термостат BMW E60 525d

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

термостат BMW E60 525d

Мнение от @ndro » 24 Дек 2010, 18:33

колеги,

пускам тема за термостата, тъй като не става много ясно, че има проблем, докато не включите сервизното меню...

преди седмица пътувах извънградско на минусови температури в диапазона от -19 до -1. още в началото ми направи впечатление, че парното не духа топло, а това се усеща само, ако е много студено!

обикновено индикатора на температурата (става дума за белите чертички на оборотомера между 4 и 5) седи на 4 600 оборота (8 чертички, като първата е на 5 000 оборота).

този път, обаче, чертичките бяха 11 (на около 4 400 оборота) и през цялото пътуване не мръднаха от там... (не се сетих да направя снимка).

на връщане обратно беше по-топло - от -8 до +1. при тези температури не прави никакво впечатление, че парното не духа топло!

този път чертичките бяха 9 (малко над 4 500 оборота), но малко хора биха обърнали внимание, че са с една повече от обикновено :paranoid:

обаче... бях включил сервизното меню (на дисплея в средата между скоростомера и оборотомера), меню номер 07.00, която показва дигитално температурата на охладителната течност.

в нормален режим, тя трябва да е между 88 и 92 градуса, но сега показваше между 40 и 70 градуса.

независимо, че чертичките показваха средата между 4 и 5 хиляди оборота, реалната температура беше много под нормата, и няма никаква друга индикация, че има някакъв проблем!

Изображение

реших да сменя и двата термостата (за всеки случай и за да оптимизирам разходите за труд) и резултатът е налице.

чертичките са 8 (както обикновено на 4 600 оборота) и реалната температура се колебае в диапазона от 88 до 92 градуса.

парното духа осезаемо по-топъл въздух от преди :yes:

Изображение

разходи:
малък термостат комплект с О-пръстен - около 80 лв (камор)
голям термостат - около 100 лв (камор)
антифриз - колкото трябва да се долее
труд - както се договорите с майстора
на мен всичко ми излезе около 280 лв

включване на сервизното меню:
1. запомнете сбора на последните 5 цифри от номера на рамата ви. например при B123456 = 2+3+4+5+6 = 20. това е вашият код.
2. включете на контакт и задръжте бутона за нулиране на дневния километраж за около 6 секунди, докато не се покаже 01.__
3. изчакайте секунда и ще стане на 01.00
4. с кратко последователно натискане отидете до меню 19.__
5. изчакайте секунда и ще стане 19.00, под него LOCK:ON, CODE:00
6. с кратко последователно натискане наберете сбора на последните 5 цифри от VIN кода ви: CODE:01, CODE:02...
7. след като въведете вашия код изчакайте да стане 01.00
8. задръжте бутона за 2 секунди, докато стане 01.__
9. с кратко последователно натискане отидете до меню 07.00
10. запалете двигателя (без да изключвате от контакт) и газ :driving:

:!: по време на движение може да превключвате менютата с натискане на бутона, но не може да го изключите!
:!: при изгасване на двигателя, служебното меню се изключва и ако искате го включите, трябва отново да повторите процедурата!

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 14.02.2010
Местоположение: в колата
Пол: Мъж
Кара: М550Д

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от torre » 24 Дек 2010, 22:41

браво Андро :yes: много добре си го описал ... :bowdown:
Весела Коледааа :wave:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 272
Регистриран на: 10.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f11 535d xdrive lci

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от bossorange » 25 Дек 2010, 13:54

Направих теста и ми показва 73 градуса с девет чертички. Май и аз съм за смяна на "термоса на тате".

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от da6ip » 25 Дек 2010, 22:15

:yes: браво за труда който си вложил за да помогнеш на всички колеги, както и за чудесното описание! :clap:

За всички други колеги искам да добавя няколко важни допълнения относно тази процедура, тъй като и аз я направих съвсем скоро, а и си поиграх да събера доста информация по темата. Колата е 530д 218 к.с. на 160 хил. км.:

1. На моята кола температурата на дълъг път варираше между 60-75 градуса, което е лошо поради следните причини:
- покачва разхода на гориво (при дадени обороти има по-ниска мощност, което изисква една идея по-високи обороти)
- води до проблеми с филтъра за твърди частици (DPF), и евентуално до задръстване. Тъй като компютърът стартира регенерация на филтъра само при температура на охладителната течност (горе на дисплея в скритото меню) над 75 градуса, ако пътувате само извънградско и колата де факто не достига тази температура, може да се окаже че филтърът ви се задръства все-повече без компютърът да има възможност да го регенерира! В един прекрасен момент филтърът е за боклука, а вие не сте направили нищо нередно и не сте дори знаели че има проблем. Така че ако имате проблем с филтъра, погледнете си и термостатите, да не би те да са били причината.. ;) А ако забележите учестена регенерация в градски условия, въпреки чести извънградски пътувания, то най-вероятно имате проблем.
- логиката казва че двигателят се износва повече като е по-студен, но тук не съм напълно сигурен.
- парното е слабо и при много студено време изчезва съвсем. дискомфорта е особено явен в началото на пътуването защото двигателят и загрява по-бавно.

2. Като си тествате температурата, го направете задължително на извънградско, понеже в задръстванията в София колата лесно вдига до 90 градуса, поради липсата на принудително охлаждащ въздух през радиатора.

3. Термостатите могат да се намерят и за по-малко пари, примерно моя ЕГР го взех за 37 лв.

4. Скритото меню може да се извиква и при работещ двигател, и в движение, просто е малко по-неудобно цялото цъкане.

5. Има различни мнения кой от двата термостата е главният виновник. При всички положения основният термостат има по-важна роля, така че ако ще сменяте един, то нека е той. Но и двата са "консуматив" така че е добре и ЕГР-термостата да се смени. При мен смяната на ЕГР-термостата не даде никакво подобрение, а и се оказа че старият е все още редовен.

6. След смяната температурата седи стриктно в диапазона 88-92 градуса, независимо колко пенсионерски карам в зимни условия с лед на пътя.

7. Ще си тествам разхода като имам възможност и ще пиша колко е подобрението.
Весели празници :bchug:
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от @ndro » 25 Дек 2010, 22:42

абсолютно верни и полезни допълнения на колегата da6ip :yes:

кратък коментар:
da6ip написа:...покачва разхода на гориво...

според мен е около половин литър на 100. към момента съм изминал около 250 км извънградско и разходът по бордови компютър е по-нисък с 0.6 л/100 на един и същи маршрут при идентични условия и стил на каране.
da6ip написа:...логиката казва че двигателят се износва повече като е по-студен, но тук не съм напълно сигурен...

със сигурност е така, няма място за съмнение.
da6ip написа:...Има различни мнения кой от двата термостата е главният виновник. При всички положения основният термостат има по-важна роля, така че ако ще сменяте един, то нека е той. Но и двата са "консуматив" така че е добре и ЕГР-термостата да се смени. При мен смяната на ЕГР-термостата не даде никакво подобрение, а и се оказа че старият е все още редовен...

и според моя майстор основния термостат е определящ и причината за недостигане на оптималната температура е в него.

Честита Коледа на всички!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 18.10.2009
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: Е60
Мечтае да кара: Air Bus a380
Детайли за колата: 535d

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от zdravko_boqdjieff » 07 Яну 2011, 11:33

Колеги благодаря за инфото, ама що не казахте,че термостат се сменя много трудно!Разглобихме половината предница :driving: :)
Никога,никога не се предавай!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от da6ip » 07 Яну 2011, 11:39

zdravko_boqdjieff написа:Колеги благодаря за инфото, ама що не казахте,че термостат се сменя много трудно!Разглобихме половината предница :driving: :)


е ако беше попитал :lol: щяхме даже и DIY упътване да ти дадем, където всичко си е обяснено и става за 1.5 часа :mhihi: иначе примерно 100 лв за майстор и отиваш и си вършиш твоята си работа. :yes:
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от @ndro » 07 Яну 2011, 18:36

чак пък половината предница. около час и нещо е според моя майстор.

още нещо да добавя:
- разходът е действително по-нисък с около половин литър на извънградско
- регенерацията на DPF-а вече не се включва толкова често

колегата da6ip е абсолютно прав, че при проблем с термостата, филтърът не се чисти и затова при мен се е включвал по-често, опитвайки да се регенерира :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 123
Регистриран на: 18.10.2009
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: Е60
Мечтае да кара: Air Bus a380
Детайли за колата: 535d

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от zdravko_boqdjieff » 10 Яну 2011, 22:18

@ndro написа:чак пък половината предница. около час и нещо е според моя майстор.

още нещо да добавя:
- разходът е действително по-нисък с около половин литър на извънградско
- регенерацията на DPF-а вече не се включва толкова често

колегата da6ip е абсолютно прав, че при проблем с термостата, филтърът не се чисти и затова при мен се е включвал по-често, опитвайки да се регенерира :yes:


Извинявам се за невежеството си но това ми е първата кола с ДПФ и бях до сега с неработещ термостат!!!Та въпроса ми е как да разбера,че ДПФ започва своята регенерация!Знам само че трябва да съм на 90 градуса!и да карам извънградско или по скоро с по голяма скорост....ако може колеги дайте няква информация! :dunno:
Никога,никога не се предавай!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от da6ip » 10 Яну 2011, 22:53

търсачката, колега, е голяма работа :yes:
виж тези две теми, там е обяснено всичко за ДПФ-а.
и чети внимателно за градусите, щото твоите цифри не са верни :smoke:

viewtopic.php?f=116&t=201015&p=2210604&hilit=%D0%B1%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BD%D0%B5#p2210604
viewtopic.php?f=40&t=197895&hilit=%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%87%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0

но ако има нещо неясно след това питай пак, понеже има някои тънкости които няма смисъл предварително да ги обяснявам, а и след това ще ме разбереш много по-лесно.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от @ndro » 11 Яну 2011, 0:08

zdravko_boqdjieff написа:...Та въпроса ми е как да разбера,че ДПФ започва своята регенерация...

накратко: усеща се като басов звук в генерацията (ауспуха) и намалена мощност при ниските обороти (до 2000).
особено се усеща при тръгване от място - колата е една такава мудна и боботеща.
на извънградско не се усеща.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 272
Регистриран на: 10.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f11 535d xdrive lci

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от bossorange » 14 Яну 2011, 21:55

Как да разбера моя мотор в какви температурни граници трябва да се движи-3.0д 231к.с.? Каква е максималната температура, която е допустима(ако термостата ти е наред), при повече настъпване например?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от da6ip » 15 Яну 2011, 11:58

до 100 градуса е ок, мисля съм чувал и за покачвания до 105, но не съм сигурен в това.
ако някой знае точно, да каже.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от @ndro » 15 Яну 2011, 14:05

bossorange написа:Как да разбера моя мотор в какви температурни граници трябва да се движи-3.0д 231к.с.? Каква е максималната температура, която е допустима(ако термостата ти е наред), при повече настъпване например?

ако всичко е изправно в охладителната система, работи твърдо между 88 и 92 (за всички дизелови common rail двигатели).
при настъпване и при много топло време в задръстване най-много да стигне до 95-96, но за много кратко време, защото ще се включи принудителното охлаждане (перката) и ще го върне в нормален температурен диапазон.
ако започне да ти качва температурата над тези градуси, значи нещо не е наред в термостата и охладителната система, например запушване, необезвъздушаване или недостатъчно охладителна течност.

от 100 градуса нагоре течността започва да ври, което не е нормално и е много вредно, дори и за кратко.

при бензиновите двигатели нормалният температурен диапазон е по-широк, например от 80 до 95 градуса. той е по-толерантен към температурни промени.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 17.03.2010
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: bmw F 11 530 D
Мечтае да кара: BMW М6 Купе Кабрио

Re: термостат BMW E60 525d

Мнение от badjo E60 » 29 Яну 2011, 8:39

andro
включване на сервизното меню:
1. запомнете сбора на последните 5 цифри от номера на рамата ви. например при B123456 = 2+3+4+5+6 = 20. това е вашият код.
2. включете на контакт и задръжте бутона за нулиране на дневния километраж за около 6 секунди, докато не се покаже 01.__
3. изчакайте секунда и ще стане на 01.00
4. с кратко последователно натискане отидете до меню 19.__


Едно въпросче,при мен всичко е ОК. до точка 4 :arrow: Но тръгвам да сменям менютата стигам до 8 и после се връща на 1 меню :kuku: Някой да има идея ??
ИМА ЛИ ЖЕЛАНИЕ ИМА И НАЧИН
http://aronmen.hit.bg/
http://www.vbox7.com/play:2e3dc271


Изображение

Изображение

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook