E9x M57 информация и тунинг

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 903
Регистриран на: 30.01.2009
Пол: Мъж
Кара: F32 //M sport

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от (h)aman » 12 Апр 2020, 22:29

vld написа:1000Nm, определено 28цата е много по добра, по бърза и държи на бой много повече.


Да, държи 1000nm, ама не за много дълъг период от време. :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Mallorca
Пол: Мъж
Кара: трактор шестак
Детайли за колата: m57tu2d30 OL

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от vanko242 » 13 Апр 2020, 11:10

Ivo III написа:
lpStoyanov написа:
darklight написа:п.с. иначе моята 335-ца е с къстъм даунпайп и звука на мен лично ми харесва, да определено става по-шумна, но за околните отвън или ако си с отворени прозорци. За мен лично не е дразнещо, дори напротив, особено градско, а за магистрално каране не съм усетил някаква съществена разлика, тя така или иначе с тези безрамкови прозорци не е от най-безшумните след 140 :D Единственият минус за мен е от гледна точка на екологията и това, че смърди ужасно около нея (с отворени прозорци и ниска скорост и вътре :D ) и може би е възможно да припаднеш ако прекараш повече от 5 минути до ауспусите :lol:


Брех, тя моята и само без ДПФ леко смърди : )
А има ли такова нещо като къстам даунпайп като сложат катализатора, който имам (не знам лесно ли се вади и дали може да се постави в къстам даунпайп) :roll: Сигурно говоря глупости, но пък май се продават дайнпайпове с катализатор. Малко ме притеснява и факта, че ако си направя къстам генерация, без катализатор дори, може да стане някакъв проблем при следващия ми технически преглед, нали нещо все мислят някакви глупости и забрани.


според мен катализатора трябва да е спортен, високопроходен
ако ще засилваш колата, иначе си е рестриция .. особено пък със стар карализатор

около 300-400лв има нови спортни катализатори

ето моя как се получи
Изображение

като е студена, малко намирисва, но не винаги и не чак така както смърдеше с запушен ДПФ
забелязох, че различните нафти миришат различно ..

иначе като загрее и я прибирам в гаража .. със сигурност мирише по-малко от запушения ми ДПФ

за звука, при мен не се разбира особена разлика, няма резонанси, няма дрънчене
някакси отзад звучи по напрегната, може би защото е на 2,5 бара .. незнам по скоро като бензинова

ПП: мина си без проблем БГ технически преглед :mhihi:
даже снимах данните на уредите ... като нова била казаха :mhihi:

по скоро зависи от настройките на софтуера .. колко ще дими
всичко трябва да се адаптира за конкретната кола .. а не да се слага насляпо фаблони
колега, я ги постни снимките от ГП да сравним при мен уреда показа 0,10 ....не си спомням мерната единица, при допустими 0,50 според БМВ.
...тестове на масла : http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 685
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Ivo III » 17 Апр 2020, 23:51

Изображение

Изображение

Изображение

ето и малко видео

нямам идея, какво означават и колко са нормите, но уреда не ми се вижда много модерен :mhihi:
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 24.06.2019
Кара: E92

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от lpStoyanov » 22 Май 2020, 14:07

Искам да се похваля с последните ъпгрейди, които направих, но ми изникна един притеснителен въпрос.
Сложих голям спортен кулер 600 х 300 х 76. Човекът, който ми го монтира трябваше да преправи малко и съответно свали въздуховодите за спирачките. Колата е Е92 с М техник броня. Преди това отворите на въздуховодите можеше да се видят че стоят от двете страни на кулера, но сега вече ги няма. Започнах да се притеснявам как ще се отразява това на колата. Не карам на писти, където би ми трябвало повече охлаждане, обаче пък редовно и давам жега навсякъде.
Карах я предимно вчера при студено време и дъжд, но едва ли бе правилното време за сравнение за загряване на спирачки.
Четох, че някои коли (май фейсовите, LCI) нямали такива, както и новите модели, но пък при тях охлаждането може да е изчислено по друг начин. Някой колега слагал ли е такъв голям кулер и да е махал въздуховодите за спирачките? Чудя се дали е належащо да започна да мисля как правя нови въздуховоди.
Иначе освен кулера, сложих даунпайп и генерация на 80мм с едно средно гърне. Не знам ефекта по отделно как е, но първите ми впечатления за генерация и интеркулер са, че колата върви брутално много. Колата я карах 2 пъти, при студено време, както и при дъжд. При студеното с летните гуми много лесно губих сцепление и така и не можах да тествам хубаво, при дъжда няма да коментирам :lol:
Тези дни ще тествам повече и ще споделя впечатления.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 24.06.2019
Кара: E92

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от lpStoyanov » 26 Май 2020, 9:55

Колеги, а как решавате въпроса с охлаждането?
Още не ми се е случвало да прегрее колата, или поне още не съм получавал такава индикация, обаче забелязвам следното: след като съм я изрязал няколко пъти, започва да ми се струва, че колата нещо не върви достатъчно. Като е студена (нормално загряла, без още да съм и давал жега) тогава първият път като и дам газ направо излита. Обаче като и дам тук таме газ и по някое време започва да ми се струва, че колата се тормози. Точно в тия моменти не съм гледал температура на маслото. Обаче миналият петък излизайки от София по магистрала Тракия ми направи впечатление, че по баира колата вдига 98 градуса без да и давам газ, а беше студен ден и температурата на въздуха беше 15.5 градуса. Това нормално ли е? Нивото на антифриза е нормално, маслото е на почти 10 хил км. По пътя карайки ми направи впечатление, че като отпусна газта и по надолнище колата стига до 89. Общо взето варираше непрекъснато в този интервал 89-98. Обаче от 89 само като ускоря дори съвсем слабо, колата веднага вдига градусите, но поне държеше до 98, може 99 да е вдигнала, но със сигурност не съм видял 100.
Направи ми впечатление също , че след каране по магистралата със 140-160, после влизайки в града, колата като че ли пак нямаше достатъчно ряз. Започвам да си мисля, че просто не се охлажда достатъчно и като е по-топла се запъва. Някой има ли подобни впечатления върху неговата кола?
Колата е 335д с ремап, без дпф и катализатор (къстам даунпайп и генерация), голям челен интеркулер, rc90 и датчик на рейла от F серия. Колата очевидно е с повечко коне от стокова (не съм я замервал), обаче охлаждането си е изцяло стоково, а това вече не ми се вижда добра идея.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 685
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Ivo III » 28 Май 2020, 2:03

с какво масло караш?
едва ли е от масло, но и то трябва да е подходящо за засилена кола

при мен със сток кулера преди тунинга на предварителните тестове .. се оказа, че влиза 99 !!! градуса топъл въздух в двигателя :shock: на 4та посредата при външна 30+ градуса

след всички промени .. при жега 38 градуса .. успява да свали на изхода с 40 градуса на 5та на пълна газ
или достигаше въздуха макс 60 градуса който влиза в колата


колата ръчна или автомат е?
като загрее съединителя и почва да преплъзва също
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 24.06.2019
Кара: E92

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от lpStoyanov » 28 Май 2020, 9:13

Колата е автомат.

Маслото не е много популярно тука, Exol 5w-30. Принципно е хубаво масло, обаче вече е почти на 10 хил км. Мисля следващата ми смяна да е с 5w-30 на БМВ Twin turbo power.
Другото е, че не съм карал колата на диагностика да видим реално какви температури се вдигат в кутията и какъв въздух влиза в двигателя. Да не излезе накрая, че си въобразявам : )

Обаче имам разни видеота на километража как ускорява колата. Направих и нови такива при сходни условия. После ги сравнявах като доста точно засичах времето в някакви интервали 100-140, 120-160. Интересното е, че динамиката въобще не се е подобрила със слагането на голям кулер и спортната генерация. Това честно казано не го очаквах. На моменти се усеща, че е по-рязка колата, но някак не е консистентно и още не мога да намеря причината. Само предполагам, че е от охлаждането. Та вече се чудех дали да сменям радиатора с по-голям.

Принципно това с намаляването на перформънса след даване на газ съм го забелязал от 2 месеца може би, но го отдавах на това, че съм със стоков кулер и че като загрее двигателя повечко не му стига въздух :dunno:

Очаквам скоро да ми пристигне Racebox pro, не знам дали на някой му е интересна тази джаджа : ) С нея ще мога да направя много точни тестове. На един и същи път ще направя 5-6 последователни рън-а да видя как се отразява на времената.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 685
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Ivo III » 28 Май 2020, 12:43

това масло мисля, че ще стане на чорба като се загрее
за засилена кола трябва добро смазване при високи температури ..

то дори сток колите се мажат лошо с тези 5W30 LL масла .. единствено заради тъпия DPF .. да не се задръства
но .. сме в матрицата .. пазим DPF .. и скъсяваме живота на двигателя .. за да си купим нова кола по бързо :mhihi:


незнам как си правил ремап .. но доколкото знам
всяка промяна си иска адаптация на горивни карти, налягане на турбо и т.н.

например - ако посто така боднеш голям кулер прави лаг .. и затова се надува турбото за да компенсира големия добавен обем на въздушния път
как е закрепен този кулер .. ако е с някакви маркучи в повечето от пътя .. пак драми :) и т.н.
или освобождаваш отзад .. махаш DPF, широки тръби .. и заминава турбото и т.н. още безброй варианти

простата линейна логика сочи, че ако не се адаптират всички тунинг кирилизации за конкретния двигател .. резултата може да е доста по-лош от сток версията

ПП: а термостатите наред ли са?
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от andy » 28 Май 2020, 13:23

Да отбележа че повечето масла от високия клас на 5W30 по спецификация издържат на по високи температури от 5W40.

На моята рядко съм виждал маслото да иде до 100 градуса, което е нищо дори за всяко едно масло.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 24.06.2019
Кара: E92

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от lpStoyanov » 28 Май 2020, 13:37

Ivo III написа:как е закрепен този кулер .. ако е с някакви маркучи в повечето от пътя .. пак драми :) и т.н.
или освобождаваш отзад .. махаш DPF, широки тръби .. и заминава турбото и т.н. още безброй варианти

Това със заминаването на турбото не го разбрах. Принципно, човекът, който ми монтира кулера прави такива коли и мисля, че знае какво прави.
Колата няма нито ДПФ, нито катализатор и е доста свободна назад. От големия кулер не съм получил лаг, до колкото съм чел големия кулер просто охлажда по добре въздуха, а пътищата май не са променяни до колкото видях.

А това с маслото взима да ми става много сложна тема, какви ли не коментари вече не четох :D Реално не ми трябва вече такава спецификация масло 5W30 LL 04, но пък четох, че маслото на БМВ се държи добре.

А ремапа е правен на що годе стокова генерация (имаше изрязана част преди едното задно гърне, тъй че реално си беше гърне, гърне и половина), но без дпф. Също така на стоков кулер.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 685
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Ivo III » 29 Май 2020, 12:25

andy написа:Да отбележа че повечето масла от високия клас на 5W30 по спецификация издържат на по високи температури от 5W40.

На моята рядко съм виждал маслото да иде до 100 градуса, което е нищо дори за всяко едно масло.


сигурно е така, но заради DPFa .. се използват масла които не са с най-добрите качества за мазане, особено на натоварени турбинирани коли
когато се откачим от Матрицата (махнем еко джаджите, ДПФ, вихрови, ЕГР) .. нещата имат по различен вид :)

има 10W60, 5W50 .. но цифрите не са достатъчни, трябва и още информация за конкретното масло
и най-вече дали ще се натоварва до предела колата и ще се кара спокойно

аз като видях при 38 градуса лятна жега .. при сток колата какви температури влизат в двигателя - яко се уплаших :shock: :)
да влиза 99 градуса на 4та .. топъл/горещ въздух в цилиндрите и да последва горене .. представете си какво ще се случва с масло и т.н.
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 685
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от Ivo III » 29 Май 2020, 12:35

lpStoyanov написа:
Ivo III написа:как е закрепен този кулер .. ако е с някакви маркучи в повечето от пътя .. пак драми :) и т.н.
или освобождаваш отзад .. махаш DPF, широки тръби .. и заминава турбото и т.н. още безброй варианти

Това със заминаването на турбото не го разбрах. Принципно, човекът, който ми монтира кулера прави такива коли и мисля, че знае какво прави.
Колата няма нито ДПФ, нито катализатор и е доста свободна назад. От големия кулер не съм получил лаг, до колкото съм чел големия кулер просто охлажда по добре въздуха, а пътищата май не са променяни до колкото видях.

А това с маслото взима да ми става много сложна тема, какви ли не коментари вече не четох :D Реално не ми трябва вече такава спецификация масло 5W30 LL 04, но пък четох, че маслото на БМВ се държи добре.

А ремапа е правен на що годе стокова генерация (имаше изрязана част преди едното задно гърне, тъй че реално си беше гърне, гърне и половина), но без дпф. Също така на стоков кулер.


това е просто физика :)
когато сложиш разширен обем (голям кулер) .. трябва да се коменсира от по високо налягане на турбото
няма начин да не се усети лаг ..

същото е и при изходящите пътища .. как се развърта турбо с запушен ДПФ или яко олабена кола

за щастие нашите печки са ЦИФРОВИ коли .. турбото се настройва със софтуер кога и как да надува
променливата геометрия на перките се регулира с един модул .. със софтуер - разбира се в някакви граници
ако не стига се почва смяна на перки, оси, хибридно, двойно хибридно и т.н.

преди промени по сток двигателя - се свалят данни (най-добре е на Дино, но може и с каране)
след това .. наново и се донастройва колата

така поне знам аз
всъщност има много писано по темата .. но е в стари теми и разпиляно из форума
ако не се лъжа и в началото на тази тема има инфо .. аз от нея се запалих и успокоих .. и се реших да се откача от матрицата :mhihi:

за съжаление инфото е разпиляно, неясно и трябва да имаш търпение и да събирах трошичка по трошичка
тези дето знаят много си пазят тайните, друго ги мързи да пишат по няколко пъти .. и остава да четем и да събираме инфо :)
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 24.06.2019
Кара: E92

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от lpStoyanov » 29 Май 2020, 14:36

Значи определено ще имам нужда от ремап :D
Въпроса е кога да го направя. Едва ли е фатално и така да карам. След като говорих с мапера, той ме съветва първо да сменя и перката на турбото и тогава да направим ремапа, че така ще извади повече коне, а и на един път да ги настроиме. Ще чуя каква е цената на тази интервенция и ще си помисля дали и кога ще я правя и спрямо това ще реша кога да правя ремапа.
Това с маслата е много интересна тема, но ще ми трябва да чета. Бях чел в подраздела на е60, там има хубава жива тема за маслото, но май повече се обърках, колкото хора толкова и мнения. И останах с впечатлението, че каквото и да избера все ще има някакъв недостатък.
Маслото на БМВ не се ли справя добре с охлаждането? Аз не мисля иначе да я карам на писта.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 24.06.2019
Кара: E92

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от lpStoyanov » 31 Май 2020, 12:59

Здравейте, колеги. Знам, че за ЕГР има много изписано, но не намирам отговор на моя въпрос.
ЕГР клапана ми е изключен софтуерно. Също така са махнати вихровите клапи и има поставени тапи. В такъв случай има ли нужда да се премахва и физически EGR-a? Ще помогне ли това я с охлаждане я друго?
Иначе ми направи впечатление, че колата непрекъснато държи 97-98 градуса. Като и давам повече жега стига 103-104 градуса, дори за момент вдигна 105, обаче като спра да я натоварвам много бързо охлажда до 98 (няколко секунди). Перката я чух, че някъде към 104 се включва и веднага охлажда. Вчера дори на място колата работи около 15 мин и температурата беше 97 градуса. Трябва ли нещо да ме притеснява това?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1076
Регистриран на: 6.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11
Мечтае да кара: на безплатна нафта
Детайли за колата: 530xd

Re: E9x M57 информация и тунинг

Мнение от chris_barnes » 31 Май 2020, 15:45

EGR delete kit ти е задължителен, нямам понятие защо не си го направил все още :)
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook