Проблем след смяна на вакуум помпа

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 150
Регистриран на: 1.11.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW Е60 525dА

Проблем след смяна на вакуум помпа

Мнение от nov77 » 13 Фев 2024, 12:11

Здравейте колеги.
Колата е 320д 163коня.
Реших да сменям това уплътнение на вакуум помпата.
Ппоблема е ,че не я свалих от главата,а реших да развия четирите болтчета на капака .
Извадих капака,смених уплътнението,сглобих обратно,като наместих пластините.
Запалих и се чу лек метален удар, веднага изгасих мотора.
После свалих пак помпата и като я отворих ,вътре беше огъната металната пластина около вала на помпата,който се зацепва за разпределителния вал,а въртящите пластини счупени.
Вероятно не съм ги поставил правилно и е превъртяла помпата.
После монтирах нова помпа.
Но колата много трудно запали и работеше много грубо и шумно.
Явно нещо се е строшило в мотора.

Та въпроса ми е ,има ли този мотор защита на клапаните и какво може да се е случило?
Според майстора,вероятно кобилици е счупила.
Проблема е ,че могат да я отворят в края на месеца,а до тогава само мога да гадая.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем след смяна на вакуум помпа

Мнение от zvetiko » 13 Фев 2024, 12:17

Колега, не може да се гадае къде се е разхождало и какво е направило счупеното парче метал от зацепването на помпата. По принцип се сменя само един О-пръстен, като за целта се сваля помпата. Уплътнението, което е под 4-те винта е с квадратен профил и поне аз не съм го виждал като резервна част.

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Проблем след смяна на вакуум помпа

Мнение от Kroki » 13 Фев 2024, 13:15

Сменят се 2 пръстена. Единия го няма по схемите и е по размер. ;)
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 367
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: Проблем след смяна на вакуум помпа

Мнение от ceco_kd » 13 Фев 2024, 21:42

Почти съм убеден, че и уплътнението с квадратния профил вече се намира като резервна част. Даже по спомен колегата Crank от ютуб го продаваше май.

Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Проблем след смяна на вакуум помпа

Мнение от Z3Ro* » 13 Фев 2024, 22:32

ceco_kd написа:Почти съм убеден, че и уплътнението с квадратния профил вече се намира като резервна част. Даже по спомен колегата Crank от ютуб го продаваше май.

Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk

Потвърждавам, аз го купих от него и ги смених и двете на помпата - доста време мина вече и няма никакъв теч. Тогава се поинтересувах и се оказа, че помпата не трябва да се чисти от маслото вътре в нея - излъска ли се, при монтаж има голяма вероятност да се счупи...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 4.07.2017
Пол: Мъж

Re: Проблем след смяна на вакуум помпа

Мнение от denislav3215 » 14 Фев 2024, 19:43

Много вероятно да ти е прескочила зъб на изпускателелният вал

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook