Смяна на вериги на N47/N57 ето как се прави :)

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от vld » 27 Окт 2019, 8:36

Пичове само да ви кажа че веригите са му най малкия проблем на тоя и на всички N Дизелови мотори с помпа Bosh cp4, просто обслужващ ремонт който трябва да се направи на около 200 000км.
Проблема както винаги е в това, че масово колите са с въртян километраж и съответно новия собственик незнае кога трябва да направи тази процедура.
Една кола с проследим пробег винаги ще струва повече от такава на която е непроследим.
Колкото до това дали да сложиш ОЕМ части или SWAG например разликата в тотала не е особенно голяма ако си купиш нещата сам и си ги смениш. Голямата разлика е в това че сервиза който прави манипулацията към перото труд може да добави и + ~40% от цената на частите когато те са афтърмаркет. В официалния сервиз е същото, само дето от тях неможеш да вземеш 40% отстъпка за закупуване, могат да я получат само те като вносител. Както и да е всеки според възможностите си преценява кога е удачно да избере ОЕМ или автърмаркет.
Ако става дума за кола на 5-6 години и на стойност 30-40к лв. аз също бих избрал да я направя в БМВ, но за кола на цена под 10к лв. абсурд.

Има нещо друго което исках да напиша, а именно това, че тези мотори имат по голям проблем с ГНП и явно доста често се случва, а аз никога не бях срещал някъде да е писано за него преди да взема тази единичка. Проблема се състои в това, че няма хубаво мазане на вала на помпата там където контактува с буталото, в един момент закалената повърхност се надира и започва да отделя стружки, които отиват нагоре по системата, регулиращ клапан на ГНП, Рейл, Дюзи, Резервоар, всичко това се пълни с много фин стоманен прах и така, докато един ден колата не угасне.
Ремонта е тежък и доста трудоемък, сменят се ГНП с клапан, рейл с двата датчика, всички дюзи, резервоар, и горивопроводи.
В тубата има клипове за въпросната помпа и проблема който създава, не само при БМВ, при всички дизели с нея направо е трагично.
А и понеже доста често се случва като се търсят тези неща втора ръка почти ги няма или ако ги има са на цена близка до нови...
Аз извадих късмет да мина на добра цена с втора ръка части пък да видим колко ще изкарат. :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: Варна
Кара: E60 520d LCI
Мечтае да кара: Самолет

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от brabusbg » 27 Окт 2019, 8:48

adovet написа:
brabusbg написа:Вие ще ги продавате ли тези автомобили или искате да си ги карате. 2000лв над другите ще му е цената която той сам си я обяви, дали някой ще му ги даде е друг въпрос. Лично за мен да дадеш 3000лв за смяна на комплект вериги в оторизиран сервиз ( да не подхващам темата пък там точно за какви измами става въпрос със смяната на части и масла) си е кощунство - това си е 1/3 или 1/4 от стойността на автомобила ти. На мен също ми предстои смяна и всички части(Febi) и труд (имам сервизен приятел) ще дам около 1000-1200лв. Така разсъждавам аз.

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk

По добре не сменяй нищо, за тези пари ми е чудно какви части ще купиш и труда колко ще е :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Нима? Не повече от 500лв е комплекта на Феби , в зависимост разбира се като се отвори и види какво още трябва да се смени и труд от 500 до 700лв. Не знам какво Ви кара да мислите че "За тези пари по-добре нищо не сменяй". Щом имате желание да дадете близо 3000лв за да се чувствате по-спокойни.... това вие си го решавате. Колата не ми е бог за да работя и да й служа. Точно обратно е.

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 28
Регистриран на: 20.04.2012
Местоположение: Берлин - София
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320I
Мечтае да кара: BMW

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от Emilian00 » 27 Окт 2019, 11:41

Това е проблема, че комплекта на Febi излиза около 500 лв., а за комплект закупен от BMW цената е 2- пъти и половина отгоре. Разбира се, че от някой дилър е по-добре, защото има и гаранция, но разликата в цената не е за пренебрегване. Ако Febi е надежден вариант и хората нямат оплаквания от него, то си заслужава. Големият проблем е, кой ще извърна тази манипулация, защото не е шега работа. Питайки за цената на труда, цените варират от 700 лв. до 1500 лв. И масово майсторите казвайки 1000 и лв., като чуеш 700 лв. започва да става съмнително ниска цена.
Затова не знам и аз какво да направя вече. И другото, което е съмнително е, че всеки майстор ми каза, двигателя се сваля. Ето, че колегата е извършил този ремонт без го сваля.


Изпратено от моят SM-G965F с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от drago9205 » 27 Окт 2019, 13:10

И аз разсъждавам като vld. Ако е ф30/ф10 има резон да е в оторизиран сервиз, но ако е 10+ годишно е90-ка за цена под 15к е неоправдано да се наливат тепърва 3 бона за това обслужване.
Надценката на частите в представителствата наистина си е стабилна, 2000лв. за части е бая. Но ако човек иска да кара дълго колата - не е проблем.

Относно продажбата безспорно бих се доверил повече ако колата е със запис в сервизната история, а не верига сменена на думи. И все пак като купувач не бих се съгласил да платя 2000-3000 лева отгоре за сходни екземпляри само защото единият има запис за сменена верига.. особено при положение, че за 1000-1500 може да си сигурен, че веригите са прясно сменени след покупката.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от vld » 27 Окт 2019, 13:54

Стига с тия 2000лв за части, ОЕМ частите са 1100лв. само за ангренажа, вече ако искате водна помпа, термостат, демпферна шайба и тн., може и 3к да не стигнат за ОЕМ части.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 22.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с DPF
Мечтае да кара: на ток
Детайли за колата: стоковица

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от dynalias » 27 Окт 2019, 19:23

Emilian00 написа:Колега Dynalias, в М Кар София ли ги смени?

Изпратено от моят SM-G965F с помощта на Tapatalk


Да в М-кар София.

Аз едно не разбирам. Как обиколих знайни и незнайни майстори в София и излезе ,че цената за труд е от 1000 до 1400лв. От вас разбирам, че има и хора които извършват тази услуга и за 700лв. с незнайно за мен качество. В М-кар цената за труд излиза 850лева.
Реших да споделя с вас защото не е редно във неоторизирани сервизи из града да се искат повече пари за труд от колкото в оторизиран сервиз. При мен цената е такава защото аз изрично исках всичко от-до да бъде ново.

Аз съм се напатил достатъчно за да стигна до това решение. Писнало ми е да вися без кола и да имам само проблеми и да правя неща по два пъти. Предпочитам по-скъпото и сигурното.
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от drago9205 » 28 Окт 2019, 11:29

Цената ти е излезнала 850 лева, но те от частите са към още толкова напред. Все пак на другите места където си ходил нямаше да е много по-рзлична цената (1000 части и 1000-1400 труд), та в този контекст аз съм съгласен, че при цена ~2500 в оторизиран и 2000-3000 в неофициални - изборът е ясен. Но просто много сервизи спекулират именно с ваденето на мотора и оправдават баснословните цени за труд с това.

Просто цените за ремонти на вече стари коли много варират поради ред причини. Първата е, че разликата в цените на частите варира страшно много - от 400-500 за OEM части (IWIS както каза колегата се опаковат в SWAG кутиите) до 1500-2000 за Genuine без много отстъпки. Другата причина е, че ценообразуването за труд също е доста вяло.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 22.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с DPF
Мечтае да кара: на ток
Детайли за колата: стоковица

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от dynalias » 28 Окт 2019, 18:31

Намерих нещо интересно в една обява за обслужване на вериги в София при неоторизиран сервиз.
Обявата: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11570443834496887&slink=cy1nj8
12313123134123.PNG

Това не е моят автомобил и не познавам човека.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от vld » 28 Окт 2019, 18:54

dynalias написа:Намерих нещо интересно в една обява за обслужване на вериги в София при неоторизиран сервиз.
Обявата: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11570443834496887&slink=cy1nj8
12313123134123.PNG

Това не е моят автомобил и не познавам човека.

Колега първо няма такова понятие като пълен комплект в една позиция, второ в описаните цени за автърмаркет части на кнехт няма нито лев отстъпка, това са крайни клиентски цени а в така офертираните части за ангренажа няма как да си сигурен че са ОЕМ, освен ако няма прикрепена фактура за закупуването им от някой дилър на ОЕМ резервни части. Утре ще прикача списък със всичко необходимо само за ангренажа на N47/N57 ОЕМ от БМВ с Цени от Дару кар. В е60 радела пък има тема за смяна на вериги на М57, там съм качвал оферта към мен с малко повечко отстъпки и цената към тогава беше 830-860лв. има прикачен файл ако ти се рови потърси го.
Такъв е бизнеса, който не е отворен плаща дебело, ако нямаш нужните контакти пак плащаш дебело, не на всякъде е така все още се намират места на които не е чак толкова дебело. Същото е и с диагностиката и кодирането, ако ти се чете намираш начин как да се оправяш сам, ако не на всяко закачане на колата си -50лв в най добрия случай.
Да не казвам какво става за някоя по сложна операция.
На тия коли това им е най-хубавото, първо че са супер добре нанаправени, удобни за ремонтиране, второ са доста здрави и трето има информация за всичко в интернет, защото са мания и имат много фенове по света които пишат и споделят кое как става, някои го правят за пари, други напълно безплатно, но за тия модели които са на 10+ години отдавна е исписано всичко и дето се казва "няма тайни" за тях.
Преди години форума беше доста по технически ориентиран, сега почти не се среща някой да пусне серозна тема за нещо,
всичко е корпоративна тайна и просто не се пише :mhihi:

П.С. собственика на сервиза го познавам и не само аз, член е на форума от доста години, добри професионалисти са за което им се плаща подобаващо :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от drago9205 » 28 Окт 2019, 19:22

^Този пост ме кара да агресирам, на човека направо са му съдрали кожата... това масло/филтри се намират лесно на почти 2 пъти по-ниска цена... дори на туби по 1л е 16-17лв/литър, което пак са 100лева, а не 150.
Надценката и на ангренажния комплект 100% е имало от порядъка на 20-30%... и това 1200 лева за труд.
Айде моля ви се, ебаси високо квалифицирания труд, все инженери с PhD ли работят в тези сервизи, та се взима 100 лева на час?!?!!
За мен това просто не е сериозно, има причина да твърдя, че сервизите злоупотребяват с хората. Ама нали видиш ли пазарна икномика било.

П.П. Може да са добри професионалисти и това не го отричам, но според мен изобщо не е коректно да се слагат такива надценки на части и консумативи, които свободно се намират на много по-ниски цени, а масово да се отвръща на клиентите "ние с части на клиента не работим". Тоест ефективно се взима цена за труд + надпазарна надценка на частите - направо си е нередно.

П.П.2 Много искам да видя и касов бон за тези изтъргувани части и извършена услуга и да знам, че поне ще се плати дължимото и към институциите. Това би ме накарало да се чувствам по-малко зле. :bang: :banghead: :censored:

:OT:
Първата произволна цена на същото масло 1
Втора цена без отстъпки и намаления
Последна промяна drago9205 на 28 Окт 2019, 19:59, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 346
Регистриран на: 22.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с DPF
Мечтае да кара: на ток
Детайли за колата: стоковица

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от dynalias » 28 Окт 2019, 19:57

drago9205 написа:^Този пост ме кара да агресирам, на човека направо са му съдрали кожата... това масло/филтри се намират лесно на почти 2 пъти по-ниска цена... дори на туби по 1л е 16-17лв/литър, което пак са 100лева, а не 150.
Направо не искам да си представям колко е била надценката за тоя ангренажен комплект... и на всичко отгоре върху това 1200 лева за труд.
Сметнете си цялата печалба за сервиза - надценка на частите + труд отиват към 1700лв.. Реално за 3 дни работа (ама то даже не е 3 дни) се прибират 1700 лева... айде моля ви се, ебаси високо квалифицирания труд, сякаш все инженери с PhD са в тези сервизи!
Сериозно, бе хора - има причина да храня сервизите из други теми и да твърдя, че злоупотребяват.

П.П. Много искам да видя и касов бон за тези изтъргувани части и извършена услуга и да знам, че поне ще се плати дължимото и към институциите. Да, в оторизиран БМВ сериз цената ще е същата или дори по-ниска + 2 год гаранция + запис в сервизната история :bang: :banghead: :censored:

:OT:
Първата произволна цена на същото масло 1
Втора цена без отстъпки и намаления


Хора, затова пиша, защото са се главозамаяли. Понеже не всички имаме условия да си правим колите сами и не всички имаме роднина или комшия който ще ни я направи за без пари отиваме в сервиза и те определят с коя брадва ще ни съсекат. Понеже цените на останалите сервизи не се различават много от оторизираните нормално е да избера М-кар поне гаранция имам. Всеки има глава на раменете си. Нека да са прегледни актуалните цени в момента за да не се лутат хората като мен физически из сервизите които нямат възможност и време.

Както VLD каза Форума е толкова западнал и всички се джавкат като кучета затова никой не споделя цени и каквото и да било.
Един споделя и всички му се нахвърлят да го убедят какъв балък е. Истината е, че явно не само аз съм ги дал и средностатистическите хора като мен - също.
Вие като имате хора разбиращи от работата си дайте ги тук във форума за да се възползват всички на приемливи цени и двете страни ще са доволни.
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 601
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от don_gori » 29 Окт 2019, 8:51

vld написа:добри професионалисти са за което им се плаща подобаващо :yes:

Не са сдържах :mhihi: Като е професионалист айде да дерем колкото можем клиента. Точно такива разписки са адски лоша реклама за даден сервиз. Всеки лесно може да си направи една проста сметка колко $$$ е изкарал човека само от надценка на частите, от там айде още 1.2к труд .. ми добре е даже доста по-добре от официалните сервизи :kuku:
Редно е да се каже кой е тоя михлюзин да си знаят хората при какви "професионалисти" по оферите ходят :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от andy » 29 Окт 2019, 8:53

vld написа:Има нещо друго което исках да напиша, а именно това, че тези мотори имат по голям проблем с ГНП и явно доста често се случва, а аз никога не бях срещал някъде да е писано за него преди да взема тази единичка. Проблема се състои в това, че няма хубаво мазане на вала на помпата там където контактува с буталото, в един момент закалената повърхност се надира и започва да отделя стружки, които отиват нагоре по системата, регулиращ клапан на ГНП, Рейл, Дюзи, Резервоар, всичко това се пълни с много фин стоманен прах и така, докато един ден колата не угасне.
Ремонта е тежък и доста трудоемък, сменят се ГНП с клапан, рейл с двата датчика, всички дюзи, резервоар, и горивопроводи.
В тубата има клипове за въпросната помпа и проблема който създава, не само при БМВ, при всички дизели с нея направо е трагично.
А и понеже доста често се случва като се търсят тези неща втора ръка почти ги няма или ако ги има са на цена близка до нови...
Аз извадих късмет да мина на добра цена с втора ръка части пък да видим колко ще изкарат. :yes:


Това е се знае отдавна за "хубавите" СР4, с които са оборудвани и други марки коли. Учудвам се че не е коментирано тук.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12760
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от vld » 29 Окт 2019, 9:31

andy написа:
vld написа:Има нещо друго което исках да напиша, а именно това, че тези мотори имат по голям проблем с ГНП и явно доста често се случва, а аз никога не бях срещал някъде да е писано за него преди да взема тази единичка. Проблема се състои в това, че няма хубаво мазане на вала на помпата там където контактува с буталото, в един момент закалената повърхност се надира и започва да отделя стружки, които отиват нагоре по системата, регулиращ клапан на ГНП, Рейл, Дюзи, Резервоар, всичко това се пълни с много фин стоманен прах и така, докато един ден колата не угасне.
Ремонта е тежък и доста трудоемък, сменят се ГНП с клапан, рейл с двата датчика, всички дюзи, резервоар, и горивопроводи.
В тубата има клипове за въпросната помпа и проблема който създава, не само при БМВ, при всички дизели с нея направо е трагично.
А и понеже доста често се случва като се търсят тези неща втора ръка почти ги няма или ако ги има са на цена близка до нови...
Аз извадих късмет да мина на добра цена с втора ръка части пък да видим колко ще изкарат. :yes:


Това е се знае отдавна за "хубавите" СР4, с които са оборудвани и други марки коли. Учудвам се че не е коментирано тук.

Така е колага оказа се, че проблема е добре известен сред автоджамбазите, на мен професията ми е съвсем друга, ремонтирам си колите сам заради удоволствието от това нищо повече.
То обикновенно така става като си вземеш нещо непознато, после доста бързо влизаш в час.
Както и да е това въобще не ми пречи, колата е супер и съм я взел на добра за мен цена така, че всичко е в норма :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 355
Регистриран на: 1.06.2008
Местоположение: Варна
Кара: E60 520d LCI
Мечтае да кара: Самолет

Re: Смяна на вериги на N47 ето как се прави :)

Мнение от brabusbg » 31 Окт 2019, 12:49

vld написа:
andy написа:
vld написа:Има нещо друго което исках да напиша, а именно това, че тези мотори имат по голям проблем с ГНП и явно доста често се случва, а аз никога не бях срещал някъде да е писано за него преди да взема тази единичка. Проблема се състои в това, че няма хубаво мазане на вала на помпата там където контактува с буталото, в един момент закалената повърхност се надира и започва да отделя стружки, които отиват нагоре по системата, регулиращ клапан на ГНП, Рейл, Дюзи, Резервоар, всичко това се пълни с много фин стоманен прах и така, докато един ден колата не угасне.
Ремонта е тежък и доста трудоемък, сменят се ГНП с клапан, рейл с двата датчика, всички дюзи, резервоар, и горивопроводи.
В тубата има клипове за въпросната помпа и проблема който създава, не само при БМВ, при всички дизели с нея направо е трагично.
А и понеже доста често се случва като се търсят тези неща втора ръка почти ги няма или ако ги има са на цена близка до нови...
Аз извадих късмет да мина на добра цена с втора ръка части пък да видим колко ще изкарат. :yes:


Това е се знае отдавна за "хубавите" СР4, с които са оборудвани и други марки коли. Учудвам се че не е коментирано тук.

Така е колага оказа се, че проблема е добре известен сред автоджамбазите, на мен професията ми е съвсем друга, ремонтирам си колите сам заради удоволствието от това нищо повече.
То обикновенно така става като си вземеш нещо непознато, после доста бързо влизаш в час.
Както и да е това въобще не ми пречи, колата е супер и съм я взел на добра за мен цена така, че всичко е в норма :yes:
Нещо по този въпрос превантивно може ли да се прави?

Изпратено от моят SM-G950F с помощта на Tapatalk
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook