BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 25.01.2011
Местоположение: Пловдив/Асеновград
Пол: Мъж
Кара: E60\X1
Мечтае да кара: M5 E60 \ G55 AMG

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от scarface123 » 09 Май 2012, 16:12

Колеги , предстои ми посещение в овърдрайв за инспекция на турбото и евентуалния му ремонт , понеже издава свистящ звук , провериха го в М Кар(от които съм доста доволен , колкото и странно да звучи :) ) казаха , че има малък луфт в две оси чиито имена забравих :lol: , но като цяло не бил сериозен проблем и за напред момчето ми препоръча да се обърна към сервиз , който извършва ремонт на турбо . Ще правя ремап и реших , че ще е най-удачно да се провери/ремонтира и турбото . Като цяло съм доста доволен от колата Е60 525д 2006г на 93000км , сменил съм всмукателен колектор , 6 подгревни свещи и само консумативи като накладки масла и филтри . Обслужвам я само в М Кар , както и още един гаранционен автомобил и нямам никакви оплаквания .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от @ndro » 10 Май 2012, 17:59

пробег 229 000 км
рециклиране турбина
за повече информация: viewtopic.php?f=116&t=298166

некъв ентусиаст
Аватар
Мнения: 3687
Регистриран на: 29.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: F02 750iL

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от Ilko Ivanov » 24 Окт 2012, 22:15

aero написа:Колега ти не можеш ли да забършеш нашите три мнения :mhihi:

Аз мога ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 354
Регистриран на: 11.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 530da 04'
Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
Детайли за колата: China Maina Town Tuning

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от sawion » 16 Юли 2013, 22:24

Малко да съживя темата. Моята кола наближава 200к и реших да и направя малка профилактика която се състои от следното: Сваляне на турбо, сваляне на дюзите, сваляне на капака на клапаните, смяна на големия термостат, смяна на водната помпа, смяна на антифриз, смяна на филтри и масло, премахване на катализатор.

1.Като свалих турбото видях, че е омаслено леко около него и че перката на студения контур има леки нащърбвания на 2 от лопатките. Явно е глътнало нещо което в последствие предположихме какво е. Имаше лек аксиален луфт според мен и според сервиза в който го закарах за ремонт. Занесох го в Турбо Хют и го рециклираха срещу 380лв. (това което е глътнало най-вероятно е малка щипка от филтъра на подкартерните газове с големина 2мм на 3мм)

2. Изпускателния колектор беше сменян явно преди да взема колата и имаше само една пукнатина около 1.5см и която ми я завариха с аргон. Подсилиха целия колектор със заварки на местата на които се очаква да се пропука отново. Видимо иначе изглеждаше нов. 20лв.

3.Дюзите даваха малки отклонения и затова реших да ги разглобя и да ги почистя на ултразвук (така и така го имам в работата). От 2.5 отклонение на 2 от дюзите преди ремонта и почистването, сега всички са по 0,1-0,5 максимално отклонение. С 2 думи станаха перфектни. Намерих документ на БОШ с упътване как се разглобяват и как се сглобяват след това, ако някой се интересува. 0лв. а в сервизите искат по 35лв. на дюза за тази манипулация.

4.Оригинален термостат на БМВ 80лв.

5.Смених и водната помпа с такава на Гейтс със метална перка, тъй като старата оригинална беше на БМВ и с пластмасова такава. 92лв.

6.Антифриз ХЕПУ 5литра. Лошото е, че изсипах тубата като очаквах да събере поне още толкова и вода, но уви събра още 2.5 литра вода. Сега е малко по силничък отколкото трябва. 33лв.

7.Масло на Кастрол ЕДЖ 5в-40 ФСТ за турбо дизели и филтри 180лв.

8.Изрязването на катализатора и заварката ми струваха 25лв. (продадох го за 180лв. и се прецаках...)

9. Смених всички възможни гарнитури по колектора и турбото, както и гарнитурата на капака на клапаните 60лв.

10. Почистване на всички части наред с дебитомера (който не се оправи, тъй като колата продължава да придърпва) и радиаторите.


Колата е готова за сезона :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 24.09.2005
Местоположение: ВАРНА
Кара: Е60 525д

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от kasiel » 23 Окт 2013, 15:22

Здравейте,

Собственик съм на Е 60 от 2006 година- Първи. Колата е на 60000км.
днес при смяна на маслото в сервиза на BMW ме изненадаха неприятно.
Излиза че не съм карал баварец, а трошлив трабант, баси.
Смяна на смукателен колектор щото течало масло- видях го, наистина е омаслено- 1000 лева.
Комплект картер с гарнитура за автоматична скоростна кутия, втулка и масло - 1000лева.
Картера на скоростната кутия бил пластмасов и от работата се бил деформирал- Това ми обясниха от сервиза.
Направо съм отчаян.
Дайте някакви съвети и идеи.

За какви 200000 пишете пробег, :dunno: :dunno: :dunno:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от Taruno » 23 Окт 2013, 15:36

Значи колега няма да коментирам че кола 2006-та на 60к км трудно да е дори да е от България, цените са доста завишени спрямо неоторизираните сервизите, а проблема с колекторите е писан писан писан сменяш с този от 231 коня и заспиваш. Смяна на масла + картер филтър на скорости на мен ми излезе 490 лв. общо с оригинални масла ZF Lifeguard 6.

Отделно, че ако са 60 000 км карани градско с типични български маниер на каране на БМВтата можеш да строшиш и танк.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от Trixster » 23 Окт 2013, 15:50

Като първи собственик от 2006-та незнам как си я карал тази кола да направиш 60к км, но за останалото колегата Taruno е прав.

Ориентировъчно цени в неоторизиран севриз с оригинални части:
9л ZF Lifeguard 6 ~330лв
картер и втулка ~ 180-190лв

Колектор - задължително втора ръка от модел който не е ламаринен а чугунен, центата по-договаряне е около 300лв.

С цена за труд трябва да сме ти спестили около 1000лв от форума. :-)

Успех!
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от iceblast » 23 Окт 2013, 16:22

Пепи, колегата говори за всмукателен колектор (пластмасовия над дюзите).

@Турано, може ли да споделиш някоя тема, където е писано за тези колектори, че ми стана любопитно с какво този от 231 коня е по-добър?

Колега @Савион, предполагам, че за всички ще е интересно да споделиш документа на Бош за дюзите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от bordo_77 » 23 Окт 2013, 17:36

iceblast написа:Пепи, колегата говори за всмукателен колектор (пластмасовия над дюзите).

@Турано, може ли да споделиш някоя тема, където е писано за тези колектори, че ми стана любопитно с какво този от 231 коня е по-добър?

Колега @Савион, предполагам, че за всички ще е интересно да споделиш документа на Бош за дюзите.


Всмукателния колектор на 231 к.с., тече по същия начин като всички останали. Сиреч след 100-150к, като пробита лейка :mhihi: . За спасението е писано много, тапи и това е. 1000 лева за нов са си хвърлени пари на вятъра. Колегата е има предвид изпускателния, защото при 231к.с., вече е чугунен и няма мърдане.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от Trixster » 23 Окт 2013, 19:52

iceblast написа:Пепи, колегата говори за всмукателен колектор (пластмасовия над дюзите).


Оп, моя грешка. :)
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 24.09.2005
Местоположение: ВАРНА
Кара: Е60 525д

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от kasiel » 23 Окт 2013, 20:46

За смукателните колектори става въпрос . Колата се използва само за семейна, с децата на почивка. и мога да твърдя че не е настъпвана. Колеги ако има някаква алтернатива за смукателните колектори моля споделете!!

Четох някъде че в някакви "пеперудки" бил проблема !?!!?!?!?!?!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2241
Регистриран на: 6.05.2005
Кара: '18 BMW G30 540iX

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от iceblast » 23 Окт 2013, 20:53

Какви тапи и от къде точно тече, защото при мен на 4 коли с такива колектори никога не съм имал течове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от da6ip » 23 Окт 2013, 21:03

kasiel написа:За смукателните колектори става въпрос . Колата се използва само за семейна, с децата на почивка. и мога да твърдя че не е настъпвана. Колеги ако има някаква алтернатива за смукателните колектори моля споделете!!

Четох някъде че в някакви "пеперудки" бил проблема !?!!?!?!?!?!


Въпросните пеперуди се вадят и гнездата им се запушват с тапи. Това решава проблема с теча, но пък има теории че липсата на пеперуди докарват повече сажди в ДПФ-а и оттам на него му се разказва играта.

В последно време се разпространява "модата" да се вадят пеперудите с техните корпуси, и корпусите отстрани да се изолират с Black Seal - някаква силиконоподобна паста-уплътнение. После се слагат обратно въпросните пеперуди. Това разбира се ако човек е решил да кара с пеперуди.

Аз съм още с оригиналния колектор, засега тече малко. Ако се засили, сигурно това ще помоля в сервиза да опитат.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 485
Регистриран на: 26.09.2009
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 530 XD

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от bordo_77 » 23 Окт 2013, 21:07


кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 24.09.2005
Местоположение: ВАРНА
Кара: Е60 525д

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от kasiel » 23 Окт 2013, 21:56

Значи няма на къде ще се сменя колектора.
А това за пластмасовия капак на скоростната кутия, да се деформира от топлината на маслото и да протече не е ли доста преувеличено!?!?
Автомат е кутията.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook