Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUNAP
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- v3n0m
- младши ентусиаст
- Мнения: 317
- Регистриран на: 18.02.2011
- Местоположение: BT
- Пол: Мъж
- Кара: e60 525D M 05', Audi a6, e53 x5 3d
- Мечтае да кара: е60 M5
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
Здравейте колеги, прави ми впечатление че последната седмица регенерацията се включва ако не всеки ден то поне през ден, което означава че колата не успява да приключи регенерацията. Имах проблем с температурата и смених двата термостата. Вчера като се прибирах ми се включи отново и изкарах колата извън града, обърнах на полуатвоматичен режим, забих 3-ия зъб и на 3000 оборота, карах около 15-20 мин и регенерацията приключи. Въпроса ми е дали мога сам да го сваля DPF-a и да го почистя или да не се занимавам с глупости (за да не уакам пейзажа) и да ида в сервиз? Или има вероятност вчерашната регенерация да е приключила успешно.
Любовта към жената е преходна, а любовта към БМВ - вечна!!!
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
v3n0m написа:Здравейте колеги, прави ми впечатление че последната седмица регенерацията се включва ако не всеки ден то поне през ден, което означава че колата не успява да приключи регенерацията. Имах проблем с температурата и смених двата термостата. Вчера като се прибирах ми се включи отново и изкарах колата извън града, обърнах на полуатвоматичен режим, забих 3-ия зъб и на 3000 оборота, карах около 15-20 мин и регенерацията приключи. Въпроса ми е дали мога сам да го сваля DPF-a и да го почистя или да не се занимавам с глупости (за да не уакам пейзажа) и да ида в сервиз? Или има вероятност вчерашната регенерация да е приключила успешно.
ако и пуснеш една диагностика ще разбереш дали е приключила успешно
- v3n0m
- младши ентусиаст
- Мнения: 317
- Регистриран на: 18.02.2011
- Местоположение: BT
- Пол: Мъж
- Кара: e60 525D M 05', Audi a6, e53 x5 3d
- Мечтае да кара: е60 M5
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
adovet написа:v3n0m написа:Здравейте колеги, прави ми впечатление че последната седмица регенерацията се включва ако не всеки ден то поне през ден, което означава че колата не успява да приключи регенерацията. Имах проблем с температурата и смених двата термостата. Вчера като се прибирах ми се включи отново и изкарах колата извън града, обърнах на полуатвоматичен режим, забих 3-ия зъб и на 3000 оборота, карах около 15-20 мин и регенерацията приключи. Въпроса ми е дали мога сам да го сваля DPF-a и да го почистя или да не се занимавам с глупости (за да не уакам пейзажа) и да ида в сервиз? Или има вероятност вчерашната регенерация да е приключила успешно.
ако и пуснеш една диагностика ще разбереш дали е приключила успешно
Любовта към жената е преходна, а любовта към БМВ - вечна!!!
- kopi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 151
- Регистриран на: 22.01.2016
- Местоположение: Чехия
- Кара: E61 LCI 525d
- Мечтае да кара: M5 E60
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
бърз въпрос: как разбирате ,че процеса на регенерация тече и трябва ли да смятам, че всичко е добре ако нямам чек за DPF-a ? (дори и ако на диагностика излиза грешка 452A)
Последна промяна kopi на 23 Май 2016, 14:48, променена общо 1 път
- badsharki
- ентусиаст
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
kopi написа:бърз въпрос: как разбирате ,че процеса на регенерация е в процес и трябва ли да смятам, че всичко е добре ако нямам чек за DPF-a ? (дори и ако на диагностика излиза грешка 452A)
452A не е съвсем грешка. Излиза, когато си минал километрите и наближава време за смяна на ДПФ-а.
Лично при мен, когато е включила регенерация става една идея по-шумна и малко по-мудна. Най-добре се усеща на темпомат с постоянна скорост. Започва все едно да прекъсва, едва осезаемо, което е от затварянето и отварянето на дросела.
- kopi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 151
- Регистриран на: 22.01.2016
- Местоположение: Чехия
- Кара: E61 LCI 525d
- Мечтае да кара: M5 E60
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
от скоро време при ускорение започнах да усещам едни "удари" ... вярно все едно се получава някакво прекъсване или нещо такова и понякога е толкова силно, че скоростната кутия прехвърля на N , но все пак двигателя не спира! (отделно имам проблем с спирането на двигателя при бавни обороти, но това смятам, че е от датчика на коляновия вал, който ще сменям тази седмица) бях в сервиз на BMW за диагностика и излязоха следните данни:
"
Exhaust counterpressure values:
Idle speed:
Highest measured value: 12,9mbar
Maximum permissible value: 35mbar
Engine speed 2000 rpm:
Highest measured value: 60,9mbar
Maximum permissiblw value: 75mbar
Cutoff speed:
Highest measured value: 124,9mbar
Maximum permissible value: 200bmar
"
доколкото разбирам филтърът не работи като нов , но и все пак положението не е критично
"
Exhaust counterpressure values:
Idle speed:
Highest measured value: 12,9mbar
Maximum permissible value: 35mbar
Engine speed 2000 rpm:
Highest measured value: 60,9mbar
Maximum permissiblw value: 75mbar
Cutoff speed:
Highest measured value: 124,9mbar
Maximum permissible value: 200bmar
"
доколкото разбирам филтърът не работи като нов , но и все пак положението не е критично
- v3n0m
- младши ентусиаст
- Мнения: 317
- Регистриран на: 18.02.2011
- Местоположение: BT
- Пол: Мъж
- Кара: e60 525D M 05', Audi a6, e53 x5 3d
- Мечтае да кара: е60 M5
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
kopi написа:бърз въпрос: как разбирате ,че процеса на регенерация тече и трябва ли да смятам, че всичко е добре ако нямам чек за DPF-a ? (дори и ако на диагностика излиза грешка 452A)
Аз най лесно я усещам в градски условия. Като се включи регенерацията и звука става плътен(ще ми се постоянно да беше такъв), както колегата е казал става една идея по мудна и ми се струва че сменя скоростите на малко по високи обороти или си въобразявам.
Любовта към жената е преходна, а любовта към БМВ - вечна!!!
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
da6ip написа:bordo_77 написа:Излиза ли някакво съобщение когато филтъра е много задръстен или вече се е прецакал?
На Е60/61 преди фейслифта няма съобщение, а след фейслифта доколкото знам има, но не съм го виждал какво представлява.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- v3n0m
- младши ентусиаст
- Мнения: 317
- Регистриран на: 18.02.2011
- Местоположение: BT
- Пол: Мъж
- Кара: e60 525D M 05', Audi a6, e53 x5 3d
- Мечтае да кара: е60 M5
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
adovet написа:v3n0m написа:Здравейте колеги, прави ми впечатление че последната седмица регенерацията се включва ако не всеки ден то поне през ден, което означава че колата не успява да приключи регенерацията. Имах проблем с температурата и смених двата термостата. Вчера като се прибирах ми се включи отново и изкарах колата извън града, обърнах на полуатвоматичен режим, забих 3-ия зъб и на 3000 оборота, карах около 15-20 мин и регенерацията приключи. Въпроса ми е дали мога сам да го сваля DPF-a и да го почистя или да не се занимавам с глупости (за да не уакам пейзажа) и да ида в сервиз? Или има вероятност вчерашната регенерация да е приключила успешно.
ако и пуснеш една диагностика ще разбереш дали е приключила успешно
Диагностиката показва че регенерацията приключва успешно, но ако е така ауспуха не трябва ли да е леко черен. Защото до колкото разбрах при регенерация трябва леко да припушва от зад а моята до сега не съм я виждал никога да пуши Между другото колата е 2005 2.5Д на 358000 км.
Любовта към жената е преходна, а любовта към БМВ - вечна!!!
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
Най добре виж на диагностика какво налягане става вътре. Това е най показателното
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
v3n0m написа:adovet написа:v3n0m написа:Здравейте колеги, прави ми впечатление че последната седмица регенерацията се включва ако не всеки ден то поне през ден, което означава че колата не успява да приключи регенерацията. Имах проблем с температурата и смених двата термостата. Вчера като се прибирах ми се включи отново и изкарах колата извън града, обърнах на полуатвоматичен режим, забих 3-ия зъб и на 3000 оборота, карах около 15-20 мин и регенерацията приключи. Въпроса ми е дали мога сам да го сваля DPF-a и да го почистя или да не се занимавам с глупости (за да не уакам пейзажа) и да ида в сервиз? Или има вероятност вчерашната регенерация да е приключила успешно.
ако и пуснеш една диагностика ще разбереш дали е приключила успешно
Диагностиката показва че регенерацията приключва успешно, но ако е така ауспуха не трябва ли да е леко черен. Защото до колкото разбрах при регенерация трябва леко да припушва от зад а моята до сега не съм я виждал никога да пуши Между другото колата е 2005 2.5Д на 358000 км.
Какви са тези глупости въобще не трябва да припушва по време на регенерация, не знам къде ги четете тези митове ама няма такова нещо, а за да очерниш ауспуха леко трябва да не си я мил 2-3 регенерации.
- v3n0m
- младши ентусиаст
- Мнения: 317
- Регистриран на: 18.02.2011
- Местоположение: BT
- Пол: Мъж
- Кара: e60 525D M 05', Audi a6, e53 x5 3d
- Мечтае да кара: е60 M5
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
Тези глупости ми ги наговориха в един сервиз и точно за това реших да потърся мнение тук.
Когато мия колата ауспуха не го пипам, снимката е направена няколко часа след приключване на регенерация.
От въпросния сервиз ми казаха че на диагностика показва че приключва регенерацията, но според тях имало някакъв проблем, защото не можело кола на почти 400000 км да е с такъв ауспух. Долу-горе като твърдението им че колата ми не е наред щом не бута масло(всеки дизел трябвало да бута по малко масло)
Когато мия колата ауспуха не го пипам, снимката е направена няколко часа след приключване на регенерация.
От въпросния сервиз ми казаха че на диагностика показва че приключва регенерацията, но според тях имало някакъв проблем, защото не можело кола на почти 400000 км да е с такъв ауспух. Долу-горе като твърдението им че колата ми не е наред щом не бута масло(всеки дизел трябвало да бута по малко масло)
Любовта към жената е преходна, а любовта към БМВ - вечна!!!
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
v3n0m написа:Тези глупости ми ги наговориха в един сервиз и точно за това реших да потърся мнение тук.
Когато мия колата ауспуха не го пипам, снимката е направена няколко часа след приключване на регенерация.
От въпросния сервиз ми казаха че на диагностика показва че приключва регенерацията, но според тях имало някакъв проблем, защото не можело кола на почти 400000 км да е с такъв ауспух. Долу-горе като твърдението им че колата ми не е наред щом не бута масло(всеки дизел трябвало да бута по малко масло)
Викам да смениш сервиза
- v3n0m
- младши ентусиаст
- Мнения: 317
- Регистриран на: 18.02.2011
- Местоположение: BT
- Пол: Мъж
- Кара: e60 525D M 05', Audi a6, e53 x5 3d
- Мечтае да кара: е60 M5
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
Taruno написа:v3n0m написа:Тези глупости ми ги наговориха в един сервиз и точно за това реших да потърся мнение тук.
Когато мия колата ауспуха не го пипам, снимката е направена няколко часа след приключване на регенерация.
От въпросния сервиз ми казаха че на диагностика показва че приключва регенерацията, но според тях имало някакъв проблем, защото не можело кола на почти 400000 км да е с такъв ауспух. Долу-горе като твърдението им че колата ми не е наред щом не бута масло(всеки дизел трябвало да бута по малко масло)
Викам да смениш сервиза
Това и направих, но лошото е че във Велико Търново няма оторизиран сервиз или поне някой колега от форума към който да мога да се обърна...някой като колегите Atsalov и Ilko Ivanov.
Любовта към жената е преходна, а любовта към БМВ - вечна!!!
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
Всеки двигател игаря известна доза масло в зависимост от типа и състоянието . Разхода , нормалния разход на масло се измерва в грам на конска сила на час или грам на конска сила на киловат .Така че майсторите са прави.Но не са прави във всички случаи за аспуха че трябва да почернява.Ако няма завишен разход на масло от двигател и турбина и се зарежда хубав дизел аспуха стои чист като на твоите снимки.Можеби са имали предвид че за тези км двигателя е в учудващо добро състояние което за този дв. е напълно нормално.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани