BMW e90 320D 163 к.с. верига ?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
BMW e90 320D 163 к.с. верига ?
Здравейте колеги. Тъй като прочетох много теми, но не намерих конкретен отговор на въпроса ми и реших да напиша нова тема, тa въпросът е следният: миналата година купих кола bmw e90 2.0 Diesel 163 к.с 2005 г., Смених маслото му, филтрите и т.н.
Моят приятел има e92 2.0 дизел 177 коня и смени веригата и ме съветва да сменя и аз, тъй като колата ми е купена от БГ (внос от Италия и няма сервизна история) на таблото са изписани 219 000 км, но едва ли са реални. Въпросът за мен е: колата няма признаци за износена верига, но не при всяка кола се появяват тия признаци на тракане. Тва приятелче има един майстор, който му смени неговата верига, но при него се изкарва целия двигател и е по - скъпо. И ми каза, че при мен ще е по - евтино. Отидохме при майстора и каза , че за близо 1000 - 1200 лв ще ми струва всичко.
Та въпросът ми е дали да я смемя да ми е спокойна глава, защото все пак след смяна ти дават 100 хил км гаранция уж, вместо не дай се боже да скъсам веригата и да ми излезе по - скъпо всичко. Иначе като цяло проблеми по колата няма, но от няколко седмици тва много ми се върти в главатаи почти съм се навил да я сменя. Какви са вашите мнения ??
Моят приятел има e92 2.0 дизел 177 коня и смени веригата и ме съветва да сменя и аз, тъй като колата ми е купена от БГ (внос от Италия и няма сервизна история) на таблото са изписани 219 000 км, но едва ли са реални. Въпросът за мен е: колата няма признаци за износена верига, но не при всяка кола се появяват тия признаци на тракане. Тва приятелче има един майстор, който му смени неговата верига, но при него се изкарва целия двигател и е по - скъпо. И ми каза, че при мен ще е по - евтино. Отидохме при майстора и каза , че за близо 1000 - 1200 лв ще ми струва всичко.
Та въпросът ми е дали да я смемя да ми е спокойна глава, защото все пак след смяна ти дават 100 хил км гаранция уж, вместо не дай се боже да скъсам веригата и да ми излезе по - скъпо всичко. Иначе като цяло проблеми по колата няма, но от няколко седмици тва много ми се върти в главатаи почти съм се навил да я сменя. Какви са вашите мнения ??
Re: BMW e90 320D 163 к.с. верига ?
Flex_1998 написа:Здравейте колеги. Тъй като прочетох много теми, но не намерих конкретен отговор на въпроса ми и реших да напиша нова тема, тa въпросът е следният: миналата година купих кола bmw e90 2.0 Diesel 163 к.с 2005 г., Смених маслото му, филтрите и т.н.
Моят приятел има e92 2.0 дизел 177 коня и смени веригата и ме съветва да сменя и аз, тъй като колата ми е купена от БГ (внос от Италия и няма сервизна история) на таблото са изписани 219 000 км, но едва ли са реални. Въпросът за мен е: колата няма признаци за износена верига, но не при всяка кола се появяват тия признаци на тракане. Тва приятелче има един майстор, който му смени неговата верига, но при него се изкарва целия двигател и е по - скъпо. И ми каза, че при мен ще е по - евтино. Отидохме при майстора и каза , че за близо 1000 - 1200 лв ще ми струва всичко.
Та въпросът ми е дали да я смемя да ми е спокойна глава, защото все пак след смяна ти дават 100 хил км гаранция уж, вместо не дай се боже да скъсам веригата и да ми излезе по - скъпо всичко. Иначе като цяло проблеми по колата няма, но от няколко седмици тва много ми се върти в главатаи почти съм се навил да я сменя. Какви са вашите мнения ??
Това си е личен избор.
Кола на незнайни километри.
Всъщност всичко е незнайно, не само километрите.
Re: BMW e90 320D 163 к.с. верига ?
Да, аз не съм за парите. Мисля , че по - добрия вариант е да я сменя. НЕка споделят мнение и тези, които са сменяли верига като в моя случай :
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: BMW e90 320D 163 к.с. верига ?
Flex_1998 написа:Здравейте колеги. Тъй като прочетох много теми, но не намерих конкретен отговор на въпроса ми и реших да напиша нова тема, тa въпросът е следният: миналата година купих кола bmw e90 2.0 Diesel 163 к.с 2005 г., Смених маслото му, филтрите и т.н.
Моят приятел има e92 2.0 дизел 177 коня и смени веригата и ме съветва да сменя и аз, тъй като колата ми е купена от БГ (внос от Италия и няма сервизна история) на таблото са изписани 219 000 км, но едва ли са реални. Въпросът за мен е: колата няма признаци за износена верига, но не при всяка кола се появяват тия признаци на тракане. Тва приятелче има един майстор, който му смени неговата верига, но при него се изкарва целия двигател и е по - скъпо. И ми каза, че при мен ще е по - евтино. Отидохме при майстора и каза , че за близо 1000 - 1200 лв ще ми струва всичко.
Та въпросът ми е дали да я смемя да ми е спокойна глава, защото все пак след смяна ти дават 100 хил км гаранция уж, вместо не дай се боже да скъсам веригата и да ми излезе по - скъпо всичко. Иначе като цяло проблеми по колата няма, но от няколко седмици тва много ми се върти в главатаи почти съм се навил да я сменя. Какви са вашите мнения ??
Колега, Добре дошъл във форума! Не се занимавай с глупости! На М47 мотор не се сменя верига, освен ако няма явни симптоми. Тези мотори не късат спонтанно вериги и по принцип се сменят към 500000 км, ако ти се занимава. За разлика от мотора на приятеля ти, който на 200 000 км може просто ей така да тропне и край с него. Има разлика огромна.
Другият мит е, че смяната при М47/М57 е по-лесна, понеже веригата е отпред. Гледал съм доста видеа и всички майстори казват, че на М моторите е повече играчка, въпреки, че е на по-открито място веригата. Но тъй като тази процедура не е задължителна, много рядко се прави и няма толкова информация за нея.
При N моторите се вдига много шум, първо, защото веригата може да се скъса дори и без симптоми, второ, защото веригата е отзад и повечето майстори, за да вземат повече пари свалят мотора, докато това изобщо не е необходимо, нo пък със сваляне е по-лесно за работа и по-скъпо за клиента. Ето едно видео как (не казвам лесно) се прави без сваляне на мотора: https://www.youtube.com/watch?v=2uqx3kRH8OA
Моята стара Е46 е на близо 300000 км реални (предполагам) и не съм пипал нищо по веригата. По принцип даже не знам има ли документиран случай във форума на скъсана верига на М47/М57 мотор. Затова споко-не се занимавай с глупости, ако нямаш симптоми!
- kikko
- младши ентусиаст
- Мнения: 463
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 525d
Re: BMW e90 320D 163 к.с. верига ?
Аз съм на мнение, че ако няма симптоми е излишно да сменяш верига на М47. При Н47 се сменя и без симптоми, но там е друга бира.
E60 M57TUD25 Sedan Silbergrau metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
E87 M47D20 Hatch Sparkling Graphite metallic
E65 M67TUD44 Sedan Black Sapphire metallic
E34 M50B20 Sedan Calypsorot metallic
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 949
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: BMW e90 320D 163 к.с. верига ?
Ако смяташ да караш колата повече от 2г, по-добре я смени.
Само частите (оригинал) излизат 1320лв без отстъпки, като не включвам нови болтове и т.н. От някоя гарнитура може да се вземе алтернатива, но сумата пак ще е горе-долу такава.
Та - ако се ползват оригинални части + труда в сервиза, под 1600лв трудно ще се върже.
Разбира се има афтърмаркет китове с верига и другите неща, но аз не бих рискувал.
Само частите (оригинал) излизат 1320лв без отстъпки, като не включвам нови болтове и т.н. От някоя гарнитура може да се вземе алтернатива, но сумата пак ще е горе-долу такава.
Та - ако се ползват оригинални части + труда в сервиза, под 1600лв трудно ще се върже.
Разбира се има афтърмаркет китове с верига и другите неща, но аз не бих рискувал.
- Jorixa
- младши ентусиаст
- Мнения: 637
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: F48 xDrive 20d/E87 120d
- Мечтае да кара: 911
Re: BMW e90 320D 163 к.с. верига ?
Попринцип твоя мотор няма проблеми с веригата, не виждам и аз причина да я сменяш ей така просто. То по тая логика сичко тряя да смениш
Re: BMW e90 320D 163 к.с. верига ?
То ако има нещо сериозно предполагам, че ще почне някакъв звук да издава( на тропане, тракане) под капака . А такова за ся няма. Тъй като съм студент и пътувам почти всяка седмица до София и обратно за това реших да попитам да ми бъде по - спокойно, защото наистина съм чел много за 177 коня, но точно за 163 няма много информация, както е казал колегата по - горе. Благодаря много за бързите отговори. Нека ако има още хора със същия двигател да споделят мнение.
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: BMW e90 320D 163 к.с. верига ?
Взех кола с М47 двигател на 200 хил. км. Сега минава 280 хил.
Не е сменяна веригата, няма признаци да се нуждае от смяна. Няколко души с М47 познавам, които не са сменяли верига (нито са късали такава).
Може би към 350-400 хил. км има смисъл да се замисли човек за това.
Не е сменяна веригата, няма признаци да се нуждае от смяна. Няколко души с М47 познавам, които не са сменяли верига (нито са късали такава).
Може би към 350-400 хил. км има смисъл да се замисли човек за това.
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани