320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?
Колеги някой сменял ли е на 320i само съединител с притискател и аксиален лагер,без да сменя маховика с нов,макар че от BMW препоръчват на всеки износен съединител с него смяна и на маховик,дори и при смъкването му да няма омекнали-счупени пружини и луфтовете му да са в норми като на новия.
Направих това упражнение, пред мен беше и нов маховик LUK от 800лв. , сравних го с моя по ход на зъбите ляво-дясно, по всички луфтове с новия 1:1, само дето новия беше лъскав и реших,че няма нужда да се набутвам излишно и го върнах.
Сега не зная дали аз си въобразявам - това вие ще кажете, при по-ниски обороти на 1-ва и на 2-ра скорост при бавно движение на напълно зацепен съединител(не на полу,педала е отпуснат до край - на скорост демек) се усещат някакви леки вибрации - при малко по-високи обороти вече няма проблем.При палене-гасене няма тракане или какъвто и да било звук от демферния маховик(доколкото знам дизелите го хвърлят по-често и се разхлопва поради по-високият въртящ момент и по-голямо натоварване).
Ако някой с 320i сподели това нормално ли е,или не ще съм благодарен.
Поздрави.
Направих това упражнение, пред мен беше и нов маховик LUK от 800лв. , сравних го с моя по ход на зъбите ляво-дясно, по всички луфтове с новия 1:1, само дето новия беше лъскав и реших,че няма нужда да се набутвам излишно и го върнах.
Сега не зная дали аз си въобразявам - това вие ще кажете, при по-ниски обороти на 1-ва и на 2-ра скорост при бавно движение на напълно зацепен съединител(не на полу,педала е отпуснат до край - на скорост демек) се усещат някакви леки вибрации - при малко по-високи обороти вече няма проблем.При палене-гасене няма тракане или какъвто и да било звук от демферния маховик(доколкото знам дизелите го хвърлят по-често и се разхлопва поради по-високият въртящ момент и по-голямо натоварване).
Ако някой с 320i сподели това нормално ли е,или не ще съм благодарен.
Поздрави.
- nikola59
- младши ентусиаст
- Мнения: 703
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?
Моят опит е за дизел, но симптомите бяха подобни. Аз имах вибриране и то не всеки път на педала на съединителя при превключване от 2 на 3-та, рядко на 4-та. Нито съм имал тракане, нито никакви други признаци. Смяната на комплект със всичко реши проблема. При сваленият маховик разлика в хода на зъбите - това което ти си гледал нямаше! Някъде срещах в нета описание със прибор как се измерва ъгъла ама според мен си е загубена работа... Нека и други колеги кажат, ама според мен е трябвало със едното сваляне да го смениш.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 896
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?
За 800 лв. цена ще е рефърбиш . Ще изкара 20-30 Хил.км. макс. По-добре си карай с оригиналния след като няма луфтове толкова. Освен това феродовия диск също има демпферни пружини предполагам и ако е така, от тях е по-големия проблем.
Изпратено от моят motorola one zoom с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят motorola one zoom с помощта на Tapatalk
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?
SpeedyMan написа:За 800 лв. цена ще е рефърбиш . Ще изкара 20-30 Хил.км. макс. По-добре си карай с оригиналния след като няма луфтове толкова. Освен това феродовия диск също има демпферни пружини предполагам и ако е така, от тях е по-големия проблем.
Изпратено от моят motorola one zoom с помощта на Tapatalk
Не колега няма на феродовият диск никакви пружини не е така, а и е сменен с чисто-нов оригинален LUK с притискателен диск и аксиален лагер.
А цената на чисто-нов оригинален маховик LUK с отстъпките,които ползвам е 800лв. ето виж сам:
https://www.autodoc.bg/luk/971049
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?
nikola59 написа:Моят опит е за дизел, но симптомите бяха подобни. Аз имах вибриране и то не всеки път на педала на съединителя при превключване от 2 на 3-та, рядко на 4-та. Нито съм имал тракане, нито никакви други признаци. Смяната на комплект със всичко реши проблема. При сваленият маховик разлика в хода на зъбите - това което ти си гледал нямаше! Някъде срещах в нета описание със прибор как се измерва ъгъла ама според мен си е загубена работа... Нека и други колеги кажат, ама според мен е трябвало със едното сваляне да го смениш.
При мен няма никакви вибрации върху педала на съединителя, а и това се усеща не при превключване на скоростите а на напълно зацепен съединител,когато оборотите са към 1000 да речем на 1-ва,2-ра или 3-та скорост и колата се движи с 15-35км/ч бавно при леко придвижване.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?
Нищо му няма карай си колата, на тоя малък мотор сигурно и на 500 000 няма да е за смяна, освен ако не пускаш съединителя на прашка на всяко тръгване
Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?
Карай си спокойно, нема му нищо на маховика. Повярвай ми ще разбереш ако тръгне маховика
Няма начин да няма начин
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 896
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?
Подкрепям.
И за 800 лв. съм 90% убеден, че е рефърбиш.
Може да си направиш справка колко струва ОЕМ маховика.
Между другото няма ли комплекти с плътен маховик?
Изпратено от моят motorola one zoom с помощта на Tapatalk
И за 800 лв. съм 90% убеден, че е рефърбиш.
Може да си направиш справка колко струва ОЕМ маховика.
Между другото няма ли комплекти с плътен маховик?
Изпратено от моят motorola one zoom с помощта на Tapatalk
- expl0de
- младши ентусиаст
- Мнения: 783
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?
При мен има такива вибрации на 800-1100 оборота и после изчезват, има някакъв резонанс самият мотор.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?
SpeedyMan написа:Подкрепям.
И за 800 лв. съм 90% убеден, че е рефърбиш.
Може да си направиш справка колко струва ОЕМ маховика.
Между другото няма ли комплекти с плътен маховик?
Изпратено от моят motorola one zoom с помощта на Tapatalk
https://www.autodoc.bg/luk/971049
Не ми се спори, същият е като от LUK Rep Set-та, и беше при мен бях си го поръчал със съединителя, с опция ако сметна че няма нужда да го сменям да го върна, и го върнах- дилемата беше дали да го платя и да го сложа, или да не се набутвам защото доста колеги и след смяната му твърдят за наличие на вибрации между 800-1100 оборота,както е писал и колегата под теб.
Иначе комплекта LUK RepSet е 1300лв.
А това с твърдия маховик, не го препоръчвам на никого - 700лв. струва VALEO води се комплект за конверсия от демпферен към твърд маховик - много и само лоши неща за този вариант съм чел,чувал и унас и в чужбина.
Последна промяна Guberkov на 12 Дек 2019, 20:35, променена общо 1 път
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?
pinko_23 написа:Карай си спокойно, нема му нищо на маховика. Повярвай ми ще разбереш ако тръгне маховика
Благодарско колега, и аз така си мисля, но си е друго човек да го чуе и от други хора вероятно с повече опит.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?
expl0de написа:При мен има такива вибрации на 800-1100 оборота и после изчезват, има някакъв резонанс самият мотор.
Абе вярно е, днес наистина се заслушах и вибрациите не са близо до скоростният лост, а нейде от отсега на моторният кош като резонанс наистина до към 1100 оборота и после го няма, а и не на скорост на място в празният ход сякаш ги има но слабо.
Странна работа, сменял съм тампони на мотора скоро с нови, дали не е нейде по пътя на пистовия ремък - демпферна шайба,хидравлика,компресор климатик,генератор?
Някой ако е успявал да го пребори и спре да сподели.
Или всички Е90 страдат от такава болест с вибрации и резонанс на мотора.
Поздрави.
- SpeedyMan
- ентусиаст
- Мнения: 896
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?
Еми моя опит с тия демпфери завърши за 2000 км.
Получих повече вибрация от 12 годишния ми оригнален, който се наложи да си върна на колата. Става въпрос за по-предишната ми кола.
За кола с демпферна шайба и особено не толкова мощен мотор си по-добре да караш с плътен маховик, предвиден за реплейсмънт, предвид, че е пълно с рефърбиши.
Получих повече вибрация от 12 годишния ми оригнален, който се наложи да си върна на колата. Става въпрос за по-предишната ми кола.
За кола с демпферна шайба и особено не толкова мощен мотор си по-добре да караш с плътен маховик, предвиден за реплейсмънт, предвид, че е пълно с рефърбиши.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?
Той ако е рециклиран качествено маховика нищо лошо няма да се сложи такъв, ама като знам каква боза е пазара на резервни части от години насам.....
Към автора: много добре си постъпил!
Към автора: много добре си постъпил!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- expl0de
- младши ентусиаст
- Мнения: 783
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: 320i някой сменял ли е само съединител,без маховик?
Guberkov написа:SpeedyMan написа:Подкрепям.
И за 800 лв. съм 90% убеден, че е рефърбиш.
Може да си направиш справка колко струва ОЕМ маховика.
Между другото няма ли комплекти с плътен маховик?
Изпратено от моят motorola one zoom с помощта на Tapatalk
https://www.autodoc.bg/luk/971049
Не ми се спори, същият е като от LUK Rep Set-та, и беше при мен бях си го поръчал със съединителя, с опция ако сметна че няма нужда да го сменям да го върна, и го върнах- дилемата беше дали да го платя и да го сложа, или да не се набутвам защото доста колеги и след смяната му твърдят за наличие на вибрации между 800-1100 оборота,както е писал и колегата под теб.
Иначе комплекта LUK RepSet е 1300лв.
А това с твърдия маховик, не го препоръчвам на никого - 700лв. струва VALEO води се комплект за конверсия от демпферен към твърд маховик - много и само лоши неща за този вариант съм чел,чувал и унас и в чужбина.
Аз също смених маховик и съединител от този сайт и след смяната нямаше промяна във вибрациите. Старият маховик имаше повече луфт по оста на въртене, страничен луфт нямаше. Самата смяна я правих заради съединителя, който си беше заминал.
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани