Датчик ниво на маслото

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Датчик ниво на маслото

Мнение от Infinity_bg » 28 Мар 2020, 14:17

Здравейте колеги,

имам една сериозна дилема и въпросителна... Чудя се дали датчика за нивото на маслото нещо не ме лъже и то по най-гаден начин. :evil: Ще се опитам да обясня ситуацията.

Принципно, като всеки N52 двигател и моя се славеше със загуба на масло, да речем по около литър на 2500 км... До тук всичко нормално... датчика даже си ме алармираше за загубата на масло като ми казваше на определено време "Долей 1 литър" и аз го правех и след това датчика си показваше че маслото е на максимума. До тук всичко ясно.

Преди известно време колата беше на сервиз и майстора ми откри теч на масло от капака на клапаните. Оказа се че е от недостатъчно стегнати болтове, даже един беше скъсан. Сменихме ги с чисто нови алуминиеви и от тогава няма нови течове. Но странното е че от същото това време, при проверка на маслото, всеки път ми се показваше че е с една чертичка по малко, тоест показва че е точно на делението МАХ... Карам що карам и маслото всеки път си е на това деление!

Днес дойде време за смяната на маслото. Взех си една туба 5 литра и едно шише 2,5 литра в които да източвам. Знаем че трябва да има 6,5 литра масло в двигателя... Да ама, май се оказа към 7 + литра. Точа аз маслото, 5 литра се напълни до горе, слагам другата 2,5 и тя преля... :shock: :shock: :shock: То маслото беше като водичка- е точих го на горещ двигател, и бях добавил 200 грама Bardal почистващо за отчистване. Видя ми се страна цялата работа, маслото намирисваше на бензин. Смених филтър, сложих пробката на картера, и дойде момента да наливам новото масло. Реших да сипя точно 5,5 литра, тоест все едно да ми остане да налея още цял литър до 6,5, като идеята ми бе да запаля колата, само с 5,5 литра, и да видя дали ще има разлика в показанието на датчика за маслото. Е показа пак 1 чертичка по малко, като отново отчете че маслото е на МАХ делението! Казах си че вероятно датчика е заминал и ми стана гадно защото нов е над 400 лв! :ranting: :ranting: :ranting: Разбира се долях си останалото масло, за да имам 6,5 литра както е по изискване и проверих отново нивото, като показа същото ниво! :dunno: :dunno: :dunno:

Та какво мислите вие по въпроса.

Компютъра не показва никакви грешки, всеки път обаче отчета е един и същи. Възможно ли е да е блокирал в едно положение тоя датчик и да ми показва винаги, че маслото е на MAX делението??? Ако карам така и нивото започне да спада, има ли някаква друга защита на двигателя за липса на масло или само този датчик отчита това? Притеснява ме цялата тая работа с тея електронни глупости, е гаси не можаха ли да сложат и една пръчка баси тея шваби дебаааа ! :ranting: :ranting: :ranting: :censored:
BMW 325i M3 look.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Датчик ниво на маслото

Мнение от zvetiko » 28 Мар 2020, 18:24

Колега, и аз съм забелязвал подобно нещо- 1.5L по-малко масло и електронният нивомер показва максимум, при незаписана грешка за датчика за нивото на маслото. Поне аз не съм срещал дали причината е бъг в датчика или в електрониката. Като някакъв вариант е да източиш добре маслото, да налееш новото по предписания и да видиш какви са стойностите със съответната диагностична програма. Дори да е бъгнало нещо, ще знаеш каква трябва да бъде стойността при правилно количество на маслото. Като допълнителна защита от недостатъчно масло за двигателя, имаш и датчик за налягане на маслото- при ниско налягане трябва веднага да спреш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 783
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: Датчик ниво на маслото

Мнение от expl0de » 28 Мар 2020, 22:03

Аз бях купувал за около 250 лв датчик на хела преди време и мери добре. Това също ти е вариант.

Ацалов
Аватар
Мнения: 3412
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: Датчик ниво на маслото

Мнение от Atsalov » 29 Мар 2020, 18:44

Съвета ми е, преди всяко замерване да изчакваш достатъчно време на заключена кола(да заспи). Друго, което трябваше да провериш при източване на маслото да го свалиш и почистиш с обезмаслител ХУБАВО.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Re: Датчик ниво на маслото

Мнение от Infinity_bg » 30 Мар 2020, 10:35

zvetiko >>> Точно такъв тест направих. Източих напълно маслото и налях 5,5 литра. Значи до 6,5 литра са си цял литър по малко и трябваше да го отчете датчика. Но той си показваше пак че е на деленето MAX тоест идеално ниво. После долях до остатъка до 6,5 литра и пак си беше същото. Значи датчика явно е заминал.

Atsalov >>> До колкото знам, работата на датчика е на принципа на мерене температурни разлики на самото масло. Логиката е че при малко масло в картера, то се загрява по-бързо. А когато е повече, по-бавно. Мери се времето за загряването на маслото. И няма никакви механични части тук, които да клеясат. Явно му е дошло времето да умре.

Намерих на едно място втора ръка да ми го продават за 40 лв, ама колата от която е свален е на 200 000 км. Моята е на същите километри, и според мен живота им е горе долу толкова. Сега търся да взема чисто нов, но съм в нова дилема, защото в realoem ми излизат няколко варианта, като има и един по нов модел който изглежда по-различно и го вграждат в по-новите модели, тези към 2011 -2013 година и дори още по нови. Дилемата е там, че ако искам оригиналния ще ми струва над 400 лв, а по-новите варианти ги има и за около 200 лв. :evil:

Иначе новия датчик 2013 година изглежда така.
790396_x800.jpg


Оригиналния е този
12617607910.jpg


Дупките изглеждат едни и същи като разположение, буксата също. Дали обаче дава същия сигнал е друг въпрос. Ако някой е правил замяна с нещо такова ново, може да каже има ли разлика в измерванията.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
BMW 325i M3 look.

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 4.08.2018
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 330 xd E91

Re: Датчик ниво на маслото

Мнение от Optrop » 30 Мар 2020, 17:20

Преди година ми светна същият датчик смених го с някъв HERTH+BUSS. Преди няколко месеца пак светна. Пробвах с почистване нищо не стана. Взех на HELLA. Дано кара повече от 6 месеца. За сега е наред.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2887
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Датчик ниво на маслото

Мнение от Ненко Вранков » 31 Мар 2020, 10:41

Infinity_bg написа:... Намерих на едно място втора ръка да ми го продават за 40 лв, ама колата от която е свален е на 200 000 км. Моята е на същите километри, и според мен живота им е горе долу толкова....

По-добре дай 80-100лв и си купи нов Hella.. тоя херт+бус е 40 лв и работи цяла седмица. Не е вариант.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 5.07.2016
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 325i
Мечтае да кара: M3 e46
Детайли за колата: BMW 325i леко пипната.

Re: Датчик ниво на маслото

Мнение от Infinity_bg » 31 Мар 2020, 12:09

След разговор с един добър майстор, ми каза че може да го смени за 230 лв всичко заедно с работата... Ще видя кога ще мога да го свърша това. Но не знам къде намирате такива цени за тоя датчик, най- евтиното е около 200 лв. което съм виждал. Като се има в предвид и колко много са вариантите на датчика, то и цените са много различни.
BMW 325i M3 look.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 874
Регистриран на: 1.03.2016
Пол: Мъж
Кара: E90 325i N52B25

Re: Датчик ниво на маслото

Мнение от zaharia » 31 Мар 2020, 17:21

На тези километри, при условие, че прави проблеми и на цена около 200лв е най-добре да се смени датчика. Иначе тъй като и аз имам проблеми с горенето имам доста наблюдения как работи. По принцип ако се източи добре маслото в двигателя остават към 200-300мл масло, в някои случаи може и по-малко и обикновео няма нужда да се наливат цели 6,5л за да стигне максимум. Освен това максимум показва не когато маслото е 6,5л, а още на 6,25. Трето, ако се мери нивото на наклон може да има доста серизна грешка в едната или другата посока. Затова обикновено не може да се каже веднага какво е истинското ниво, а трябва да се направят две-три пътувания и чак тогава след като компютъра е премерил някоко пъти нивото в различни положения и температури ще има по-точна стойност. Та като се сменя маслото трябва първо да се отвори филтърната кутия да не се задържа там масло. На мен например преди една смяна, момчето не я отвори, явно нямаше опит, а аз не се обадих да му направя забележка, та тогава вместо нормалните 200-300мл които обиковнео остават в двигателя остана почти двойно на тях, т.е, поне половин литър. Освен индикацията на таблото, нивото му може да се наблюдава с разни диагностични програми, аз ползвам такава през телефона и го следя кажи речи при всяко пътуване. Иначе може да се каже, че мери сравнително точно, но нещата зависят също и от самото масло или ако се слагат разни добавки в него. Понякога макар и много рядко е имало случаи когато нивото ту скача или пада и то с едно-две деления, без да се долива нещо в двигателя. Датчикът доколкото знам мери някакви параметири на течността от сорта на проводимостта, сигурно и други и по-тях решава какво е нивото. Има случаи когато в маслото подадне много вода през зимата, да не мери вярно като показва, че маслото е на минимума, даже и ако човек долее повече от литър. Друг път се поврежда ако в маслото има голямо количество естери, но такива масла са много скъпи и рядко се ползват, та едва ли това е проблема. Така, че не пречи да се види и с някоя програма какво показва компютъра за нивото на маслото, но за да може да се прави някаква преценка преди това трябва да се загрее маслото поне до 80-90градуса. Тогава нивото трябва да е между 5 и 7. Максималната стойност е 7.4, но аз след доливане на литър винаги имам между 6,8 и 7.2 при 90 градуса. Минимум съм виждал при стойности между 5 и 5,5, но това зависи и от сезона - дали е топло или студено, от вискозитета на маслото и прдполагам от състава му. Освен това колкото е по виска температурата, толкова по-виска стойност ще отчете. Да кажем ако при 90градуса имаме 6, при 110 ще имаме 6,2-6,3 да речем.
При загряване на маслото му се увеличва обема, не си спомням с колко точно, но предполагам ще е до 200-400мл максимум, в зависимост от обема на двигателя. Това също трябва да се отчита. Обаче цял литър разлика над максимума вече е прекалено и е опасно за двигателя.

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook