Как най-лесно да настроим фаровете си?

Тук се обсъждат сервизите, магазините за авточасти, маслата, гумите и всички аксесоари за нашите БМВ-та.

Модератор: Технически модератори

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Как най-лесно да настроим фаровете си?

Мнение от err0r » 13 Юни 2008, 13:58

Омръзна ли ви да ви присветкват, когато колата ви е малко по-натоварена от обичайното? Приятно ли е да карате срещу някой с нерегулирани фарове. Виждате ли добре, когато карате нощем?

Фаровете светят максимално добре, когато са правилно настроени. Неправилно светещите фарове са опасни и неефективни. Следните процедури ще осигурят правилна настройка на късите светлини, гарантираща максимална видимост без дразнещо заслепяване.
В професионалните сервизи майсторите работят с уред, наподобяващ телевизионна камера. Поставя се пред всеки един от фаровете и оптиката му осигурява прецизна настройка. На практика това е най-правилният начин за проверка и настройка на фаровете. Квалифицирани професионалисти в почти всеки сервиз могат да извършат настройката на фаровете ви вместо вас. Ако все пак нямате вяра на тукашните майстори, прочетете тази тема. Късите и дългите светлини, както и халогените, подлежат на механична настройка, като тя може да се извърши без професионален уред, но въпреки това ефектът да е същия.
За да се подготвите за настройване, автомобилът ви трябва да е с поне 1/2 пълен резервоар, товар в багажника, с който най-често пътувате (като килограми) и тежест, поставена на шофьорското място, която грубо да отговаря на вашето тегло. Всички гуми трябва да са проверени и да са оптимално напомпани.
Отидете до равно място, на което има вертикална стена и достатъчно място за колата + 7.5 метра (от предницата на колата до стената). Трябва да направите белези върху стената. Най-лесно те се маркират с хартиено тиксо. Зебежка: колата трябва да е паркирана перпендикулярно срещу стената! Прекарайте колата плътно до стената.
Направете маркер "V" на стената, който да съвпада с центъра на автомобила. С помощта му ще можете да коригирате посоките на фаровете (ляво и дясно).
След това направете маркер "C" на стената, чийто център да съвпада с центъра на всеки фар.
Прикарайте автомобила право назад на дистанция 7.5 метра. На "V" маркера на стената пуснете вертикална линия надолу, за да имате разграфен център. След това свържете "C" маркерите с хоризонтална линия, която ще кръстим "Н-Н". След това от маркерите "C" пуснете линия, перпендикулярна на правата "Н-Н", надолу. Дължината й зависи от височината, на която са вашите фарове. На края на линията сложете точка "В".

Височина на центъра на фара до земята --- Дължина на линията
.................По-малко от 80 см................. --- ...........76 мм...........
...................От 81 до 99 см.................... --- ..........102 мм..........
.................Повече от 100см................... --- ...........114 мм..........

Свържете и новомаркираните точки "В" с права линия, успоредна на "Н-Н". След приключването на маркирането, на стената вече ще има "система" за настройване на двата фара.

Изображение


Вертикална настройка:
Късите светлини са изработени така, че да осветяват определен ъгъл.
Снопът светлина минава под него, а над него всичко е тъмно. За настройване, трябва да "гоните" "В-В" линията. За автомобили с електрическо регулиране във височина на фаровете от вътре, поставете ключа на средно положение, за да имате варианти за използване при натоварена или ненатоварена кола.

Хоризонтална настройка:
При автомобилите в Европа, фаровете образуват чупка в снопа светлина, за разлика от америнакските. Настройте всеки фар, като следите чупката на снопа светлина да е точно в точка "В", като диагоналната линия се качва към правата "Н-Н". По този начин, застанали на пътя ще имате максиманла видимост от дясно, без да заслепявате идващите насреща.
Изображение

След настройка на късите светлини не се опитвайте да настроите и дългите, защото и къси и дълги се настройват от едно място. Това означава, че дългите светят правилно, само ако късите са настроени правилно. Ако имате проблеми с дългите светлини, при положение, че сте настроили късите, значи просто фарът е дефектирал.

Халогени:
Фаровете за мъгла се настройват по подобен начин. Снопът им стига до началото на светлинния сноп на късите. Настройте халогените така, че снопът да достига до "В-В" линията (която се изчислява след измерване на височината на фара от земята).
Халогените осигуряват по-широка осветеност в страни. Хоризонталната им настройка е по-необходима. Фаровете за мъгла трябва да са насочени напред, не по-наляво или по-надясно.




Авторът на писанието е Daniel J. Stern, собсвеник на Daniel Stern Lighting, аз просто превеждам.
Последна промяна err0r на 20 Юли 2009, 22:54, променена общо 1 път
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 113
Регистриран на: 9.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E-39 520i
Мечтае да кара: M5-E39

Мнение от Jordandim » 22 Юни 2008, 2:09

Брово бе колега, супер добре си обяснил и съответно постарал... просто реших да ти отговоря, заслужаваш...гледам доста хора са я видяли пък нищо не казват :roll: Абе...Браво!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 325
Регистриран на: 24.08.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комерсиални БМВ-та...

Мнение от lakmus » 23 Юни 2008, 1:39

Адмирации за темата! Перфектно и изчерпателно обяснение!
Поздрави!

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 23 Юни 2008, 17:52

Това няма ли къде в квартала да си го начертаеме с боя. Направо ме запали. Отдавна съм мераклия да го направя това, ама не знаех размерите. :yes: :yes: :yes:
Изображение

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 25 Юни 2008, 0:59

Аз го правя на един гараж с бяла ролетна врата. Общо взето фугите на самата щора са ми ориентир, само си маркирам центровете на фаровете и "разчертаването" си седи от щората.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 368
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '04 330xi touring

Мнение от izzzo » 26 Юни 2008, 12:04

много полезно :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 292
Регистриран на: 30.12.2006

Мнение от Club BMW » 26 Юни 2008, 17:10

Има си стендове и никак не е скъпо да ви регулират фаровете защо трябва да се занимавате.

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 26 Юни 2008, 17:37

err0r написа:Аз го правя на един гараж с бяла ролетна врата. Общо взето фугите на самата щора са ми ориентир, само си маркирам центровете на фаровете и "разчертаването" си седи от щората.

Тука някъде ли е това?
Изображение

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 27 Юни 2008, 0:13

Да, до моя блок точно.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 338
Регистриран на: 13.09.2004
Местоположение: София
Кара: '97 520i - продадена
Мечтае да кара: M5

Мнение от M5 » 27 Юни 2008, 13:21

err0r написа:Прикарайте автомобила право назад на дистанция 7.5 метра

А защо точно 7,5 метра? Каква е разликата дали ще е на 2, 5 или 7 метра? А защо не на 10?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3390
Регистриран на: 15.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 328i Turbo
Мечтае да кара: BMW F10 M5

Мнение от ///Ivan » 27 Юни 2008, 13:23

The Best Of... :lol: ;)
Изображение

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 29 Юни 2008, 17:54

M5 написа:
err0r написа:Прикарайте автомобила право назад на дистанция 7.5 метра

А защо точно 7,5 метра? Каква е разликата дали ще е на 2, 5 или 7 метра? А защо не на 10?

Сметни малко:
например за 7.5 метра разстояние, фаровете ще са със 7 см по-ниско на стената от центъра им. Тук вече можеш да смяташ на какво разстояние пред теб ще е осветено, без да бъркаш в на хората очите.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 29 Юни 2008, 19:33

Между другото го видях това твойто комби при семинарията и доста заслепяваше през деня :mhihi:

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Мнение от err0r » 29 Юни 2008, 20:48

Щом си казал... Не те карам насила да си гласиш фаровете. Карай си и като те засърби 4-буквието, да не се чудиш защо е :) Статията я е писал професионалист, притежаващ сервиз, но щом искаш да си по-умния с последната дума - твоя воля :)
Изображение

с две лица
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
Пол: Мъж
Кара: на задно предаване

Мнение от Vlados » 29 Юни 2008, 21:05

Аз като по-глупав бих пробвал. Утре ще завъртя да видя къде е това гаражче, за да го посетя по тъмно...
Изображение

Следваща

Назад към Сервизно обслужване на БМВ

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook