E9x M57 информация и тунинг
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- lpStoyanov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 54
- Регистриран на: 24.06.2019
- Кара: E92
Re: E9x M57 информация и тунинг
Здравейте, колеги
Реших, че е време да започна да подобрявам и аз моята E92-ка.
Колата я карам малко по-малко от година и не съм имал нужда от повече мощ, но започна да ми прави впечатление, че сега зимата колата нещо върви бая повече (а това доста ми харесва). Чудя се аз ли си въобразявам . Като цяло имах много малко познания защо се получава така. Но като започнах да чета и да се интересувам и ето ме тука
Като цяло човекът, от който взех колата, доста си е играл по нея (визуално най вече), но тогава познанията ми по засилване се изчерпваха с ремап-а, и дори не знаех какво има в моята кола до скоро (освен ремап нали). Та сигурно си мислите, че съм за линчуване
Та след като наскоро говорих отново с човека, по моята кола има следните неща (335d):
Ремап, ГНП RC90, махнат DPF (до колкото разбрах обаче - махнат е софтуерно + са го извадили някак, но катализатора стои). Не знам дали това е практика, но като чета всеки, който маха DPF-a, директно прави downpipe (без катализатор също).
Това, което искам аз да направя е:
- да сложа downpipe с тръба дълга до задните гърнета (да махна средното).
- тунинг интеркулер
Възникват следните въпроси, които много ги мисля от няколко дни и трудно спя честно казано
Дали няма да съжалявам без средно гърне (предполагам винаги мога да си го сложа пак, ако е много зле положението, въпреки че се съмнявам). Да не ми надуе главата при продължително каране с магистрални скорости (140 - 160 км/ч)?
Махането само на катализатор и средно гърне ще е осезамо ли за вървенето на колата? Дали ще усетя, че върви малко повече (защото май DPF-a спъва повече работата по принцип).
И големият въпрос е интеркулера. Естествено гледайки Wagner EVO3 Competition направо бленувам по него, размера някак привлича . Но този кулер е малко над 2хил лева ... което ми се струват мноого пари за интеркулер само. Знам, че има и китайски реплики, но те са по скоро на по-малкия Wagner. Ако бях с 330-ка примерно със сигурност щях да взема китайския, защото не ми се дават толкова пари, а и китайския, до колко чета върши чудесна работа. Въпроса е как стоят нещата при 335-цата. Като са 2 турбините сигурно има повече смисъл да се инвестира в значително по голям кулер?
Човекът, от който взех тогава колата ми продавашве отделно този Wagner-ския (той е купувал такъв), първо щеше да ми го даде за 1000, после за 900, а аз глупака ... не ми трябваше такова чудо Та наскоро той ми каза, че тогава още го продал на някой, който преди това бил с китайския, и ме съветва сега въобще да не взимам китайски, че имало голяма разлика.
Та много ми се искаше да видя и вашите мнения, дали някой може да даде полезен съвет. Специално за 335-ца дали си струва най големия wagner, или като усещане ще е почти същото с китайска реплика.
Искам да вметна, че не търся коне като цифричка, но определено искам да я засиля : )
Реших, че е време да започна да подобрявам и аз моята E92-ка.
Колата я карам малко по-малко от година и не съм имал нужда от повече мощ, но започна да ми прави впечатление, че сега зимата колата нещо върви бая повече (а това доста ми харесва). Чудя се аз ли си въобразявам . Като цяло имах много малко познания защо се получава така. Но като започнах да чета и да се интересувам и ето ме тука
Като цяло човекът, от който взех колата, доста си е играл по нея (визуално най вече), но тогава познанията ми по засилване се изчерпваха с ремап-а, и дори не знаех какво има в моята кола до скоро (освен ремап нали). Та сигурно си мислите, че съм за линчуване
Та след като наскоро говорих отново с човека, по моята кола има следните неща (335d):
Ремап, ГНП RC90, махнат DPF (до колкото разбрах обаче - махнат е софтуерно + са го извадили някак, но катализатора стои). Не знам дали това е практика, но като чета всеки, който маха DPF-a, директно прави downpipe (без катализатор също).
Това, което искам аз да направя е:
- да сложа downpipe с тръба дълга до задните гърнета (да махна средното).
- тунинг интеркулер
Възникват следните въпроси, които много ги мисля от няколко дни и трудно спя честно казано
Дали няма да съжалявам без средно гърне (предполагам винаги мога да си го сложа пак, ако е много зле положението, въпреки че се съмнявам). Да не ми надуе главата при продължително каране с магистрални скорости (140 - 160 км/ч)?
Махането само на катализатор и средно гърне ще е осезамо ли за вървенето на колата? Дали ще усетя, че върви малко повече (защото май DPF-a спъва повече работата по принцип).
И големият въпрос е интеркулера. Естествено гледайки Wagner EVO3 Competition направо бленувам по него, размера някак привлича . Но този кулер е малко над 2хил лева ... което ми се струват мноого пари за интеркулер само. Знам, че има и китайски реплики, но те са по скоро на по-малкия Wagner. Ако бях с 330-ка примерно със сигурност щях да взема китайския, защото не ми се дават толкова пари, а и китайския, до колко чета върши чудесна работа. Въпроса е как стоят нещата при 335-цата. Като са 2 турбините сигурно има повече смисъл да се инвестира в значително по голям кулер?
Човекът, от който взех тогава колата ми продавашве отделно този Wagner-ския (той е купувал такъв), първо щеше да ми го даде за 1000, после за 900, а аз глупака ... не ми трябваше такова чудо Та наскоро той ми каза, че тогава още го продал на някой, който преди това бил с китайския, и ме съветва сега въобще да не взимам китайски, че имало голяма разлика.
Та много ми се искаше да видя и вашите мнения, дали някой може да даде полезен съвет. Специално за 335-ца дали си струва най големия wagner, или като усещане ще е почти същото с китайска реплика.
Искам да вметна, че не търся коне като цифричка, но определено искам да я засиля : )
- don't be
- младши ентусиаст
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: E9x M57 информация и тунинг
Колеги при напомпано 330д. със сток турбина, какъв кулер да подбера китайски вагнер или оригинален от 335д. Или челен от тези масовите?
За милиони-няма закони.
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: E9x M57 информация и тунинг
Китайски вагнер, дъ бест.
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
- don't be
- младши ентусиаст
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: E9x M57 информация и тунинг
chris_barnes написа:Китайски вагнер, дъ бест.
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Не знам защо но когато карах 335д.на 2.5 бара. при смяната с такъв ефекта клонеше към нула 0 .
За милиони-няма закони.
- Optrop
- Потребител
- Мнения: 49
- Регистриран на: 4.08.2018
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 330 xd E91
Re: E9x M57 информация и тунинг
don't be написа:chris_barnes написа:Китайски вагнер, дъ бест.
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Не знам защо но когато карах 335д.на 2.5 бара. при смяната с такъв ефекта клонеше към нула 0 .
Явно нищо не вдявам ама с тва налягане китайският кулер ти е бил най-малкия проблем. 2.5 бар. Малко не адекватно за дизел. Сигурно дюзите са от аполо 11. Не искам да се заяждам. Просто ме интересува колко живя това медурозомение.
- HackeD
- Старши ентусиаст
- Мнения: 851
- Регистриран на: 11.11.2010
- Местоположение: Пловдив
- Кара: E92 330D
Re: E9x M57 информация и тунинг
chris_barnes написа:Китайски вагнер, дъ бест.
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Аз мисля, да пробвам на 330ката да сложа оригинален от 335, малко по-голям е, идеята е просто малко по-добро охлаждане защото си имат разликата. А дали пасват точно маркучите, да се сложи без преправяне на нещо?
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8323
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: E9x M57 информация и тунинг
излишни гимнастики
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- iasend
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 142
- Регистриран на: 27.07.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31 335xd
- Мечтае да кара: 350xd ;)
- Детайли за колата: F31 335xd
Re: E9x M57 информация и тунинг
И аз не съм сигурен какво постигаш като сваляш температурата малко за сметка на по-голям турболаг
Sent from my G8441 using Tapatalk
Sent from my G8441 using Tapatalk
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: E9x M57 информация и тунинг
Това ме пита и във фб и ти казах моето мнение - пари на вятъра.HackeD написа:chris_barnes написа:Китайски вагнер, дъ бест.
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Аз мисля, да пробвам на 330ката да сложа оригинален от 335, малко по-голям е, идеята е просто малко по-добро охлаждане защото си имат разликата. А дали пасват точно маркучите, да се сложи без преправяне на нещо?
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: E9x M57 информация и тунинг
Турболаг не мисля че има на кола с чип А позитивния ефект (освен, че е по-добре за мотора) се усеща веднага щом сложиш кулера и си подкараш колата.iasend написа:И аз не съм сигурен какво постигаш като сваляш температурата малко за сметка на по-голям турболаг
Sent from my G8441 using Tapatalk
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
- chris_barnes
- ентусиаст
- Мнения: 1076
- Регистриран на: 6.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11
- Мечтае да кара: на безплатна нафта
- Детайли за колата: 530xd
Re: E9x M57 информация и тунинг
Дупемера ти не е прецизен явно. В такива случаи помага да имаш Драги и да засичаш времена 100-200 преди и след интервенцията.don't be написа:chris_barnes написа:Китайски вагнер, дъ бест.
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Не знам защо но когато карах 335д.на 2.5 бара. при смяната с такъв ефекта клонеше към нула 0 .
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 755
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: E9x M57 информация и тунинг
HackeD написа:chris_barnes написа:Китайски вагнер, дъ бест.
Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
Аз мисля, да пробвам на 330ката да сложа оригинален от 335, малко по-голям е, идеята е просто малко по-добро охлаждане защото си имат разликата. А дали пасват точно маркучите, да се сложи без преправяне на нещо?
Аз смених кулера на 30d, с такъв от 30sd, малко по-висок е от на 30-ката (157 срещу 174.4 за sd). Пасва си 1:1, без никакви преправяния. Разлика не откривам, при напълно стокова кола. Предполагам, обаче през лятото в големите жеги, може да има лека промяна, все пак обема е 10-на % по-голям.
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 949
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: E9x M57 информация и тунинг
lpStoyanov написа:Здравейте, колеги
Реших, че е време да започна да подобрявам и аз моята E92-ка.
Колата я карам малко по-малко от година и не съм имал нужда от повече мощ, но започна да ми прави впечатление, че сега зимата колата нещо върви бая повече (а това доста ми харесва). Чудя се аз ли си въобразявам . Като цяло имах много малко познания защо се получава така. Но като започнах да чета и да се интересувам и ето ме тука
Като цяло човекът, от който взех колата, доста си е играл по нея (визуално най вече), но тогава познанията ми по засилване се изчерпваха с ремап-а, и дори не знаех какво има в моята кола до скоро (освен ремап нали). Та сигурно си мислите, че съм за линчуване
Та след като наскоро говорих отново с човека, по моята кола има следните неща (335d):
Ремап, ГНП RC90, махнат DPF (до колкото разбрах обаче - махнат е софтуерно + са го извадили някак, но катализатора стои). Не знам дали това е практика, но като чета всеки, който маха DPF-a, директно прави downpipe (без катализатор също).
Това, което искам аз да направя е:
- да сложа downpipe с тръба дълга до задните гърнета (да махна средното).
- тунинг интеркулер
Възникват следните въпроси, които много ги мисля от няколко дни и трудно спя честно казано
Дали няма да съжалявам без средно гърне (предполагам винаги мога да си го сложа пак, ако е много зле положението, въпреки че се съмнявам). Да не ми надуе главата при продължително каране с магистрални скорости (140 - 160 км/ч)?
Махането само на катализатор и средно гърне ще е осезамо ли за вървенето на колата? Дали ще усетя, че върви малко повече (защото май DPF-a спъва повече работата по принцип).
И големият въпрос е интеркулера. Естествено гледайки Wagner EVO3 Competition направо бленувам по него, размера някак привлича . Но този кулер е малко над 2хил лева ... което ми се струват мноого пари за интеркулер само. Знам, че има и китайски реплики, но те са по скоро на по-малкия Wagner. Ако бях с 330-ка примерно със сигурност щях да взема китайския, защото не ми се дават толкова пари, а и китайския, до колко чета върши чудесна работа. Въпроса е как стоят нещата при 335-цата. Като са 2 турбините сигурно има повече смисъл да се инвестира в значително по голям кулер?
Човекът, от който взех тогава колата ми продавашве отделно този Wagner-ския (той е купувал такъв), първо щеше да ми го даде за 1000, после за 900, а аз глупака ... не ми трябваше такова чудо Та наскоро той ми каза, че тогава още го продал на някой, който преди това бил с китайския, и ме съветва сега въобще да не взимам китайски, че имало голяма разлика.
Та много ми се искаше да видя и вашите мнения, дали някой може да даде полезен съвет. Специално за 335-ца дали си струва най големия wagner, или като усещане ще е почти същото с китайска реплика.
Искам да вметна, че не търся коне като цифричка, но определено искам да я засиля : )
Аз не бих си сложил даунпайп на дизелова кола. Звукът дразнещ - като на дизелов камион. В движение с по-висока скорост не се чува толкова много, но в града не е приятно.
Ако ДПФ-а е махнат физически и е оставен катализаторът - това е достатъчно. Питата на катализатора е достатъчно голяма, за да няма сериозна рестрикция на газовете.
За средното гърне - по-скоро няма да се случи нищо кой знае какво - нито ще върви повече колата, нито ще стане много по-шумна.
Голям интеркулер тип Wagner има смисъл, само ако колата е доста надута. Иначе заводския си е ок според моите разбирания.
Много колеги казват, че има голяма положителна разлика през лятото, защото идеята на големия интеркулер е да охлажда повече преминаващия въздух, като чрез по-студен въздух се постига на теория повече мощност. Някои казват, че са измерили +10 коня повече, но дали е така - не съм слагал Wagner или реплика и не мога да дам лично мнение. Но има логика да се слагат такива. Не пречи да пробваш.
Re: E9x M57 информация и тунинг
Колеги, смятам да засегна темата с шпер дифовете, изчел съм всичко във форума, че и в чуждестранни, но навсякъде предимно се говори за бензиновите (335 най-вече и то незаварените). Има ли някой колега с 335 дизел, слагал шпер диф в България, защото до колкото съм чел всички са заварени и е голяма и солена занимавка. От доста време го замислям, тъй като с нашия скапан асфалт и 700+ нютона си е направо задължителен, но не мога да прежаля 3+ бона. Най-евтино като че ли ще излезне от колегата от Бургас шпер студио. Вариантите са два - или само шпер касета и някой тук в София да ми я сложи (не знам кой тук се занимава с такова нещо) или да ми изпрати готов диф, но някакси не ми се нрави да дам толкова пари и реално да не знам какво получавам и с какви части е вътре, тъй като колата е по-специфична и мненията като цяло са противоречиви, особено напоследък.
п.с. иначе моята 335-ца е с къстъм даунпайп и звука на мен лично ми харесва, да определено става по-шумна, но за околните отвън или ако си с отворени прозорци. За мен лично не е дразнещо, дори напротив, особено градско, а за магистрално каране не съм усетил някаква съществена разлика, тя така или иначе с тези безрамкови прозорци не е от най-безшумните след 140 Единственият минус за мен е от гледна точка на екологията и това, че смърди ужасно около нея (с отворени прозорци и ниска скорост и вътре ) и може би е възможно да припаднеш ако прекараш повече от 5 минути до ауспусите
п.с. иначе моята 335-ца е с къстъм даунпайп и звука на мен лично ми харесва, да определено става по-шумна, но за околните отвън или ако си с отворени прозорци. За мен лично не е дразнещо, дори напротив, особено градско, а за магистрално каране не съм усетил някаква съществена разлика, тя така или иначе с тези безрамкови прозорци не е от най-безшумните след 140 Единственият минус за мен е от гледна точка на екологията и това, че смърди ужасно около нея (с отворени прозорци и ниска скорост и вътре ) и може би е възможно да припаднеш ако прекараш повече от 5 минути до ауспусите
- lpStoyanov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 54
- Регистриран на: 24.06.2019
- Кара: E92
Re: E9x M57 информация и тунинг
datchko написа:Аз не бих си сложил даунпайп на дизелова кола. Звукът дразнещ - като на дизелов камион. В движение с по-висока скорост не се чува толкова много, но в града не е приятно.
Ако ДПФ-а е махнат физически и е оставен катализаторът - това е достатъчно. Питата на катализатора е достатъчно голяма, за да няма сериозна рестрикция на газовете.
За средното гърне - по-скоро няма да се случи нищо кой знае какво - нито ще върви повече колата, нито ще стане много по-шумна.
Голям интеркулер тип Wagner има смисъл, само ако колата е доста надута. Иначе заводския си е ок според моите разбирания.
Много колеги казват, че има голяма положителна разлика през лятото, защото идеята на големия интеркулер е да охлажда повече преминаващия въздух, като чрез по-студен въздух се постига на теория повече мощност. Някои казват, че са измерили +10 коня повече, но дали е така - не съм слагал Wagner или реплика и не мога да дам лично мнение. Но има логика да се слагат такива. Не пречи да пробваш.
Реших да си направя изцяло спортна генерация, да звучи по-хубаво, защото съм чувал дизели, които наистина звучат добре. Може би с конкретните майстори трябва да се консултирам дали е нужно да направят даунпайп също така.
Иначе човекът, от който взех колата, е бил с Вагнер кулер и ми каза, че много се усеща. Предполагам разликата ще се усети само лятото, не знам. Интересно до колко по-обикновените филтри ще постигат същия ефект. Гледам много хора са използвали Boost Products кулери, като не знам как са стигнали до тях, тунерите ли ги препоръчват, те ли такива внасят
Относно спортната генерация пак, по принцип би трябвало това да засили леко колата също, но съмнявам се да е осезаемо. Поне ако звука е хубав ще има едно такова имагинерно "върви повече" : )
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани