Как най-лесно да настроим фаровете си?
Модератор: Технически модератори
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Как най-лесно да настроим фаровете си?
Омръзна ли ви да ви присветкват, когато колата ви е малко по-натоварена от обичайното? Приятно ли е да карате срещу някой с нерегулирани фарове. Виждате ли добре, когато карате нощем?
Фаровете светят максимално добре, когато са правилно настроени. Неправилно светещите фарове са опасни и неефективни. Следните процедури ще осигурят правилна настройка на късите светлини, гарантираща максимална видимост без дразнещо заслепяване.
В професионалните сервизи майсторите работят с уред, наподобяващ телевизионна камера. Поставя се пред всеки един от фаровете и оптиката му осигурява прецизна настройка. На практика това е най-правилният начин за проверка и настройка на фаровете. Квалифицирани професионалисти в почти всеки сервиз могат да извършат настройката на фаровете ви вместо вас. Ако все пак нямате вяра на тукашните майстори, прочетете тази тема. Късите и дългите светлини, както и халогените, подлежат на механична настройка, като тя може да се извърши без професионален уред, но въпреки това ефектът да е същия.
За да се подготвите за настройване, автомобилът ви трябва да е с поне 1/2 пълен резервоар, товар в багажника, с който най-често пътувате (като килограми) и тежест, поставена на шофьорското място, която грубо да отговаря на вашето тегло. Всички гуми трябва да са проверени и да са оптимално напомпани.
Отидете до равно място, на което има вертикална стена и достатъчно място за колата + 7.5 метра (от предницата на колата до стената). Трябва да направите белези върху стената. Най-лесно те се маркират с хартиено тиксо. Зебежка: колата трябва да е паркирана перпендикулярно срещу стената! Прекарайте колата плътно до стената.
Направете маркер "V" на стената, който да съвпада с центъра на автомобила. С помощта му ще можете да коригирате посоките на фаровете (ляво и дясно).
След това направете маркер "C" на стената, чийто център да съвпада с центъра на всеки фар.
Прикарайте автомобила право назад на дистанция 7.5 метра. На "V" маркера на стената пуснете вертикална линия надолу, за да имате разграфен център. След това свържете "C" маркерите с хоризонтална линия, която ще кръстим "Н-Н". След това от маркерите "C" пуснете линия, перпендикулярна на правата "Н-Н", надолу. Дължината й зависи от височината, на която са вашите фарове. На края на линията сложете точка "В".
Височина на центъра на фара до земята --- Дължина на линията
.................По-малко от 80 см................. --- ...........76 мм...........
...................От 81 до 99 см.................... --- ..........102 мм..........
.................Повече от 100см................... --- ...........114 мм..........
Свържете и новомаркираните точки "В" с права линия, успоредна на "Н-Н". След приключването на маркирането, на стената вече ще има "система" за настройване на двата фара.
Вертикална настройка:
Късите светлини са изработени така, че да осветяват определен ъгъл.
Снопът светлина минава под него, а над него всичко е тъмно. За настройване, трябва да "гоните" "В-В" линията. За автомобили с електрическо регулиране във височина на фаровете от вътре, поставете ключа на средно положение, за да имате варианти за използване при натоварена или ненатоварена кола.
Хоризонтална настройка:
При автомобилите в Европа, фаровете образуват чупка в снопа светлина, за разлика от америнакските. Настройте всеки фар, като следите чупката на снопа светлина да е точно в точка "В", като диагоналната линия се качва към правата "Н-Н". По този начин, застанали на пътя ще имате максиманла видимост от дясно, без да заслепявате идващите насреща.
След настройка на късите светлини не се опитвайте да настроите и дългите, защото и къси и дълги се настройват от едно място. Това означава, че дългите светят правилно, само ако късите са настроени правилно. Ако имате проблеми с дългите светлини, при положение, че сте настроили късите, значи просто фарът е дефектирал.
Халогени:
Фаровете за мъгла се настройват по подобен начин. Снопът им стига до началото на светлинния сноп на късите. Настройте халогените така, че снопът да достига до "В-В" линията (която се изчислява след измерване на височината на фара от земята).
Халогените осигуряват по-широка осветеност в страни. Хоризонталната им настройка е по-необходима. Фаровете за мъгла трябва да са насочени напред, не по-наляво или по-надясно.
Авторът на писанието е Daniel J. Stern, собсвеник на Daniel Stern Lighting, аз просто превеждам.
Фаровете светят максимално добре, когато са правилно настроени. Неправилно светещите фарове са опасни и неефективни. Следните процедури ще осигурят правилна настройка на късите светлини, гарантираща максимална видимост без дразнещо заслепяване.
В професионалните сервизи майсторите работят с уред, наподобяващ телевизионна камера. Поставя се пред всеки един от фаровете и оптиката му осигурява прецизна настройка. На практика това е най-правилният начин за проверка и настройка на фаровете. Квалифицирани професионалисти в почти всеки сервиз могат да извършат настройката на фаровете ви вместо вас. Ако все пак нямате вяра на тукашните майстори, прочетете тази тема. Късите и дългите светлини, както и халогените, подлежат на механична настройка, като тя може да се извърши без професионален уред, но въпреки това ефектът да е същия.
За да се подготвите за настройване, автомобилът ви трябва да е с поне 1/2 пълен резервоар, товар в багажника, с който най-често пътувате (като килограми) и тежест, поставена на шофьорското място, която грубо да отговаря на вашето тегло. Всички гуми трябва да са проверени и да са оптимално напомпани.
Отидете до равно място, на което има вертикална стена и достатъчно място за колата + 7.5 метра (от предницата на колата до стената). Трябва да направите белези върху стената. Най-лесно те се маркират с хартиено тиксо. Зебежка: колата трябва да е паркирана перпендикулярно срещу стената! Прекарайте колата плътно до стената.
Направете маркер "V" на стената, който да съвпада с центъра на автомобила. С помощта му ще можете да коригирате посоките на фаровете (ляво и дясно).
След това направете маркер "C" на стената, чийто център да съвпада с центъра на всеки фар.
Прикарайте автомобила право назад на дистанция 7.5 метра. На "V" маркера на стената пуснете вертикална линия надолу, за да имате разграфен център. След това свържете "C" маркерите с хоризонтална линия, която ще кръстим "Н-Н". След това от маркерите "C" пуснете линия, перпендикулярна на правата "Н-Н", надолу. Дължината й зависи от височината, на която са вашите фарове. На края на линията сложете точка "В".
Височина на центъра на фара до земята --- Дължина на линията
.................По-малко от 80 см................. --- ...........76 мм...........
...................От 81 до 99 см.................... --- ..........102 мм..........
.................Повече от 100см................... --- ...........114 мм..........
Свържете и новомаркираните точки "В" с права линия, успоредна на "Н-Н". След приключването на маркирането, на стената вече ще има "система" за настройване на двата фара.
Вертикална настройка:
Късите светлини са изработени така, че да осветяват определен ъгъл.
Снопът светлина минава под него, а над него всичко е тъмно. За настройване, трябва да "гоните" "В-В" линията. За автомобили с електрическо регулиране във височина на фаровете от вътре, поставете ключа на средно положение, за да имате варианти за използване при натоварена или ненатоварена кола.
Хоризонтална настройка:
При автомобилите в Европа, фаровете образуват чупка в снопа светлина, за разлика от америнакските. Настройте всеки фар, като следите чупката на снопа светлина да е точно в точка "В", като диагоналната линия се качва към правата "Н-Н". По този начин, застанали на пътя ще имате максиманла видимост от дясно, без да заслепявате идващите насреща.
След настройка на късите светлини не се опитвайте да настроите и дългите, защото и къси и дълги се настройват от едно място. Това означава, че дългите светят правилно, само ако късите са настроени правилно. Ако имате проблеми с дългите светлини, при положение, че сте настроили късите, значи просто фарът е дефектирал.
Халогени:
Фаровете за мъгла се настройват по подобен начин. Снопът им стига до началото на светлинния сноп на късите. Настройте халогените така, че снопът да достига до "В-В" линията (която се изчислява след измерване на височината на фара от земята).
Халогените осигуряват по-широка осветеност в страни. Хоризонталната им настройка е по-необходима. Фаровете за мъгла трябва да са насочени напред, не по-наляво или по-надясно.
Авторът на писанието е Daniel J. Stern, собсвеник на Daniel Stern Lighting, аз просто превеждам.
Последна промяна err0r на 20 Юли 2009, 22:54, променена общо 1 път
- Jordandim
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 113
- Регистриран на: 9.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E-39 520i
- Мечтае да кара: M5-E39
Брово бе колега, супер добре си обяснил и съответно постарал... просто реших да ти отговоря, заслужаваш...гледам доста хора са я видяли пък нищо не казват Абе...Браво!
- lakmus
- младши ентусиаст
- Мнения: 325
- Регистриран на: 24.08.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комерсиални БМВ-та...
- Vlados
- с две лица
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
Това няма ли къде в квартала да си го начертаеме с боя. Направо ме запали. Отдавна съм мераклия да го направя това, ама не знаех размерите.
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Аз го правя на един гараж с бяла ролетна врата. Общо взето фугите на самата щора са ми ориентир, само си маркирам центровете на фаровете и "разчертаването" си седи от щората.
- Vlados
- с две лица
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
err0r написа:Аз го правя на един гараж с бяла ролетна врата. Общо взето фугите на самата щора са ми ориентир, само си маркирам центровете на фаровете и "разчертаването" си седи от щората.
Тука някъде ли е това?
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
- M5
- младши ентусиаст
- Мнения: 338
- Регистриран на: 13.09.2004
- Местоположение: София
- Кара: '97 520i - продадена
- Мечтае да кара: M5
err0r написа:Прикарайте автомобила право назад на дистанция 7.5 метра
А защо точно 7,5 метра? Каква е разликата дали ще е на 2, 5 или 7 метра? А защо не на 10?
- ///Ivan
- старши ентусиаст
- Мнения: 3390
- Регистриран на: 15.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 328i Turbo
- Мечтае да кара: BMW F10 M5
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
M5 написа:err0r написа:Прикарайте автомобила право назад на дистанция 7.5 метра
А защо точно 7,5 метра? Каква е разликата дали ще е на 2, 5 или 7 метра? А защо не на 10?
Сметни малко:
например за 7.5 метра разстояние, фаровете ще са със 7 см по-ниско на стената от центъра им. Тук вече можеш да смяташ на какво разстояние пред теб ще е осветено, без да бъркаш в на хората очите.
- стан
- старши ентусиаст
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Щом си казал... Не те карам насила да си гласиш фаровете. Карай си и като те засърби 4-буквието, да не се чудиш защо е Статията я е писал професионалист, притежаващ сервиз, но щом искаш да си по-умния с последната дума - твоя воля
- Vlados
- с две лица
- Мнения: 2149
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: село Мегаполис, обл.Абсурдистан
- Пол: Мъж
- Кара: на задно предаване
Аз като по-глупав бих пробвал. Утре ще завъртя да видя къде е това гаражче, за да го посетя по тъмно...
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани