BMW e90 / 2010 318i N43B20 Прегрява

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 6.07.2023

BMW e90 / 2010 318i N43B20 Прегрява

Мнение от vdesign » 06 Юли 2023, 11:57

Здравейте, колеги! Имам странен проблем с едно BMW e90/2010 318i с мотор N43. Държи се много странно и след като отиде на 106-7 градуса започва да прегрява и губи запалването първо на 4-ти цилиндър после и на 3-ти. Сменил съм : Вентилатор за охлаждане, термостат, термостатно тяло, ЕГР (електрическия зад главата) Много странно се държи външната водна помпа. Имам чувството, че много бавно се включва за да помогне да завърти водата. Прегрява дори и по магистрала, но когато изтрия проблема с прекъсващите цилиндри и се включи водната помпа пада на 82-5 градуса и няма никакъв проблем докато не я загася. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и ако може да удари едно рамо. Не виждам да прекъсва по дюзи защото щях да го хвана веднага по стойностите които показва. Разменил съм и бобините - не е и от тях. Благодаря за отговорите и поздрави!!

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 6.07.2023

Re: BMW e90 / 2010 318i N43B20 Прегрява

Мнение от vdesign » 06 Юли 2023, 16:54

vdesign написа:Здравейте, колеги! Имам странен проблем с едно BMW e90/2010 318i с мотор N43. Държи се много странно и след като отиде на 106-7 градуса започва да прегрява и губи запалването първо на 4-ти цилиндър после и на 3-ти. Сменил съм : Вентилатор за охлаждане, термостат, термостатно тяло, ЕГР (електрическия зад главата) Много странно се държи външната водна помпа. Имам чувството, че много бавно се включва за да помогне да завърти водата. Прегрява дори и по магистрала, но когато изтрия проблема с прекъсващите цилиндри и се включи водната помпа пада на 82-5 градуса и няма никакъв проблем докато не я загася. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и ако може да удари едно рамо. Не виждам да прекъсва по дюзи защото щях да го хвана веднага по стойностите които показва. Разменил съм и бобините - не е и от тях. Благодаря за отговорите и поздрави!!


и по последни наблюдения спря да прегрява пада на 80 градуса но от самото запалване има много груб ход и държи обороти от 650-710 и клати целия мотор. 3 от 4-те дюзи от време на време падат до -180.000 и пак се вдигат до +50.000 нямам идея какви трябва да са стойностите на нормално работещи дюзи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6216
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: BMW e90 / 2010 318i N43B20 Прегрява

Мнение от zvetiko » 06 Юли 2023, 17:07

vdesign написа:Здравейте, колеги! Имам странен проблем с едно BMW e90/2010 318i с мотор N43. Държи се много странно и след като отиде на 106-7 градуса започва да прегрява и губи запалването първо на 4-ти цилиндър после и на 3-ти. Сменил съм : Вентилатор за охлаждане, термостат, термостатно тяло, ЕГР (електрическия зад главата) Много странно се държи външната водна помпа. Имам чувството, че много бавно се включва за да помогне да завърти водата. Прегрява дори и по магистрала, но когато изтрия проблема с прекъсващите цилиндри и се включи водната помпа пада на 82-5 градуса и няма никакъв проблем докато не я загася. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и ако може да удари едно рамо. Не виждам да прекъсва по дюзи защото щях да го хвана веднага по стойностите които показва. Разменил съм и бобините - не е и от тях. Благодаря за отговорите и поздрави!!


Колега, ти вече си открил проблема с прегряването- неправилно работеща водна помпа. За частите, които си сменил е трябвало да имаш основателна и потвърдена причина, за да го направиш. Вече се намесва и фактора какво си сложил- да кажем, ако термостата не е оригинален може да имаш най-различни странни проблеми с охлаждането на двигателя.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: 056
Кара: E60 525i M54 Е91 320i N43

Re: BMW e90 / 2010 318i N43B20 Прегрява

Мнение от apexs » 06 Юли 2023, 21:43

Водната помпа ти е проблема. Тя има различни режими на работа и ако не работи се случва това. Също и дебита ако не е ок. Помпата е като турбина и ако не се хване на момента започва да прави така. Чувал съм, че ги рециклират. Преди години, когато имах N43 май бяха по 600 700 лв. Също провери " щорите / жалузите" на бъбреците, ако имаш защото ако не се отварят над определена температура пак ще грее . Не помня колко беше температурата обаче.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 6.07.2023

Re: BMW e90 / 2010 318i N43B20 Прегрява

Мнение от vdesign » 07 Юли 2023, 11:12

apexs написа:Водната помпа ти е проблема. Тя има различни режими на работа и ако не работи се случва това. Също и дебита ако не е ок. Помпата е като турбина и ако не се хване на момента започва да прави така. Чувал съм, че ги рециклират. Преди години, когато имах N43 май бяха по 600 700 лв. Също провери " щорите / жалузите" на бъбреците, ако имаш защото ако не се отварят над определена температура пак ще грее . Не помня колко беше температурата обаче.



Благодаря за отговора, ще опитам и със смяна на водната помпа. А относно нещата които съм сменил - гарантирам , че не работеха .

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook