Проблеми със скоростна кутия
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3725
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Проблеми със скоростна кутия
r3s1s74nc3 написа:Ако кутията работи със свежо масло добре , няма начин след смяна , работата й да се влоши . Проблема е ако маслото е замърсено , кафяво , застояло , тогава риска е голям ако се смени . В старото масло се наслояват материали от фрикционите дискове . Тези фрикционни частици плуващи в маслото , колкото и да е страно , спомагат работата на износените фрикционни дискове . Когато човек рано или късно реши да смени старото масло , новото масло няма тези частици отделяни от дисковете с времето и те почват да преплъзват и смяната на скорости става изпитание . Чесно казано наистина е рисковано да се смени масло на кутия , която не е барана , но ако при проверка видите че маслото е свежо цвета му е налице (червен в повечето случай) , невиждам какви рискове може да носи смяната му .
Абсолютно вярно
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- badsharki
- ентусиаст
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Проблеми със скоростна кутия
r3s1s74nc3 написа:badsharki написа:adovet написа:Аз за това моето не го сменям. Вече 400к км. И няма ядове. Не се вкарвам във филми. Като се строши друга кутия и това е
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
И аз така.
Опитът ми казва - нещо, което работи, не се пипа.
Като ви изпушат кутийте и ви се наложи да търсите 2ра ръка и попаднете на няколко подържани като вашите , ще съжалявате че сте си спестили тези разходи . Е60ките остаряват и все повече се карат докато хвърлят котва . Трудно ще се намери читав автомат 2ра ръка , след няколко години . Найстина ако теглим чертата , за 200к км ако обслужваш кутията както трябва на всеки 50к , ще дадеш над 2000 лева . Тези пари може да се дадат за рециклаж на кутията , с леко доплащане от 1-2 к .
Буксата смених още като купих колата, кутията сега е суха на барут, маслото беше чисто и долях около литър и половина. Като цяло не са първа младост Е60-ките и всичко по тях, рано или късно ще е за потенциален ремонт. Не спестявам нищо, което е за ремонт по колата, но понеже отдавна минах периода да сменям всичко по предписание на форума, не сменям наред ненужно неща. Тази седмица ми е на дневен ред нова кормилна рейка и профилактика на турбото, а като се счупи кутията, ако е още в мен колата, тогава ще я мисля.
- ultrashock
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 26.10.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530i автоматик 04'
- Мечтае да кара: F10
Re: Проблеми със скоростна кутия
Каква е процедурата след смяна на масло на E60.? Знам че трябва да се направи ресет през INPA или ISTA, но как точно е най-правилно. Освен това в нета има доста мнения, описващи подобна процедура:
Доколкото разбирам от прочетеното в чужди форуми има 2 вида адаптации - такива на стила на шофьора и такива на кутиите. През INPA и ISTA кои точно се ресетват?
В ISTA има и процедура след смяна на масло, но не знам какво точно прави. Исках да я стартирам, но поиска колата да е на крик със свободно движещи се колела и аз я отказах. Има ли смисъл от нея?
Също така на няколко места съм срещам тази информация за шофиране след адаптация:
Какво ще кажете по въпроса?
- Код: Избери целия код
1. Put key in the ignition
2. Click on the Start button without having your foot on the accelerator. At this point the lights on the dash will all light up.
3. Push the accelerator to the floor and hold it for about 30 seconds. For me at about 20 seconds I heard a very faint sound. This is the reset sound. Don't worry if you don't hear it. Just keep your foot on the pedal for about 30 seconds.
That's it. Now start the car and test it out. For me the acceleration from a stand still was much improved. I now don't feel like I need to drive in DS mode all the time.
Доколкото разбирам от прочетеното в чужди форуми има 2 вида адаптации - такива на стила на шофьора и такива на кутиите. През INPA и ISTA кои точно се ресетват?
В ISTA има и процедура след смяна на масло, но не знам какво точно прави. Исках да я стартирам, но поиска колата да е на крик със свободно движещи се колела и аз я отказах. Има ли смисъл от нея?
Също така на няколко места съм срещам тази информация за шофиране след адаптация:
Какво ще кажете по въпроса?
- epleired
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 18.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е61 535d
- Мечтае да кара: F10 m550d
Re: Проблеми със скоростна кутия
Здравейте колеги от няколко дни при превключване от P на R се чува някакво тупкане и трябва да приложа повече "сила" за да превключа на задна.Изчетох цялата тема но не срешнах проблем подобен на моя.Някакви идеи??? колата е 535d
- ultrashock
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 26.10.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530i автоматик 04'
- Мечтае да кара: F10
Re: Проблеми със скоростна кутия
Днес попаднах на един полезен материал, който не бях срещал досега. Всичко за ZF скоростните кутии: https://sayyarti.wordpress.com/2015/01/ ... on-issues/
Интересното е че тук споменават за възможен проблем от това джудже: Mechatronic Seal Adapter late 6HP19 & 6HP21 (BMW part number : 24347588724, ZF Part number : 0501 215 783) - номер две от схемата, седи някъде отгоре на мекатроника:
Та въпросът ми е - дали някой го е сменял и има ли смисъл. Пише че трябва да се сменя на всеки 60к, което си е при смяна на маслото на скоростите.
Интересното е че тук споменават за възможен проблем от това джудже: Mechatronic Seal Adapter late 6HP19 & 6HP21 (BMW part number : 24347588724, ZF Part number : 0501 215 783) - номер две от схемата, седи някъде отгоре на мекатроника:
Та въпросът ми е - дали някой го е сменял и има ли смисъл. Пише че трябва да се сменя на всеки 60к, което си е при смяна на маслото на скоростите.
Re: Проблеми със скоростна кутия
Аз съм го сменял, но си приготви +1л масло, ако не го сменяш с машина
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Проблеми със скоростна кутия
ultrashock написа:Днес попаднах на един полезен материал, който не бях срещал досега. Всичко за ZF скоростните кутии: https://sayyarti.wordpress.com/2015/01/ ... on-issues/
Интересното е че тук споменават за възможен проблем от това джудже: Mechatronic Seal Adapter late 6HP19 & 6HP21 (BMW part number : 24347588724, ZF Part number : 0501 215 783) - номер две от схемата, седи някъде отгоре на мекатроника:
Та въпросът ми е - дали някой го е сменял и има ли смисъл. Пише че трябва да се сменя на всеки 60к, което си е при смяна на маслото на скоростите.
Точно това съм го пускал в три различни теми - сменя се превантивно особено ако колата е минала 200к
- fitter
- младши ентусиаст
- Мнения: 420
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535D
Re: Проблеми със скоростна кутия
Taruno написа:ultrashock написа:Днес попаднах на един полезен материал, който не бях срещал досега. Всичко за ZF скоростните кутии: https://sayyarti.wordpress.com/2015/01/ ... on-issues/
Интересното е че тук споменават за възможен проблем от това джудже: Mechatronic Seal Adapter late 6HP19 & 6HP21 (BMW part number : 24347588724, ZF Part number : 0501 215 783) - номер две от схемата, седи някъде отгоре на мекатроника:
Та въпросът ми е - дали някой го е сменял и има ли смисъл. Пише че трябва да се сменя на всеки 60к, което си е при смяна на маслото на скоростите.
Точно това съм го пускал в три различни теми - сменя се превантивно особено ако колата е минала 200к
Препоръчително е да се сменят и четирите тръбички които са 100 лв общо. Този преход и той е около 25 лева.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- ultrashock
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 26.10.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530i автоматик 04'
- Мечтае да кара: F10
Re: Проблеми със скоростна кутия
fitter написа:
Препоръчително е да се сменят и четирите тръбички които са 100 лв общо. Този преход и той е около 25 лева.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Кои тръбички имаш в предвид? Тези ли:
- mitiwww
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 156
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Германия
- Пол: Мъж
- Кара: F07 530GT xDrive
Re: Проблеми със скоростна кутия
epleired написа:Здравейте колеги от няколко дни при превключване от P на R се чува някакво тупкане и трябва да приложа повече "сила" за да превключа на задна.Изчетох цялата тема но не срешнах проблем подобен на моя.Някакви идеи??? колата е 535d
Гледай долу при кутията дето влиза жилото от лоста !Почти сигурно е че е разместено,просто го регулирай на канал !
- CrazyElement
- ентусиаст
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Проблеми със скоростна кутия
netmurder написа:Карал съм различни марки коли автомати и при тях го е имало това, не знам на какво се дължи, но явно не е само при БМВ.
Решение кара се на типтроник , аз не помня кога за последно карах на D , още като влезна и си пускам на М2 и си карам, така спирам на 2ра и тръгвам на нея и няма никакви тласъци , предполагам и няма проблем за ск.кутия , М1 пускам само по нанагорнища.
Re: Проблеми със скоростна кутия
Моята кола, сутрин докато загрее 2-3 светофара, прави нещо, което много ме дразни. Когато задържа по-дълко спирачката натисната до долу и след това я пусна, колата задържа 1-2 секунди след това рязко тръгва, все едно някой ме е бутнал отзад. Нямам други оплаквания, защото кутията работи чудесно. Смених маслото и филтъра преди около 15000 км в сервиз на ZF. Случвало ли се е на някой?
- CrazyElement
- ентусиаст
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Проблеми със скоростна кутия
Гледам никой не отговаря ще вдигна пак темата , не мога да намеря никаква информация дали е ОК да се кара постоянно на "ръчен режим" , тъй като D ме нервира много с това където постоянно пуща на 1ва като спра и после има едно глупаво сменяне на 2ра веднага като тръгне колата, затова карам на ръчни и си я държа на 2ра(то реално и колата не връща на М1 като спра). Това проблем ли е ако се тръгва от М2 , знам на ръчните ск.кутии не е добре да се тръгва постоянно на 2ра тъй като полусъединителя е в повече и се износва по-бързо , обаче на автомата всичко е от ТОРК-а , а той реално няма механични части да се трият , следователно проблем ли е да се тръгва винаги на М2 ?
Re: Проблеми със скоростна кутия
И на D колата ти тръгва на 2 предавка, освен ако не си минал през P и N.
- CrazyElement
- ентусиаст
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Проблеми със скоростна кутия
andy написа:И на D колата ти тръгва на 2 предавка, освен ако не си минал през P и N.
Не винаги забелязвам , че някой път слага 1ва.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани