Чиптунинг на Е60 525д 2006г

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от Emooo » 04 Мар 2011, 15:53

Гледах сайта на http://www.digitaltuning.bg/tuning/bmw/serie-5 - информацията изглежда много подозрителна

въртящия момент преди и след тунинга
525d 2.5 177hp - 400Nm -> 520Nm
525d 3.0 193hp - 400Nm -> 480Nm

как така на малкия двигател има увеличение от 120Nm а на 3литровия само 80Nm. Някой въобще мерил ли си е данните след тунинга или тея цифри са само пожелание?
Tool - Fear Inoculum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 17.03.2010
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: bmw F 11 530 D
Мечтае да кара: BMW М6 Купе Кабрио

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от badjo E60 » 05 Мар 2011, 8:40

ИМА ЛИ ЖЕЛАНИЕ ИМА И НАЧИН
http://aronmen.hit.bg/
http://www.vbox7.com/play:2e3dc271


Изображение

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 24.03.2010
Местоположение: София/Карнобат
Пол: Мъж
Кара: BMW E39/ Е60
Мечтае да кара: X6 цвят бордо

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от Николай Диянов » 06 Мар 2011, 0:48

Колеги бая сериозно се замислям дали да не чипосам е60-ката ама ме е страх да не ми сгафят нещо, че тогава просто незнам. Освен това доста хора казват, че и бая по-бързо се износвали елементите на двигателя. Става въпрос за 530-ка. Вие какво бихте ме посъветвали?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от @ndro » 06 Мар 2011, 1:15

badjo E60 написа:http://www.racechip.de/racechip-chiptuning/BMW-5er-E60-525d-2864-r.html?xPrioS=h26dbnlp2sqblnshdivl3g8en1

powerbox - най-голямата грешка :no:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от da6ip » 06 Мар 2011, 11:08

Николай Диянов написа:ме е страх да не ми сгафят нещо, че тогава просто незнам.

че какво има да те е страх? записвате обратно оригиналния софтуер и всичко е като преди.
евентуално си искаш и парите обратно...

Николай Диянов написа:бая по-бързо се износвали елементите на двигателя.

износването зависи от това как я караш, дали я оставяш да загрее и изстине, колко често и какво масло и сменяш.

ремапа има ефект върху момента и силата на детонациите и налягането на турбото, но по мое непрофесионално мнение при качествения ремап тези ефекти върху износването са минимални в сравнение със стила на употребата на колата, описан по-горе.

историите при които ремапнати коли почват да правят проблеми според мен са следствие не на самия ремап, а на желанието на някои шофьори да карат поизносен 3-литров дизел все едно е М5 :nono:
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от @ndro » 06 Мар 2011, 12:50

da6ip написа:ремапа има ефект върху момента и силата на детонациите и налягането на турбото

ремапът променя горивната смес, посредством увеличаване в подаването на гориво и налягането в турбината (за да вкарва повече въздух).
двете неща са свързани - по-голямото количество гориво има нужда от повече въздух, за да изгори ефективно.
ето защо не е удачно да се поставя powerbox, който единствено увеличава подаването на гориво, което в повечето случаи не може да се смеси с достатъчно въздух и не изгаря ефективно...
:!: припушването се получава от ненапълно изгоряла нафта. това е по-малко вероятно да стане при ремап на ECU, тъй като там се постига по-прецизно съотношение на горивната смес и повече вероятно при powerbox, тъй като там се подава повече гориво, но количеството входящ въздух не се променя.
da6ip написа:...историите при които ремапнати коли почват да правят проблеми според мен са следствие не на самия ремап, а на желанието на някои шофьори да карат поизносен 3-литров дизел все едно е М5 :nono:

именно...
- стари коли с износени турбини и скоростни кутий дават проблем не в следствие на ремап, а в процеса на нормалната експлоатация
- след ремап някои пилоти решават, че се качват на миг-29 и трябва да пилотират като във въздушен бой 8)

ремапът увеличава въртящия момент и налягането на турбината, тоест:
- увеличеният въртящ момент натоварва относително повече скоростната кутия, която принципно е проектирана да издържа много по-голямо натоварване и нищо не може да й стане, ако не се прекалява. особено вредни са силните стартове от място, когато натоварването е най-голямо.
- при турбината е същото положение - ако се издевателства, ще се пръсне и без ремап.

:!: необходимо е да се спазват 2 основни правила:
1. по честа смяна на маслото
2. да не се спира двигателя веднага след интензивно каране, тоест ако сте надували по магистралата и спрете на бензиностанция, оставете двигателя да поработи 3-4 минути, за да може турбината да се охлади постепенно.

другият важен момент е, че всеки ремап (направен от професионална тунинг фирма) е съобразен с техническите възможности на конкретния автомобил, тоест изчислено е промяната в стойностите да няма силен ефект върху компонентите (скоростна кутия, турбина, двигател). обикновено се увеличават с 20-30%, а в същото време компонентите имат много по-голям потенциал.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от Zagy » 06 Мар 2011, 14:39

@ndro написа:......

Абсолютно си прав за всичко :yes: По-точно от това здраве му кажи.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 24.03.2010
Местоположение: София/Карнобат
Пол: Мъж
Кара: BMW E39/ Е60
Мечтае да кара: X6 цвят бордо

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от Николай Диянов » 07 Мар 2011, 1:01

Да много изчерпателно колега. Мерси за информацията :yes: .А можете ли да препоръчате къде в София ще е най-добре да чипна колата според личните ви наблюдения.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 17.03.2010
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: bmw F 11 530 D
Мечтае да кара: BMW М6 Купе Кабрио

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от badjo E60 » 13 Мар 2011, 23:38

Николай Диянов написа:Да много изчерпателно колега. Мерси за информацията :yes: .А можете ли да препоръчате къде в София ще е най-добре да чипна колата според личните ви наблюдения.


Виж и тук.чух хубави работи.
http://www.superchips.bg/zashto-superchips
ИМА ЛИ ЖЕЛАНИЕ ИМА И НАЧИН
http://aronmen.hit.bg/
http://www.vbox7.com/play:2e3dc271


Изображение

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 474
Регистриран на: 24.03.2010
Местоположение: София/Карнобат
Пол: Мъж
Кара: BMW E39/ Е60
Мечтае да кара: X6 цвят бордо

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от Николай Диянов » 14 Мар 2011, 16:30

badjo E60 написа:
Николай Диянов написа:Да много изчерпателно колега. Мерси за информацията :yes: .А можете ли да препоръчате къде в София ще е най-добре да чипна колата според личните ви наблюдения.


Виж и тук.чух хубави работи.
http://www.superchips.bg/zashto-superchips


Хмм...Сега гледам по каталога на тази фирма за е60 530д след чиптунинг дават увеличение на конете с 41. Това не е ли множко и дали няма да натовари излишно двигателя?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от Emooo » 14 Мар 2011, 17:33

Според мене двигателя е най-малко потърпевш от овеличената мощност - повече трябва да се притесняваш за скоростна кутия и турбо.
Tool - Fear Inoculum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от @ndro » 14 Мар 2011, 21:53

Emooo написа:Гледах сайта на http://www.digitaltuning.bg/tuning/bmw/serie-5 - информацията изглежда много подозрителна

въртящия момент преди и след тунинга
525d 2.5 177hp - 400Nm -> 520Nm
525d 3.0 193hp - 400Nm -> 480Nm

как така на малкия двигател има увеличение от 120Nm а на 3литровия само 80Nm. Някой въобще мерил ли си е данните след тунинга или тея цифри са само пожелание?


увеличението в параметрите не е еднакво пропорционално за различните двигатели.
обърни внимание на оборотите, при които се достига максималният въртящ момент. помисли защо са толкова ниски при 3-литровия мотор (който вече се предлага с 204 к.с. и 450 нм).

същият трилитров двигател днес се монтира на 535d с мощност 300 к.с. и 600 нм въртящ момент и спокойно могат да го направят 400 коня и 800 нютон-метра, просто трябва да сменят турбините и електрониката. двигателят има много голям потенциал.

има време... предстои фейслифт... после нов модел... после фейслифт на новия модел... ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от da6ip » 14 Мар 2011, 23:56

Тоя двигател е гениална разработка :yes: последното му превъплъщение е в 740д - представете си там на какви натоварвания е изложен :bowdown:

И една любопитна подробност, която може би обяснява някои неща - в разработването на двигателя и в частност на варианта който в последствие ще се нарича 535д активно участие са взел инженерите на Алпина.

Именно Алпина с Е39 D10 Biturbo първа изпробва 2 турбини на този двигател и със своята развойна дейност помага неимоверно на БМВ (БМВ фактически аутсорсва тази дейност на Алпина) за разработването на по-нататъшните итерации. Дори някъде четох че Алпина участва в разработването на двигателя още от самото му начало на чертожната дъска.

Още подробности за любопитните:
http://www.m5board.com/alpina/e39d10bi.htm

Единственото което още много хора не могат да си обяснят е защо Алпина не предлага 6-цилиндрови дизели и в момента. Най-логичното обяснение е че а) Алпина няма производствен капацитет да отговори на огромното търсене на такъв модел (едва се справят с търсенето на D3, а в САЩ предлагат само 7-цата към момента именно поради липса на капацитет), и б) Би изяла част от пазара на 535d, което не се нрави много на БМВ.

Въпреки това има спекулации за подготовката на "D5" на базата на F10 :yes:
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 10.03.2011
Пол: Мъж

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от _shadow_ » 15 Мар 2011, 17:36

до колкото аз съм се ровил за моята кола най-безболезния начин за увеличаване малко на мощността и разтоварване на двигателя е една права генерация и смяна на турбото.в 2та случая не се налага пипане на електорника и след това да се чудиш какво да правиш ако ти изникне някоя грешка.относно K&N спортните филтри, не си слагаите.този тип филтри са с по големи пори и така навлизат по големи боклуци към турбото и след време лопатките на турбото се износват и няма да има тази тяга която е имала в началото колата.ако искате чип тунинг се разтърсете за хора които идват и специално за конкретната кола се изготвя новият софтуер.ако не е крачествен чипа или има и най-малък проблем в него може да ви се случат неща от спад на вървежа на до тежки увреждания на двигателя.с една права генерация може да си докарате от 5-10 коня отгоре(поне така съм информиран от хора) и по честата смяна с нормален въздушен филтър (например на 5000 км)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: Чиптунинг на Е60 525д 2006г

Мнение от @ndro » 15 Мар 2011, 18:04

жестоко!
не знаех, че в основата на моя любим битурбо дизелов дзвер е alpina.
сега ми е още по-любим и веднага получава любимия ми емотикон :bowdown:
какво му трябва на човек - една турбина в ниските за добър старт, една по-голяма във високите за повече мощност и 8 литра разход при доста прилична средна скорост на извънградско...
просто перфектно :smoke:

_shadow_ написа:до колкото аз съм се ровил за моята кола най-безболезния начин за увеличаване малко на мощността и разтоварване на двигателя е една права генерация и смяна на турбото.в 2та случая не се налага пипане на електорника и след това да се чудиш какво да правиш ако ти изникне някоя грешка.

ако говорим за турбо-дизелови двигатели от последно поколение, цялото това твърдение е невярно, освен отчасти за правата генерация, която би променила твърде незначително крайния резултат :conf:

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook