Спортна или къстам генерация на дизел

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 24.06.2019
Кара: E92

Спортна или къстам генерация на дизел

Мнение от lpStoyanov » 05 Мар 2020, 19:49

Здравейте колеги,

Предварително се извинявам ако има някаква подобна тема, единствено видях една от преди 8 години във подфорума за е60.

Виждал съм дизели, главно е60, които вадят доста добър звук. След като двигателите им са същите, мисля, че трябва да може такова нещо да се получи и на 3-та серия.
Странно, но след много гледания на клипове в нета, все ми се струва, че хубавите звуци имат само тези с едно гърне 330д примерно, или е60-ки. Така и не успях да намеря някое 335д да звучи добре.

От няколко дена се интересувам къде и за какви пари мога да си направя качествена генерация (нераждавейка, но гледам да е и що годе разумна цена) и ще се радвам на всякакви идеи. Като гледам цените май доста варират, но не знам от къде идва това. Различни материали ли използват, различни крайни гърнета :dunno: Разлика в цената на труда със сигурност има.

Бих много се радвал ако някои, колеги във форума, които са правили такава интервенция или са чули къде се прави качествена, споделят някакво мнение и какви пари илиза (или на някой колко му е излезнало).

А ако има как някой да покаже и клипче за конкретна кола :bchug: :bowdown: :bowdown: :bowdown: - съответно и къде е правена.

Не съм много наясно, но ме коригирайте ако нещо не е коректно - дали, че се прави реклама на някой, дали че се обсъждат цени.


Ще се радвам и на съобщения на лично, ако някои отговори не са за тука.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 4.08.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330 xd E91

Re: Спортна или къстам генерация на дизел

Мнение от Optrop » 08 Мар 2020, 0:26

Поздравления за темата. Ще я следя с огромен интерес. :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 290
Регистриран на: 9.04.2009
Пол: Мъж
Кара: засилен дизел
Мечтае да кара: на Шаро поршето
Детайли за колата: TOP!!! FULL!!! MPACK!!! Всички екстри за модела! :D :D :D

Re: Спортна или къстам генерация на дизел

Мнение от Snoop » 23 Мар 2020, 20:41

Права тръба не ти е опция. Първо, че става еко катастрофа зад теб - и то поради липсата на каквито и да е катализатори и второ, че звукът е доста висок и дразнещ.
На 335d с даунпайп и всичко назад стоково ми допада боботенето в ниските и плътния звук при ускорение, който някои бъркат със звук от бензинов мотор. :paranoid:
Като цяло наличието на турбина и звука от дизел си изискват някакви резонатори, които да притъпят свирукането. :mhihi:
Аз и ти сме луд-ни-ца... Изображение Изображение Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 24.06.2019
Кара: E92

Re: Спортна или къстам генерация на дизел

Мнение от lpStoyanov » 03 Май 2020, 12:49

Изумявам се, че няма голям отзвук в тази тема. Като се разхождам по улиците все повече дизели с генерация забелязвам, а рядко дори доста се впечатлявам. Оставам с впечатлението, че е доста популярна тази интервенция, особено за подсилени коли, при които явно си е необходимо (по широки тръби и тн).
Аз така и така съм се решил вече на тази стъпка, та след някоя седмица живот и здраве мога да споделя резултати за да е в помощ на чудещите се. Избрах къде да ми я направят, но малко на късмет подхождам, тъй като не намерих много места, а още по малко отзиви : )
Единственото, което още се чудя преди да оставя колата е, дали да е едно по-голямо средно гърне или две задни. Реално никакво въображение нямам за ефекта :dunno:
Та пак ще се радвам, ако някой който има повече опит и наблюдения, даде съвет.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 851
Регистриран на: 11.11.2010
Местоположение: Пловдив
Кара: E92 330D

Re: Спортна или къстам генерация на дизел

Мнение от HackeD » 05 Май 2020, 7:33

Ето мнение на колегата който кара 330д мисля, че доста изчерпателно е описал всичко.

vicho написа:аз имам сериозен опит ...

само с избушен дпф (стоковото гърне веднага след турбото което държи питата), разлика във звука НЯМА ... колата е тиха, като тролей

само даунпайп + средно гърне + крайно - колата е една идея шумна и то в много високи обороти и то на затворени пространства, например тунел, иначе ако си караш нормално разлика няма

даунпай + тръба на 76мм до крайното гърне (т.е. от турбото назад само с крайно гърне) - това за мен е най-добрия вариант колата е шумна, бучи, но няма резонанс... чува се разтоварването на турбото много отчетливо, което е яко

от турбото до отзад на 76мм без никакви гърнета - колата е брутална - на тихи обороти бучи та е леле... като караш с вдигнати прозорци бучи като бензинова 330-ска особено около 2,000рпм, нагоре почва на трещи... има гърмежи сериозни, ако влезеш в прекъсвач на 1-ва и 2-ра си е като лаунч контрол на s3-ка.. резонанс ИМА... около 1800-2000 оборота е доста кофти за поддържане на скорост... нагоре изчиства, надолу бучи, но по-леко...
разтоварването не се чува... :dunno: :censored: :censored: :censored: :conf:

и те така... минах през всичко...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 24.06.2019
Кара: E92

Re: Спортна или къстам генерация на дизел

Мнение от lpStoyanov » 05 Май 2020, 11:47

HackeD написа:Ето мнение на колегата който кара 330д мисля, че доста изчерпателно е описал всичко.


Да, доста добро и полезно, бях го срещал из форума.
Това, което ме притеснява малко е, че след многото четене съм с впечатлението, че 335д не може да изкара много добър звук заради 2-те турбини, притъпява се звука още повече (не знам дали е така). Другото е, че 335-ците имат две гърнета, което ако се опитам да приложа най-добрият според колегата вариант това ще означава липса на средно гърне и 2 задни. Което си е с едно гърне повече от неговият случай, а като вземем предивид и още една турбина може резултата да не е толкова добър.
Друго, което не знам е, има ли разлика в звука ако си само със средно гърне в сравнение ако си само със задно? Ако не e голяма разлката, то за да се доближа до неговата препоръка в моя случай за 335д ще е удачно да съм само със средно гърне. :dunno:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 851
Регистриран на: 11.11.2010
Местоположение: Пловдив
Кара: E92 330D

Re: Спортна или къстам генерация на дизел

Мнение от HackeD » 05 Май 2020, 13:12

Със сигурност задните гърнета затапват и заглушават много повече.
Mахни средното и виж как ще е ако пак ти е тиха, върни средното и махни задните или накрая права тръба от край до край и да трещи. :mrgreen: :paranoid:

Не съм правил нито едно от описани неща, само размишлявам.

При моята 30ка дпф е махнат и си е върнато гърнето, и всичко назад си стои доста тиха е в тунел над 3к е приятна да слушане.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 685
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: София

Re: Спортна или къстам генерация на дизел

Мнение от Ivo III » 06 Май 2020, 10:23

https://www.facebook.com/MadFactoryMotorsport/
разгледа ли им работите, доста добри къстом генерации правят
"Съдбата обича смелите!" Вергилий, Енеида

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 24.06.2019
Кара: E92

Re: Спортна или къстам генерация на дизел

Мнение от lpStoyanov » 22 Май 2020, 16:44

Колата е готова и е време да споделя резултата.
Избрахме да е даунпайп с генерация на 80мм , защото идеята ми беше да правя хибридни турбини след време (май се отказах за сега).
Мога да кажа, че това определено си струва изцяло като ъпгрейд, поне за мен.
Спряхме се на конфигурацията с едно средно по-голямо гърне, а отзад да се разклонява на две тръби без гърнета.

Като ефект колата стана доста по-шумна. Има едно характерно плъто буботене, обаче още първият път като я чух във високите и ми се стопли душата.
Лек резонанс има в много ниските обороти, но в ежедневието с музика не се усеща. Като цяло сега колата има доста повече характер. Доста по-силно се чува и свистенето на турбото, което всъщност доста ми хареса.
Скоро ще кача снимки, както и някое клипче : )

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 24.06.2019
Кара: E92

Re: Спортна или къстам генерация на дизел

Мнение от lpStoyanov » 29 Май 2020, 23:46

Както обещах, добавям няколко снимки и две видеота. Не знам дали реално може да се прецени така, но разликата спрямо преди е огромна.

https://photos.app.goo.gl/fHUtehguBW8hT4oA9

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 4.08.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330 xd E91

Re: Спортна или къстам генерация на дизел

Мнение от Optrop » 30 Май 2020, 17:05

Много добре изглежда. Къде го прави този кюнец,че и аз се чудя за нещо подобно. И кво ти излезана като пари. Един ми казва една цена друг тройна. Просто за ориентация.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 24.06.2019
Кара: E92

Re: Спортна или къстам генерация на дизел

Мнение от lpStoyanov » 30 Май 2020, 22:31

Честно казано малко скъпо, но исках да стане качествено. 1600 излезе. Докато разпитвах можеше и за 750 някъде почти същото, но имах и не добри отзиви за тези места. На видео нещо не излиза добре, но в колата звука е страхотен. В ниските е доста плътен и басов, а във високите много яко реве. Честно казано очаквах доста по-малко.
На едно место пък ми предлагаха за 2600, това вече прекалено ми идваше ; )
В тези пари влиза всичко - даунпайп и всичко назад. Мястото е Driftcrimes fabrications, както си пише на табелката на тръбата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 17.01.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: '07 E91 320d
Мечтае да кара: Ferrari
Детайли за колата: M47D20 6MT

Re: Спортна или къстам генерация на дизел

Мнение от NeRoX » 03 Юни 2020, 14:05

Здрасти! Първо честито за модификацията! Готина темичка и доста полезна информация на тема генерация за 35d! Разгледах снимките и клипчетата, както и работата на въпросния сервиз в страницата им във Фейсбук. Визуално всичко изглежда много добре при тях, включително и работата по твоята кола. Не се виждат често така добре направени генерации. Особено детайла със заварената табелка с логото им е топ! Нещо, което отдавна виждам по Щатски изпълнения... Всичко си има и цена, разбира се. Не омаловажавам работата им или материалите, които са използвали. Просто лично за мен цената е доста висока за една права тръба плюс даунпайп и гърне. Не съм сигурен, че бих се разделил с подобна сума за не-афтърмаркет генерация и то за кола около 300 коня. Нооо всеки се разпростира според бюджета си...

Що се отнася до звука... Не знам колко реалистично е хванат звука от микрофона на телефона, но лично на мен ми е тиха. Почти не мога да се сетя за по-модерен дизел на права тръба, който да е бил прекалено шумен за моя вкус. На практика дизела е почти безшумен със стокова генерация, турбото тапи яко звука. В тоя ред на мисли, когато се премахне всичко, нещата си идват на мястото. :mhihi: Ще споделя и моя опит с бившата ми E46 330d 204кс. Колата я купих само с крайно гърне. Останалото беше на права тръба, като бяха запазени двете тръби, които вървят заедно (поне така си мисля). Качвам и снимка, за да добиете представа.

102666321_2755949814633684_6045590236363227136_n.jpg

Нямам идея на какво ф бяха, а крайното гърне мисля, че беше от 330i (бензин). На самото гърне имаше шев, което ме водеше на мисълта, че е отваряно и кормено вътре. Колата звучеше добре. Боботеше приятно. В никакъв случай не беше безвучна. Да, ама на мен беше тиха! Дълго време един авер ме юркаше да одрежем гърнето с флекса, за да видя, дали ще ми хареса звука и ако не ми хареса - да го закарам да ми го сложат отново. Е, хареса ми! И то много! Звука стана брутален и характера на колата се промени тотално. Дълбок тътен, чуваше се и турбото, абе голям кеф! Реално останаха двете тръби да висят във въздуха без самото гърне и в купето се усещаха много вибрации, а и самите те се чукаха една в друга. Това беше неприятния момент. Наложи ми се да покарам няколко седмици така. Дори направих едно пътуване Пловдив - София - Пловдив. :lol: Противно на очакванията ми, звука беше приемлив при дълъг път, въпреки че всички преди това ме убеждаваха, че съм луд да карам така колата. :kuku: В последствие продължих тръбите с неръждавейки до края и си ги фиксираме на тампона, за да излизат отзад на бронята, както си трябва. Цената беше около 100лв. Вибрациите и чукането изчезнаха и остана само страхотния звук. До последно не съжалих и за момент, че колата остана на права тръба. На предишния собственик му била шумна и затова сложил гърнето. Въпрос на вкус... В момента мой приятел кара едно Е46 330Cd също /204кс/. Колата също е на права тръба от край до край и звука й също е страхотен. Яко се обръщат след нея и всеки път слага усмивка на устата ти, когато се приближи тунел. На мен ми е адски кеф да се возя в нея. Звука от твоите клипове е значииително по тих. Има много логика двете турбини на 35d да тапят още повече. Много ми е интересно как щеше да е звука й без това средно гърне. ф-то на тръбата/тръбите също има голямо значение за звука. Там трябва да се изчисляват по принцип нещата. Не е лесна работа. Нищо не разбирам от тези неща и аз. Съдя само по звук. Има едно старо клипче в нета на една 39-ка 30d, което ми е кат бенчмарк за звук. Описва най-добре предпочитанията за звук от този двигател:

https://youtu.be/eBFryjEBxho

Направи ми също впечатление, че не пуши почти. Предполагам, че е мапвана? Пушеше ли преди това? Имаше ли DPF? По нагоре някой беше споменал, че без катализатори и гърнета ставало "еко катастрофа" положението. Така като гледам при теб изобщо не е така и то само с едно гърне, което не е стоково. Точно обратното е при мен. Моята 20d пропушва доооста, особено след първото подаване на газ след като е запалена, а съм с напълно стоковата генерация с всички гърнета. Ремапната е и DPF-а е изкормен. Технически е изправна, а смея да твърдя, че мапера ми има опит и знае какво прави. Та не знам генерацията колко общо има с пушека като цяло...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook