Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUNAP
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- themoldestone
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 25.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530xd
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
Оставих му я по обяд и на другия ден вечерта си я взех. Както и по-горе написах - останах доволен. Ще видим дали махането на пеперудите няма да го задръсти бързо. Вече към 5-6к км се държи добре. Налягането е към 8-10 mbar-a.
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
Със сигурност ще го задръсти по-бързо от нормалното, увеличаването на емисиите е около 10-15% на празен ход, тоест градското ще задръства по-бързо.
- themoldestone
- младши ентусиаст
- Мнения: 290
- Регистриран на: 25.06.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530xd
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
В случай че през 1-2 седмици се кара извънградско да регенерира, не би трябвало да се задръсти толкова бързо. Ето тук колегата lazomilev е дал подобно мнение.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
По отношение на почистването с добавки- препаратите само понижават температурата на горене на саждите. Въпроса дали това е необходимо- DDE в режим на регенерация, създава условия за необходимата температура за извършването и. Да се сложи добавка, за да започне регенерация при 50-100°С по-ниска температура- едва ли има особен смисъл. Пушеците, които се описват, за мен са по-скоро рекламен ефект на фирмата производител от горене на препарата, от колкото от почистване на DPF.
За почистването с препарати- много ми се искаше да се получи, пробвал съм с два вида специализирани за целта препарати, с различна степен на агресивност, със сваляне на DPF и накисване със съответният препарат за 12 часа. По-този начин е ясно, че се създават много по-добри условия за почистване, в сравнение с добавка в резервоара. Резултата е, че се почистват чудесно черните сажди, филтъра става като нов и това създава илюзията, че работата е свършена. Но бялата пепел за съжаление остава и ако е над някакви граници, тя задръства DPF. Не виждам как може да се изкара и с по-прости механични способи- виждал съм клипове за чистене с водоструйка, но поне при DPF на BMW, струята започва да чупи керамиката.
За това може би вариантите са два- или друг DPF или отстраняването му. Ако се прегледат страниците на темата, ще се види, че доста колеги са стигнали до този извод.
Преди това естествено се прави опита да се спаси филтъра- проверява се защо се е задръстил, като най-чести причини са отворен термостат или неработеща дроселова клапа и за това не е регенерирал дълго време. Отстранява се проблема и двигателя се вкарва в режим на принудителна регенерация. Ако задръстването се дължи на натрупани сажди, ще изгорят и би трябвало да се отпуши. Ако се дължи на натрупана пепел....
За почистването с препарати- много ми се искаше да се получи, пробвал съм с два вида специализирани за целта препарати, с различна степен на агресивност, със сваляне на DPF и накисване със съответният препарат за 12 часа. По-този начин е ясно, че се създават много по-добри условия за почистване, в сравнение с добавка в резервоара. Резултата е, че се почистват чудесно черните сажди, филтъра става като нов и това създава илюзията, че работата е свършена. Но бялата пепел за съжаление остава и ако е над някакви граници, тя задръства DPF. Не виждам как може да се изкара и с по-прости механични способи- виждал съм клипове за чистене с водоструйка, но поне при DPF на BMW, струята започва да чупи керамиката.
За това може би вариантите са два- или друг DPF или отстраняването му. Ако се прегледат страниците на темата, ще се види, че доста колеги са стигнали до този извод.
Преди това естествено се прави опита да се спаси филтъра- проверява се защо се е задръстил, като най-чести причини са отворен термостат или неработеща дроселова клапа и за това не е регенерирал дълго време. Отстранява се проблема и двигателя се вкарва в режим на принудителна регенерация. Ако задръстването се дължи на натрупани сажди, ще изгорят и би трябвало да се отпуши. Ако се дължи на натрупана пепел....
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
zvetiko написа:По отношение на почистването с добавки- препаратите само понижават температурата на горене на саждите. Въпроса дали това е необходимо- DDE в режим на регенерация, създава условия за необходимата температура за извършването и. Да се сложи добавка, за да започне регенерация при 50-100°С по-ниска температура- едва ли има особен смисъл. Пушеците, които се описват, за мен са по-скоро рекламен ефект на фирмата производител от горене на препарата, от колкото от почистване на DPF.
За почистването с препарати- много ми се искаше да се получи, пробвал съм с два вида специализирани за целта препарати, с различна степен на агресивност, със сваляне на DPF и накисване със съответният препарат за 12 часа. По-този начин е ясно, че се създават много по-добри условия за почистване, в сравнение с добавка в резервоара. Резултата е, че се почистват чудесно черните сажди, филтъра става като нов и това създава илюзията, че работата е свършена. Но бялата пепел за съжаление остава и ако е над някакви граници, тя задръства DPF. Не виждам как може да се изкара и с по-прости механични способи- виждал съм клипове за чистене с водоструйка, но поне при DPF на BMW, струята започва да чупи керамиката.
За това може би вариантите са два- или друг DPF или отстраняването му. Ако се прегледат страниците на темата, ще се види, че доста колеги са стигнали до този извод.
Преди това естествено се прави опита да се спаси филтъра- проверява се защо се е задръстил, като най-чести причини са отворен термостат или неработеща дроселова клапа и за това не е регенерирал дълго време. Отстранява се проблема и двигателя се вкарва в режим на принудителна регенерация. Ако задръстването се дължи на натрупани сажди, ще изгорят и би трябвало да се отпуши. Ако се дължи на натрупана пепел....
Абсолютно вярно. Моя като беше затръгвал го чистих два пъти, киснене, водоструйки, добавки. Ефекта беше само временен и после пак задръстваше и колата нон стоп си регенерираше и качваше налягането. Просто затръгва ли няма оправяне ( имам в предвид ако всичко е в ред по колата и си му е дошло времето). Моя замина на 350к. км.
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
adovet написа:zvetiko написа:По отношение на почистването с добавки- препаратите само понижават температурата на горене на саждите. Въпроса дали това е необходимо- DDE в режим на регенерация, създава условия за необходимата температура за извършването и. Да се сложи добавка, за да започне регенерация при 50-100°С по-ниска температура- едва ли има особен смисъл. Пушеците, които се описват, за мен са по-скоро рекламен ефект на фирмата производител от горене на препарата, от колкото от почистване на DPF.
За почистването с препарати- много ми се искаше да се получи, пробвал съм с два вида специализирани за целта препарати, с различна степен на агресивност, със сваляне на DPF и накисване със съответният препарат за 12 часа. По-този начин е ясно, че се създават много по-добри условия за почистване, в сравнение с добавка в резервоара. Резултата е, че се почистват чудесно черните сажди, филтъра става като нов и това създава илюзията, че работата е свършена. Но бялата пепел за съжаление остава и ако е над някакви граници, тя задръства DPF. Не виждам как може да се изкара и с по-прости механични способи- виждал съм клипове за чистене с водоструйка, но поне при DPF на BMW, струята започва да чупи керамиката.
За това може би вариантите са два- или друг DPF или отстраняването му. Ако се прегледат страниците на темата, ще се види, че доста колеги са стигнали до този извод.
Преди това естествено се прави опита да се спаси филтъра- проверява се защо се е задръстил, като най-чести причини са отворен термостат или неработеща дроселова клапа и за това не е регенерирал дълго време. Отстранява се проблема и двигателя се вкарва в режим на принудителна регенерация. Ако задръстването се дължи на натрупани сажди, ще изгорят и би трябвало да се отпуши. Ако се дължи на натрупана пепел....
Абсолютно вярно. Моя като беше затръгвал го чистих два пъти, киснене, водоструйки, добавки. Ефекта беше само временен и после пак задръстваше и колата нон стоп си регенерираше и качваше налягането. Просто затръгва ли няма оправяне ( имам в предвид ако всичко е в ред по колата и си му е дошло времето). Моя замина на 350к. км.
350k км е напълно в реда на нещата, но около 200 съвсем спокойно може да се удължи живота на филтъра с профилактика. Пс белите сажди също падат с много яко почистване - тировете са със филтри дето си се чистят на 500к, а пак са със същата матрица просто при тях питата се вади, филтъра се пече докато е накиснат и после ултразвук и излиза почти нов, чак на третото чистене им дават смяна.
- rafa224
- старши ентусиаст
- Мнения: 1533
- Регистриран на: 20.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 F15
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
maikooo написа:А това някой да го е пробвал или чул нещо -> http://www.dunevmotorsport-r21.com/prov ... s-mashini/ , по мението на познат, който си хяма и хабер от коли му го били направили като нов
Никой ли няма да даде мнение за този метод?
- radovo97ltd
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 29.08.2008
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
БМВ 525Д Е60 След чистене и каране oкoлo 500 километра. На 285 000 километра.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- zerhanzenun
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 121
- Регистриран на: 12.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530d LCI
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
Здравейте колеги,
записва ми две грешки свързани с ДПФ'а:
E R R O R M E M O R Y ---------------------------------------
Date: 14.09.2016 18:44:53 ECU: D62M57A0 JobStatus: OKAY Variant: D62M57A0-------------------------------------------------------------
RESULT: 2 error in error memory !-------------------------------------------------------------
4166 4166 Particulate filter system
P14A6 Partikelfilter (Bank 1) - Strömungswiderstand niedrig
Error counter: 31
Logistic counter: 40
1. Umweltsatz Mileage 173392 km
Engine speed 2013.52 1/min
Coolant temperature 92.29 °C
Rail pressure actual 834.95 bar
Injection volume 23.63 mg/Hub
Mass air flow per cylinder 510.42 mg/Hub
Charging pressure actual value 1575.38 mbar
exhaust volume flow in particle filter 351.09 m^3/h
Difference pressure above particle filter 0.00 mbar
exhaust back pressure vor Particulate filter 955.08 mbar
Ambient pressure 945.23 mbar
2. Umweltsatz Mileage 174056 km
Engine speed 2179.02 1/min
Coolant temperature 90.28 °C
Rail pressure actual 582.89 bar
Injection volume 15.36 mg/Hub
Mass air flow per cylinder 535.63 mg/Hub
Charging pressure actual value 1348.92 mbar
exhaust volume flow in particle filter 351.09 m^3/h
Difference pressure above particle filter 0.00 mbar
exhaust back pressure vor Particulate filter 955.08 mbar
Ambient pressure 945.23 mbar
Stroemungswiderstand zu niedrig
Test conditions not yet fulfilled
Error not present now, but already stored
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 41 66 32 06 14 A6 1F 28 54 AA 49 8E 6A 3C 51 A0
2A 00 61 60 54 FD 4F 8C 4A 27 55 89 2A 00 61 60
-------------------------------------------------------------
4CF3 4CF3 Exhaust impression sensor, Signal
Error counter: 2 Logistic counter: 38
1. Umweltsatz
Mileage 173416 km
Engine speed 1296.38 1/min
Coolant temperature 92.29 °C
Rail pressure actual 882.22 bar
Injection volume 42.14 mg/Hub
Mass air flow per cylinder 705.77 mg/Hub
Charging pressure actual value 1427.69 mbar
Pedal value sensor 51.18 %
Difference pressure above particle filter 0.00 mbar
exhaust volume flow in particle filter 484.83 m^3/h
Ambient pressure 905.85 mbar
2. Umweltsatz
Mileage 173736 km
Engine speed 1517.04 1/min
Coolant temperature 92.29 °C
Rail pressure actual 740.43 bar
Injection volume 31.51 mg/Hub
Mass air flow per cylinder 756.18 mg/Hub
Charging pressure actual value 1585.23 mbar
Pedal value sensor 40.94 %
Difference pressure above particle filter 0.00 mbar
exhaust volume flow in particle filter 501.55 m^3/h
Ambient pressure 984.62 mbar
dynamisch unplausibel
Test conditions not yet fulfilled
Error not occurred yet
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 4C F3 18 06 00 00 02 26 54 AD 2F 8E 70 6B 70 91
41 00 3A 5C 54 D5 37 8E 5E 50 78 A1 34 00 3C 64
=============================================================
По тези стойности на налягането може ли да се разбере дали ДПФ'а е премахнат?
Благодаря Ви!
записва ми две грешки свързани с ДПФ'а:
E R R O R M E M O R Y ---------------------------------------
Date: 14.09.2016 18:44:53 ECU: D62M57A0 JobStatus: OKAY Variant: D62M57A0-------------------------------------------------------------
RESULT: 2 error in error memory !-------------------------------------------------------------
4166 4166 Particulate filter system
P14A6 Partikelfilter (Bank 1) - Strömungswiderstand niedrig
Error counter: 31
Logistic counter: 40
1. Umweltsatz Mileage 173392 km
Engine speed 2013.52 1/min
Coolant temperature 92.29 °C
Rail pressure actual 834.95 bar
Injection volume 23.63 mg/Hub
Mass air flow per cylinder 510.42 mg/Hub
Charging pressure actual value 1575.38 mbar
exhaust volume flow in particle filter 351.09 m^3/h
Difference pressure above particle filter 0.00 mbar
exhaust back pressure vor Particulate filter 955.08 mbar
Ambient pressure 945.23 mbar
2. Umweltsatz Mileage 174056 km
Engine speed 2179.02 1/min
Coolant temperature 90.28 °C
Rail pressure actual 582.89 bar
Injection volume 15.36 mg/Hub
Mass air flow per cylinder 535.63 mg/Hub
Charging pressure actual value 1348.92 mbar
exhaust volume flow in particle filter 351.09 m^3/h
Difference pressure above particle filter 0.00 mbar
exhaust back pressure vor Particulate filter 955.08 mbar
Ambient pressure 945.23 mbar
Stroemungswiderstand zu niedrig
Test conditions not yet fulfilled
Error not present now, but already stored
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 41 66 32 06 14 A6 1F 28 54 AA 49 8E 6A 3C 51 A0
2A 00 61 60 54 FD 4F 8C 4A 27 55 89 2A 00 61 60
-------------------------------------------------------------
4CF3 4CF3 Exhaust impression sensor, Signal
Error counter: 2 Logistic counter: 38
1. Umweltsatz
Mileage 173416 km
Engine speed 1296.38 1/min
Coolant temperature 92.29 °C
Rail pressure actual 882.22 bar
Injection volume 42.14 mg/Hub
Mass air flow per cylinder 705.77 mg/Hub
Charging pressure actual value 1427.69 mbar
Pedal value sensor 51.18 %
Difference pressure above particle filter 0.00 mbar
exhaust volume flow in particle filter 484.83 m^3/h
Ambient pressure 905.85 mbar
2. Umweltsatz
Mileage 173736 km
Engine speed 1517.04 1/min
Coolant temperature 92.29 °C
Rail pressure actual 740.43 bar
Injection volume 31.51 mg/Hub
Mass air flow per cylinder 756.18 mg/Hub
Charging pressure actual value 1585.23 mbar
Pedal value sensor 40.94 %
Difference pressure above particle filter 0.00 mbar
exhaust volume flow in particle filter 501.55 m^3/h
Ambient pressure 984.62 mbar
dynamisch unplausibel
Test conditions not yet fulfilled
Error not occurred yet
Error would not cause a warning lamp to light up
Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase
Fehler in Entprellphase
Error code: 4C F3 18 06 00 00 02 26 54 AD 2F 8E 70 6B 70 91
41 00 3A 5C 54 D5 37 8E 5E 50 78 A1 34 00 3C 64
=============================================================
По тези стойности на налягането може ли да се разбере дали ДПФ'а е премахнат?
Благодаря Ви!
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
Диференциалното е 0-ла, коета значи че или липсва или е разпробит.
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
Искам само да напиша за моя опит с чистенето. За съжаление, моят филтър се запуши на 170 000 километра и колата повече не можеше да регенерира. Светна ми и предупреждението за запушен филтър. Всичко ми беше изправно по колата и той се опитваше да регенерира, но филтъра беше направо запечатан.
Четох из форуми, какво причинява чистенето с химия и реших да го сваля и да го изпратя на фирма, която ги почиства машинно, с гаранция. Когато го върнаха имаше протокол със следните измервания.
Преди чистене: тегло - 9198гр., налягане - 39,8mbar
След почистване: тегло - 9035гр., налягане - 9,2mbar.
Колата сега е неузнаваема. Все едно, досега съм теглил полуремарке.
Gesendet von meinem D6603 mit Tapatalk
Четох из форуми, какво причинява чистенето с химия и реших да го сваля и да го изпратя на фирма, която ги почиства машинно, с гаранция. Когато го върнаха имаше протокол със следните измервания.
Преди чистене: тегло - 9198гр., налягане - 39,8mbar
След почистване: тегло - 9035гр., налягане - 9,2mbar.
Колата сега е неузнаваема. Все едно, досега съм теглил полуремарке.
Gesendet von meinem D6603 mit Tapatalk
- maikooo
- младши ентусиаст
- Мнения: 679
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Кара: Е24 М6, Е31 850i
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
Randy написа:реших да го сваля и да го изпратя на фирма, която ги почиства машинно, с гаранция.
Би ли споделил подробности - коя е тази фирма, къде се намира, колко струва чистенето и т.н.
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
Намирам се в Германия и тук има много форми предлагащи тази услуга. Филтъра се изчиства на 98% и се предполага, че е почти като нов. В показателите на новия и изчистения филтър няма разлика, освен в цената. Най-важното условие е, филтър да не е почистван с химикали, защото те повреждат керамиката и след това, никой не може да ви даде гаранция. Почистването в Германия струва от 280 до 380 евро, като в България, би трябвало да е по-евтино. До колкото съм чел в форума, сервиза на Дунев в София прави такова или подобно почистване.
В Интернет има клипчета и може да се види процеса и сравнение преди и след него на работата на филтъра.
Gesendet von meinem D6603 mit Tapatalk
В Интернет има клипчета и може да се види процеса и сравнение преди и след него на работата на филтъра.
Gesendet von meinem D6603 mit Tapatalk
- hol1gans
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 22.05.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d
- Мечтае да кара: М6 G-PoweR
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
До сега сам чистил поне 5-6 филтъра единствено с мегило и парастройка с топла вода. Никога не сме имали проблеми, като единия филтър беше адски задръстен. Според мен няма смисъл да се дават 100+++ лева за чистене. За 20 лв става като нов.
- kiko™
- ентусиаст
- Мнения: 822
- Регистриран на: 21.01.2008
- Пол: Мъж
- Кара: разни баварски екземпляри
- Мечтае да кара: ///M
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
hol1gans написа:До сега сам чистил поне 5-6 филтъра единствено с мегило и парастройка с топла вода. Никога не сме имали проблеми, като единия филтър беше адски задръстен. Според мен няма смисъл да се дават 100+++ лева за чистене. За 20 лв става като нов.
А на Е60 чистил ли си колега? От това, което чувам керамиката на този модел е доста финна и се чупи от пароструйката.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани