Съвет за бъдещето на колата ми.

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 25.05.2010
Пол: Мъж
Кара: e36 316i 1.9 m43TUB19
Мечтае да кара: e36 m3 evo

Съвет за бъдещето на колата ми.

Мнение от k1p1 » 27 Май 2011, 1:11

Здравейте,
да започна направо - колата е 1999 е36 316 compact с "матор" m43TUB19. Преди известно време пуснах темата "Олекотяване на компакт". Имам идея какво да правя с колата си, но все пак искам да се допитам до истинските ентусиасти. Преди да ме попитате "ама защо не събереш парички и не си вземеш едно купе 320/25/28" нека да ви покажа какво ме изкефи Клик Клик. Да, това са рали коли за много пари. Също така адски много купета/седани се навъдиха напоследък, а компакти няма никакви(абе в снимките е истината ^^) :kuku: Темата я пускам за да добия някаква представа какво да очаквам. Имам доверен човек, който ще ми помага в трудното начинание (със сервиз 8) ). Идеята ми се състои в няколко етапа:
1. Олекотяване(+ спортни седалки)
2. Спортно окачване
3. Смяна на мотор с m52b25/28, съпътстващо с всичко необходимо от 4 цилиндров двигател да мина на 6 + спирачна система
4. Тук вече граничя с фантазията - раздуване на калници и слагане на подобен спойлер :help:

Причините за това подреждане са много - например висок съм 1.90+ и без спорна седалка/волан ми е леко неудобно да шофирам. Имам по-малко от 2 години шофьорски стаж и за момента олекотения компот ми е достатъчен.
За момента съм на етап намяване на теглото и ефектът е осезаем.

Въртят ми се няколко въпроса в главата:
1.Приблизителна оценка колко ще струва всеки етап, без труд :mhihi:
2.След слагане на спортно окачване друго освен смяна на пружини за новия мотор ще трябва ли?
3.Ако сложа m52b28 ще имам ли проблем в КАТ. В талона никъде не видях да пише "компакт", такаче си мисля, че просто ще мине за 328.
4.Колата ми е евридейка, но рядко возя един човек, пък да не говорим за някой на задните седалки. Ако за някое пътуване ( абе баш за морето си говоря) реша да си сложа задните седалки(все пак отнема 15 мин), за да се водим повече хора, възможно ли е със спорни седалки тип корито някой да се навре отзад ( конкретно питам колеги с компакти/купета)

Нека само да уточня, че търся съвет :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12068
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Съвет за бъдещето на колата ми.

Мнение от bum_bum » 27 Май 2011, 7:18

Колега, окачването не е просто едни 4 амортисьора ;) Освен това ако искаш да я караш яката и да я направиш както трябва може би отзад ще трябва да насадиш всичко от нормално е36, където всичко си е измислено. За добро (не състезателно) окачване и спирачки ти трябват едни ... ми да кажем 10-12 000лв.
Тук знам, че много хора ще възразят, но не аз ядох бой на пистата от семеен джип :mhihi:
Мотора ще иска кадърно слагане и ревизиране на главата поне, ако искаш да караш наистина 328.
Разбира се има и варианта просто да наръгаш един 2,8, да сложиш от "онова" окачване и да се превърнеш в поредния вярващ си. Пък и пак ще имаш хора в темата, които ще ти подхранват самочувствието с " :bowdown: ", "уникат","ентусиаст". Тъй, че ако те устройва и това е вариант.
С новият мотор проблеми в КАТ ще имаш, но те ще почнат преди всичко с това, че колата е олекотена и после ще продължат с това, че не е бил монтиран в подобна кола,ако сложиш 2,8 (ако изобщо се светнат, че е компакт де), но това ще са ти малките проблеми, ако се захванеш с подобно нещо.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 27.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d
Мечтае да кара: M

Re: Съвет за бъдещето на колата ми.

Мнение от fenixsz » 27 Май 2011, 7:28

k1p1 написа:...
Причините за това подреждане са много - например висок съм 1.90+ и без спорна седалка/волан ми е леко неудобно да шофирам. Имам по-малко от 2 години шофьорски стаж и за момента олекотения компот ми е достатъчен.
За момента съм на етап намяване на теглото и ефектът е осезаем.

Въртят ми се няколко въпроса в главата:
1.Приблизителна оценка колко ще струва всеки етап, без труд :mhihi:
2.След слагане на спортно окачване друго освен смяна на пружини за новия мотор ще трябва ли?
3.Ако сложа m52b28 ще имам ли проблем в КАТ. В талона никъде не видях да пише "компакт", такаче си мисля, че просто ще мине за 328.
4.Колата ми е евридейка, но рядко возя един човек, пък да не говорим за някой на задните седалки. Ако за някое пътуване ( абе баш за морето си говоря) реша да си сложа задните седалки(все пак отнема 15 мин), за да се водим повече хора, възможно ли е със спорни седалки тип корито някой да се навре отзад ( конкретно питам колеги с компакти/купета)

Нека само да уточня, че търся съвет :roll:


И аз съм с компакт, и аз много му се кефя. 184См. съм и нямам проблеми поне с рекаро салона, тъй като се сваля надолу. Лично аз съм с m52b25, но искам нещо малко по-голямо. Компакта по принцип е по-лек, но когато се започне със сериозно олекотяване предимството му пред седана и купетата намалява. В тази връзка за мен компката е кола за забавление в стоков вид с моднат двигател, спирачна система и окачване.

При 323ti с m52b25, доколкото знам, пръст имат М отдела на БМВ и разпределението на тежеста е 52/48. Инфото е от немско. Там маниаци на компакт има доста. Алуминиев двигател отпред, диф-голямо прасе отзад (тежест) и акумулатор. За мен най-важното и основно нещо при олекотяването е да се запази баланса. За сваляне отзад има мегдан, но това няма да направи колата по-забавна за каране! Опред - олекотен капак е единственото, което засега мога да направя, но си е пара.


По въпросите:
1. Нямам идея
2. Спортното окачване трябва да ти бъде за 6 цилиндрово КоНтактче!
3. С КАТ ще имаш големи грижи със сменен двигател. Тук вече задните врати не ги знам, но мога да ти кажа легалната процедура. Минаваш техно-тест, като те евентуално ще те изпратят за експертиза и мнение от БМВ представител за двигателя, шасито и спирачките, които имаш. Вероятно е тежка процедура и няма да ти е лесно, а и вероятно ще е скъпо...
4. Нямам идея. Пробвай да си мръднеш седалката най-напред и да видиш какъв процеп остава. Вариант е през багажника :ok:
DriveCalc.com/bg

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 27.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d
Мечтае да кара: M

Re: Съвет за бъдещето на колата ми.

Мнение от fenixsz » 27 Май 2011, 8:48

Compact 3.0 Kopressor

Едно компкатче от немско с превод на английски през транслейта. Глутница... Има и филмче от 100 до 280 :mhihi:
DriveCalc.com/bg

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София/Силистра
Пол: Мъж
Кара: e36 318ti
Мечтае да кара: всичко
Детайли за колата: М42б18 '94

Re: Съвет за бъдещето на колата ми.

Мнение от s_kolev » 27 Май 2011, 12:38

bum_bum написа:Колега, окачването не е просто едни 4 амортисьора ;) Освен това ако искаш да я караш яката и да я направиш както трябва може би отзад ще трябва да насадиш всичко от нормално е36, където всичко си е измислено.



Какво му е толкова лошото на semi trailing arm окачването, че да сменя цялата задница за да сложи multilink, не съм чул някой с е30 м3 да е минал на задно окачване от е36 :mhihi:


fenixsz написа:
Компакта по принцип е по-лек, но когато се започне със сериозно олекотяване предимството му пред седана и купетата намалява. В тази връзка за мен компката е кола за забавление в стоков вид с моднат двигател, спирачна система и окачване.


не съм съгласен, след правилно олекотяване не виждам причина да тежи колкото купе. Не случайно компактите са най - често с 4 цилиндъра и нямат м3 вариант. За тва купе единствения подходящ М двигател е s14.

е36 купе - http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... _skeleton/
е36 компакт - http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... _skeleton/

100 кг разлика в купето


fenixsz написа:При 323ti с m52b25, доколкото знам, пръст имат М отдела на БМВ и разпределението на тежеста е 52/48. Инфото е от немско. Там маниаци на компакт има доста. Алуминиев двигател отпред, диф-голямо прасе отзад (тежест) и акумулатор. За мен най-важното и основно нещо при олекотяването е да се запази баланса. За сваляне отзад има мегдан, но това няма да направи колата по-забавна за каране! Опред - олекотен капак е единственото, което засега мога да направя, но си е пара.



Напълно съм съгласен относно олекотяването, внимавай с тази лека задница да не ти изиграе лоша шега.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 27.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d
Мечтае да кара: M

Re: Съвет за бъдещето на колата ми.

Мнение от fenixsz » 27 Май 2011, 13:29

s_kolev написа:
bum_bum написа:Колега, окачването не е просто едни 4 амортисьора ;) Освен това ако искаш да я караш яката и да я направиш както трябва може би отзад ще трябва да насадиш всичко от нормално е36, където всичко си е измислено.


....
Какво му е толкова лошото на semi trailing arm окачването, че да сменя цялата задница за да сложи multilink, не съм чул някой с е30 м3 да е минал на задно окачване от е36 :mhihi:

....


:shock: , Може ли да се мине на multilink? Това ще утежни отзад, но за задната част не е фатално...
DriveCalc.com/bg

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София/Силистра
Пол: Мъж
Кара: e36 318ti
Мечтае да кара: всичко
Детайли за колата: М42б18 '94

Re: Съвет за бъдещето на колата ми.

Мнение от s_kolev » 27 Май 2011, 14:30

fenixsz написа:
s_kolev написа:
bum_bum написа:Колега, окачването не е просто едни 4 амортисьора ;) Освен това ако искаш да я караш яката и да я направиш както трябва може би отзад ще трябва да насадиш всичко от нормално е36, където всичко си е измислено.


....
Какво му е толкова лошото на semi trailing arm окачването, че да сменя цялата задница за да сложи multilink, не съм чул някой с е30 м3 да е минал на задно окачване от е36 :mhihi:

....


:shock: , Може ли да се мине на multilink? Това ще утежни отзад, но за задната част не е фатално...


Нямат много общо да не кажа хич :mhihi: но с яко рязане и заварки, кой знае... :mhihi: :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12068
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Съвет за бъдещето на колата ми.

Мнение от bum_bum » 27 Май 2011, 16:00

Знам, че разни дрифтъри правят кви ли не ескиважи там да насаждат разни екстри за ъгли, некви амортисьори, некви чудеса та за това си мисля, че задното окачване на компакта не е от най-удачните за сериозно подготвен автомобил.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София/Силистра
Пол: Мъж
Кара: e36 318ti
Мечтае да кара: всичко
Детайли за колата: М42б18 '94

Re: Съвет за бъдещето на колата ми.

Мнение от s_kolev » 27 Май 2011, 18:18

bum_bum написа:Знам, че разни дрифтъри правят кви ли не ескиважи там да насаждат разни екстри за ъгли, некви амортисьори, некви чудеса та за това си мисля, че задното окачване на компакта не е от най-удачните за сериозно подготвен автомобил.



То е 1 към 1 с на е30, само че с 5(болта)х120мм. Проблема с ъглите може би идва от това, че отзад липсва вариант за настройка на camber, caster и toe in/out, но пък не е невъзможно да се поправи тази липса.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 25.05.2010
Пол: Мъж
Кара: e36 316i 1.9 m43TUB19
Мечтае да кара: e36 m3 evo

Re: Съвет за бъдещето на колата ми.

Мнение от k1p1 » 31 Май 2011, 16:30

bum_bum написа:Колега, окачването не е просто едни 4 амортисьора ;) Освен това ако искаш да я караш яката и да я направиш както трябва може би отзад ще трябва да насадиш всичко от нормално е36, където всичко си е измислено. За добро (не състезателно) окачване и спирачки ти трябват едни ... ми да кажем 10-12 000лв.
Тук знам, че много хора ще възразят, но не аз ядох бой на пистата от семеен джип :mhihi:
Мотора ще иска кадърно слагане и ревизиране на главата поне, ако искаш да караш наистина 328.
Разбира се има и варианта просто да наръгаш един 2,8, да сложиш от "онова" окачване и да се превърнеш в поредния вярващ си. Пък и пак ще имаш хора в темата, които ще ти подхранват самочувствието с " :bowdown: ", "уникат","ентусиаст". Тъй, че ако те устройва и това е вариант.
С новият мотор проблеми в КАТ ще имаш, но те ще почнат преди всичко с това, че колата е олекотена и после ще продължат с това, че не е бил монтиран в подобна кола,ако сложиш 2,8 (ако изобщо се светнат, че е компакт де), но това ще са ти малките проблеми, ако се захванеш с подобно нещо.

Ако ще сменям задното окачване с multilink, то тогава да оставам с контаКта е малко или много безмислено. Едно купенце ще е малко по-тежко, но ако си е 328, ще си спестя страшно много разправии. От това, което четох, предимствата на multilink на писта се компенсират от тежестта. Греша ли някъде :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12068
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Съвет за бъдещето на колата ми.

Мнение от bum_bum » 31 Май 2011, 20:38

Виж проектите на хора с е30-ки, които карат на писта какво правят. Ако не правят нищо, значи и за компакта е ОК. Аз съм гледал по разни чужди форуми, че някакви ги магерат там ама не съм се зачитал особено, защото слабо ме е интересувало.
Аз мисля, че ако решиш да го правиш го прави, макар и с това окачване отзад. Ама го прави с мерак и пари ако имаш, ако не по-добре си карай така. Щото много хора почват нещо с думите- ми тя колата струва 3000лв, как да дам 1000 за амортисьори и в крайна сметка дадат някакви пари за да разсипят колата.
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Съвет за бъдещето на колата ми.

Мнение от alx » 31 Май 2011, 23:35

аз тази 316-ка не бих я пипал... а бих я продал и с парите които бих налял в нея иначе + продажната цена бих си купил едно 323... резултата си мисля, че ще е по-добър особено за парите и нервите които би вложил в 316-ката.
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 27.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d
Мечтае да кара: M

Re: Съвет за бъдещето на колата ми.

Мнение от fenixsz » 01 Юни 2011, 7:15

alx написа:аз тази 316-ка не бих я пипал... а бих я продал и с парите които бих налял в нея иначе + продажната цена бих си купил едно 323... резултата си мисля, че ще е по-добър особено за парите и нервите които би вложил в 316-ката.


+1. Винаги е по-хубаво да започнеш от по-висока база. Ще ти излезе по-евтино и ще изхабиш по-малко нерви и време.
DriveCalc.com/bg

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 15.12.2010
Пол: Мъж
Кара: ///M43
Мечтае да кара: в изтребителната авиация
Детайли за колата: компот в сливов цвят

Re: Съвет за бъдещето на колата ми.

Мнение от _galio_ » 01 Юни 2011, 14:24

s_kolev написа:Не случайно компактите са най - често с 4 цилиндъра и нямат м3 вариант. За тва купе единствения подходящ М двигател е s14.


всъщност това не е точно така :)

има една юбилейна М-ка http://www.bmwblog.com/2010/02/06/did-bmw-ever-build-an-one-off-e36-m3-3-2-compact/

и доста ралиджийки с М-двигатели, примерно:
http://www.youtube.com/watch?v=GlDLLvC57Xo&feature=related

както и интересни проекти като този:
http://www.youtube.com/watch?v=D_BhLak6kIU

дори в щатите имаше един агент с 357ti, 5700-кубиково V8 от корвет, мисля :)

така че комплексът за непълноценно БМВ го има само тук, както и ред други комплекси, де :)

а по темата - лично според мен е най-удачно да се вкарват пари в гориво, затова и сега обмислям газова и после да препиля главата и ще пиша дали е оживял компотът :mhihi:
лошите шофери отиват в ада ... добрите - докъдето им стигне бензинът

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София/Силистра
Пол: Мъж
Кара: e36 318ti
Мечтае да кара: всичко
Детайли за колата: М42б18 '94

Re: Съвет за бъдещето на колата ми.

Мнение от s_kolev » 01 Юни 2011, 15:02

_galio_ написа:
s_kolev написа:Не случайно компактите са най - често с 4 цилиндъра и нямат м3 вариант. За тва купе единствения подходящ М двигател е s14.


всъщност това не е точно така :)

има една юбилейна М-ка http://www.bmwblog.com/2010/02/06/did-bmw-ever-build-an-one-off-e36-m3-3-2-compact/

и доста ралиджийки с М-двигатели, примерно:
http://www.youtube.com/watch?v=GlDLLvC57Xo&feature=related

както и интересни проекти като този:
http://www.youtube.com/watch?v=D_BhLak6kIU

дори в щатите имаше един агент с 357ti, 5700-кубиково V8 от корвет, мисля :)

така че комплексът за непълноценно БМВ го има само тук, както и ред други комплекси, де :)

а по темата - лично според мен е най-удачно да се вкарват пари в гориво, затова и сега обмислям газова и после да препиля главата и ще пиша дали е оживял компотът :mhihi:


То има и една бройка М8, ако става въпрос...

Wikipedia написа:The project was eventually scrapped because BMW decided that there was no market for an M8. The only prototype ever produced (one that was reportedly not even road safe) was locked away by BMW in the company's Giftschrank (poison storage).[6] BMW and the M Division had strongly denied that the car was even a possibility since the initial stages of its development. A world exclusive feature in the February 2010 issue of BMW Car Magazine, however, revealed that the M8 prototype still exists in its entirety.[7] The car was unveiled for the first time in front of journalists on July 2, 2010 at the BMW Museum in Munich.[8]


на този свят има много работи, но не всички са правилни...лично мнение. :mhihi:

Олекотявал съм задницата на компакта(318ти), след това усещането беше като че ли едвам стъпва по земята :mhihi: , от друга страна като кача някого на задната седалка и залепя за асфалта, тази кола е направена за с14(лично мнение). :winky:

п.с. компактите за ралита предпочитат да ги правят с s14, но излиза твърде скъпо, това може би е причината да им слагат по - големи мотори ;)
Изображение

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook