Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUNAP
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Cinder
- ентусиаст
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
Изобщо няма да стигна до там, колега - просто няма да си купя кола на 100/200/300,000км, с ясната мисъл, че трябва да изкормя някакви неща от нея, за да върви. Ще си купя по-евтина кола, която ще мога да поддържам, без да правя компромиси.
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
Затова караш M5, сигурен съм, че ако навремето имаше 20 000лв вместо 60 000, нямаше да си вземеш 5-ца с опасност от евентуално запушване на DPF, а щеше да си купиш Dacia Logan без DPF, за да не правиш компромиси Преди около месец дадох 330лв за оригинални предни накладки, така че не приемам думите, че аз ги правя/им с поддръжката на моята кола. Просто е нереалистично да дадеш 6000лв за 2 филтъра. Това се равнява на едногодишната ни заплата. Говориш така от друг ъгъл, все тая, живи и здрави, пък дано доживеем мига, в който ще си купуваме 5-ци от шоурума и ще ги продаваме на сърбите като направим 200 000км
- Cinder
- ентусиаст
- Мнения: 1409
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F90 M5C
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
На времето като имах 20,000лв. си взех Астра G 1,6 бензин, на 3-4 години и 50-60,000км, за 12,000лв Знаех, че има и по-хубави коли за тези пари, но съответно и по-стари - аз исках непретенциозна и здрава кола, която да мога да поддържам и да не мисля какво ще стане "ако нещо си сдаде багажа".
П.С. Филтъра е 3800лв нов в Дару, сигурен съм, че може да се намери и по-евтино. Не знам тези 7000лв от къде си ги взел.
П.С. Филтъра е 3800лв нов в Дару, сигурен съм, че може да се намери и по-евтино. Не знам тези 7000лв от къде си ги взел.
- timur_lenk
- младши ентусиаст
- Мнения: 607
- Регистриран на: 10.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: AUDI S8
- Мечтае да кара: Lamborghini Murcielago
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
Няма проблем ще дам 4 бона за филтър въпроса е какво ще получа.Там не дават гарнция че пак няма да се запуши.Тогава какво правиме.Ще кажат да смениме и дюзите - 7000 бона. Данъчни облекчения няма.Според мен тази кола може да изкара единствено гаранцията си.Повечето проблеми на дизеловите е60 идват от този филтър,защото се разрежда маслото.На нас не ни е по тънко от на западняците.Навремето когато карахме е34,нямаше форуми, а IRC канал.Доста от вас тогава не са имали право да карат коли
поради възраст.В немсикя е34 канал казах на немец че акциза на едно BMW 192 коня е 8 бона.Той каза - вие там не сте нормални да го търпите това.Годиншния данък на немеца беше 250 $ за 525i М50 мотор(така наречената "ПЛОЧКА" по онова време).И там се купуват части и гуми втора ръка ,и там се обменят мнения и опит.Разликата е че на нашите срещи се събираме едвам по 10 коли.Оня като ми прати снимки от техните,на колите не им се виждаше края.
поради възраст.В немсикя е34 канал казах на немец че акциза на едно BMW 192 коня е 8 бона.Той каза - вие там не сте нормални да го търпите това.Годиншния данък на немеца беше 250 $ за 525i М50 мотор(така наречената "ПЛОЧКА" по онова време).И там се купуват части и гуми втора ръка ,и там се обменят мнения и опит.Разликата е че на нашите срещи се събираме едвам по 10 коли.Оня като ми прати снимки от техните,на колите не им се виждаше края.
Във всяка страна затворът е мястото където обществото изпраща недъзите си,но в тази страна самото общество е недъгаво.
- stocky
- ентусиаст
- Мнения: 906
- Регистриран на: 14.05.2010
- Местоположение: Пловдив, България
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E82, E83, E92, F02
- Мечтае да кара: Saab Viggen 2.3T
- Детайли за колата: BMW X3 E83 LCI MY'08; 2.0d 177bhp, steptronic.
BMW 120d E82 MY'08; 2.0d 220bhp, steptronic.
BMW 320d E92 LCI MY'12; 2.0d 184bhp, steptronic.
BMW 320i E90 MY'05; 2.0i 150bhp.
BMW 750Ld F02 LCI MY'13; 3.0d 386bhp, steptronic.
BMW 320i E36 MY'96; 2.0i 150bhp.
BMW 118d F21 MY'13; 2.0d 143bhp.
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
Cinder написа:Изобщо няма да стигна до там, колега - просто няма да си купя кола на 100/200/300,000км, с ясната мисъл, че трябва да изкормя някакви неща от нея, за да върви. Ще си купя по-евтина кола, която ще мога да поддържам, без да правя компромиси.
Ето това е простия отговор на сложния въпрос какво да правим като се запуши DPF! Ето затова аз не карам 5г М3, а 3г 320d. Не виждал колегата SDLS какво го вълнува, но 3 коли съм изкарал от шоурума досега. На всичките ни семейни коли вече над 10г и крушките им даже се сменят в официалните сервизи. Просто в по-тежките времена колата беше пунто 82коня, а не 530d на 400000км с изтърбушен DPF, нищо че са на една цена. Нищо лично нямам към никой, но тоя въздух го дишаме всички и занапред ще го дишат и нашите деца, внуци и т.н.
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
Много се отклонихте от темата колеги макар аз твърдо да съм против свалянето, но просто ви давам алтернативи на корменето, за да ви изкара максимално дълго време, а човека, който говори за гаранции, че нямало да се задръсти да си прегледа автомобила, ако колата ти не регенерира ще задръсти филтъра за 100к и край. Моята Е90тка и направих ~4000 км с разваления скъсаната букса на датчика на температурата на ДПФ-а и го беше напълнилнила на 60%, след като оправих проблема и колата сама си направи два последователни regen цикъла всичко е пак по старо му.
Въпроса в тази тема е КАКВО да направим, за да изкара максимално дълго, рязане и ремап всеки го може.
П.с. комбинацията филтър + катализатор за Е90 е 2966 лв в М Кар, което ако смяташ да караш колата повече от 2-3 години си заслужава.
Друг е въпроса ,че всеки си преценява до момента три коли сме взимали certified preowned или premium selection и си е заслужавало няколко хил повече в началото, но здрава кола в последствие. Имайте предвид, че мой приятел за който бях писал в темата за съветите си купи петица, която ми показа грешка записана на 650 хил. км, а в последствие разбрахме, че е на
890 000 и все още е с оригиналния ДПФ филтър като има пробита около 4 см дупка през него и колата си го регенерира, но никога не се задръства напълно. Като изключим адски лошото решение да купи непроверена кола и адски големия шок, който преживя като научи оригиналните км, ето ви куриозен начин, колата пуши супер малко само при много настъпване, ауспуха си му е черен.
А всичките дето веднага отивате да го режете и махате и т.н. що не вземете да си сложите наклонени накрайници поне, за да не ми пушите в предното стъкло
Въпроса в тази тема е КАКВО да направим, за да изкара максимално дълго, рязане и ремап всеки го може.
П.с. комбинацията филтър + катализатор за Е90 е 2966 лв в М Кар, което ако смяташ да караш колата повече от 2-3 години си заслужава.
Друг е въпроса ,че всеки си преценява до момента три коли сме взимали certified preowned или premium selection и си е заслужавало няколко хил повече в началото, но здрава кола в последствие. Имайте предвид, че мой приятел за който бях писал в темата за съветите си купи петица, която ми показа грешка записана на 650 хил. км, а в последствие разбрахме, че е на
890 000 и все още е с оригиналния ДПФ филтър като има пробита около 4 см дупка през него и колата си го регенерира, но никога не се задръства напълно. Като изключим адски лошото решение да купи непроверена кола и адски големия шок, който преживя като научи оригиналните км, ето ви куриозен начин, колата пуши супер малко само при много настъпване, ауспуха си му е черен.
А всичките дето веднага отивате да го режете и махате и т.н. що не вземете да си сложите наклонени накрайници поне, за да не ми пушите в предното стъкло
- timur_lenk
- младши ентусиаст
- Мнения: 607
- Регистриран на: 10.02.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: AUDI S8
- Мечтае да кара: Lamborghini Murcielago
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
Криви тръби ние няма да сложиме,но ти можеш да караш отзад с противогаз
Във всяка страна затворът е мястото където обществото изпраща недъзите си,но в тази страна самото общество е недъгаво.
- bordo_77
- младши ентусиаст
- Мнения: 485
- Регистриран на: 26.09.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530 XD
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
Има един сайт с много части за БМВ втора употреба, гарантирано на малко километри, всички го знаем, няма да го споменавам да не прозвучи като реклама. Та там може да се намери DPF на разумна цена и малко км., последния купен от там беше на 35к.км. гарантирано Аз още съм с оригиналния на 340к.км., но ако се запуши и още е в мен колата, мисля да взема един такъв.
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
Здравейте,
И аз минах през почистване на DPF. Причината, разбира се, беше неработещи термостати и съответно регенерация не се стартира.
Сменеха термостатите, почистиха филтъра и сега всичко е ок.
Когато светна предупреждението, налягането беше 50 на място и 100 при 2200 оборота.
След почиставането е 5 на място, и над 15 не качва. Сами разбирате за каква разлика става въпрос.
Предстои да разбера колко км. още няма да имам проблеми. Директен ефект - 1.5л по-нисък разход на градско, което отдавам повече на термостатите, отколкото на DPF-а.
И аз минах през почистване на DPF. Причината, разбира се, беше неработещи термостати и съответно регенерация не се стартира.
Сменеха термостатите, почистиха филтъра и сега всичко е ок.
Когато светна предупреждението, налягането беше 50 на място и 100 при 2200 оборота.
След почиставането е 5 на място, и над 15 не качва. Сами разбирате за каква разлика става въпрос.
Предстои да разбера колко км. още няма да имам проблеми. Директен ефект - 1.5л по-нисък разход на градско, което отдавам повече на термостатите, отколкото на DPF-а.
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
Здравейте колеги,
От няколко дена се опитвам да намеря информация в интернет или по-скоро обяснение на процедура по сваляне на DPF филтъра от колата. Не ме интересува да го премахна или нещо подобно, имам желание да го сваля сам от колата да го накисна в разтвор и след това да го върна обратно на същото място. Принципно най-много бих се радвал на така наречените tutorial със снимки и обяснение на всяка стъпка, но ако някои има информация поне какви инструменти ще са нужни или с други думи размери на съответни гайки пак ще ми бъде от помощ.
Колата е BMW E90 320d 163 к.с. знам, че не е за този раздел но си представям и че процедура при сваляне на E60 няма да е много по-различна.
От няколко дена се опитвам да намеря информация в интернет или по-скоро обяснение на процедура по сваляне на DPF филтъра от колата. Не ме интересува да го премахна или нещо подобно, имам желание да го сваля сам от колата да го накисна в разтвор и след това да го върна обратно на същото място. Принципно най-много бих се радвал на така наречените tutorial със снимки и обяснение на всяка стъпка, но ако някои има информация поне какви инструменти ще са нужни или с други думи размери на съответни гайки пак ще ми бъде от помощ.
Колата е BMW E90 320d 163 к.с. знам, че не е за този раздел но си представям и че процедура при сваляне на E60 няма да е много по-различна.
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
не ти трябва особена процедура дори не е голямо разглабяне - сваляш скобата на меката връзка и разкачаш буксите.
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
Правилно ли съм разбрал, че скобата се откача под колата а не през предния капак до двигателя ?
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
koksimir написа:Правилно ли съм разбрал, че скобата се откача под колата а не през предния капак до двигателя ?
абсолютно правилно
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
И аз да попитам свързано с ДПФ-а ,. от 2 дни колата взе да ми пуши много, дори когато е на място кади, казаха ми да махна дпф-а,а виждам,че повечето ги почиствате , ако го почистя ще се оправи ли като си имаме на предвид,че БМВ-то е 218к.с + чип и то доста напомпен ?? Помогнете
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Чистене на филтър за твърди частици (DPF) с препарат TUN
Сигурен ли си, че въобще имаш ДПФ - няма как да пуши през него ?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани