Метан - образователна тема

Тук се обсъждат сервизите, магазините за авточасти, маслата, гумите и всички аксесоари за нашите БМВ-та.

Модератор: Технически модератори


Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 2.11.2004
Местоположение: Сливен-София-Чикаго

Метан - образователна тема

Мнение от HAMANN » 21 Юли 2007, 8:10

Здравейте,
Гледам тука и чета, че вече има и хора, които се интересуват от МЕТАН ИНЖЕКЦИОНИ. Знам, че е грубо да се скопява така BMW, но не се издържа да се кара на бензин, когато ползваш колата за-работа, а не за удоволствие.

Е нека да обясня малко. Който има нещо да допълва ще е добре дошъл.


МЕТАН ИНЖЕКЦИОН / МЕТАН ОБИКНОВЕН


МЕТАН ОБИКНОВЕН - НЕ СИ ПРАВЕТЕ ТРУДА ДА ГО ПРОБВАТЕ. ЩЕ ТРЪГНЕ , ЩЕ ВЪРВИ И ЕДИН ПРИЯТЕН СЛЪНЧЕВ ДЕН ....... БУМ И СТЕ ЗА РЕМОНТ. ;)




МЕТАН ИНЖЕКЦИОН.

Няма нищо лошо в това, даже е за предпочитане пред ГАЗ ИНЖЕКЦИОН.

Като собственик на BMW с Български МЕТАН ИНЖЕКЦИОН на фирма (FOBOS), мога да кажа, че след инсталирането му просто се родих. Отиване до София и обратно от Сливен ми струва 3 зареждания по 12 лева, което си е направо смешно като кажете, че карате BMW. Предпочетох бъргарският инжекцион пред италианските, понеже българските имат много по-голяма възможност за настрйока, понеже се настройва индивидуално за колата. Докато готовите компютри, които идват от Италия нямат възможност за индивидуална настройка. На тях може да се сменя само Software за различните коли, като всички настройки се предполага, че компютърът си ги прави автоматично. Както се сещате при най-малката грещка и комп-а променя някоя стойност, която после ви кара да ходите за преглед.

При изминаване на повече от 2000 километра на месец има файде да си сложите инжекцион, защото ще си го избитие от разликата в цените на горивото и пак ще си карате бавареца и пак ще се чувствате "газари". За някои от нас BMW е просто колата, а за други .................. е "колата за жената?"

Не се полъгвайте ако някои ви предложи по-ниска цена.

За 80 литрова бутилка можете да очаквате, че трябва да платите средно между 650 и 1025 лева според зависи какво има в момента на пазара.

За инсталиране на уредбата си пригответе към 300 до 400 лева.

И за МЕТАН ИНЖЕКЦИОНА ви трябват около 1000 до 1500 лева.





ПРЕДИМСТВА

1. Колата ви започва да харчи невероятните 36 лева за 600 километра (Изпробвано върху 318IS и 320I).
2. Изплаща се средно за около 1 година, но в случай на повече километри на месец и за по-бързо.
3. Запазва двигателят поради липсата на детонация.
4. ЕКОЛОГИЧНО ЧИСТА КОЛА. НЕЗАМЪРСЯВАТЕ ОКОЛНАТА СРЕДА.
5. БЕЗПРОБЛЕМНО МИНАВАНЕ НА ГОДИШИЯ ТЕХНИЧЕСКИ ПРЕГЛЕД.
6. ИМАТЕ НА РАЗПОЛОЖЕНИЕ ПОВЕЧЕ ПАРИ ЗА СЕБЕ СИ И ЗА ЖЕНАТА И ДЕТЕТО, може и за любовницата да остане нещо. Пък ко не дае жив и здрав ВИНПРОМ-а.
7. 180 км/h



НЕДОСТАТЪЦИ

1. Хвърляте в багажника си един 80кг труп.
2. Загубвате багажника си.
3. Възможно запушване на разпръсквачите.
4. Колата ви кляка с около 1 см откъм гъзът.
5. Разбърникване на електрониката по-колата.
6. Загуба на мощност средно около 20% от конете на колата (ПР: Ако е 150 коня очаквайте към 120)
7. Губите от така нужните ви коне за FUN с колата. :( (Преживява се)
8. 180 км/h



Ако имате още въпроса смятам, че мога да отговоря на повечето свързани по МЕТАН ИНСТАЛАЦИИТЕ. Имам добра практика с тях. Мога да помогна и на нас колегите в този форум с бутилките какви да избират и какви не.

ТОВА Е ЛИЧНО ИЗРАЗЕНО МНЕНИЕ. КОИТО НЕ Е СЪГЛАСЕН С НЕГО МОЛЯ НЕ КОМЕНТИРАЙТЕ ОСВЕН АКО НЕ Е ДА ДОБАВИТЕ НЕЩО НОВО КЪМ ТЕМАТА.


Ам това е за сега. Ако има нещо ново ще го добавям към този пост така, че го проверявайте от време на време. Идеята е най-важното да остане за първи пост.
Последна промяна HAMANN на 21 Юли 2007, 8:41, променена общо 1 път
Бръм, бръм, бръм.......скръц, скърц, скръц............. ! Бах маааамуу някои да има нови гуми?!?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 21 Юли 2007, 8:37

Изключваш ли климатика като тръгваш от място?
тука един приятел имаше ИС на метан - разправя че тръгвал на пълна газ по светофарите, а отзад му свиркали да се изтегли по-бързо :mhihi:
Изображение


Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 2.11.2004
Местоположение: Сливен-София-Чикаго

Мнение от HAMANN » 21 Юли 2007, 8:41

:D

Все още не ми се е налагало да си изключвам климатроника при тръгване? Пък и като съм в СФ аз май все им свиря да тръгват по-бързо на светофара, че тези софиянци си мислят, че зеленото свети 20 мин. ;)
Последна промяна HAMANN на 28 Юли 2007, 5:40, променена общо 1 път
Бръм, бръм, бръм.......скръц, скърц, скръц............. ! Бах маааамуу някои да има нови гуми?!?

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 13.05.2007
Местоположение: Кюстендил

Мнение от miroslav_kn » 21 Юли 2007, 9:01

колега писал си че инжекциона е 1000 - 1500 лв. а не си писал дали това е цялата система + инжекцията или не си включил цялата система която е от 400 до 800 лв в зависимост от марката. И накратко 1000 лв за бутилка + 800 лв за системата + 100 лв за монтаж + 1500 лв инжекцион = 3400 лв. което си е цифра.

Мойта 318 ка я взех май месец и понеже въртя много километри до тук 10245 км. и сложих миналия месец метан. Да наистина разликата е огромна.Ако не минавах толкова много километри щях да си я оставя на бензин. Но? И така , нямам инжекцион и всичко си е наред. Доста е мудна при старт и при изпреварване но като искам цъкна си бензина и хоп върви.... Та системата ми излезе
330 лв. за 55литра бутилка докарана от италия по 3 евро литъра.
620 лв . системата ловато
100 лв. поставяне


Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 2.11.2004
Местоположение: Сливен-София-Чикаго

Мнение от HAMANN » 21 Юли 2007, 9:32

Колега Под МЕТАН ИНЖЕКЦИОН имам напредвид КОМПЮТЪР, КЛАПАНИ, ИЗПАРИТЕЛ (което при Метана не е точно изпарител, а си е клапан за рагулиране на налягането, понеже от 220 атмосфери го сваля на 0.5 атмосфери).

СЪВЕТ.

Нищо лошо, че не си сложил Инжекцион, но не му давай много газ. Причината е че при инжекционна имаш четири клапана, които впръскват метана възможно най-близко до смукателните клапани, докато при обикновенната редуцил вентил, който имаш ти не е така. Понеже тогава се впръсква в повечето случай преди главния смукателен клапан и който редуцил вентил не се управлява и при пускане той постоянно впръсква едно и също количество метан без значение дали подаваш газ или не и при подаване на газ след каране на свободна се е насъбрало достатъчно количество метан, което като подадеш газ се възпламенява и готово, всмукателната клапа избива всички остатъчни честици асе засмувкат от двигателя влизат вътре и можеш да си представиш какво става с бутала, сегменти клапани и тн.

Нищо лично, просто пример. Не казвам, че е невъзможно да се направи и така с редуцил вентил.
Бръм, бръм, бръм.......скръц, скърц, скръц............. ! Бах маааамуу някои да има нови гуми?!?

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 6.07.2007

Мнение от spearfish » 21 Юли 2007, 21:08

Здравей, благодарим много за темата. Мисля, че много хора се интересуват от нея, независимо че не си признават. Какво е съотношението между литри и килограми (споменатата 80 литрова бутилка колко кг метан събира)?
Грубо теглото на цялата бутилка колкото литража ли е? Така се разбира от постинга ти.
Да очакваме ли някакви проблеми с задните амортисьорите поради тежестта на бутилката?
Освен българските, няма ли представителства на производители на чужди бутилки, които при монтажа да дават някаква гаранция?
Къде би ни посъветвал в София да потърсим тази услуга?
Какви са стандартните размери на бутилките? Има ли по-големи от твоята?
Какво знаеш за олекотени бутилки? Твоите от тях ли са или от по-тежките?


Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 2.11.2004
Местоположение: Сливен-София-Чикаго

Мнение от HAMANN » 21 Юли 2007, 22:12

spearfish написа:Грубо теглото на цялата бутилка колкото литража ли е? Така се разбира от постинга ти.
Да очакваме ли някакви проблеми с задните амортисьорите поради тежестта на бутилката?
Освен българските, няма ли представителства на производители на чужди бутилки, които при монтажа да дават някаква гаранция?
Къде би ни посъветвал в София да потърсим тази услуга?
Какви са стандартните размери на бутилките? Има ли по-големи от твоята?
Какво знаеш за олекотени бутилки? Твоите от тях ли са или от по-тежките?


Грубо сметнато 80 литрова бутилка тежи около 90 килограма някъде.

Метана се зарежда в Килограми, което за 80 литрова бутилка е около 12 килограма метан. по 1.03 до 1.09 на килограм.

Моята бутилка е специална внесох си я от US. Такива бутилки в EU не се предлагат, Тя е олекотена Алуминиева с карбонови нишки.

Нормално от Италия като се внасят няма да можете да намерите такива бутилки. Най-вероятно ще трябва да го правите с няколко по-малки бутилки, което пък е повече килограми, понеже една малка 30 кг тежи към 45 килограма 3 бутилки по 45 прави 135 килограма.

По-принцип проблем със задното окачване не трявба да има (при мен колата клекна с 0.9 см), понеже всяка кола има полезен товар от 500 килограма, което си е много повече отколкото бутилките, но проблема е че бутилките като се сложат в багажника зад задната ос центърът на тежеста на самата кола се променя , което от своя страна води то олекотена предница и по-добро сцепление на задницата. Но това не е чак толкова голям проблем смятам, понеже сцеплението на предните гуми не се губи чак толкова много. (Изпробвал съм го с моята баварка и мога да кажа, че не е чак толкова фрапиращо освен ако не практикувате дрифтинг.)

В София за сега немога да ви препопъръчам никои за сливенски регион мога.

Надявам се да съм ви бил от полза. Ако имате въпроси моля питайте, ще се помъча да отговоря на всичките. Ако нещо незнам съм сигурен,м че все някои ще ме поправи. :)
Бръм, бръм, бръм.......скръц, скърц, скръц............. ! Бах маааамуу някои да има нови гуми?!?

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 26.07.2007

???

Мнение от edor » 26 Юли 2007, 16:02

Нещо неразбирам...
Всеки казва различно за метановата уредба...

- Губи ли колата мощност значително или не ???
- Колко струва, в крайна сметка метановата уредба с инсталиране и т.н. ???


Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 2.11.2004
Местоположение: Сливен-София-Чикаго

Re: ???

Мнение от HAMANN » 28 Юли 2007, 5:35

edor написа:Нещо не разбирам...
Всеки казва различно за метановата уредба...

- Губи ли колата мощност значително или не ???
- Колко струва, в крайна сметка метановата уредба с инсталиране и т.н. ???



Както колегата по-горе поясни, инсталиране на МЕТАН ИНЖЕКЦИОН, което включва:

Бутилка
Редуцил Вентил (подобно на Изпарителя при LPG-o)
Процесор (който да управлява Редуцил вентила)
Аванс Процесор (който следи за и коригира подаването на Метан да бъде равномерно)
Клапани (играят ролята на разпръсквачи, инжектори и тн)
Тръби за високото налягане
и Инсталиране в някои сервиз.


Всичкото това излиза на цената около 3000 плюс лева. Според зависи каква марка апаратура ще се ползва.

Относно загубата на мощност.

Естествено, че я има. Все пак Метана може да е с по-високо октаново число (мисля, че някъде към 114), но му липсва калоричност, затова и гори повече като количество от бензина, от дизела и от LPG (обикновена газ). Това е и причината да се продава компресирана, защото в един Килограм компресиран метан има средно около 6 литра некомпресиран метан.

Загубата на мощност от това е около 20%. Недей да слушаш какво говорят другите. От такива експерименти след това главите ги болят.

Лични преживявания:
Виждал съм кола на LPG газ да вдига 230, а на бензин 160?
Също така съм виждал и кола на метан да вдига повече отколкото на бензин.
И в двата случая се променя динамиката на двигателя, което довежда до по-бързото му износване.



Някои от вас може да попитат "Какво ще рече около 20% загуби от мощността?"

Ще рече, че ако ако колата е 140 коня то тогава на метан ще излизат от нея около 116 коня.

Как го получих ли? Ами проста сметка 140/1.2=116.6(6)

И понеже въртящият момент е пряко свързан с конете, то тогава ако имаме 175 Nm/ 4500 оборота, което е равно на 110 коня при 4500 оборота и 140 коня при 6000 оборота, то на метан ще имаш нещо подобно на 137 Nm/ 6000 оборота или 144 Nm/ 4500 оборота. Което е значително по-малко. Разликата във въртящият момент при метана идва от това, че на високи обороти метанът не може да изгори така добре както бензинът.

Надявам се, че съм успял да обясня.
Бръм, бръм, бръм.......скръц, скърц, скръц............. ! Бах маааамуу някои да има нови гуми?!?


Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 2.11.2004
Местоположение: Сливен-София-Чикаго

Мнение от HAMANN » 28 Юли 2007, 23:34

Ето и още малко за метановите уредби написано от колеги.

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=21200


Там засягат много хубава тема, която е измиването на цилиндрите, което се получава при употребата на метан, но все още не съм имам възможността да видя един бензинов двигател преработен на метан и който да е на повече от 100 000 км. За сега от личен опит мога да кажа, че до 100 000 км няма такива проблеми каквито колегите обясняват за първия сегмент на буталото.

Пък и каква е разликата от бензин и от метан при изгарянето в двигателя като инжекторите нали точно това правят впръскват бензина в газообразно състояние, за да може по-добре да се смеси с въздуха и така по-добре да изгори. Понеже сам по себе си бензина като течност не гори. Горят парните изпарения.

Някои ако не вярва да пробва следното. Налейте в една пластмасова чашка и хвърлете запалена клечка вътре в нея, за да видите как ще угасне.




Относно температурата на горене на метана тя е максимално 2150 С, но температурата на палене е по-ниска някъде към 1300 С. Но това не виждам как унищожава даден двигател? Нещото, което унищожава двигателя са детонациите, а не температурата.

За това е важно като слагате метанова уредба да е при някои който знае какво прави. Защото не от първата ама сигурно от 10 или 15 детонация и може да повредите двигателя, точно затова се слага и аванс процесора, той следи и премахва точно тези детонации.

А как се отразява малко по-високата температура на изгорелите газове. Ами аз не виждам как това пречи? Колкото по-горещи са газовете толкова по-бързо излизат от изпускателните тръби, някои може да кажат каква пък е тази простотия. Ами простотията е следната: Ами колкото по-горещи са газовете толкова по-малка плътност има, което означава, че са по-леки и по-този начин по лесно се изхвърлят газовете.

Но е отделен въпрос със събиращият се конденз в крайното гърне. Неизбежно е при МЕТАНа, понеже водата е един от изходните продукти при горенето на МЕТАНа. И да вярно е че след известно време може би ще трябва да сменим крайното гърне.
Бръм, бръм, бръм.......скръц, скърц, скръц............. ! Бах маааамуу някои да има нови гуми?!?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 29 Юли 2007, 12:05

по високата температура на изгорелите газове може да доведе до прегаряне на изпускателните клапани при някои марки и модели ( Тойота VVTi ,Опел Ecotec ,Форд Zetec моторите и др.) метана има много плюсове но и няколко големи минуса - голямо тегло на бутилката ,силно намалена мощност на двг и слабо развита инфраструктура - станциите са много малко все още .. но пък тънкънъ :D


Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 2.11.2004
Местоположение: Сливен-София-Чикаго

Мнение от HAMANN » 29 Юли 2007, 22:07

Alexi написа:по високата температура на изгорелите газове може да доведе до прегаряне на изпускателните клапани при някои марки и модели ( Тойота VVTi ,Опел Ecotec ,Форд Zetec моторите и др.) метана има много плюсове но и няколко големи минуса - голямо тегло на бутилката ,силно намалена мощност на двг и слабо развита инфраструктура - станциите са много малко все още .. но пък тънкънъ :D



Колега малко не съм съгласен. 80 килограма не ми се вижда голямо тегло. :D
Пък за инфраструктурата въобще не съм съгласен във всеки голям град има вече метан станции. В София, Пловдив, Варна има по над 3 метан станции. ;)

В Стара Загора има 2, в Нова Загора има една, в Сливен има 1, в Бургас има 2. Това е като тръгнеш по магистралата София-Бургас.

По магистралата София-Варна не съм много сигурен точно къде има, но със сигурност знам за тези градове Плевен, Велико Търново, Варна.

Според мен когато ползваш колата по работа има значение дали ще отидеш за 5 лева или за 20 лева.

Аз съм готов да си жертвам багажника и да сложа един пътник винаги с мен, но да знам че отивам и се връщам от Сливен до София за 40 лева на метан, като знам, че на бензин ще ми коства 120 лева. Някак си една минимална заплата да отива само за едно отиване до СФ нещо май не уважаваме парите, които изкарваме? ;) :lol: :mhihi: :shock:


PEACE
Бръм, бръм, бръм.......скръц, скърц, скръц............. ! Бах маааамуу някои да има нови гуми?!?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 05 Авг 2007, 10:38

досега четох инфо за метана в нета и се начетох на простотии и тем подобни неща.
кои разбира кои нбе разбира дава инфо и бърка хората
само мога да кажа хубави неща за метана единствения минус е че прави колата малко тромава но се слага "аванс процесор" които още не съм си сложил но ще е в наи скоро време
само мога да кажа че откакто си сложих метан (обикновен) се разбих от каране :lol:
до сега не ми е гърмяла
с 52лв изминах разстоянието
димитровград-сл.бряг-царево-сл.бряг-созопол-димитровград
над 800км при положение че не съм, я жалил на магистралата съм карал средно с 180км/ч а мотора ми е М30Б30
цената на метана не се влияе от цената на петрола :!:
аз съм с 65 литрови бутилки тежът 53кг пълни 63кг
не мисля че скапват задното окачване то резервоара ми е 80 литра
и хората са предвидили да се кара тази кола с пълен резервоар(70кг)+багаж не заемат и много място бутилките (имам си и багажник)
стигат ми за която и дестинация да тръгна освен балкана :!: но аз не ходя секи ден там
с едмо зареждане 10.30лв минавам от 110км в града до 200 км извън града според зависи как карам
на много места има ве4е метанстанции с тенденция да се увеличават :idea:

П.С.
само ми е интересно дали е голяма разликата в поведението на колата
с и без "аванс процесор" :?:
Изображение


Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 2.11.2004
Местоположение: Сливен-София-Чикаго

Мнение от HAMANN » 06 Авг 2007, 1:39

stambo_81dg написа:досега четох инфо за метана в нета и се начетох на простотии и тем подобни неща.
кои разбира кои нбе разбира дава инфо и б.....



Ам дано и да нямаш проблеми с обикновената.

Аванс процесора освен, че следи за наличното количество метан в смукателните тръби, също така помага при рязко подаване не газ да не прекъсва колата, което е причинено от бедна смес. В един момент пуска повече в другият пуска по-малко. Надявам си да си разбрал точно за какво се ползва.
Бръм, бръм, бръм.......скръц, скърц, скръц............. ! Бах маааамуу някои да има нови гуми?!?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2570
Регистриран на: 17.09.2003
Местоположение: Димитровград / London
Кара: Х5

Мнение от stambo_81dg » 06 Авг 2007, 6:47

HAMANN написа:
stambo_81dg написа:досега четох инфо за метана в нета и се начетох на простотии и тем подобни неща.
кои разбира кои нбе разбира дава инфо и б.....



Ам дано и да нямаш проблеми с обикновената.

Аванс процесора освен, че следи за наличното количество метан в смукателните тръби, също така помага при рязко подаване не газ да не прекъсва колата, което е причинено от бедна смес. В един момент пуска повече в другият пуска по-малко. Надявам си да си разбрал точно за какво се ползва.


батка не съм съгласен с тебе :roll:
аванс процесора само изменя ъгъла на запалване
в случая дава предварение
явно го бъркаш с нещо друго "ламбда контрол" може би
а принципа на работа на колата на газ с изпарителе :
изпарителя пуска газ колкото колата да работи на обороти само толкова а от там нататък колата сама си засмуква газ от изпарителя според зависи какъв е вакума в смикателния колектор
колкото пове4е е отворен дросела толкова по голямо засмукване има и пове4е газ навлиза в двигателя
неможе да се натрупа метан в смукателния колектор :!:
в случая аз съм с два изпарителя тъи като единия не я хранеше добре колата но и с единия като бях съм нямал проблеми просто газта стигаше до 4500об/мин

-----такива бутилки. Най-вероятно ще трябва да го правите с няколко по-малки бутилки, което пък е повече килограми, понеже една малка 30 кг тежи към 45 килограма 3 бутилки по 45 прави 135 килограма.-------

тва по горното е подвеждаща информация
как 30 килограмова бутилка ще тежи 45 кг не ми стана ясно :shock:
бутилките за метан винаги тежат малко по малко от обема им в литри
значи моята едната тежи 36кг и събира 40 литра
другата тежи 23 кг и събира 25 литра :!:

колега не се сърди ама и на тебе маи не са ти ясни някои работи
с тва за детонациите нещо има объркване
стаава въпрос зза две реазли4ни не6та
нещото което наистина скапва яко двигателя е
е склонноста на горивото да детонира (чукане на аванса)
равносилно да уряш с чук по буталата :idea:
нормалното горене п;ри паленето на бензина в камерата е някаква стоиност примерно 1500м/с ако не се лъжа а детонационното е към 7000м/с
което се получава от ниско октаново гориво
октановото число не означава че колкото е по високо
колата ще върви пове4е,то показва склонноста на горивото към детонационно горене
с прпан бутана и метана няма такива проблеми защото и са с високо октаново число и не могат да горят детонационно от там следва 4е не скапват двигателя
само при бензините с по ниско окт число се получава старите 86,91,92
а не гърменето в смукателните колектори доколкото разбрах ти за това говоре6е
Изображение

Следваща

Назад към Сервизно обслужване на БМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook