни много здрави не бмв, явно е гърмяло нещо за да ги сменят но колата си върви иделано изпреварвам на метан до 120-130 км в час без никви проблеми след 150 км в час се осеща че не върви кат на бензин но до тогава си върви перфектно и натискам и си правя кефа без да се притеснявам. Тука глобата за привишена скорост е доста солена аз за 25 км превишена се отчетах 175 евро и 3 точки такаче повече не мисля да дигам 150. Когато е взех колата нямаше много мощност след около 2 седмици видях винтила на метана които притваря притока на метан точно преди да влезе в двигателя и го отворих до край, досега неми е гърмяло нищо. Много съм навит да е направя на метанов инжекцион ма чета в нета че не е нещо много много таман.... иначе съм с 4 бутилки по 30 кг Отворен съм за съвети за метанови инжекцион ще се радвам някой ако има да сподели повече информация .
100км бензин ми струват 25 евро
100км метан ми струват 6 евро
да сложим че съм въртял 6000 км на метан (карам е и на бензин от време на време въпреки че си пали на метан без проблем) това са спестени над 1000 евро пред вид че съм дал 2к евро за колата никак не е малко една таква икономия. На скоро си платих доста добре в бмв да направят цялосна проверка на двигателя оказа се че е невероятно добре за тези километри колата е карана само на метан от 2001 година метана влиза малко след филтъра , не е инжекцион , Има направена еднопосочна клапа на кутията на филтара въздушните колектори са сменени с някви железни много здрави не бмв, явно е гърмяло нещо за да ги сменят но колата си върви иделано изпреварвам на метан до 120-130 км в час без никви проблеми след 150 км в час се осеща че не върви кат на бензин но до тогава си върви перфектно и натискам и си правя кефа без да се притеснявам. Тука глобата за привишена скорост е доста солена аз за 25 км превишена се отчетах 175 евро и 3 точки такаче повече не мисля да дигам 150. Когато е взех колата нямаше много мощност след около 2 седмици видях винтила на метана които притваря притока на метан точно преди да влезе в двигателя и го отворих до край, досега неми е гърмяло нищо. Много съм навит да е направя на метанов инжекцион ма чета в нета че не е нещо много много таман.... иначе съм с 4 бутилки по 30 кг Отворен съм за съвети за метанови инжекцион ще се радвам някой ако има да сподели повече информация .
Правописа ми е пълна трагедия - но работя над проблема, благодаря за разбирането !!!
Re: Метан - образователна тема
Колеги може ли да ми кажете и метановия инжекцион ли като газовия обръща на определени градуси или може да се пали на метан като обикновените уредби ?
37 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани