Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUNAP

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1533
Регистриран на: 20.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 F15

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от rafa224 » 07 Авг 2014, 21:59

bijuto написа:
badjo E60 написа:Понеже в Пловдив не намерих сервиз който да работи с Тунап се поинтересувах от алтернативни такива.По чужди форуми там в момента хвалят препапатите на Бардал като много добри,, даже пише и че са по добри от Тунапа.Та да питам някой ако е ползвал Бардал да драсне някой ред ,, а и да попитам също кой от техните продукти е най подходящ за нашите коли ??
http://www.bardahl.bg/bg/search

Аз също четох за Бардал и смятам да го пробвам. Гледам че има два вида, единият е за професионални цели, а другия го изливаш в резервоара. Цената горе долу е същата, така че май ще взема втория.

Доколкото прочетох в темата при почистването с Тунар в сервиза нулират и сервизния интервал. Някой знае ли как да нулираме сервизните интервали на DPF?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от Taruno » 07 Авг 2014, 23:24

С DIS става, но утре ще изровя процедурата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1533
Регистриран на: 20.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 F15

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от rafa224 » 08 Авг 2014, 8:39

Благодаря предварително колега :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: 318ti
Мечтае да кара: 318ti ;)

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от AutoCoil » 15 Окт 2014, 8:50

Правете разлика между добавките за превантивна употреба(които се наливат в нафтата) за предотвратяване на бъдещо задръстване и добавките, които са предназначени за професионална употреба(впръскване в самия филтър). Тези, които се наливат в нафтата НЕ почистват за разлика от другите. Пиша го, за да не очаквате чудеса от добавките за 13-14лв, които се наливат в нафтата. Последните вършат работа, стига филтъра да е почистен или поне не фатално задръстен.

Поздрави

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от adovet » 15 Окт 2014, 14:06

AutoCoil написа:Правете разлика между добавките за превантивна употреба(които се наливат в нафтата) за предотвратяване на бъдещо задръстване и добавките, които са предназначени за професионална употреба(впръскване в самия филтър). Тези, които се наливат в нафтата НЕ почистват за разлика от другите. Пиша го, за да не очаквате чудеса от добавките за 13-14лв, които се наливат в нафтата. Последните вършат работа, стига филтъра да е почистен или поне не фатално задръстен.

Поздрави

По принцип идеята на тези добавки дето се наливат в нафтата е да повишават температурата на горене на нафтата и от там съответно по качествена регенерация, но от личен опит казвам, че стигне ли се до тези процедури няма оправия - просто за малко се оправят нещата и после е същата работа.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от Taruno » 15 Окт 2014, 16:16

Ами е Тех-ко има един италиански препарат дето сервизджията(много мой човек) казва, че е по-добър от TUNAP и е с подобна процедура на две фази - миене и плакнене и казва, че връща платинената сплав до 90% от първоначалния и вид. Четох по няколко форума(италиански) и казват, че почти успяват да удължат живота на ДПФ-а двойно като го почистват през две години след като колата мине 150 хил.

Няма да казвам цени и марки ама аз лично ще го опитам след 20тина хиляди км и ще напиша мнение и статистики от DIS-a

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1533
Регистриран на: 20.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 F15

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от rafa224 » 16 Окт 2014, 21:55

Taruno написа:Ами е Тех-ко има един италиански препарат дето сервизджията(много мой човек) казва, че е по-добър от TUNAP и е с подобна процедура на две фази - миене и плакнене и казва, че връща платинената сплав до 90% от първоначалния и вид. Четох по няколко форума(италиански) и казват, че почти успяват да удължат живота на ДПФ-а двойно като го почистват през две години след като колата мине 150 хил.

Няма да казвам цени и марки ама аз лично ще го опитам след 20тина хиляди км и ще напиша мнение и статистики от DIS-a

Кажи какъв е препарата и кой е сервиза колега?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 23.04.2014
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530XD

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от stefan3232 » 20 Окт 2014, 18:42

Истината е премахване за да се задръсти има проблем
1 не правилно масло
2 заминала дросел клапа
3 премахнати пеперуди
4 проблемни дюзи
И много други
Но със миене ще изкара 500-1000 зависи от карането и пак
Ако няма да сменяте или поправите горните правилното решение е премахване.

Нисък разход
Лека кола
Пъргава
И без странични грешки и проблеми в следствие на дпф
МАХАЙТЕ ТАЯ ГАДОСТ

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от Taruno » 20 Окт 2014, 19:30

Темата за махане и друга, а на изправна кола с почистване филтъра изкарва 300-350 хил., отделно, че тая природа явно въобще не ни дреме за нея ама ебати какво да обясняваш на българин, че трябва да се пази нещо подобно.

А на предишния колага това е препарата:
http://www.tech-co.bg/produkti/dpf-flus ... ane-dpffap

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 23.04.2014
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530XD

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от stefan3232 » 20 Окт 2014, 22:02

Taruno написа:Темата за махане и друга, а на изправна кола с почистване филтъра изкарва 300-350 хил., отделно, че тая природа явно въобще не ни дреме за нея ама ебати какво да обясняваш на българин, че трябва да се пази нещо подобно.

А на предишния колага това е препарата:
http://www.tech-co.bg/produkti/dpf-flus ... ane-dpffap



Първо изправна кола тука няма всички са по на 400000 500000 хиляди къде се вика за моргата ама ние не сме никаква държава та позволяваме да ни ползват като автоморга и малцината купи ли си нови коли пак страдат от дпф поради причината че нафтата но е 4-качество и само яко каране и късмет някои искарват по 40000 50000 хиляди несъм объркал нулите просто сам във сверата и знам как стоят нещата колите са хубави ама държавата ни е смахната и всеки си гледа джоба а ти си мий фитара ако искаш всеки ден само не залъгваите хората да се харчат
Дори нов да си сложим в бмв казват няма гаранция може да искара и 1000 км зависи от гориво и от изсправноста на мпсто така че всеки си решава сам най добре е да си вземеме нов ама ..........




viewtopic.php?f=116&t=373979
Ето нещо ......

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 202
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Stara Zagora
Пол: Мъж
Кара: 318ti
Мечтае да кара: 318ti ;)

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от AutoCoil » 21 Окт 2014, 8:05

Е в такъв случай, ние които сме виждали(някои чистили) такива филтри и хората си ги карат живи и здрави по над 20 000-40 000км да си избодем очите ли :). Факт е, че истинските добавки за чистене(не за наливане в нафтата) вършат работата и имат дълготраен ефект, както е факт, че живота на филтъра зависи от стила на шофиране. Не нов, ами от бъдещето да е, само с каране на къси разстояния животът е минимален.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 425
Регистриран на: 19.05.2014
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от SDLS » 21 Окт 2014, 9:22

В крайна сметка кой каквото си пожелае да прави :) Аз пробвах с чистене, след 500км извънградско с натискане, отново влезе в авариен режим и ако можех още на място щях да отрежа всичко. Не ми се искаше да го режа, но след като смених генерацията, махнах DPF и катализатора, разхода падна с около литър извънградско и колата вдигна около 40-50 коня. Дори и след напълно изчистени dpf и катализатор, колата нямаше нищо общо като вървеж. Така че всеки сам си преценява какво да прави с колата си. Аз съм щастлив, че ги премахнах и оттогава ми доставя радост да шофирам, преди това все едно си карах обикновена кола :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1409
Регистриран на: 8.03.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F90 M5C

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от Cinder » 21 Окт 2014, 9:29

А после се чудим защо на запад е толкова чисто, а тук прашно и мръсно :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 425
Регистриран на: 19.05.2014
Пол: Мъж
Кара: Е60

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от SDLS » 21 Окт 2014, 9:46

Дай ми 4500 евро заплата на месец и ще си купувам нова 5-ца на всеки две години. Много сме остроумни всички ама реалностите са такива и се съобразяваме с тях. Който иска да си кара със запушене филтри и да си дава едни пари за ремонти, за нови коли и т.н. И да си мисли, че е спасил природата. А и да не забрави да се запише в партия Зелените :yes: Екологията е хубаво нещо, но когато колата ти е на 200 000+км, а нашите всички са такива, имаме два варианта: 1) нов dpf и нов катализатор 2) нова кола :wave: Това с чистенето явно се получава при някои, при други не, но със сигурност и след изчистване колата не върви, както би вървяла с нови филтри или с премахнати. Така че за мен лично чистенето е загуба на време и средства. Както казах всеки сам си избира какво да прави. Интересно защо тези, които избират да чистят се нахвърлят върху тези, които са ги премахнали :twisted: Завиждате ли ни :ok:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 906
Регистриран на: 14.05.2010
Местоположение: Пловдив, България
Пол: Мъж
Кара: BMW E82, E83, E92, F02
Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.

Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN

Мнение от stocky » 21 Окт 2014, 10:17

A защо трябва да караш BMW 5er като не можеш да си позволиш даден аспект от поддръжката му и ти се налага да го побългаряваш? И за какво по-точно трябва да завиждаш на някой, който сам казва кви побългарявания е правил и че колата му е на над 200000км? Къде е поводът за завист?
Много сме остроумни всички ама реалностите са такива и се съобразяваме с тях.

Не, реалностите са такива, каквито сами ги направим. Просто е по-лесно и удобно да кажеш, че не можеш да се бориш с реалността!

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook