полезно за собствениците на 325i и 330i

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от stoqnov23 » 11 Апр 2020, 14:30

Ще добавя към темата какво ще се случи,но чак след великденските празинци ще я мятам в бокса,и още около 1 седмица докато се направи (със чакането на разни части,и ако трябва нещо оригинално от германия).Максималният бюджет който ще приготвя е около 3000лв.Излезе ли нещо по-сериозно едва ли бих имал толкова нерви да се занимавам повече.До тук за 1 година,и изминати само 10к км със първия н52 при покупна цена на колата от 11,500 лв,и за тази 1 година наляти още около над 7 хиляди лева за изчистване на детските болести + обслужвания,и окачване добавяме още около 3к за ревизия на мотора,като тук не включваме,ако излязат проблеми по валвтроници,разпределителни валове,някой скъп датчик като eccentric shaft sensor,или проблеми със кутията,и рейката,които силно се надявам да не се появат в близко бъдеще.Направете си главен извод,ако нямате късмет със някой от тези бензинови мотори.Колата иначе, е много приятна,особено като се развърти със звука,но не предлага чак такава динамика.Явно съм останал със впечатление от старите бензинови шестаци само.Мисля че аз ще изляза най големия карък в цялата тази тема.Силно се надявам всичко да мине наред,и повече да нямам проблеми със тази кола.Въпреки че като беше в силните си дни много стокови 30-ки дизели ги оставах назад,но ако бях избрал дизел едва ли щях да имам толкова разходи.То даже и едно н54 щях да си билдна доста прилично за тези 10к.Но все пак не се отказах стигнах почти до края вместо да се опитам да я пробутам на някой човечец,да се чуди какво да прави.Така де като цяло ще разасня по нататък,като цени,и обстоятелства какво се случва на ревизия заради висок разход на масло дълго време.Но главно пиша този пост да попитам,дали има някой тук,който е сигурен на 100% за магазин който внася истинско масло от чужбина,защото искам ако мотора се направи всичко да е перфектно вече от към масло.Или се чудя просто да сложа оригинално бмв,но не знам към днешно време мненията за него май не са от най-добрите.За марката и вискозитета също не съм сигурен,дали има нужда,за по-ниско от 5-30 при положение,че бутала,и лагери едва ли ще се сменят,а за повдигачите все още се чудя те като бройка 24 ли са?Като цяло искам мотора да работи максимално тихо,особено вътре в купето даже да не се разбира,че колата работи.Но съм сигурен,че особено след ревизия маслото ще е голям фактор за това,и за това искам да е оригинален внос ( в краен случей с оригинално бмв),но за това все още приемам мнения.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от dentamed » 17 Апр 2020, 13:53

amsoil 5w40

няма да сбъркаш .Само трябва да е impruved ,а не clasic.
Защото има два вида 5w40
друг визкозитет не ти трябва.5w30 не е добра опция.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от stoqnov23 » 21 Апр 2020, 10:05

Пак да вмъкна става дума за след ревизиране за това съм се насочил към 5-30.Искам просто всичко да върви гладко,и като е в покой,да не се усеща,че работи.Та последно знаете ли някой магазин,или частно лице, който внася истински оригинални масла?

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от b00st » 23 Апр 2020, 8:59

Ravenol VST 5w40 слагай.
Тия мотори N52,N53 са ями за пари около, а и още преди 200к км, казвал съм го много пъти и от опит говоря. Ако искаш всичко да му е изрядно разбира се. Ама българина си мисли още, че като я вземе на някви превъртени км нов внос от джамбазите и колата е стегната и работи мазно при покупката, то ще е като едновремешния 6так от Е36, където бензина кара 400-500к км само като му сменяш масло, свещи и бобини, еми не тук нещата не стоят така :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от stoqnov23 » 26 Апр 2020, 11:28

Не знам дали визираш точно мен под 'българите си мислят',но още преди покупката знаех за какво става дума.Намерих един екземпляр,който е бил закупен от България през Юли 2005 т.е един от първите като цяло тук.Номерата и бяха още със българското знаме.Тоест става ясно,че е закупена от заможен човек тогава,а и екстрите и не са малко.Мисълта ми е че колата не е внос от еди къде си,във незнайно какво състояние.Километрите бяха 218к,и бяха доказани,и във М кар.Само и единствено за това реших да я взема,защото бях горе долу сигурен за историята и.Но то явно точно след 200к всичко е започнало,да си казва думата,и както казах след това започнах да оправям всички детски болести по нея,и да влагам сериозно без да решавам да се отървам.Но каквото и да си говорим това са почти 10к.Ако един нормален българин работи дори и за 2000лв на месец,и да речем,че за 1 година на месец трябва да заминават 1000лв по кола,си е доста бъркане в джоба.Като цяло не бях фен на дизела тогава заради многото проблеми,и скъпи ремонти,но определено тук за 10к на 3.0 дизел можеш да си вземеш комплект оригинални дюзи смяна на вериги,ново турбо,нов егр,и да си пееш още половин милион км,докато със 10к на н52 след 150 хил пак започваш да трепериш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 601
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от don_gori » 07 Май 2020, 9:04

Разликата е там, че при дизела като смениш вериги, турбо и дюзи имаш гаранция че следващите 150-200к км ще си каркаш без проблем, докато N52 мотора каквото и да го правиш няма кой да ти даде гаранция че харча ще спре, особенно ако е над 200к км. Един мотор стигнал ли е до някакъв колосален резход на масло нищо не може да му помогне, ще налееш една кофа пари в него за ребилд и т.н. и след 5-60к км пак ще започне да си издухва маслото за норматив. Има писано много по руските форуми и клипове в ютуб за такива премеждия като твоите и резултата го написах по-горе 5-60к км и отново стигат до 1л/1000км и даже нагоре.
Ще се радвам при теб след всички тези главоболия и ремонти нещата да се оправят и наистина да се порадваш на колата в по-дълъг период :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от zaharia » 07 Май 2020, 11:45

При N52B25 трябва да се гледа не само пробега, но и състоянието, или как е поддържана колата. И всъщност за този двигател ако е карано без грижа, на 210к км вече може да се мисли за основен ремонт.
Моята я взех на 130к км и вече си гореше 1л на 3к км. За 4,5години и 76к км пробег, съм сменил следните неща: малка диса, голяма диса(превантивно), компресор на климатика, вентилация картерни газове(превантивно без ефект), гумички на клапани(превантивно без ефект) и общо взето това е. Както се вижда повечето неща са сменени без нужда. Останалото - дискове, накладки, акумулатор, амортисьори, носач, свещи, ролки, ремъци, гуми, филтри, стъкла, тях не ги броим те са си консумативи. Обаче трябва да се знае, че поне едно минимум 2000лв на година така или иначе ще си заминат, в някои години може да са и двойно или още повече, зависи на кое му е дошло реда да си ходи. Не трябва да се мисли, че като вземеш кола на 10-15 години на цена 1/7 от първоначалната, ще си караш и ще си пееш, това не е нова кола и винаги ще има нещо за правене по нея. Тъй като частите са скъпи, разходите по поддъжката няма да са малки. На по-новите модели частите са в много случай 2-3 по-скъпи от на този. Това е положението.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от b00st » 07 Май 2020, 15:24

stoqnov23 написа:Не знам дали визираш точно мен под 'българите си мислят',но още преди покупката знаех за какво става дума.Намерих един екземпляр,който е бил закупен от България през Юли 2005 т.е един от първите като цяло тук.Номерата и бяха още със българското знаме.Тоест става ясно,че е закупена от заможен човек тогава,а и екстрите и не са малко.Мисълта ми е че колата не е внос от еди къде си,във незнайно какво състояние.Километрите бяха 218к,и бяха доказани,и във М кар.Само и единствено за това реших да я взема,защото бях горе долу сигурен за историята и.Но то явно точно след 200к всичко е започнало,да си казва думата,и както казах след това започнах да оправям всички детски болести по нея,и да влагам сериозно без да решавам да се отървам.Но каквото и да си говорим това са почти 10к.Ако един нормален българин работи дори и за 2000лв на месец,и да речем,че за 1 година на месец трябва да заминават 1000лв по кола,си е доста бъркане в джоба.Като цяло не бях фен на дизела тогава заради многото проблеми,и скъпи ремонти,но определено тук за 10к на 3.0 дизел можеш да си вземеш комплект оригинални дюзи смяна на вериги,ново турбо,нов егр,и да си пееш още половин милион км,докато със 10к на н52 след 150 хил пак започваш да трепериш.

Аз спрях на 7500 лв в мойто купе (за части и труд само) за около 3г ownership, като 50% от разходите са директно отишли в двигателя и другите 50% по обслужвания и консумативи. Искам да кажа, че за окачването на Е92 съм дал точно никакви пари, едни прахоуловители и тампони отзад, просто беше железно здраво и нямаше нищо за смяна, не същото мога да кажа и за двигателя обаче, където соленоидите, дисата, капака и главата не ми се разминаха. Ако ме питаш мен - за бензинова кола, която е от долния среден клас на мощност, не е някаква много динамична или спортна кола, не е малко, честно казано. Предвид че с подобни пари можеш доста добре да обслужиш, че и да засилиш доволно 30d.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от stoqnov23 » 09 Май 2020, 18:41

За моя ремонт резултата беше заминали основни,и биелни лагери,всички клапани за смяна,спекли, и заминали сегменти,и гумичките тотал.Като цяло за учудване на майстора даже,всичко изглежда прилично до перфектно състояние във двигателя,което говори добре за н52,но само за всички тези части цената беше 3300лв + 800 лв за труд (със вадене на целия двигател от колата, и кутията, и почти всичко каквото има под капака;е със сигурност човека заслужава сериозна почерпка за тази цена),като изключим операциите по главата шлайф миене,и тн разни още 280лв,нови свещи масла филтри,и спокойно си отиде на 5000.И около над 10000лв за една година за обслувжвания консумативи,и пълна ревизия на двигателя при цена на колата 11,800 изглежда добре нали :mhihi: Човека каза че е проверил всички пътища маркучи,тампони окачване,и преспокойно си каза,че вече няма какво да се прави по тази кола вече след този ремонт.Но като цяло за разхода на масло,е ясно няма да спре да го харчи напълно там вече си е от самия дизайн на мотора,и буталата,но то като цяло от съвременните бензинови мотори няма такава която да не гори масло.Сега при смяна на масло таван на 9к макс доста дълга умора ще и трябва да отиде пак на 1л/1000.В най добрия случай след такава ревизия разхода е литър на 10000

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от stoqnov23 » 09 Май 2020, 18:45

b00st написа:
stoqnov23 написа:Не знам дали визираш точно мен под 'българите си мислят',но още преди покупката знаех за какво става дума.Намерих един екземпляр,който е бил закупен от България през Юли 2005 т.е един от първите като цяло тук.Номерата и бяха още със българското знаме.Тоест става ясно,че е закупена от заможен човек тогава,а и екстрите и не са малко.Мисълта ми е че колата не е внос от еди къде си,във незнайно какво състояние.Километрите бяха 218к,и бяха доказани,и във М кар.Само и единствено за това реших да я взема,защото бях горе долу сигурен за историята и.Но то явно точно след 200к всичко е започнало,да си казва думата,и както казах след това започнах да оправям всички детски болести по нея,и да влагам сериозно без да решавам да се отървам.Но каквото и да си говорим това са почти 10к.Ако един нормален българин работи дори и за 2000лв на месец,и да речем,че за 1 година на месец трябва да заминават 1000лв по кола,си е доста бъркане в джоба.Като цяло не бях фен на дизела тогава заради многото проблеми,и скъпи ремонти,но определено тук за 10к на 3.0 дизел можеш да си вземеш комплект оригинални дюзи смяна на вериги,ново турбо,нов егр,и да си пееш още половин милион км,докато със 10к на н52 след 150 хил пак започваш да трепериш.

Аз спрях на 7500 лв в мойто купе (за части и труд само) за около 3г ownership, като 50% от разходите са директно отишли в двигателя и другите 50% по обслужвания и консумативи. Искам да кажа, че за окачването на Е92 съм дал точно никакви пари, едни прахоуловители и тампони отзад, просто беше железно здраво и нямаше нищо за смяна, не същото мога да кажа и за двигателя обаче, където соленоидите, дисата, капака и главата не ми се разминаха. Ако ме питаш мен - за бензинова кола, която е от долния среден клас на мощност, не е някаква много динамична или спортна кола, не е малко, честно казано. Предвид че с подобни пари можеш доста добре да обслужиш, че и да засилиш доволно 30d.


И точно от това се притеснявах първо от дизела заради всички тези проблеми,и ремонти и за това не се спрях на 3.0д,но всичко това докато не попадна на н52,в предвид динамиката му,и парите които отидоха ще ме е яд дълги години.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 78
Регистриран на: 29.06.2016
Кара: N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от stoqnov23 » 15 Май 2020, 10:05

Колеги може ли да добавите как трябва да протече разработката на мотора, след този тип ремонт,защото е много относително,и се притеснявам да не приключи накрая само заради това.Четох доста разновидни теми,и мнения като цяло някой казват може след 1000 км, да се поотпусне,но не пак нали в червеното,други казват след 5к км,да се отпуснат мерките,а някой даже и след 10,а като цяло аз 10 я ги мина за година я не,и ще трябва да е доста дълга разработка,а и самото и протичане не знам как трябва да мине.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1530
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от ildivvy » 15 Май 2020, 22:05

Малко ще е оф-топик, но според вас и описаните характерни проблеми, до какви километри е 'приемливо' да се купи N52B30-ка ?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 22.04.2009
Местоположение: Варна
Кара: M57, N52, S65

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от tintirimintiri » 16 Май 2020, 13:05

Пак опира до състояние и качеството на подръжка през "тези" километри.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1841
Регистриран на: 25.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: G20

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Bexim » 18 Май 2020, 13:33

Аз бих търсил до 150-160К и то с история, без просрочия на сервизни интервали.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от zaharia » 18 Май 2020, 14:19

По възможност е добре колата да е карана предимно извънградско, дори да е на повече километри. В топлото време в града темпаратурата на маслото отива на 115°C и както се оплакват колеги, гумичките и дриги разни уплътнения се изпичат. По-високата температура се отразява зле на окислението и деградацията на маслото и то трябва да се сменя по-начесто. На магистралата дори в големите жеги темпертурата обикновено стига докъм 110-112°C. През зимата също там е на 100°C. Освен това колите които се карат предимно в града въпреки по-малкото навъртени километири са с повече часове работа на двигателя. Като се гледа колата освен интервалите на които е сменяно маслото и които не трябва да превишават 250моторни часа или 10 хил км (ако вземем средна скорост 40км.ч. за кола която се кара градско/извънградско 50 на 50), да се погледне през отвора за наливане на маслото и да се види дали няма натрупани отлагания. Не, че това може да гарантира липса на разход ако е чисто, но ако има такива е много лош признак.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook