термостат BMW E60 525d
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
термостат BMW E60 525d
колеги,
пускам тема за термостата, тъй като не става много ясно, че има проблем, докато не включите сервизното меню...
преди седмица пътувах извънградско на минусови температури в диапазона от -19 до -1. още в началото ми направи впечатление, че парното не духа топло, а това се усеща само, ако е много студено!
обикновено индикатора на температурата (става дума за белите чертички на оборотомера между 4 и 5) седи на 4 600 оборота (8 чертички, като първата е на 5 000 оборота).
този път, обаче, чертичките бяха 11 (на около 4 400 оборота) и през цялото пътуване не мръднаха от там... (не се сетих да направя снимка).
на връщане обратно беше по-топло - от -8 до +1. при тези температури не прави никакво впечатление, че парното не духа топло!
този път чертичките бяха 9 (малко над 4 500 оборота), но малко хора биха обърнали внимание, че са с една повече от обикновено
обаче... бях включил сервизното меню (на дисплея в средата между скоростомера и оборотомера), меню номер 07.00, която показва дигитално температурата на охладителната течност.
в нормален режим, тя трябва да е между 88 и 92 градуса, но сега показваше между 40 и 70 градуса.
независимо, че чертичките показваха средата между 4 и 5 хиляди оборота, реалната температура беше много под нормата, и няма никаква друга индикация, че има някакъв проблем!
реших да сменя и двата термостата (за всеки случай и за да оптимизирам разходите за труд) и резултатът е налице.
чертичките са 8 (както обикновено на 4 600 оборота) и реалната температура се колебае в диапазона от 88 до 92 градуса.
парното духа осезаемо по-топъл въздух от преди
разходи:
малък термостат комплект с О-пръстен - около 80 лв (камор)
голям термостат - около 100 лв (камор)
антифриз - колкото трябва да се долее
труд - както се договорите с майстора
на мен всичко ми излезе около 280 лв
включване на сервизното меню:
1. запомнете сбора на последните 5 цифри от номера на рамата ви. например при B123456 = 2+3+4+5+6 = 20. това е вашият код.
2. включете на контакт и задръжте бутона за нулиране на дневния километраж за около 6 секунди, докато не се покаже 01.__
3. изчакайте секунда и ще стане на 01.00
4. с кратко последователно натискане отидете до меню 19.__
5. изчакайте секунда и ще стане 19.00, под него LOCK:ON, CODE:00
6. с кратко последователно натискане наберете сбора на последните 5 цифри от VIN кода ви: CODE:01, CODE:02...
7. след като въведете вашия код изчакайте да стане 01.00
8. задръжте бутона за 2 секунди, докато стане 01.__
9. с кратко последователно натискане отидете до меню 07.00
10. запалете двигателя (без да изключвате от контакт) и газ
по време на движение може да превключвате менютата с натискане на бутона, но не може да го изключите!
при изгасване на двигателя, служебното меню се изключва и ако искате го включите, трябва отново да повторите процедурата!
пускам тема за термостата, тъй като не става много ясно, че има проблем, докато не включите сервизното меню...
преди седмица пътувах извънградско на минусови температури в диапазона от -19 до -1. още в началото ми направи впечатление, че парното не духа топло, а това се усеща само, ако е много студено!
обикновено индикатора на температурата (става дума за белите чертички на оборотомера между 4 и 5) седи на 4 600 оборота (8 чертички, като първата е на 5 000 оборота).
този път, обаче, чертичките бяха 11 (на около 4 400 оборота) и през цялото пътуване не мръднаха от там... (не се сетих да направя снимка).
на връщане обратно беше по-топло - от -8 до +1. при тези температури не прави никакво впечатление, че парното не духа топло!
този път чертичките бяха 9 (малко над 4 500 оборота), но малко хора биха обърнали внимание, че са с една повече от обикновено
обаче... бях включил сервизното меню (на дисплея в средата между скоростомера и оборотомера), меню номер 07.00, която показва дигитално температурата на охладителната течност.
в нормален режим, тя трябва да е между 88 и 92 градуса, но сега показваше между 40 и 70 градуса.
независимо, че чертичките показваха средата между 4 и 5 хиляди оборота, реалната температура беше много под нормата, и няма никаква друга индикация, че има някакъв проблем!
реших да сменя и двата термостата (за всеки случай и за да оптимизирам разходите за труд) и резултатът е налице.
чертичките са 8 (както обикновено на 4 600 оборота) и реалната температура се колебае в диапазона от 88 до 92 градуса.
парното духа осезаемо по-топъл въздух от преди
разходи:
малък термостат комплект с О-пръстен - около 80 лв (камор)
голям термостат - около 100 лв (камор)
антифриз - колкото трябва да се долее
труд - както се договорите с майстора
на мен всичко ми излезе около 280 лв
включване на сервизното меню:
1. запомнете сбора на последните 5 цифри от номера на рамата ви. например при B123456 = 2+3+4+5+6 = 20. това е вашият код.
2. включете на контакт и задръжте бутона за нулиране на дневния километраж за около 6 секунди, докато не се покаже 01.__
3. изчакайте секунда и ще стане на 01.00
4. с кратко последователно натискане отидете до меню 19.__
5. изчакайте секунда и ще стане 19.00, под него LOCK:ON, CODE:00
6. с кратко последователно натискане наберете сбора на последните 5 цифри от VIN кода ви: CODE:01, CODE:02...
7. след като въведете вашия код изчакайте да стане 01.00
8. задръжте бутона за 2 секунди, докато стане 01.__
9. с кратко последователно натискане отидете до меню 07.00
10. запалете двигателя (без да изключвате от контакт) и газ
по време на движение може да превключвате менютата с натискане на бутона, но не може да го изключите!
при изгасване на двигателя, служебното меню се изключва и ако искате го включите, трябва отново да повторите процедурата!
- torre
- Потребител
- Мнения: 48
- Регистриран на: 14.02.2010
- Местоположение: в колата
- Пол: Мъж
- Кара: М550Д
Re: термостат BMW E60 525d
браво Андро много добре си го описал ...
Весела Коледааа
Весела Коледааа
- bossorange
- младши ентусиаст
- Мнения: 272
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f11 535d xdrive lci
Re: термостат BMW E60 525d
Направих теста и ми показва 73 градуса с девет чертички. Май и аз съм за смяна на "термоса на тате".
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: термостат BMW E60 525d
браво за труда който си вложил за да помогнеш на всички колеги, както и за чудесното описание!
За всички други колеги искам да добавя няколко важни допълнения относно тази процедура, тъй като и аз я направих съвсем скоро, а и си поиграх да събера доста информация по темата. Колата е 530д 218 к.с. на 160 хил. км.:
1. На моята кола температурата на дълъг път варираше между 60-75 градуса, което е лошо поради следните причини:
- покачва разхода на гориво (при дадени обороти има по-ниска мощност, което изисква една идея по-високи обороти)
- води до проблеми с филтъра за твърди частици (DPF), и евентуално до задръстване. Тъй като компютърът стартира регенерация на филтъра само при температура на охладителната течност (горе на дисплея в скритото меню) над 75 градуса, ако пътувате само извънградско и колата де факто не достига тази температура, може да се окаже че филтърът ви се задръства все-повече без компютърът да има възможност да го регенерира! В един прекрасен момент филтърът е за боклука, а вие не сте направили нищо нередно и не сте дори знаели че има проблем. Така че ако имате проблем с филтъра, погледнете си и термостатите, да не би те да са били причината.. А ако забележите учестена регенерация в градски условия, въпреки чести извънградски пътувания, то най-вероятно имате проблем.
- логиката казва че двигателят се износва повече като е по-студен, но тук не съм напълно сигурен.
- парното е слабо и при много студено време изчезва съвсем. дискомфорта е особено явен в началото на пътуването защото двигателят и загрява по-бавно.
2. Като си тествате температурата, го направете задължително на извънградско, понеже в задръстванията в София колата лесно вдига до 90 градуса, поради липсата на принудително охлаждащ въздух през радиатора.
3. Термостатите могат да се намерят и за по-малко пари, примерно моя ЕГР го взех за 37 лв.
4. Скритото меню може да се извиква и при работещ двигател, и в движение, просто е малко по-неудобно цялото цъкане.
5. Има различни мнения кой от двата термостата е главният виновник. При всички положения основният термостат има по-важна роля, така че ако ще сменяте един, то нека е той. Но и двата са "консуматив" така че е добре и ЕГР-термостата да се смени. При мен смяната на ЕГР-термостата не даде никакво подобрение, а и се оказа че старият е все още редовен.
6. След смяната температурата седи стриктно в диапазона 88-92 градуса, независимо колко пенсионерски карам в зимни условия с лед на пътя.
7. Ще си тествам разхода като имам възможност и ще пиша колко е подобрението.
Весели празници
За всички други колеги искам да добавя няколко важни допълнения относно тази процедура, тъй като и аз я направих съвсем скоро, а и си поиграх да събера доста информация по темата. Колата е 530д 218 к.с. на 160 хил. км.:
1. На моята кола температурата на дълъг път варираше между 60-75 градуса, което е лошо поради следните причини:
- покачва разхода на гориво (при дадени обороти има по-ниска мощност, което изисква една идея по-високи обороти)
- води до проблеми с филтъра за твърди частици (DPF), и евентуално до задръстване. Тъй като компютърът стартира регенерация на филтъра само при температура на охладителната течност (горе на дисплея в скритото меню) над 75 градуса, ако пътувате само извънградско и колата де факто не достига тази температура, може да се окаже че филтърът ви се задръства все-повече без компютърът да има възможност да го регенерира! В един прекрасен момент филтърът е за боклука, а вие не сте направили нищо нередно и не сте дори знаели че има проблем. Така че ако имате проблем с филтъра, погледнете си и термостатите, да не би те да са били причината.. А ако забележите учестена регенерация в градски условия, въпреки чести извънградски пътувания, то най-вероятно имате проблем.
- логиката казва че двигателят се износва повече като е по-студен, но тук не съм напълно сигурен.
- парното е слабо и при много студено време изчезва съвсем. дискомфорта е особено явен в началото на пътуването защото двигателят и загрява по-бавно.
2. Като си тествате температурата, го направете задължително на извънградско, понеже в задръстванията в София колата лесно вдига до 90 градуса, поради липсата на принудително охлаждащ въздух през радиатора.
3. Термостатите могат да се намерят и за по-малко пари, примерно моя ЕГР го взех за 37 лв.
4. Скритото меню може да се извиква и при работещ двигател, и в движение, просто е малко по-неудобно цялото цъкане.
5. Има различни мнения кой от двата термостата е главният виновник. При всички положения основният термостат има по-важна роля, така че ако ще сменяте един, то нека е той. Но и двата са "консуматив" така че е добре и ЕГР-термостата да се смени. При мен смяната на ЕГР-термостата не даде никакво подобрение, а и се оказа че старият е все още редовен.
6. След смяната температурата седи стриктно в диапазона 88-92 градуса, независимо колко пенсионерски карам в зимни условия с лед на пътя.
7. Ще си тествам разхода като имам възможност и ще пиша колко е подобрението.
Весели празници
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: термостат BMW E60 525d
абсолютно верни и полезни допълнения на колегата da6ip
кратък коментар:
според мен е около половин литър на 100. към момента съм изминал около 250 км извънградско и разходът по бордови компютър е по-нисък с 0.6 л/100 на един и същи маршрут при идентични условия и стил на каране.
със сигурност е така, няма място за съмнение.
и според моя майстор основния термостат е определящ и причината за недостигане на оптималната температура е в него.
Честита Коледа на всички!
кратък коментар:
da6ip написа:...покачва разхода на гориво...
според мен е около половин литър на 100. към момента съм изминал около 250 км извънградско и разходът по бордови компютър е по-нисък с 0.6 л/100 на един и същи маршрут при идентични условия и стил на каране.
da6ip написа:...логиката казва че двигателят се износва повече като е по-студен, но тук не съм напълно сигурен...
със сигурност е така, няма място за съмнение.
da6ip написа:...Има различни мнения кой от двата термостата е главният виновник. При всички положения основният термостат има по-важна роля, така че ако ще сменяте един, то нека е той. Но и двата са "консуматив" така че е добре и ЕГР-термостата да се смени. При мен смяната на ЕГР-термостата не даде никакво подобрение, а и се оказа че старият е все още редовен...
и според моя майстор основния термостат е определящ и причината за недостигане на оптималната температура е в него.
Честита Коледа на всички!
- zdravko_boqdjieff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 123
- Регистриран на: 18.10.2009
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
- Мечтае да кара: Air Bus a380
- Детайли за колата: 535d
Re: термостат BMW E60 525d
Колеги благодаря за инфото, ама що не казахте,че термостат се сменя много трудно!Разглобихме половината предница
Никога,никога не се предавай!!!
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: термостат BMW E60 525d
zdravko_boqdjieff написа:Колеги благодаря за инфото, ама що не казахте,че термостат се сменя много трудно!Разглобихме половината предница
е ако беше попитал щяхме даже и DIY упътване да ти дадем, където всичко си е обяснено и става за 1.5 часа иначе примерно 100 лв за майстор и отиваш и си вършиш твоята си работа.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: термостат BMW E60 525d
чак пък половината предница. около час и нещо е според моя майстор.
още нещо да добавя:
- разходът е действително по-нисък с около половин литър на извънградско
- регенерацията на DPF-а вече не се включва толкова често
колегата da6ip е абсолютно прав, че при проблем с термостата, филтърът не се чисти и затова при мен се е включвал по-често, опитвайки да се регенерира
още нещо да добавя:
- разходът е действително по-нисък с около половин литър на извънградско
- регенерацията на DPF-а вече не се включва толкова често
колегата da6ip е абсолютно прав, че при проблем с термостата, филтърът не се чисти и затова при мен се е включвал по-често, опитвайки да се регенерира
- zdravko_boqdjieff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 123
- Регистриран на: 18.10.2009
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: Е60
- Мечтае да кара: Air Bus a380
- Детайли за колата: 535d
Re: термостат BMW E60 525d
@ndro написа:чак пък половината предница. около час и нещо е според моя майстор.
още нещо да добавя:
- разходът е действително по-нисък с около половин литър на извънградско
- регенерацията на DPF-а вече не се включва толкова често
колегата da6ip е абсолютно прав, че при проблем с термостата, филтърът не се чисти и затова при мен се е включвал по-често, опитвайки да се регенерира
Извинявам се за невежеството си но това ми е първата кола с ДПФ и бях до сега с неработещ термостат!!!Та въпроса ми е как да разбера,че ДПФ започва своята регенерация!Знам само че трябва да съм на 90 градуса!и да карам извънградско или по скоро с по голяма скорост....ако може колеги дайте няква информация!
Никога,никога не се предавай!!!
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: термостат BMW E60 525d
търсачката, колега, е голяма работа
виж тези две теми, там е обяснено всичко за ДПФ-а.
и чети внимателно за градусите, щото твоите цифри не са верни
viewtopic.php?f=116&t=201015&p=2210604&hilit=%D0%B1%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BD%D0%B5#p2210604
viewtopic.php?f=40&t=197895&hilit=%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%87%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0
но ако има нещо неясно след това питай пак, понеже има някои тънкости които няма смисъл предварително да ги обяснявам, а и след това ще ме разбереш много по-лесно.
виж тези две теми, там е обяснено всичко за ДПФ-а.
и чети внимателно за градусите, щото твоите цифри не са верни
viewtopic.php?f=116&t=201015&p=2210604&hilit=%D0%B1%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BD%D0%B5#p2210604
viewtopic.php?f=40&t=197895&hilit=%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%87%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B0
но ако има нещо неясно след това питай пак, понеже има някои тънкости които няма смисъл предварително да ги обяснявам, а и след това ще ме разбереш много по-лесно.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: термостат BMW E60 525d
zdravko_boqdjieff написа:...Та въпроса ми е как да разбера,че ДПФ започва своята регенерация...
накратко: усеща се като басов звук в генерацията (ауспуха) и намалена мощност при ниските обороти (до 2000).
особено се усеща при тръгване от място - колата е една такава мудна и боботеща.
на извънградско не се усеща.
- bossorange
- младши ентусиаст
- Мнения: 272
- Регистриран на: 10.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f11 535d xdrive lci
Re: термостат BMW E60 525d
Как да разбера моя мотор в какви температурни граници трябва да се движи-3.0д 231к.с.? Каква е максималната температура, която е допустима(ако термостата ти е наред), при повече настъпване например?
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: термостат BMW E60 525d
до 100 градуса е ок, мисля съм чувал и за покачвания до 105, но не съм сигурен в това.
ако някой знае точно, да каже.
ако някой знае точно, да каже.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: термостат BMW E60 525d
bossorange написа:Как да разбера моя мотор в какви температурни граници трябва да се движи-3.0д 231к.с.? Каква е максималната температура, която е допустима(ако термостата ти е наред), при повече настъпване например?
ако всичко е изправно в охладителната система, работи твърдо между 88 и 92 (за всички дизелови common rail двигатели).
при настъпване и при много топло време в задръстване най-много да стигне до 95-96, но за много кратко време, защото ще се включи принудителното охлаждане (перката) и ще го върне в нормален температурен диапазон.
ако започне да ти качва температурата над тези градуси, значи нещо не е наред в термостата и охладителната система, например запушване, необезвъздушаване или недостатъчно охладителна течност.
от 100 градуса нагоре течността започва да ври, което не е нормално и е много вредно, дори и за кратко.
при бензиновите двигатели нормалният температурен диапазон е по-широк, например от 80 до 95 градуса. той е по-толерантен към температурни промени.
- badjo E60
- младши ентусиаст
- Мнения: 516
- Регистриран на: 17.03.2010
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: bmw F 11 530 D
- Мечтае да кара: BMW М6 Купе Кабрио
Re: термостат BMW E60 525d
andro
включване на сервизното меню:
1. запомнете сбора на последните 5 цифри от номера на рамата ви. например при B123456 = 2+3+4+5+6 = 20. това е вашият код.
2. включете на контакт и задръжте бутона за нулиране на дневния километраж за около 6 секунди, докато не се покаже 01.__
3. изчакайте секунда и ще стане на 01.00
4. с кратко последователно натискане отидете до меню 19.__
Едно въпросче,при мен всичко е ОК. до точка 4 Но тръгвам да сменям менютата стигам до 8 и после се връща на 1 меню Някой да има идея ??
включване на сервизното меню:
1. запомнете сбора на последните 5 цифри от номера на рамата ви. например при B123456 = 2+3+4+5+6 = 20. това е вашият код.
2. включете на контакт и задръжте бутона за нулиране на дневния километраж за около 6 секунди, докато не се покаже 01.__
3. изчакайте секунда и ще стане на 01.00
4. с кратко последователно натискане отидете до меню 19.__
Едно въпросче,при мен всичко е ОК. до точка 4 Но тръгвам да сменям менютата стигам до 8 и после се връща на 1 меню Някой да има идея ??
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани