BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от da6ip » 23 Окт 2013, 22:11

kasiel написа:Значи няма на къде ще се сменя колектора.
А това за пластмасовия капак на скоростната кутия, да се деформира от топлината на маслото и да протече не е ли доста преувеличено!?!?
Автомат е кутията.

Уплътняването на пеперудите с тази смеска ще ти излезе сигурно 200 лв. общо, в което включвам и нови уплътнения (12 бр, 70 лв), и труд естествено. Не виждам причина да не опиташ? Няма да навреди със сигурност, а пеперудите ако са с нагар, ще бъде почистен, което е важно.

Картерът на кутията наистина се измята и протича. Но принципно на повече години и км. моя протече преди месец, колата е от 2004-та, на 206 хил. км. реални. При теб е станало от времето явно, не е невъзможно. Ако някъде си я ударил отдолу, а във Варна не е трудно това, може да е помогнало. Не се ядосвай - тъкмо добра възможност да смениш маслото, което на тези години е добре да се смени. Просто не давай 1000 лв. на оторизирания сервиз, а 500 лв. на някой не-оторизиран, но опитен и проверен сервиз където често го правят.

И двете операции не са нито редки, нито необичайни. Километрите са малко, но явно времето си казва думата.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 25.08.2012
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е 61 530d

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от miroleskov » 23 Окт 2013, 23:39

кола на 60 000 хил. километра и да сменя масло на скорости?
Махай тъпите пеперуди от умрелия колектор,даже и тапи не ти трябват.Дори сам можеш да го направиш,но смени уплътненията на колектора.
тегли една майна на оторизираните кожодери ясно е,че са решили да те издоят.
Кола на 60000 е това.Тук има коли сигурно на по 500 000 хил.километра вече от които първите 300 - 400 хиляди са сменяли масло на през 30 хил.км.,на кутията едва ли е сменяно масло някога ако не е дефектирала нещо.ДПФ не е регенерирал от БОГ знае колко хил км заради изгорели дросели и неработещи термостати.....абе думи нямам.
карай си колата,пусни си любимата музика качвай любимата жена и деца and :driving:
:mhihi:
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от da6ip » 24 Окт 2013, 7:10

ако картерът на кутията е протекъл, ще се наложи да се смени, заедно с маслото. надявам се по този въпрос няма две мнения?

ваденето на пеперудите на изрядна и поддържана кола на малко км не е обосновано. макар че ако се кара основно градско, нагарът е много повече и трябва да се има едно наум. ДПФ-ът ако се задръсти, следва и неговото вадене, понеже мисля че в този форум нямаме още такъв прецедент някой да е дал 2-3 хил.лв. за нов ДПФ.така че алтернативите са 1) разумна поддръжка срещу 2) филм завършващ с тотално побългаряване на автомобила.

всеки си избира за себе си в крайна сметка.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от iceblast » 24 Окт 2013, 8:28

Защо ще сменяте с тапи, като може да се смени само уплътнението на самите пеперуди?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от da6ip » 24 Окт 2013, 9:08

iceblast написа:Защо ще сменяте с тапи, като може да се смени само уплътнението на самите пеперуди?

Уплътненията на самите пеперуди не се продават отделно. Нито самите пеперуди с уплътнения.
За да сме точни говорим за уплътнението около цилиндричния корпус на пеперудата - оттам тече маслото.

Това е различно от уплътнението на самата клапа (пеперуда), и от 12-те уплътнения които се сменят при сваляне на колектора, и които се продават.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от iceblast » 24 Окт 2013, 9:15

Именно за тези уплътнения говоря (показано на снимката със стрелка). Това уплътнение ясно, че не се продава отделно, но има хиляди места от където може да бъде закупено и след това заменено. Тапите, които продавата са също с О-пръстен и този О-пръстен е купен от някъде.

Пръстена е стандартен и работата ще стане моного по-чиста отколкото да се маже със силикон.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от da6ip » 24 Окт 2013, 9:27

iceblast написа:Именно за тези уплътнения говоря (показано на снимката със стрелка). Това уплътнение ясно, че не се продава отделно, но има хиляди места от където може да бъде закупено и след това заменено. Тапите, които продавата са също с О-пръстен и този О-пръстен е купен от някъде.

Пръстена е стандартен и работата ще стане моного по-чиста отколкото да се маже със силикон.


Oк. :yes: Тогава ако намериш подходящо и го смениш, пиши, ще е полезно за всички.
Ако моят колектор се разтече ще опитам същото да направя преди да се маже със силикон.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 563
Регистриран на: 20.11.2005
Местоположение: Бургас
Кара: E60 530D '05

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от toni » 24 Окт 2013, 10:31

iceblast написа:Именно за тези уплътнения говоря (показано на снимката със стрелка). Това уплътнение ясно, че не се продава отделно, но има хиляди места от където може да бъде закупено и след това заменено. Тапите, които продавата са също с О-пръстен и този О-пръстен е купен от някъде.

Пръстена е стандартен и работата ще стане моного по-чиста отколкото да се маже със силикон.


До колкото си спомням като ги гледах моите, че от там течаха, видях че това уплътнение е изработено заедно с пеперудката, т.е. един вид залепено е. Така че моите ги направих като омотах малко тефлонова лента и от тогава не съм гледал дали текат, а и може не искам да видя защото резултата може да ми хареса.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от bordo_77 » 24 Окт 2013, 11:19

2013-10-24_121745.jpg
iceblast написа:Именно за тези уплътнения говоря (показано на снимката със стрелка). Това уплътнение ясно, че не се продава отделно, но има хиляди места от където може да бъде закупено и след това заменено. Тапите, които продавата са също с О-пръстен и този О-пръстен е купен от някъде.

Пръстена е стандартен и работата ще стане моного по-чиста отколкото да се маже със силикон.


След като направих цялата операция при мен, точно тези уплътнения не ги смених защото гумата е някак излята в пластмасата и в момента леко омаслява от там. Сега обмислям вариант да ги заменя с тапи или да ги занеса на стругар който да престърже леко гумата и да направи легло за о-пръстен от силикон. Това ако може разбира се, но не виждам причина да не стане.

P.S. Такива о-пръстени могат да се намерят лесно, на буталото на кафе автоматите се слага подобен пръстен от силикон топлоустойчив и издържлив-това е само пример. Има всякакви размери. Горе съм пуснал подобни пръстени, струват стотинки.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна bordo_77 на 24 Окт 2013, 21:45, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 527
Регистриран на: 19.04.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 545i
Детайли за колата: E 60

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от bmw545i » 24 Окт 2013, 21:30

kasiel написа:Значи няма на къде ще се сменя колектора.
А това за пластмасовия капак на скоростната кутия, да се деформира от топлината на маслото и да протече не е ли доста преувеличено!?!?
Автомат е кутията.


За съжаление, това е слабо място при този модел. но не е задължително да се получи при всички. Моята е на 140 000 км и е като нов. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от iceblast » 25 Окт 2013, 12:30

Мен ме мързи пак да го свалям тоя колектор.

Първият път когато го свалях, беше когато сменях свещите и махах пеперудките и нямаше никакви течове, а от онзи ден като смених релето беше леко омаслило :banghead:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 20.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530XD E61
Мечтае да кара: MiG 29 ОВТ
Детайли за колата: Произведена 2007 година, 235 коня,commonrail

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от silver_knight » 23 Дек 2016, 1:16

@ndro написа:
da6ip написа:
@ndro написа:repair kit-а за турбината е 340 лв :yes:

e aз включвам и труда по монтаж/демонтаж+диагностика и самото рециклиране.
трудът е включен и при рейката и при ДПФ-а, само май при дюзите не е?

340 лв е цялото рециклиране и балансиране на турбината.
монтаж/демонтаж е въпрос на пазарлък, но едва ли ще е повече от 50-60 лв, заедно с основното почистване преди обратното монтиране, което е важно и полезно :smoke:
за рейката последния път дадох общо около 400 лв всичко.
за дюзите ми взеха 400 лв в Bosch без демонтажа и монтажа, но аз просто направих всичко наведнъж и оптимизирах разходите за труд :yes:
Emooo написа:da6ip много полезна информация но липсва много важно нещо. На какви километри е добре да се правят тези профилактики и какви са симптомите които издават че нещо е тръгнало да се поврежда. Аз сега с моята кола на 100к км незнам дали да ходя да чистя дюзи или пък да рециклирам турбо.

емооо... чувал ли си за "диагностика"? :mhihi:
турбината може да се провери само, ако я демонтираш, но останалото се "вижда" на компютъра :yes:
ако е на 100к реални едва ли имаш някакви проблеми...


400 лв рециклиране на 6 дюзи ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 93
Регистриран на: 20.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 530XD E61
Мечтае да кара: MiG 29 ОВТ
Детайли за колата: Произведена 2007 година, 235 коня,commonrail

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от silver_knight » 23 Дек 2016, 1:19

sawion написа:Здравейте колеги. Извинявам се за отклонението от темата, но видях че има нещо общо с обслужването и исках да питам. Скоро при премахване на пеперудките реших да тествам подгревните свещи по старомодния начин - с подаване на ток директно от акумулатора към + клемата и всичките 6 прехвърлиха искра. Преди 2 дни ми доиде кабела от склад 66 и при диагностика с ИНПА имам 6 еднакви грешки и познаите то какви... дали не съм ги изгорил ако те реално работят на по нисък волтаж от 12в ? Или пък може да е от релето? Някои сблъсквал се с такъв проблем? Колата е Е60 530д


С Мултицет се мери съпротивление

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от The_Bear » 26 Мар 2017, 9:36

sawion написа:Здравейте колеги. Извинявам се за отклонението от темата, но видях че има нещо общо с обслужването и исках да питам. Скоро при премахване на пеперудките реших да тествам подгревните свещи по старомодния начин - с подаване на ток директно от акумулатора към + клемата и всичките 6 прехвърлиха искра. Преди 2 дни ми доиде кабела от склад 66 и при диагностика с ИНПА имам 6 еднакви грешки и познаите то какви... дали не съм ги изгорил ако те реално работят на по нисък волтаж от 12в ? Или пък може да е от релето? Някои сблъсквал се с такъв проблем? Колата е Е60 530д


Аз моите и старите и новите (преди да ги монтирам) ги тествах на акумулатор 12V. Едната, която ми даваше проблем така и не "стопли", но другите си работеха нормално. Монтирал съм ги отдавна, грешката изчезна и всичко е наред. Т.е. не са на 5V.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 354
Регистриран на: 11.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 530da 04'
Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
Детайли за колата: China Maina Town Tuning

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от sawion » 28 Мар 2017, 20:26

The_Bear написа:
sawion написа:Здравейте колеги. Извинявам се за отклонението от темата, но видях че има нещо общо с обслужването и исках да питам. Скоро при премахване на пеперудките реших да тествам подгревните свещи по старомодния начин - с подаване на ток директно от акумулатора към + клемата и всичките 6 прехвърлиха искра. Преди 2 дни ми доиде кабела от склад 66 и при диагностика с ИНПА имам 6 еднакви грешки и познаите то какви... дали не съм ги изгорил ако те реално работят на по нисък волтаж от 12в ? Или пък може да е от релето? Някои сблъсквал се с такъв проблем? Колата е Е60 530д


Аз моите и старите и новите (преди да ги монтирам) ги тествах на акумулатор 12V. Едната, която ми даваше проблем така и не "стопли", но другите си работеха нормално. Монтирал съм ги отдавна, грешката изчезна и всичко е наред. Т.е. не са на 5V.


не са на 5 волта, колко пък да не са... ?

...из спецификацията на Беру... "необходими бройки: 6 , електронапрежение [V]: 5 волт, присъединителна техника: 4 mm , ъгъл на наклона на конус: 63 , мярка на резбата: M10x1,0 , обща дължина [mm]: 106,5 мм, размер на ключ: 10 mm , брой звена на верига: 15 Нютонметър, сила на тока [A]: 25 А, изпълнение на подгревните свещи: с последващо подгряване , изпълнение на подгревните свещи: щифтова подгревна свещ , дълбочина на монтаж [mm]: 33 мм"

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook