Метан - образователна тема

Тук се обсъждат сервизите, магазините за авточасти, маслата, гумите и всички аксесоари за нашите БМВ-та.

Модератор: Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 827
Регистриран на: 7.08.2007
Местоположение: Sofia

Мнение от AcOrP » 14 Сеп 2008, 11:23

ddddk написа:аз да кажа нещо, макар и по-късно...

HAMANN по-горе беше направил препратка към една по-стара тема, където видях две големи глупости и същите ги чета постоянно в нета и ги слушам от приятели и познати, кой от кой по-големи разбирачи.

Та за глупостите:

1. Метанът имал повече водород в структурата си и отделял повече водни пари и ръждясвало гърнето! - ала-бала!!! В 5-ти клас в училище се учи, че "горенето е процес, при който органично вещество взаимодейства с кислород (с катализатор температура) при което се отделят въглероден диоксид (СО2) и вода (Н2О)" демек и косъм да запалиш пак получаваш СО2 и вода. А, бензинът е съставен от стотици въглеводородни молекули, всяка от които е с от 5 до 12 атома въглерод и n на брой атоми водород и още ОН групи и безброй други боклуци, които не са важни по този въпрос.

2. Първият сегмент не се мажел защото метанът бил сух и измивал маслото от стените на цилиндъра! - БАСИ ГЛУПОСТА! Мазането на стените на цилиндрите въобще няма нищо общо с гориво-въздушната смес, която постъпва вътре - няма сухо - няма мокро - има пари. Мазането е от масления сегмент - и колкото по по-добри са парите и колкото е по-чисто изгарянето - толкова по-дълго остава масления филм по стените и толкова по-добре за количеството на маслото и за състоянието на цилиндрите и сегментите и въобще за двигателя.

В заключение - карайте си колите на газ и да не ви пука от глупостите на некомпетентните!

Поздрави,
Д

P.S.: сега някой ще каже, ами като е толкова добре на газ, защо правят колите на бензин - Ами защото, ако станат само на газ, то тогава ГАЗПРОМ (70% от производството на газ в света!) ще се чудят какво да си правят парите, пък ОПЕК ще трябва да се запишят на трудовата борса :mhihi:

По-скоро не ги правят на газ защото не на всякаде има толкова газ/метан станции. И неможе да се транспортират в обикновенни пластмасови туби. Съответно ако ти свърши горивото на път и нямаш бензинова инсталация,нямаш спасение.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1419
Регистриран на: 6.08.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E65

Мнение от ddddk » 14 Сеп 2008, 11:58

е да де то е ясно, че причините са много по сериозни, просто малко майтап с ГАЗПРОМ и ОПЕК ;)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 29.12.2009
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е32
Мечтае да кара: моята си кола
Детайли за колата: в момента я реставрирам, искам да е като нова

Re: Метан - образователна тема

Мнение от mathew » 01 Фев 2010, 12:19

Значи, с две думи - когато колата е подходяща за това, няма никакъв проблем да се сложи метан. Теглото на бутилката се компенсира с това, че в резервоара горивото е на една десета например от нормалното си количество - за пример - 730-ката ми събира 94 литра бензин, грубо около 70 кг. Метановата бутилка заедно с метана в нея тежи окло 90-95 кг, така че разликата от около 25-30 кг не мисля, че представлява проблем, още повече, че бутилката за метана е над задната ос, а бензиновият резервоар под задната част на багажника, тоест натоварва задното окачване много повече. Дотук обаче с хвалбите от моя страна. Когато взех автомобила от един изключително готин човек, който обаче доста го беше позарязал, той имаше обикновена метанова уредба, демек - с плочка. На първо место - отвора в плочката е около три пъти по-малък отколкото въздуховода към дебитомера. Тоест, по този начин нямаш достатъчно приток на въздух и колата едва се влачи не само на метан, а и на бензин. при това движение, което не би могло да бъде наречено вървеж по никакъв начин, колата ми харчеше при сегашните цени около 15 лв на сто километра градско в София и около 8 лв извънградско. На второ место, както ми казаха доста хора, включително и един доста уважаван в този форум човек - Кольо майстора, при детонация в смукателните тръби си го отнася дебитомера независимо от кихалките и оставаш без дебитомер след време поради изкривяване на лопатката му. Предвид факта, че взех колата с идеята да я реставрирам напълно, но и да си върша работата с нея реших да направя метанов инжекцион, рзчитайки на подобрен вървеж, намален разход на гориво и добра работа на бензин. На тези от вас, които ще кажат, че тази кола си е за бензин, да - за бензин е, но не и ако караш над 30000 километра годишно, защото просто тогава ще гориш два или три пъти повече пари, отколкото струва колата, а това все пак не е чак толкова уникален автомобил. А и относно това, че на метан или газ двигателят заминавал по-бързо - съмнявам се, не забравяйте, че такситата на това карата, а и след доста разговори с бакшиши съм установил, че колите им са карали над 500000 километра на метан, респективно газ, което предвид факта, че таксиметровите автомобили обикновено са доста по-нисък клас и с по-некачествена изработка от нашите автомобили /уважавам марката БМВ и мисля, че при добра поддръжка това е един доста здрав автомобил/ логично би означавало, че митът, че двигателят ти ще се преебе от газ или метан си е мит наистина. Оттук нататък започва моята драма с метановия инжекцион
Значи, при смяната на плочката с инжекциона действително колата направо се отвори да върви на бензин. Но, повтарям НО - нито един майстор до момента не можа да нагласи изобщо този метанов инжекцион да работи нормално. Колата непрекъснато вибрира от двигателя, изобщо не се наема и гори с 15-20 процента повече метан отколкото с плочката. Колебаех се дали не е от майсторите, но май не е - момчето, което ми сложи инжекциона е изключително добър майстор по ЛПГ уредбите, сложил го е перфектно и по думите на другите майстори, дето го гледаха, използвал е читави елементи /не от най-скъпите, но добри/, а самите други майстори ми бяха препоръчани от таксиджии, които от своя страна са хората, дето най-много карат на метан. Същите правиха експерименти с регулировките около два дни, закрепиха колата в едно горе-долу приемливо положение / не казвам задоволително /, но след около сто - двеста километра метановата уредба почна да прави каквото си иска. Ту се оправя, ту се преебва тотално, но разхода си седи твърдо висок, а вървежа го няма. След консултация с приятели, които карат на метан от доста години установих, че метановият инжекцион не е приспособим към всяка кола, един техен познат е правил около шест месеца мъки с едно волво по-стар модел и като цяло май повтарям тъжния му път. Явно двигателят ми образец 1987 година с неговата суперяка за времето си електроника, абсолютно непригодима към това алтернативно гориво ще бъде обърнат на ЛПГ. тук поне горивото е с петролен произход, а и с газовия инжекцион разликата между газ и бензин откъм вървеж и разход клони към нулата. Все пак ще съм благодарен ако някой даде смислен съвет дали ще можге да се фиксира метановия ми инжекцион преди да се е превърнал в газов, но все пак за всички, които се интересуват, продавам отлична олекотена бутилка 82,5 литра за метан, както и регулатор на изпреварването, и то италиански, хубав, известен още и като аванс процесор. А, и един съвет - НЕ СЛАГАЙТЕ МЕТАНОВ ИНЖЕКЦИОН НА СТАР АВТОМОБИЛ ПРЕДИ НЯКОЙ ДА ВИ ДАДЕ АБСОЛЮТНИ ГАРАНЦИИ, ЧЕ АВТОМОБИЛЪТ ЩЕ РАБОТИ ДОБРЕ С НЕГО. Може да се окаже, че сте инвестирали културни пари в нещо, което ще трябва да продадете поне отчасти, а май старите коли просто са с прекалено опростена електроника, която е фиксирана да работи с твърде малки допуски, в които характеристиките на метана просто не влизат - бензиновият компютър се побърква и метановият не може да се разбере с него. Поне за моята кола ми се струва, че точно това се е случило. И определено не ми харесва.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 144
Регистриран на: 11.11.2010
Пол: Мъж
Кара: Bmw
Мечтае да кара: Bmw 760li

Re: Метан - образователна тема

Мнение от kurleja » 08 Фев 2011, 17:02

Да ви попитам. Аз карам е38 740иА, тя е грубо казано 300коня, възможно ли е да сложа газов инжекцион, и какви парички ще ми струва това. Също така да ви попитам колко горе доло коня ще ми останат, и каква ще е разликата във вървежа. И ако евентуално някой ден реша да го махна, пак ли ще си върви както първоначално или ще трявба да се ремонтира нещо. :bchug:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 534
Регистриран на: 9.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Метан - образователна тема

Мнение от Nikolay86 » 08 Фев 2011, 21:45

kurleja написа:Да ви попитам. Аз карам е38 740иА, тя е грубо казано 300коня, възможно ли е да сложа газов инжекцион, и какви парички ще ми струва това. Също така да ви попитам колко горе доло коня ще ми останат, и каква ще е разликата във вървежа. И ако евентуално някой ден реша да го махна, пак ли ще си върви както първоначално или ще трявба да се ремонтира нещо. :bchug:

Братле има хубави газови инсталации,който няма да повлияят толкова на вървежа на колата,няма да има проблем и при свалянето..Зависи ,какви пари си готов да отделиш 1500-3000лв.качеството определя цената :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 6.04.2012
Местоположение: Милано Италия
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1999
Мечтае да кара: ActiveHybrid 7
Детайли за колата: Самолет с метаново

Re: Метан - образователна тема

Мнение от zarobg » 19 Авг 2012, 22:20

Вземах си колата преди 3 месеца на 216 000 км реални проверени, колата е с метан досега съм навъртял над 7 000 км за 3 месеца ( даже и по млако) парите които съм спестил са:
100км бензин ми струват 25 евро
100км метан ми струват 6 евро
да сложим че съм въртял 6000 км на метан (карам е и на бензин от време на време въпреки че си пали на метан без проблем) това са спестени над 1000 евро пред вид че съм дал 2к евро за колата никак не е малко една таква икономия. На скоро си платих доста добре в бмв да направят цялосна проверка на двигателя оказа се че е невероятно добре за тези километри колата е карана само на метан от 2001 година метана влиза малко след филтъра , не е инжекцион , Има направена еднопосочна клапа на кутията на филтара въздушните колектори са сменени с някви железни много здрави не бмв, явно е гърмяло нещо за да ги сменят но колата си върви иделано изпреварвам на метан до 120-130 км в час без никви проблеми след 150 км в час се осеща че не върви кат на бензин но до тогава си върви перфектно и натискам и си правя кефа без да се притеснявам. Тука глобата за привишена скорост е доста солена аз за 25 км превишена се отчетах 175 евро и 3 точки такаче повече не мисля да дигам 150. Когато е взех колата нямаше много мощност след около 2 седмици видях винтила на метана които притваря притока на метан точно преди да влезе в двигателя и го отворих до край, досега неми е гърмяло нищо. Много съм навит да е направя на метанов инжекцион ма чета в нета че не е нещо много много таман.... иначе съм с 4 бутилки по 30 кг Отворен съм за съвети за метанови инжекцион ще се радвам някой ако има да сподели повече информация .
Правописа ми е пълна трагедия - но работя над проблема, благодаря за разбирането !!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 8.11.2012
Пол: Мъж
Кара: 318ci е46'01

Re: Метан - образователна тема

Мнение от Manuel » 16 Ное 2014, 16:56

Колеги може ли да ми кажете и метановия инжекцион ли като газовия обръща на определени градуси или може да се пали на метан като обикновените уредби ?

Предишна

Назад към Сервизно обслужване на БМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook