полезно за собствениците на 325i и 330i

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10445
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Leon » 18 Май 2020, 15:24

Моята кола ще се окаже находка като излезе на пазара :mhihi:
Never mistake motion for action...

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 7.11.2018
Пол: Мъж

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Schwefelsaure » 06 Юни 2020, 21:24

Здравейте. След прочит на последните няколко поста по темата, нека и аз споделя опита си със същия модел двигател Н52Б30 , който притежавам вече почти две години. След изключително много главоболия и след цялостна подмяна на двигателя с нов, мога да кажа, че вече и аз се справих с многото му болежки (засега). Колата я купих ноември 2018, като още на 30-тия изминат километър светна чека. Оказа се грешка при соленоидите на ваноса. След обстоен преглед в реномиран сервиз, се оказа, че проблемът по-скоро идвал от клапана на картетната вентилация. Разбира се веднага го подменихме с нов оригинален, съпроводено с цялостното обслужване на двигателя и кутията. В следващия месец, колата започна да работи доста неравномерно в покой, независимо дали е студена или топла. Този път проблемът се оказа в главата, колата била карана доста време без смяна на масло, което довело да износване на валовете. След кратък рисърч стигнах до извода, че да търся глава втора ръка е също толкова трудно, колкото да намеря цял двигател с добра история, затова не рискувах - поръчах оборудван двигател от Англия с гаранция и на малко километри (цената беше тройна на предлаганите ми в Бг втора ръка, но не ми се рискуваше). За мое най-голямо учудване, след няма и месец колата прояви същите проблеми - неравномерна работа, като светкаше чека от време на време без да записва грешка. Смених свещи, бобини, малка диса, но проблемът остана. В момента съм поръчал голямата диса, тъй като излиза грешка за нея. До момента в колата съм вложил над 10000 лв, но както изглежда няма край. Останаха само соленоидите на ваноса да сменя, но не знам това дали ще помогне. Въпросът ми е, дали някой е запознат с фърмуер ъпдейта на ECU компютъра на тоя мотор, дали ще реши проблема с неравномерните обороти или да търся проблема по механиката отново?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10445
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Leon » 08 Юни 2020, 11:37

Не стана ясно дали двигателят от Англия е ревизиран, защото вероятността да има проблеми като стария е доста голяма...
Never mistake motion for action...

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 7.11.2018
Пол: Мъж

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Schwefelsaure » 08 Юни 2020, 13:08

Leon написа:Не стана ясно дали двигателят от Англия е ревизиран, защото вероятността да има проблеми като стария е доста голяма...

Не разбрах какво значи ревизиран. Доколкото знам този мотор няма рекол за ревизия поради фабрични дефекти. Ако става въпрос дали е отварян за съществен ремонт - не, не е. За 15 000 километра и две смени на масло досега ми даде около 1 литър на 8000 км, което е доста по-добре от предишния мотор. Ако беше отварян въобще нямаше да го гледам. Проблемите по тия двигатели идват предимно от периферията и фърмуера (поне така разбрах след като изчетох три библии мнения и литература), та затова се интересувам дали някой е ъпдейтвал ECU-то на Н52Б30 и дали е дало ефект преди да набия едни Х пари и там. :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 23.02.2017
Пол: Мъж
Кара: BMW G30 530i
Мечтае да кара: бмв г30 м5

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Антон Дековски » 09 Юни 2020, 0:46

Хора честно казано ви се чудя.Карал съм 1година е60 525и (н52б25).Този двигател е толкова спрял откъм вървеж,дори когато всичко му е окей,че просто не е истина.Съмнявам се в е90 да върви кой знае колко повече спрямо е60,тъй като разликата в килограмите е много малка.Да налееш 10к в този мотор,в предвид вървежа който предлага си е чиста лудост според мен.330д за 2 пъти по-малко пари ще го стегнеш и следващите 250-300к км изобщо няма да го мислиш.Пък и върви повече от 2.5и,дори да е без ремап.Ако сте чак толкова големи фенове на бензина поне н52б30 да бяхте взели,не че и той ги няма повечето проблеми на б25,но поне не е чак такъв маслояд и върви доволно повечен.За 10к можеш доволно да стегнеш дори н54,чийто вървеж е на светлинни години спрямо умрялото н52б25.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 8.09.2012
Местоположение: Свищов
Пол: Мъж
Кара: F01 - E70 LCI - e92 LCI

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от ZALMAN » 11 Юни 2020, 0:14

Колеги една болежка и при мен . 2.5i 218кс. Дава ми грешка 2А43 - DME : Valvetronic, Thermal Overload Protection: Warning Threshold. като е запалена започва да прескача между цилиндрите и няма мощност. Понякога когато сменям между предавки дори угасва двигателя. Поразрових се и открих , че това е сензор с номер 11377524879 Eccentric Shaft Sensor (Valvetronic)
Цените са безобразни , има и алтернативи в ebay по 70 паунда. Смяната му също не е толкова лесна.
Някой имал ли е проблем с този сензор ?

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 22.04.2009
Местоположение: Варна
Кара: M57, N52, S65

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от tintirimintiri » 11 Юни 2020, 3:18

Аз съм имал, смених го с оригинал, но нещо ми бяга цената.
Симптомите бяха, при рязко спиране от високи обороти, не можеше да ги стабилизира и гаснеше. Също така като стигне макс обороти удря прекъсвач и така сменяше.

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 9.01.2015

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kingss » 11 Юни 2020, 20:26

Цената е стабилна,около 700лв по спомен. За съжаление при мен се оказа че проблема не е в него . Оказа се ел,мотора на валвтроника а диагностиките и маистора каза че е проблема в сензора.Така че сега имам един такав излишен.Направи си консултация с няколко майстора ,преди да го смениш защото само часати *датчик ,гарнитура и болтове са близо 1000лв.Ако се окаже проблема в датчика мога да ти дам моя на смешна цена спрямо пазарната.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 19.10.2013
Пол: Мъж

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от x7z » 29 Юни 2020, 0:23

след капитален ремонт на стойност ХХХХ лева на 200 000км не мога да позная автомобила .... от - до а до младежа който казва и твърди че 330Д върви доста повече от н52 с 218 коня .... имаме и двата агрегата с автомобили и М57 и Н52 мога да кажа че явно си си мислил , че имаш автомобил ...

фактор е състоянието и не да се чака да се даде симптом за ремонт ...
не карай по-бързо ............ отколкото твоят ангел може да лети

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1530
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от ildivvy » 29 Юни 2020, 16:18

Кои неща бяха най-зле по мотора и какво е хубаво да се гледа предварително, предвид направения ремонт, ако може, за да се избере такъв мотор с хубав остатъчен ресурс?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от b00st » 30 Юни 2020, 13:14

x7z написа:след капитален ремонт на стойност ХХХХ лева на 200 000км не мога да позная автомобила .... от - до а до младежа който казва и твърди че 330Д върви доста повече от н52 с 218 коня .... имаме и двата агрегата с автомобили и М57 и Н52 мога да кажа че явно си си мислил , че имаш автомобил ...

фактор е състоянието и не да се чака да се даде симптом за ремонт ...

Колега на околовръстното ме би E90 325d автомат след 3 старта (летящи) резултата беше един и същ с N52-то дето е мн вървежен. Така де, явно 30д-то нещо ти недовървява по-скоро :wave:
Имам 40 000 км с N52-ката знам много добре колко върви - малко повече от X5цата ми, ама тя пък за сметка на това е 2.2 тона автомат xDrive и харчи градско по-малко от N52 :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 28.06.2008
Местоположение: София

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от inspite » 30 Юни 2020, 14:20

Винаги като се чудя с какво и как ще сменям 46цата (M54b30) идвам, чета тази тема, затварям форума,мобилето и продължавам да си карам с кеф.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 19.10.2013
Пол: Мъж

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от x7z » 30 Юни 2020, 15:35

b00st написа:
x7z написа:след капитален ремонт на стойност ХХХХ лева на 200 000км не мога да позная автомобила .... от - до а до младежа който казва и твърди че 330Д върви доста повече от н52 с 218 коня .... имаме и двата агрегата с автомобили и М57 и Н52 мога да кажа че явно си си мислил , че имаш автомобил ...

фактор е състоянието и не да се чака да се даде симптом за ремонт ...

Колега на околовръстното ме би E90 325d автомат след 3 старта (летящи) резултата беше един и същ с N52-то дето е мн вървежен. Така де, явно 30д-то нещо ти недовървява по-скоро :wave:
Имам 40 000 км с N52-ката знам много добре колко върви - малко повече от X5цата ми, ама тя пък за сметка на това е 2.2 тона автомат xDrive и харчи градско по-малко от N52 :mhihi:



или просто ти си имал куцо конче или по точно амортизирано по правилно е така да се каже нашето Н52 не е 218 коня
не карай по-бързо ............ отколкото твоят ангел може да лети

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от drago9205 » 30 Юни 2020, 15:59

Няма нужда да се надлъгваме, дори по спецификация 330д е по-бързо от 325и, да не говорим ако са автомат. Вече 330и ако е изправно би следвало да върви маалко по-добре от стоково 330д.
Последна промяна drago9205 на 30 Юни 2020, 16:31, променена общо 2 пъти

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от b00st » 30 Юни 2020, 16:21

x7z написа:
b00st написа:
x7z написа:след капитален ремонт на стойност ХХХХ лева на 200 000км не мога да позная автомобила .... от - до а до младежа който казва и твърди че 330Д върви доста повече от н52 с 218 коня .... имаме и двата агрегата с автомобили и М57 и Н52 мога да кажа че явно си си мислил , че имаш автомобил ...

фактор е състоянието и не да се чака да се даде симптом за ремонт ...

Колега на околовръстното ме би E90 325d автомат след 3 старта (летящи) резултата беше един и същ с N52-то дето е мн вървежен. Така де, явно 30д-то нещо ти недовървява по-скоро :wave:
Имам 40 000 км с N52-ката знам много добре колко върви - малко повече от X5цата ми, ама тя пък за сметка на това е 2.2 тона автомат xDrive и харчи градско по-малко от N52 :mhihi:



или просто ти си имал куцо конче или по точно амортизирано по правилно е така да се каже нашето Н52 не е 218 коня

N52 има 3 версии, тук говорих за 25i 218кс. 272 дава малко повече динамика и ако пак бих си взел нещо от тая серия ще е само тоя, че поне ако се наливат пари да има някакъв смисъл.

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook