BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от da6ip » 23 Мар 2011, 0:18

като гледам и тая тема е за "sticky" :yes: (тънък намек към модераторите :lol: )

това с турбината е просто уникално :shock:

искам да добавя и нещо относно изпускателния колектор на 525/530d, което научих наскоро:
проблемът с изпускателния колектор на първите Е60-ки е че е от заварявана ламарина, а не е лят метал. затова дава фира толкова бързо, и не става дума за "некачествена серия" колектори, а просто за елементарно спестяване на разходи от страна на БМВ. за разлика от ранните Е60, колекторът на фейслифтовите Е39 и на фейслифтовите Е60 е от лят метал, който в сравнение с ламаринения е "вечен".

решението за нас с Е60 от преди фейса е при смяна вместо нов ламаринен колектор да си вземем:
- за Е60 530d 218 к.с. => лят колектор от фейсов Е39 530d 194 к.с.
- за Е60 530d 231 к.с. => лят колектор от фейсов Е60 530d 235 к.с.
това е ориентировъчна информация от нашите приятели Ханс и Гюнтер (прост! :bchug: ), и моля ако някой я прави тая операция да сподели опит, номенклатурни номера и т.н. :yes:
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

Legendary
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 12.09.2007
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: F10 530d, F25 30iX

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от MadChicken » 23 Мар 2011, 9:38

Съветвам всеки, който е установил че има луфт във водната помпа (дори и минимален) да я сменя възможно най-бързо. Оригиналната е с пластмасова турбина и ако се изтърве става на парчета и последствията за мотора могат да бъдат много сериозни. Цената на качествена водна помпа с метална турбина е 140-150лв :yes:
Последна промяна MadChicken на 25 Мар 2011, 0:27, променена общо 1 път
Only dead fish follow the stream...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 592
Регистриран на: 22.05.2005
Местоположение: София, България
Пол: Мъж
Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
Мечтае да кара: Koenigsegg

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от INTEGRALE » 24 Мар 2011, 15:54

че аз отдавна съм над 200хил демек 220 карани само в бг, и мога да кажа че колата е супер здрава, само веднъж рейка гаранционно и единия шарнир рецикле заедно с тампоните на стабилизиращата , това е всичко, консумативите като свещи и няколко бубини не се броят

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от @ndro » 24 Мар 2011, 23:10

взех дюзите от ремонт. на две от тях бяха сменили някакви "клапанчета" (доколкото разбрах), на всички бяха сменили уплътненията и ги бяха почистили.

по предложение на колегата MadChicken (благодаря :yes: ) смених оригиналната водна помпа, която е с пластмасова турбина (мисля, че 200 хиляди са й предостатъчни :confused: ) с HEPU P466, която е с метална турбина.

ето кратко обобщение на целия ремонт и приблизителни цени:
- ремонт, почистване и корекции на дюзите в Bosch 400 лв :!: по-добре превантивен ремонт, отколкото нови дюзи!
- обтяжна и паразитна ролка на големия ремък (оригинални) 200лв
- голям ремък на Gates (http://www.gates.com/) 80 лв (най-скъпият с незнам си какви си нишки и много издържлив :mhihi: )
- водна помпа HEPU 140 лв :!: хубаво е помпата да е с метална турбина!
- свещ Baru 0 лв
- гумен уплътнител на маркуча от радиатора 0 лв
- гумено уплътнение на един от маркучите на турбото 24 лв :!: проверете маркучите и уплътненията, защото може от там да ви хвърля масло!
- антифриз 60 лв :!: хубаво е да се сменя на 2-3 години!
- диагностика на турбината в realturbo 0 лв
- почистване дебитомер 0 лв :!: много е важно, прочетете по-долу!
- труд - колкото се спазарите
тотал: можете да смятате

какъв е резултатът:
1. моторът утихна, работата му се подобри и няма притракване при леко подаване на газ, което вероятно се дължи на оправянето на дюзите.
2. изчезна шумът от развалените лагери на ролките.
3. :!: след почистването на дебитомера, колата започна да ускорява осезаемо по-добре, особено във високите, тоест дебитомера вече подава правилни данни за количеството въздух и съответно компютърът подава правилната порция гориво.
4. не на последно място по-голямо удоволствие по време на шофиране :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 20.04.2010
Кара: '04 Е61 530d

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от ge6a86 » 28 Мар 2011, 0:25

Ето и моята история с колата ми :
Закупих я (E61 530d 2004 година ) миналата пролет от Германия на 200 000 км . Тъй като имах познат който живее в Германия и работи в автосервиз , се възползвах от това , че можеше да огледа много коли . След около месец и половина търсене из немските сайтове за автомобили , се натъкнахме на моя автомобил :D :D Беше наистина в перфектно състояние ( била е баничарката на интернет комапния :mhihi: :mhihi: :mhihi: ) , боята беше много запазена ,както и като цяло автомобила . Докарахме я до България като единствения проблем беше , че беше излезнала грешка-та за филтъра на твръди частици, след което установихме , че филтъра е наред засега и просто я занулихме . В момента колата е на 218 000км . Освен основните консумативи (масло , микрофилтри и др . ) , ето какво друго съм сменял ( за някои части не мога да ви кажа цена тъй като не помня ) :
-Всички подгревни свещи
-ремъците + ролките
- На около 210к км демпферната шайба издаде багажа , което е нормално тъй като толкова издържали . Това ми беше най сериозния ремонт .Поръчахме нова оригинална демпферна шайба като самата част ми излезе около 700лв :(
-Смених наскоро и филтъра на картерните газове ( на турбото както го наричат някои)
- Преди 3 седмици махнах пеперудките , почистих ЕГР клапана който беше мноогоо мръсен и заедно с това смених и 2 подгревни свещи , като тези работи си ги направих сам и спестих малко пари :)
-Миналата седмица пък купих нов акумолатор Bosch S5 100Аh 830А който закупих с намаление на 265 лева.
Общо взето това е . Да чукна на дърво досега не ми се е налагало да правя много ремонти по колата . Ходих до Найси кар в Пловдив няколко пъти (като съм доста доволен от тях като сервиз и ви ги препоръчвам) гледаха ми колата , като казват , че двигателя е без забележка и за километрите си е доста запазен автомобил. 8) 8)
Единствената забележка е проблема с панорамния люк който се появява при всички комбита рано или късно - повдигането на самия люк . Разбрах , че ремонта бил доста солен и се отказах да го правя , но се замислих и стигнах до извода ,че няма да ми трябва да се повдига .От време на време при хубаво време го отварям и така .
От скоро пък също доста срещан проблем при комбитата ми се появи . От време на време ми светва лампата за компресора на задницата . Като загася и изчезва. Появява ми се 1-2 пъти в месеца . Водих колата на диагностика и специално да обърнат внимание на компресора , но хората ми казаха , че компресора работи нормално и изпомпва нормално .
А ейсега тия дни много се изнервих :ranting: :ranting: :ranting: От няколко дена на задницата ми има една драскотинка и имам вдлъбнатинка - явно някой ме е подпрял :kuku: :kuku: Все пак съм изкарал късмет , защото с едно пастиране ще изчезне вероятно . Отивам утре при застрахователната компания да я огледат и се надявам да ми дадат някой лев ( На един приятел за същите драскотинки са му дали 200 кинта ) :)

Това е от мен колеги . Малко се поувлякох , ще ме извините :lol: :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от da6ip » 28 Мар 2011, 7:47

ge6a86 написа:Ето и моята история с колата ми :

- най-добре започвай да търсиш нов компресор за отзад, понеже този скоро ще даде фира. нов ще е към 1500 лв, а ако вземеш от морга трябва да е от фейсова кола и разбира се на малко километри
- можеше профилактично да провериш маркуча за въздух на сегашния ти компресор, и ако е спукан да го смениш, но щом ти дава грешки, значи е късно вече.
- шибидаха можеш пак да го повдигаш, написал съм в темата с проблемите как да го сваляш обратно (дано става и при тебе)
- не разбрах как си сменил всички свещи преди година, и сега още две?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от da6ip » 28 Мар 2011, 8:06

@ndro написа:взех дюзите от ремонт.

оказва се, че с навременна профилактика човек може да си спести най-тежките разходи по ремонти за тези коли:
- турбо: рециклиране за 700 лв, вместо ново турбо за 3000 лв
- дюзи: рециклиране за 400 лв вместо нови за 6000 лв
- автоматик: смяна масло за 600 лв вместо нова кутия за 6000 лв.
- ДПФ: чистене за 200-400 лв вместо нов за 2000 лв.
- рейка: навременно (много важно) рециклиране за 500 лв вместо нова за 2000 лв
някои от тези неща разбира се рано или късно ще заминат, но живота им най-малко ще се удвои с тези мерки. това прави фактически разход от макс 15% от стойността на смяната :!:
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от @ndro » 28 Мар 2011, 10:40

da6ip написа:
@ndro написа:взех дюзите от ремонт.

- турбо: рециклиране за 700 лв, вместо ново турбо за 3000 лв

repair kit-а за турбината е 340 лв :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от da6ip » 28 Мар 2011, 11:10

@ndro написа:repair kit-а за турбината е 340 лв :yes:

e aз включвам и труда по монтаж/демонтаж+диагностика и самото рециклиране.
трудът е включен и при рейката и при ДПФ-а, само май при дюзите не е?
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 20.04.2010
Кара: '04 Е61 530d

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от ge6a86 » 28 Мар 2011, 11:12

da6ip написа:

Обърках се , преди година смених 3 от свещите , не всички , а последно като я карах на диагностика ми показа , че 2 са си отишли .
За шибидаха , не съм чел това което си написал , ама намерих начин с една отвертка .
А за компресора ти как се справи с проблема?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от Emooo » 28 Мар 2011, 15:53

da6ip много полезна информация но липсва много важно нещо. На какви километри е добре да се правят тези профилактики и какви са симптомите които издават че нещо е тръгнало да се поврежда. Аз сега с моята кола на 100к км незнам дали да ходя да чистя дюзи или пък да рециклирам турбо.
Tool - Fear Inoculum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1093
Регистриран на: 17.12.2009
Пол: Мъж
Кара: M57TUD25

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от @ndro » 28 Мар 2011, 19:12

da6ip написа:
@ndro написа:repair kit-а за турбината е 340 лв :yes:

e aз включвам и труда по монтаж/демонтаж+диагностика и самото рециклиране.
трудът е включен и при рейката и при ДПФ-а, само май при дюзите не е?

340 лв е цялото рециклиране и балансиране на турбината.
монтаж/демонтаж е въпрос на пазарлък, но едва ли ще е повече от 50-60 лв, заедно с основното почистване преди обратното монтиране, което е важно и полезно :smoke:
за рейката последния път дадох общо около 400 лв всичко.
за дюзите ми взеха 400 лв в Bosch без демонтажа и монтажа, но аз просто направих всичко наведнъж и оптимизирах разходите за труд :yes:
Emooo написа:da6ip много полезна информация но липсва много важно нещо. На какви километри е добре да се правят тези профилактики и какви са симптомите които издават че нещо е тръгнало да се поврежда. Аз сега с моята кола на 100к км незнам дали да ходя да чистя дюзи или пък да рециклирам турбо.

емооо... чувал ли си за "диагностика"? :mhihi:
турбината може да се провери само, ако я демонтираш, но останалото се "вижда" на компютъра :yes:
ако е на 100к реални едва ли имаш някакви проблеми...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от Emooo » 28 Мар 2011, 19:53

Бях на диагностика не са ми казали за проблеми но също така не ми казаха че термостатите ми са за смяна а те са.
Tool - Fear Inoculum

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 272
Регистриран на: 10.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f11 535d xdrive lci

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от bossorange » 28 Мар 2011, 21:19

da6ip написа:
@ndro написа:взех дюзите от ремонт.

оказва се, че с навременна профилактика човек може да си спести най-тежките разходи по ремонти за тези коли:
- турбо: рециклиране за 700 лв, вместо ново турбо за 3000 лв
- дюзи: рециклиране за 400 лв вместо нови за 6000 лв
- автоматик: смяна масло за 600 лв вместо нова кутия за 6000 лв.
- ДПФ: чистене за 200-400 лв вместо нов за 2000 лв.
- рейка: навременно (много важно) рециклиране за 500 лв вместо нова за 2000 лв
някои от тези неща разбира се рано или късно ще заминат, но живота им най-малко ще се удвои с тези мерки. това прави фактически разход от макс 15% от стойността на смяната :!:

Много добри съвети, но и на мен ми е интересно как да разбера, че имам проблем с дюзите и турбото. На диагностика ще ги хванат ли? Какви са симптомите на рейката, трябва ли да губи масло, за да е развалена?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: BMW E60 525d (M57TUD25) на 200 000 км

Мнение от da6ip » 28 Мар 2011, 22:00

- дюзи (не съм ги правил моите): първо диагностиката ги лови, второ почва да се чува един такъв шум като ритмично съскане при работата на мотора, тогава вече трябва спешно да се оправи съскащата дюза (чисти се с ултразвук и се сменя там някво уплтнение май), че иначе си заминава окончателно. плюс това, като една даде симптоми, най-добре да се пратят всичките наведнъж.
- турбо: досега не ми се е разваляло турбото, така че със сигурно има по-знаещи от мене, но там мисля че трябва да се отвори и да се види, и да се даде на диагностика, примерно там където @ндро го е дал. но със сигурност не в Дару или Камор :lol:
- рейка: в момента в който на завой по неравен път или дупки усетите чукане във волана тук-таме, трябва да я дадете за рециклиране. аз направих грешката да го игнорирам това потропване към 10.000 км, и при рециклирането се оказа че вече е много зле, ще изкара още към 20.000 и втори път няма да може да се рециклира. чукането на завой трябва да се усеща във волана, ако се усеща в краката са тампони и други неща. смятам че дори и нова рейка, ако е карана в бг 50-60 хил. км., вече е за рециклиране. теча също е индикация за рециклиране, но при мен нямаше изобщо такъв теч :!:
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook