Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Гледах сайта на http://www.digitaltuning.bg/tuning/bmw/serie-5 - информацията изглежда много подозрителна
въртящия момент преди и след тунинга
525d 2.5 177hp - 400Nm -> 520Nm
525d 3.0 193hp - 400Nm -> 480Nm
как така на малкия двигател има увеличение от 120Nm а на 3литровия само 80Nm. Някой въобще мерил ли си е данните след тунинга или тея цифри са само пожелание?
въртящия момент преди и след тунинга
525d 2.5 177hp - 400Nm -> 520Nm
525d 3.0 193hp - 400Nm -> 480Nm
как така на малкия двигател има увеличение от 120Nm а на 3литровия само 80Nm. Някой въобще мерил ли си е данните след тунинга или тея цифри са само пожелание?
Tool - Fear Inoculum
- badjo E60
- младши ентусиаст
- Мнения: 516
- Регистриран на: 17.03.2010
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: bmw F 11 530 D
- Мечтае да кара: BMW М6 Купе Кабрио
- Николай Диянов
- младши ентусиаст
- Мнения: 474
- Регистриран на: 24.03.2010
- Местоположение: София/Карнобат
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39/ Е60
- Мечтае да кара: X6 цвят бордо
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Колеги бая сериозно се замислям дали да не чипосам е60-ката ама ме е страх да не ми сгафят нещо, че тогава просто незнам. Освен това доста хора казват, че и бая по-бързо се износвали елементите на двигателя. Става въпрос за 530-ка. Вие какво бихте ме посъветвали?
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
badjo E60 написа:http://www.racechip.de/racechip-chiptuning/BMW-5er-E60-525d-2864-r.html?xPrioS=h26dbnlp2sqblnshdivl3g8en1
powerbox - най-голямата грешка
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Николай Диянов написа:ме е страх да не ми сгафят нещо, че тогава просто незнам.
че какво има да те е страх? записвате обратно оригиналния софтуер и всичко е като преди.
евентуално си искаш и парите обратно...
Николай Диянов написа:бая по-бързо се износвали елементите на двигателя.
износването зависи от това как я караш, дали я оставяш да загрее и изстине, колко често и какво масло и сменяш.
ремапа има ефект върху момента и силата на детонациите и налягането на турбото, но по мое непрофесионално мнение при качествения ремап тези ефекти върху износването са минимални в сравнение със стила на употребата на колата, описан по-горе.
историите при които ремапнати коли почват да правят проблеми според мен са следствие не на самия ремап, а на желанието на някои шофьори да карат поизносен 3-литров дизел все едно е М5
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
da6ip написа:ремапа има ефект върху момента и силата на детонациите и налягането на турбото
ремапът променя горивната смес, посредством увеличаване в подаването на гориво и налягането в турбината (за да вкарва повече въздух).
двете неща са свързани - по-голямото количество гориво има нужда от повече въздух, за да изгори ефективно.
ето защо не е удачно да се поставя powerbox, който единствено увеличава подаването на гориво, което в повечето случаи не може да се смеси с достатъчно въздух и не изгаря ефективно...
припушването се получава от ненапълно изгоряла нафта. това е по-малко вероятно да стане при ремап на ECU, тъй като там се постига по-прецизно съотношение на горивната смес и повече вероятно при powerbox, тъй като там се подава повече гориво, но количеството входящ въздух не се променя.
da6ip написа:...историите при които ремапнати коли почват да правят проблеми според мен са следствие не на самия ремап, а на желанието на някои шофьори да карат поизносен 3-литров дизел все едно е М5
именно...
- стари коли с износени турбини и скоростни кутий дават проблем не в следствие на ремап, а в процеса на нормалната експлоатация
- след ремап някои пилоти решават, че се качват на миг-29 и трябва да пилотират като във въздушен бой
ремапът увеличава въртящия момент и налягането на турбината, тоест:
- увеличеният въртящ момент натоварва относително повече скоростната кутия, която принципно е проектирана да издържа много по-голямо натоварване и нищо не може да й стане, ако не се прекалява. особено вредни са силните стартове от място, когато натоварването е най-голямо.
- при турбината е същото положение - ако се издевателства, ще се пръсне и без ремап.
необходимо е да се спазват 2 основни правила:
1. по честа смяна на маслото
2. да не се спира двигателя веднага след интензивно каране, тоест ако сте надували по магистралата и спрете на бензиностанция, оставете двигателя да поработи 3-4 минути, за да може турбината да се охлади постепенно.
другият важен момент е, че всеки ремап (направен от професионална тунинг фирма) е съобразен с техническите възможности на конкретния автомобил, тоест изчислено е промяната в стойностите да няма силен ефект върху компонентите (скоростна кутия, турбина, двигател). обикновено се увеличават с 20-30%, а в същото време компонентите имат много по-голям потенциал.
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
@ndro написа:......
Абсолютно си прав за всичко По-точно от това здраве му кажи.
Si non confectus, non reficiat.
- Николай Диянов
- младши ентусиаст
- Мнения: 474
- Регистриран на: 24.03.2010
- Местоположение: София/Карнобат
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39/ Е60
- Мечтае да кара: X6 цвят бордо
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Да много изчерпателно колега. Мерси за информацията .А можете ли да препоръчате къде в София ще е най-добре да чипна колата според личните ви наблюдения.
- badjo E60
- младши ентусиаст
- Мнения: 516
- Регистриран на: 17.03.2010
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: bmw F 11 530 D
- Мечтае да кара: BMW М6 Купе Кабрио
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Николай Диянов написа:Да много изчерпателно колега. Мерси за информацията .А можете ли да препоръчате къде в София ще е най-добре да чипна колата според личните ви наблюдения.
Виж и тук.чух хубави работи.
http://www.superchips.bg/zashto-superchips
- Николай Диянов
- младши ентусиаст
- Мнения: 474
- Регистриран на: 24.03.2010
- Местоположение: София/Карнобат
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39/ Е60
- Мечтае да кара: X6 цвят бордо
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
badjo E60 написа:Николай Диянов написа:Да много изчерпателно колега. Мерси за информацията .А можете ли да препоръчате къде в София ще е най-добре да чипна колата според личните ви наблюдения.
Виж и тук.чух хубави работи.
http://www.superchips.bg/zashto-superchips
Хмм...Сега гледам по каталога на тази фирма за е60 530д след чиптунинг дават увеличение на конете с 41. Това не е ли множко и дали няма да натовари излишно двигателя?
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Според мене двигателя е най-малко потърпевш от овеличената мощност - повече трябва да се притесняваш за скоростна кутия и турбо.
Tool - Fear Inoculum
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Emooo написа:Гледах сайта на http://www.digitaltuning.bg/tuning/bmw/serie-5 - информацията изглежда много подозрителна
въртящия момент преди и след тунинга
525d 2.5 177hp - 400Nm -> 520Nm
525d 3.0 193hp - 400Nm -> 480Nm
как така на малкия двигател има увеличение от 120Nm а на 3литровия само 80Nm. Някой въобще мерил ли си е данните след тунинга или тея цифри са само пожелание?
увеличението в параметрите не е еднакво пропорционално за различните двигатели.
обърни внимание на оборотите, при които се достига максималният въртящ момент. помисли защо са толкова ниски при 3-литровия мотор (който вече се предлага с 204 к.с. и 450 нм).
същият трилитров двигател днес се монтира на 535d с мощност 300 к.с. и 600 нм въртящ момент и спокойно могат да го направят 400 коня и 800 нютон-метра, просто трябва да сменят турбините и електрониката. двигателят има много голям потенциал.
има време... предстои фейслифт... после нов модел... после фейслифт на новия модел...
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
Тоя двигател е гениална разработка последното му превъплъщение е в 740д - представете си там на какви натоварвания е изложен
И една любопитна подробност, която може би обяснява някои неща - в разработването на двигателя и в частност на варианта който в последствие ще се нарича 535д активно участие са взел инженерите на Алпина.
Именно Алпина с Е39 D10 Biturbo първа изпробва 2 турбини на този двигател и със своята развойна дейност помага неимоверно на БМВ (БМВ фактически аутсорсва тази дейност на Алпина) за разработването на по-нататъшните итерации. Дори някъде четох че Алпина участва в разработването на двигателя още от самото му начало на чертожната дъска.
Още подробности за любопитните:
http://www.m5board.com/alpina/e39d10bi.htm
Единственото което още много хора не могат да си обяснят е защо Алпина не предлага 6-цилиндрови дизели и в момента. Най-логичното обяснение е че а) Алпина няма производствен капацитет да отговори на огромното търсене на такъв модел (едва се справят с търсенето на D3, а в САЩ предлагат само 7-цата към момента именно поради липса на капацитет), и б) Би изяла част от пазара на 535d, което не се нрави много на БМВ.
Въпреки това има спекулации за подготовката на "D5" на базата на F10
И една любопитна подробност, която може би обяснява някои неща - в разработването на двигателя и в частност на варианта който в последствие ще се нарича 535д активно участие са взел инженерите на Алпина.
Именно Алпина с Е39 D10 Biturbo първа изпробва 2 турбини на този двигател и със своята развойна дейност помага неимоверно на БМВ (БМВ фактически аутсорсва тази дейност на Алпина) за разработването на по-нататъшните итерации. Дори някъде четох че Алпина участва в разработването на двигателя още от самото му начало на чертожната дъска.
Още подробности за любопитните:
http://www.m5board.com/alpina/e39d10bi.htm
Единственото което още много хора не могат да си обяснят е защо Алпина не предлага 6-цилиндрови дизели и в момента. Най-логичното обяснение е че а) Алпина няма производствен капацитет да отговори на огромното търсене на такъв модел (едва се справят с търсенето на D3, а в САЩ предлагат само 7-цата към момента именно поради липса на капацитет), и б) Би изяла част от пазара на 535d, което не се нрави много на БМВ.
Въпреки това има спекулации за подготовката на "D5" на базата на F10
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
до колкото аз съм се ровил за моята кола най-безболезния начин за увеличаване малко на мощността и разтоварване на двигателя е една права генерация и смяна на турбото.в 2та случая не се налага пипане на електорника и след това да се чудиш какво да правиш ако ти изникне някоя грешка.относно K&N спортните филтри, не си слагаите.този тип филтри са с по големи пори и така навлизат по големи боклуци към турбото и след време лопатките на турбото се износват и няма да има тази тяга която е имала в началото колата.ако искате чип тунинг се разтърсете за хора които идват и специално за конкретната кола се изготвя новият софтуер.ако не е крачествен чипа или има и най-малък проблем в него може да ви се случат неща от спад на вървежа на до тежки увреждания на двигателя.с една права генерация може да си докарате от 5-10 коня отгоре(поне така съм информиран от хора) и по честата смяна с нормален въздушен филтър (например на 5000 км)
Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г
жестоко!
не знаех, че в основата на моя любим битурбо дизелов дзвер е alpina.
сега ми е още по-любим и веднага получава любимия ми емотикон
какво му трябва на човек - една турбина в ниските за добър старт, една по-голяма във високите за повече мощност и 8 литра разход при доста прилична средна скорост на извънградско...
просто перфектно
ако говорим за турбо-дизелови двигатели от последно поколение, цялото това твърдение е невярно, освен отчасти за правата генерация, която би променила твърде незначително крайния резултат
не знаех, че в основата на моя любим битурбо дизелов дзвер е alpina.
сега ми е още по-любим и веднага получава любимия ми емотикон
какво му трябва на човек - една турбина в ниските за добър старт, една по-голяма във високите за повече мощност и 8 литра разход при доста прилична средна скорост на извънградско...
просто перфектно
_shadow_ написа:до колкото аз съм се ровил за моята кола най-безболезния начин за увеличаване малко на мощността и разтоварване на двигателя е една права генерация и смяна на турбото.в 2та случая не се налага пипане на електорника и след това да се чудиш какво да правиш ако ти изникне някоя грешка.
ако говорим за турбо-дизелови двигатели от последно поколение, цялото това твърдение е невярно, освен отчасти за правата генерация, която би променила твърде незначително крайния резултат
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани