Воден радиятор
Модератор: bum_bum
37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Воден радиятор
Сложих дизелов радиятор с доста по големи размери от моите обаче си иска още по голям. Някой да знае по евтини алтернативни решения че не ми се дават 500+лв за автърмаркет такива. Като и позадам всичката газ на дрифт и пак почва да грее и се налага перманентно да си обикалям за да охлаждам а това ме дразни много.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Воден радиятор
Като им гледам размерите мисля че не са много по големи. То не е ли нещо от рода на 60-70мм дебелина не знам дали ще свърши работа. Дай някой линкче ако имаш такова да се ориентирам поне.bum_bum написа:Няма ли от тия китайските тунингистки радиатори нещо по-голямо?
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Воден радиятор
За е34 не знам дали има някакви по-специални, но за е36 мисля, че са 52-54см всичките, дето уж рейсингови ги водят. Толкова дебел освен от някакъв хамерикански пикап освен
Освен дебелината е важно колко е висок. Т.е. не го гледай толкова колко е дълъг от маркуч до маркуч, а височината.
Освен дебелината е важно колко е висок. Т.е. не го гледай толкова колко е дълъг от маркуч до маркуч, а височината.
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Воден радиятор
Не с оригиналното съм. Читаво и бачка безотказно но и да го сменя едва ли ще се оправи според мен без по голям радияторPostman написа:С твоето виско ли си или и него си сменил с дизелово?
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3923
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Воден радиятор
Свържи се с Мирафиоритата, че на Петела Е36-цата нали е с V8 4.4 и беше с някъв ОГРОМЕН радиатор, да ги питаш
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
Re: Воден радиятор
Може и да не се оправи, но с термостат на 80*С (има оригинални такива за М50) и дизелово виско нещата може да мръднат надолу. Не съм напълно сигурен, но на М51 ремъчната шайба на водната помпа май е с по-малък диаметъър от на М50. От гамата на БМВ мисля, че само на 850 (Е31) радиаторът е по-голям от този на ТДС (650х440х42 срещу 650х420х42). Инак големи радиатори има - примерно Опел Синтра - 780х380х24 или Нисан Патрул - 750 х420, но не са евтини нито на старо, нито нови...
Аз лично мисля, че причината да ти загрява не е това, че радиаторът е малък... разбира се може да се подобрят нещата с по-голям, но и този не е малък... М5 е с по-малък радиатор от твоя (610х440х42), значи всичките трябва да загряват на дрифт, пък то не е така...
С какъв термостат си в момента - 88*С ли?
Аз лично мисля, че причината да ти загрява не е това, че радиаторът е малък... разбира се може да се подобрят нещата с по-голям, но и този не е малък... М5 е с по-малък радиатор от твоя (610х440х42), значи всичките трябва да загряват на дрифт, пък то не е така...
С какъв термостат си в момента - 88*С ли?
- doko
- младши ентусиаст
- Мнения: 511
- Регистриран на: 1.10.2005
- Местоположение: negovan sofia
- Пол: Мъж
- Кара: каквото има
- Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo
Re: Воден радиятор
Колегата Postman e прав сложи термостат на по малко градуси и нещата ще се оправят аз преди време карах м20-ката със 73 градуса (повечето италианки идват със такива)термостат и стрелката на температурата седеше едно деление под средата и колкото повече натисках толкова повече падаше но не със виско ами със твърда перка от по старите м10-ки със 5 витла
А зимата през радиатора не съм видял да мине и хладък антифриз.
А зимата през радиатора не съм видял да мине и хладък антифриз.
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Воден радиятор
Съгласен съм че и на М5-цата не е по голям но все пак не говорим за атмосверки. Тук на местата където караме се кара предимно на втора а в тия 30 градусови топлини както днес въздуха едва ли се охлажа от кулера както си трябва на 2-ра и си влиза директно доста по стоплен от на каквато и да е атмосверка. Следващият път директно ще махна термостата да видя какво ще се получи но едва ли ще е толкова лесно.Postman написа:Може и да не се оправи, но с термостат на 80*С (има оригинални такива за М50) и дизелово виско нещата може да мръднат надолу. Не съм напълно сигурен, но на М51 ремъчната шайба на водната помпа май е с по-малък диаметъър от на М50. От гамата на БМВ мисля, че само на 850 (Е31) радиаторът е по-голям от този на ТДС (650х440х42 срещу 650х420х42). Инак големи радиатори има - примерно Опел Синтра - 780х380х24 или Нисан Патрул - 750 х420, но не са евтини нито на старо, нито нови...
Аз лично мисля, че причината да ти загрява не е това, че радиаторът е малък... разбира се може да се подобрят нещата с по-голям, но и този не е малък... М5 е с по-малък радиатор от твоя (610х440х42), значи всичките трябва да загряват на дрифт, пък то не е така...
С какъв термостат си в момента - 88*С ли?
Postman Благодаря за инфото за тия радиятори. Ще се разтърся тия дни да видя какви цени ще получа за такива втора употреба.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- KriK4eTo
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: УК
- Пол: Мъж
- Кара: л Е21, а сега Е28
- Детайли за колата: Ниски и бавни.
Re: Воден радиятор
Алекс караше 2,8-та и едната от нашите е30-ки (на Искрен, м50б25) бяха с раздупчени термостати. В превод хващаш дрелката с бургия 5-6мм и правиш няколко дупки по корпуса на термостата. По този начин ще увеличиш малко дебита на охладителната течност защото отвора през който преминава оригинално е с по-малко сечение от това на щуцерите и тръбите. Ако не си чистил скоро радиатора си, също не е лоша идея, както и кулера. Без термостат на леко каране ще седи студена и как ще харчи...... моята зимата направо ми пресушаваше джобчето.
Друг вариант е да посегнеш на предния капак. Моята кола както съм си срязал капака на Калояново върви студена при каране 15-20мин. без да е пусната ел.перката(че няма място за виското), мотора е отново м50б25.
Друг вариант е да посегнеш на предния капак. Моята кола както съм си срязал капака на Калояново върви студена при каране 15-20мин. без да е пусната ел.перката(че няма място за виското), мотора е отново м50б25.
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Воден радиятор
То така или иначе това лято пари няма да дам за друг радиятор понеже парите ще идат за каране и ще прибягна до такива алтернативни решения. За термостата имах в предвид а го махна веднъж за да видя разликата и после да му мисля. Пък отностно капака със сигурност ще го режа то се е видяло. Страшна жега става отдолу и няма да е лошо да излиза от някъде. Я покажи по какъв начин си го оребрил че тъкмо се чудя как да направя мояKriK4eTo написа:Алекс караше 2,8-та и едната от нашите е30-ки (на Искрен, м50б25) бяха с раздупчени термостати. В превод хващаш дрелката с бургия 5-6мм и правиш няколко дупки по корпуса на термостата. По този начин ще увеличиш малко дебита на охладителната течност защото отвора през който преминава оригинално е с по-малко сечение от това на щуцерите и тръбите. Ако не си чистил скоро радиатора си, също не е лоша идея, както и кулера. Без термостат на леко каране ще седи студена и как ще харчи...... моята зимата направо ми пресушаваше джобчето.
Друг вариант е да посегнеш на предния капак. Моята кола както съм си срязал капака на Калояново върви студена при каране 15-20мин. без да е пусната ел.перката(че няма място за виското), мотора е отново м50б25.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- KriK4eTo
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: УК
- Пол: Мъж
- Кара: л Е21, а сега Е28
- Детайли за колата: Ниски и бавни.
Re: Воден радиятор
Ако решиш да си купуваш нов термостат, пробвай с дупченето на стария преди да си взел новият. Относно капака най-добре режи буквално от радиатора назад. Има тема в дрифтинг форума относно това къде е най-удачно да е отвора за отнемане на въздуха, ако искаш хвърли ендо око. Иначе моя след като го срязах имаше видима разлика как след като пусна перката стрелката на водата започва да отива към студеното мигновенно. Да не казвам че на леко каране хептен започна да ми седи в студеното, явно ми е засекъл термостата на отворено ама нали съм бегачка и затова не съм го сменял до сега
Прилагам една снимка на моя капак:
Там където ми започва първият отвор е свършва задната част на радиатора.с Също огледай и уплътни междините около радиатора ако има такива, така че всичкия въздух който обдухва предницата да минава през него.
Имай предвид, че ако прекалиш с рязането назад, като завали и колата е навън може да ти се удавят бубините и после ..
Прилагам една снимка на моя капак:
Там където ми започва първият отвор е свършва задната част на радиатора.с Също огледай и уплътни междините около радиатора ако има такива, така че всичкия въздух който обдухва предницата да минава през него.
Имай предвид, че ако прекалиш с рязането назад, като завали и колата е навън може да ти се удавят бубините и после ..
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: Воден радиятор
Хм. малко кофти се получава при мене че с тоя пластмасов капак точно там в средата ще е кофти да режа. Там са вътрешните уребрения и ако ги клънцна ще се гъне тоя капак яката. Аз съм решил за сега да изрежа парчета ламарина във формата която искам и да я уребря и накрая с нитачката да я хвана към стъкломата. Ще умувам тия дни за разположението. Иначе варела си стои само в гараж и няма да има грижи наводнения. Отделно тия дни мисля да си махна и дългият фар и да изведа натам с някаква преградка филтара който в момента е точно на турбото и смуче яко топло
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- kirililiev
- ентусиаст
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: Воден радиятор
при мен проблема беше от виското,натегнах пластината и се оправи.въпреки че си турбо,все пак имаш по голям радиатор и допълнително маслено охлаждане,не би трябвало да грее.
37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани