Поддръжка окачване на Е60/61 - смяна на амортисьори и др.?

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Поддръжка окачване на Е60/61 - смяна на амортисьори и др.?

Мнение от da6ip » 02 Окт 2009, 17:43

Здравейте,
аз съм нов във форума и имам Е61 - колата е в отлично състояние но се усеща че вече окачването се износва, особено по нашите подобия на пътища.. Аз държа на комфорта на возене (друсане и шум) и искам да си поддържам окачването в добро състояние.

Някой от вас сменял ли е вече амортисьори или други елементи на окачването с такава цел?
Разни маншони, уплътнения и всички останали чаркове по окачването? За елиминиране на хлопане, тракане, по-добро поемане на неравности и т.н.?

Какви са ви впечатленията, има ли ефект?

Освен това имате ли опит със сервиз/механик който да разбира от окачването на тези коли, за да не си губя времето и нервите с разни олигофрени когато правя самите ремонти?

Гумите са съвсем отделна история - имам рън флет и 18 цолови джанти (кошмарна комбинация) та гумите ще ги сменям скоро с нормални, и искам да сложа по-високи от сегашните (225/45/18).
Следователно: Някой има ли опит с гуми примерно 225/55/18 или 235/50/18 или подобен размер (не-рън флет)? Има ли ефект върху шума от гумите, комфорта и т.н. (ясно е че има, по-скоро колко е осезаем)?

(Знам че рън-флетките предпазват джантите по-добре от дупки, но това е риск който съм готов да поема.)

Благодаря за мненията ви
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 540
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: посред Витоша
Пол: Мъж
Кара: Трамвай по Графа
Мечтае да кара: Подводница
Детайли за колата: F10 530 xd

Re: Поддръжка окачване на Е60/61 - смяна на амортисьори и др.?

Мнение от icog » 02 Окт 2009, 18:11

За рънфлета имаше дискусия преди месеци, беше нещо като "какво се случва с гума рънфлет от дупка", там можеш да прочетеш различни мнения. Ако предпочиташ комфорт пред разни спортни напъни - сменяй с нормални и ще се РОДИШ. Това от много личен опит. А и няма да ти се налага често да мислиш за скърцания и амортисьори - нормалната гума поема в пъти повече вибрации, които иначе се предават на автомобила.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Поддръжка окачване на Е60/61 - смяна на амортисьори и др.?

Мнение от da6ip » 03 Окт 2009, 0:38

да, четох я тази тема, а и съм запознат с това така или иначе. ще сложа нормални гуми, това е ясно, въпросът е с какъв размер да експериментирам? 225/45/18 ми се струва много ниско, не само заради комфорт, а и заради дупки, бордюри и прочие. Та има ли някой със по-високи от това който да каже как са? (нямам проблем с визията на по-високи гуми, колата е едричка с доста място в калниците и ще го понесе)

Имам и идея да сложа по-широки гуми за да пазят по-добре отстрани джантите, особено при паркиране.. примерно 245/55/18 - има ли някой с такива да сподели ефекта? Доколкото знам тогава риска от силен шум от гумите е много по-висок?

Освен това сега през зимата ще сложа нови 16-цолови зимни гуми не рън флет, така че със сигурност ще имам най-добрия възможен комфорт. После с летните поне ще знам какъв ефект гоня..

Но както и да е, темата беше на първо място за амортисьори и окачване, така че ако някой има опит нека сподели..
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 12.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW F10 535xd LCI

Re: Поддръжка окачване на Е60/61 - смяна на амортисьори и др.?

Мнение от lusienk » 03 Окт 2009, 7:55

Съветвам те, ако ще слагаш друг размер гуми да спазваш размерите, който се дават за твоя автомобил.Ако сложиш много ниски гуми , които не са рън флет, ще ти започнат проблеми с изкривяване на джантите.Относно амортесьорите и другите детайли от окачването. Всички марки , които се продават освен оригиналните са за да подобрят стабилността на автомобила, но за сметка на доста по-твърдо возене. На старата си кола(БМВ Е39) с идеята да се подобри по-меката возия , си сложих амортесьори КОНИ. На тях можеш да си регулираш твърдостта на возията, но дори и при най-мекия вариант на регулиране возеха доста по-твърдо от оригиналните.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Поддръжка окачване на Е60/61 - смяна на амортисьори и др.?

Мнение от da6ip » 03 Окт 2009, 12:07

относно гумите: май не съм се изразил ясно - аз в момента имам 225/45/18 и искам да сложа по-високи гуми.

така че ще си улесня живота по отношение на дупките, и единствено ще имам проблем с увеличения радиус на цялото колело. но предвид факта че фабрично скоростомера значително надценява скоростта, предполагам ако имам до 5% увеличение на радиуса, скоростомера след това ще ми показва по-близка до реалната скорост. (нямам точни цифри да цитирам, но тази инфо е базирана на опита на технически доста грамотни хора по европейските форуми.)

за амортисьорите: мерси за инфото, това е много интересно. аз също планирах да си взема амортисьори на КОНИ, които според сайта им заместват стандартните ми спортни (между стандартни и "М") БМВ амортисьори, и са точно толкова твърди, но "по-качествени". един юзър в един щатски форум ги беше сложил и ми ги препоръча. но ще потърся и други хора с директен опит преди да ги купувам. а и това при всички положения ще бъде след като имам нон-рън-флет гуми..
Space, pace and grace. www.more-to-come.com


Аватар
Мнения: 4861
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби...нация и Вайълет!

Re: Поддръжка окачване на Е60/61 - смяна на амортисьори и др.?

Мнение от SKISA » 04 Окт 2009, 16:24

имам е61 и като смених джантите и гумите все едно смених окачването! мойте са 245/40/18 и бяха рънфлатки-са не са ,ма по дупките ги правя на дреб. зимните са ми 225/50/16 или нещо подобно ,но са 16ки и като ги сложя и возията се променя.
иди на тресачка ,въпреки че където и да отидеш сигурно ще изкарат ,че амортисьорите са ти за смяна, за да си продадат техните ,но там би трябвало да се види дали са за смяна. аз ако не усещам нещо проблем с карането не бих ги сменил.
а иначе по-високи гуми е добре ,но виж на вратата какви размери ти дават,щото иначе със сигурност ще имаш проблеми с гумите ако не спазиш размера...!
а тва за бордовете да ти пазят джантите е едно на 1000 . наденеш ли на бордюра няма гума на света да те спаси ,а и най-много да я спраскаш и нея освен да ожулиш джантата...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Поддръжка окачване на Е60/61 - смяна на амортисьори и др.?

Мнение от da6ip » 04 Окт 2009, 19:15

ясно - явно се оформя консенсус около не-рънфлат, по-височки ама в рамките на препоръчаното от производителя.. като казваш че иначе ще имам "проблеми с гумите" какво конкретно имаш предвид - ако е неравномерно износване, аз си го имам така и така на вътрешния кант :mrgreen: щото се чудя какво друго може да им стане? :?:

за зимните - 225/55-65/16 ще са, средното число зависещо от цена и визия..

относно амортисьори и други неща - нямам никакви конкретни оплаквания, така че явно ще мине годинка докато нацеля зимните и летните гуменки, и тогава ще скокна в една новичка Е61 (май точно тогава ще ги спират!) и ще сравнявам състояние на окачване.. пък ако уцеля джакпота дотогава направо се мятам на една Ф11 :lalala: :driving:
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook