инфо за чип - е91 330xd?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 1.02.2010
Пол: Мъж
Кара: F10 550xi / E91 330xd

инфо за чип - е91 330xd?

Мнение от tnikolov » 01 Мар 2010, 1:53

Привет колеги! От скоро съм собственик на bmw и член на форума, така че се извинявам ако въпросът е тъп! :roll:

Един приятел ме запали с идеята да си сложа чип, та се питам дали някой от вас може да ме насочи къде да гледам? Рових по Гугъл и намирам адски много чипове на цени от 139 до 1000 паунда. Интересното е, че на повечето пише че са за двигател 231кс, а на моят талон както и в германските документи на колата пише че е 245кс. Намерих и някакъв друг чип в БГ, който пишеше че е за двигател 245кс и вдига до 286кс (мм, много апетитно звучи :lalala: ), а също така от 520 на 600нм. Обаче струваше 3000+ лв, а толкова не ми се дават.

Чета по форума тук и пише че чипа вдига много при печките. Ще се радвам ако някой може да ме насочи към правилната информация и/или човек :). От София съм, колата е 2008 330d (xDrive, в случай че има значение).

Мародератор
Аватар
Мнения: 12338
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: инфо за чип - е91 330xd?

Мнение от Mollov » 01 Мар 2010, 12:09

ей го твоя човек - viewtopic.php?f=63&t=85543

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 540
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: посред Витоша
Пол: Мъж
Кара: Трамвай по Графа
Мечтае да кара: Подводница
Детайли за колата: F10 530 xd

Re: инфо за чип - е91 330xd?

Мнение от icog » 01 Мар 2010, 12:14

Двигателят ти е 245 коня, 231 го слагат до средата на 2006 (ориентировъчно). И аз карам ХД и не бих рискивал да го чипосам, ако ровнеш по форумите навън ще намериш повечко информация. Говоря специално за ХД и защо немците така и не пуснаха големия дизел (286 коня) на 4х4, нито на 3-ка, нито на 5-ца.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Re: инфо за чип - е91 330xd?

Мнение от MaXimal » 01 Мар 2010, 12:23

icog написа:Двигателят ти е 245 коня, 231 го слагат до средата на 2006 (ориентировъчно). И аз карам ХД и не бих рискивал да го чипосам, ако ровнеш по форумите навън ще намериш повечко информация. Говоря специално за ХД и защо немците така и не пуснаха големия дизел (286 коня) на 4х4, нито на 3-ка, нито на 5-ца.



Е нали го има на Х3 и Х5, не вярвам да е заради xdrive-a :)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: инфо за чип - е91 330xd?

Мнение от @ndro » 02 Мар 2010, 0:07

според мен изобщо не я бърка, че е 4х4. всички коли имат много голям резерв и в двигателя, и в скоростната кутия, и в предаването и т.н.
аз ходих в digitaltuning.bg. не са от евтините, но съм чувал добри отзиви, а и аз самият съм доволен и дават гаранция. в техния каталог не я намирам, но можеш да ги попиташ.
това, което не ми харесва е, че колата започва да изпушва, като й дадеш много газ (става дума за без филтър за твърди частици). предполагам, че с такъв филтър няма да пуши грам. колеги, които имат такъв филтър, могат да споделят.
Последна промяна @ndro на 12 Мар 2010, 13:00, променена общо 1 път

т-т-т-тузар
Аватар
Мнения: 3389
Регистриран на: 6.01.2004

Re: инфо за чип - е91 330xd?

Мнение от GaD » 03 Мар 2010, 16:12

В УК мнооооого хора са доволни от Еволве... около 500 паунда е чипа ама се слага и се маха за 5 мин когато по искаш така че не е много скъпо :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 1.02.2010
Пол: Мъж
Кара: F10 550xi / E91 330xd

Re: инфо за чип - е91 330xd?

Мнение от tnikolov » 06 Мар 2010, 18:10

Търсих за това Еволве, но пък попаднах на куп теми, в които се обсъжда че мощността на двигателя след чип няма да се отрази добре на скоростната ми кутия.

В понеделник ще звънна на този човек - Лъчо и на дилъра си в Камор, за да питам за съвети и опции. Ще пиша ако намеря решение :) Мерси на всички!

Мародератор
Аватар
Мнения: 12338
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: инфо за чип - е91 330xd?

Мнение от Mollov » 07 Мар 2010, 12:45

Общуването с дилъра никога не води до положителен резултат... ще ти наговори какви ли не неща... освен ако не си му приятел.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1355
Регистриран на: 19.08.2003
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж

Re: инфо за чип - е91 330xd?

Мнение от grnka » 10 Мар 2010, 7:49

еми всяко отклонение от стойностите на завода започва да се отразява лошо на останалите компоненти на колата. на твое място не бих си рискувал за 30-40 коня от горе да имам страх за кутията или турбото. според мене дай парите за джанти или окачване

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 657
Регистриран на: 9.06.2008

Re: инфо за чип - е91 330xd?

Мнение от Koliu » 10 Мар 2010, 11:14

grnka написа:еми всяко отклонение от стойностите на завода започва да се отразява лошо на останалите компоненти на колата. на твое място не бих си рискувал за 30-40 коня от горе да имам страх за кутията или турбото. според мене дай парите за джанти или окачване


:yes: Особено като се погледне ускорение, еластичност и разход ня твоя модел (330xd-245к.с. поне за мен няма нужда от повече)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: инфо за чип - е91 330xd?

Мнение от da6ip » 10 Мар 2010, 22:55

чета доста по темата и ще дам малко синтезирана форумна информация, без да претендирам за каквито и да е технически познания или личен опит. най-долу съм написал моя личен извод какво бих направил ако ми стигнат мерака и излишните пари дотам:

доколкото знам на колите с 3.0д автоматика е предвиден и за 3.5д, или иначе казано за до 700 НМ въртящ момент. Не виждам какво друго може да се счупи при едно покачване на конете с 30-40 и на въртящия момент на 580 примерно.

съвсем друг е въпроса какъв е точно "чипа", какъв му е принципа на действие, дали лъже турбото или по друг начин постига целта си, и не на последно място колко качествено е самото изпълнение. има чипове в ибей за 80 евро, които аз просто не бих си сложил на колата. има и фирми в германия примерно (Веттерауер), които имат страхотно качество но са скъпички (700-800 евро поне). Има и абсолютен къстъм ремап с дино преди (за проверка на двигателя) и след (за проверка на резултата и на реалното действие) римапа, и съобразявайки се с желанията на клиента. За такова нещо бих си дал парите, ако ги имам излишни за тази цел. да не говорим че такъв ремап намалява и разхода на гориво при идентичен стил на каране на дълъг път, т.е. лека полека се изплаща един вид.

още по-друга тема е състоянието на колата - при колегата е нова почти, така че това не е проблем. при по-стара кола маса проблеми могат да се усилят експоненциално след чип, така че човек трябва да си въведе двигателя в ред преди такова нещо.

и последен въпрос е как се третира тази кола като и се сложи чипа - има хора които перманентно се състезават и искат да заместят 8-цилиндъра с чипосани 6 или 4, което е сценарий с предизвестен край, а има и хора които просто искат да имат повече мощност в моментите в които им се налага или я искат, без да издевателстват на колата. такива примери има много по европейските форуми - хора които години наред карат ремапнати коли по интелигентен начин и не са имали никакви проблеми.

лично аз бих си направил къстъм ремап след като съм си проверил двигателя за слаби места, че не е първа младост изобщо, бих държал на повишена икономичност при нормално каране за да ми се изплаща с времето, и бих ползвал увеличената мощност по интелигентен начин. на 95% съм убеден че по този начин ще си увелича кефа значително, без да влизам в излишни рискове за ремоти в хиляди евро. остава само да ми паднат кинти за такава цел отнякъде и да имам повод за една екскурзия до такива специалисти някъде из ЕС.

ако има хора с качествен ремап нека пишат личния им опит какъв е.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: инфо за чип - е91 330xd?

Мнение от @ndro » 11 Мар 2010, 2:28

колеги, и на мен ми стана интересна тая тема. аз преди няколко дни ремапнах поредната кола (всъщност тази тема ми запали клечката, защото когато писах предишния си пост, все още се чудех дали ще пуши, ако има филтър за твърди частици)... резултатът е: НЕ пуши :yes:
тази ми е втората, която тунинговам, и всъщност за тези няколко години доста съм се интересувал и доста мнения на майстори и други хора съм чувал, а и имам около 80-ина хиляди километра с чип под капака.
стигнал съм до някои изводи, с които не искам да ангажирам никого. прочетете го информативно и си направете вие своите изводи.
оригиналните заводски настройки са направени така, че автомобилите да отговарят преди всичко на определени екологични норми. също така производителите си оставят голям резерв (който е далече под оптималните възможности на двигателя), за да са по-спокойни, че нещо няма да се счупи преждевременно и че колата ще работи във всякакви условия. всъщност колите са ни НЕвероятно спънати в оригиналния си вариант (и софтуерно и хардуерно - катализатори, филтри и т.н.) именно, за да отделят по-малко вредни емисии и да отговарят на стандартите. от друга страна е пазарният принцип - различни класове автомобили, различни конски сили, различни цени, различни данъци - за различни клиенти, които имат различна покупателна сила (финансови възможности), което дърпа индустрията напред.
промените, които се правят по двигателите са по-малко хардуерни и повече софтуерни, но всяка хардуерна промяна е задължително свързана с промяна в софтуера. само се замислете колко варианта на мощност има 3-литровия дизел от няколко години насам... 197 кс, 218 кс, 231 кс, 235 кс...
при всички нови модели професионалния софтуерен тунинг (имам предвид ремап на ECU) се прави много интелигентно и е съобразен с всички особености и възможности на дадения автомобил. промяната в заводските настройки на софтуера (от лицензирана и сертифицирана за такъв вид тунинг фирма) е нещо като оптимизиране на двигателя за по-добра работа. в случая екологията остава на заден план. подобна промяна в настройките НЕ означава да се "избуши всичко на макс" и от двигателя да се извлече всичко, на което е способен, и след два месеца да се пръсне :shock:
промените са доста умерени и са абсолютно изчислени.
според мен при еднаква експлоатация двигателят, скоростната кутия и турбината се натоварват еднакво. тоест, ако след "чипосване" си карате, както преди, единствената разлика ще бъде лекотата, с която ускорява и по-ниския разход.
ако обаче се главозамаяте колко много ви върви колата и каква бегачка е станала и давате газ колкото можете, тогава е нормално да се отрази "лошо" на определени компоненти и най-вече на турбината (в някои случаи и на ламарината :mhihi: )... но това ще стане, ако карате по такъв начин и "нечипосана" кола.
по-големият въртящ момент при нервно и рязко каране ще се отрази и на скоростната кутия и съединителя, но те имат значителен резерв и могат да издържат на по-високи натоварвания.
обаче... струва си удоволствието. само това, че максималния въртящ момент е станал с 20% повече и се развърта при по-ниски обороти е достатъчно да се усмихнете като подадете газ, защото колата потегля мнооого по-бързо от преди... 8)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 25.08.2006
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: е46

Re: инфо за чип - е91 330xd?

Мнение от neonman » 11 Мар 2010, 11:17

@ndro написа:колеги, и на мен ми стана интересна............. колата потегля мнооого по-бързо от преди... 8)

Са остана да кажеш къде си я флашнал(чипнал) ;)
if your car isn't scary - it's just not fast enough!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 657
Регистриран на: 9.06.2008

Re: инфо за чип - е91 330xd?

Мнение от Koliu » 11 Мар 2010, 11:44

@ndro написа:...........................всъщност колите са ни НЕвероятно спънати в оригиналния си вариант (и софтуерно и хардуерно - катализатори, филтри и т.н.) именно, за да отделят по-малко вредни емисии и да отговарят на стандартите. от друга страна е пазарният принцип ................ 8)


Малко :OT:
Колега, във връзка с опита, който имаш смяташ ли, че 320i 170 к.с 210Nm е НЕвероятно спъната и ще има реална разлика при чип-ване. Или това, което пишеш се отнся само за турбо-двигателите и големите атмосферки.
A и примера, който си дал с 3 литровия дизел,че има версии с 197 к.с и нагоре - значи ли, че най-мощната му версия с 245 к.с. (както при колегата от тази тема) е някакъв принципен максимум и не би било добре да се повишава още мощноста с чип.
А към колегата DAPI6 - нещо не можах да разбера относно 335d - върт.момент е 580 сток, какъв е този върт.момент от 700 Nm, който цитираш ?

т-т-т-тузар
Аватар
Мнения: 3389
Регистриран на: 6.01.2004

Re: инфо за чип - е91 330xd?

Мнение от GaD » 11 Мар 2010, 11:47

Dapi6, хубаво само че скоростната кутия на 335д е различна с тези на 330д...

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook