Проблем след смяна на двата термостата
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- xxx500
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 6.10.2010
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: бмв E60 530d
- Мечтае да кара: M5
Проблем след смяна на двата термостата
Здравейте колеги,преди 1 месец забелязах на скритото меню ,че температурата на двигателя е около 62 до 75 градуса -извън градско,а градско- 92 до 98 .Днес реших да сменя термостатите.Тъй като малкия се сменя по лесно,започнахме с него.Майстора го смени,защото беше сдал багажа на 100 процента и ми каза да я пробвам.Изкарах я на магистралата и видях,че температурата отива и държи 103 градуса и то не при много агресивно каране ,а в града 93 до 98.Върнах се и сменихме и големия термостат.Пак я пробвах и пак същото даже извънградско отиде до 105 градуса-верно дадох й газ повече,а в града си държи 93 до 98.КЪДЕ Е ЛОГИКАТА извън гр. да държи повече градуси ?Майстора се свърза с БМВ сервиз и от там му казаха ,че след известно време ще се нормализира,да се кара колата,щял да се приспособи термостата и да работи както трябва.Аз не вярвам.Утре ще разкачам радиаторите ,за да ги мина с пароструйка ,може да са задръстени от мушици и прах.Термостатите са оригинални!Ще съм много благодарен някои ако сподели нещо с проблема.Направо ме е яд ,че ги смених,можех така да си я карам цяло лято ,вкарах се във филм .Иначе след това се возих в друга 530д 231кс и момчето я ръчкаше много извън града ,та тя не вдигна повече от92, 93 , 94 градуса .Благораря предварително !!!
- xxx500
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 6.10.2010
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: бмв E60 530d
- Мечтае да кара: M5
Re: Проблем след смяна на двата термостата
Извинявам се ,колата е 530д ,218 к.с.Знам,че има писанопо темата ,но точно с този проблем (извънгр. да държи по висока темп.) нищо не открих
- Sasho.85
- младши ентусиаст
- Мнения: 404
- Регистриран на: 5.06.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
- Мечтае да кара: E34 М5
- xxx500
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 6.10.2010
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: бмв E60 530d
- Мечтае да кара: M5
Re: Проблем след смяна на двата термостата
Мина ми през ума,даже му казах на майстора.Той вика,че била добре,щом като я обезвъздушавахме ,давайки газ на 1.5 , 2.0 хил. оборота въртеше антифриза,нали като спре да изкарва мехурчета се завива капачката
- v3n0m
- младши ентусиаст
- Мнения: 317
- Регистриран на: 18.02.2011
- Местоположение: BT
- Пол: Мъж
- Кара: e60 525D M 05', Audi a6, e53 x5 3d
- Мечтае да кара: е60 M5
Re: Проблем след смяна на двата термостата
При мен е точно обратното - извънградско пада до 70 в баир на доло а в градски условия държи 94-96, купил съм двата термостата на Behr, относно водната помпа колега моята я сменях преди 2-3 месеца - 280 лв.
Любовта към жената е преходна, а любовта към БМВ - вечна!!!
Re: Проблем след смяна на двата термостата
xxx500 написа:Мина ми през ума,даже му казах на майстора.Той вика,че била добре,щом като я обезвъздушавахме ,давайки газ на 1.5 , 2.0 хил. оборота въртеше антифриза,нали като спре да изкарва мехурчета се завива капачката
От егр термостата обезвъздушихте ли?
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: Проблем след смяна на двата термостата
Колата се обезвъздушава сама.
А перката включва ли ти се над 98 градуса поне ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
А перката включва ли ти се над 98 градуса поне ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- xxx500
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 6.10.2010
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: бмв E60 530d
- Мечтае да кара: M5
Re: Проблем след смяна на двата термостата
Не съм я чувал ,май не се вкл. на 98.А възможно ли е да не е обезвъздушена добре,оттам да е проблема,макар че майстора вика ,че не обезвъздушава за първи път е 60
- xxx500
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 6.10.2010
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: бмв E60 530d
- Мечтае да кара: M5
Re: Проблем след смяна на двата термостата
Дано се оправи като изчиста радиаторите
Re: Проблем след смяна на двата термостата
Не може да се твърди че проблема ти е от обезвъздушаването , особено щом майстора е опитен , но изказвания от рода че колата се обезвъздушава сама са пресилени.Дори и да е така ще трябва повечко време а ти дотогава ще се вкараш в някой филм.Има си две пробки за целта едната е на егр термостата а другата на маркуча дето връща охл.течност.Нищо работа е да се развият леко и да се освободи въздуха от системата.Та тези пробки са сложени там не случайно а защото въздуха обикновено се изпуска от най- високата точка в подобна система и няма как да го принудиш да слиза надолу.Просто физика.
- xxx500
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 6.10.2010
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: бмв E60 530d
- Мечтае да кара: M5
Re: Проблем след смяна на двата термостата
Това е ясно колега.Сега съм навън и я пробвам,пак същата работа.Само че ми прави впечатление,че като работи колата на място и температурата е 96 гр. ,лапите зад бъбреците не могат да се отворят като ги натисна с пръст,а като изгася двигателя се движат свободно.Да не би те да правят проблем нещо ,защото се явяват като стена.Някой знае ли на какъв принцип работят тези клапи.Може от тях да загрева повече извънградско
Re: Проблем след смяна на двата термостата
Принципа на тези клапи е дискутиран достатъчно но просто не обичате да търсите във форума а и всичко ви е ясно пък излиза че не е точно така.Аз лично не виждам ефект от клапите при работа на място!?!Но понеже се навъдиха много разбирачи тука нека те да обяснят.Успех .Благодарности на форума и модераторите.
- xxx500
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 132
- Регистриран на: 6.10.2010
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: бмв E60 530d
- Мечтае да кара: M5
Re: Проблем след смяна на двата термостата
Виж сега,колега,ако можеш с нещо да помогнеш-хубаво ,ама да киселееш ,без причина -няма смисъл.Никой не те кара да пишеш мнения,ако нямаш желание.Простоводим дебат по конкретен проблем
memorex написа:Принципа на тези клапи е дискутиран достатъчно но просто не обичате да търсите във форума а и всичко ви е ясно пък излиза че не е точно така.Аз лично не виждам ефект от клапите при работа на място!?!Но понеже се навъдиха много разбирачи тука нека те да обяснят.Успех .Благодарности на форума и модераторите.
- B.Stoimenov
- младши ентусиаст
- Мнения: 668
- Регистриран на: 14.12.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530dA
- Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори
Re: Проблем след смяна на двата термостата
Здравейте колеги,
извинявам се ако съм подвел някого относно обезвъздъшаването - но това е което аз знам, което съм виждал, и което ми е споделяно и в няколко сервиза на БМВ, където ми поддържат автомобила, както и от мои приятели със същия автомобил/двигател и прочие. Реално самия разширителн съд е най-високо и след няколко минути след наливането на охладителната течност, с отворена капачка, въздуха от системата вече е в казанчето, а ако има и след това, доколкото знам, системата сама си го обезвъздушава постфактум. НО както казах коментирам каквото знам и се опитвам да помогна. Пак казвам, ако съм казал глупост- извинявам се, не съм тук да споря с никого, напротив а за тези пробки - признавам си незнаех.
За "клапите" - да при изгасен двигател се движат свободно, след запалзването вакуума ги държи затворени. Не съм сигурен при каква температура се отварят. А за перката, мисля други колеги, в другата тема (за работната температура) споменаха 96 градуса, като при тази температура се включва перката.
За перката попитах, защото при движение извънградско, двигателя е под постоянно "напрежение" и следва да поддържа постоянна по-ниска температура от тази в града в следствие на охлаждащите компоненти - "клапи", перка, водна помпа и прочие.
Успешен ден на всички Ви !
извинявам се ако съм подвел някого относно обезвъздъшаването - но това е което аз знам, което съм виждал, и което ми е споделяно и в няколко сервиза на БМВ, където ми поддържат автомобила, както и от мои приятели със същия автомобил/двигател и прочие. Реално самия разширителн съд е най-високо и след няколко минути след наливането на охладителната течност, с отворена капачка, въздуха от системата вече е в казанчето, а ако има и след това, доколкото знам, системата сама си го обезвъздушава постфактум. НО както казах коментирам каквото знам и се опитвам да помогна. Пак казвам, ако съм казал глупост- извинявам се, не съм тук да споря с никого, напротив а за тези пробки - признавам си незнаех.
За "клапите" - да при изгасен двигател се движат свободно, след запалзването вакуума ги държи затворени. Не съм сигурен при каква температура се отварят. А за перката, мисля други колеги, в другата тема (за работната температура) споменаха 96 градуса, като при тази температура се включва перката.
За перката попитах, защото при движение извънградско, двигателя е под постоянно "напрежение" и следва да поддържа постоянна по-ниска температура от тази в града в следствие на охлаждащите компоненти - "клапи", перка, водна помпа и прочие.
Успешен ден на всички Ви !
Re: Проблем след смяна на двата термостата
Аз имам сходни проблеми. Сменен е малкия термостат, големия не е (оригиналния стои) и ефекта е следния.
Градско достига 97-98 градуса - перката работи.
Извънградско средно 82-84 градуса. На баирите се качва до ~92, на спускане пада до ~75.
Клапите според мен зимата имат по-голям ефект, защото колата загрява по-бързо.
Някои съветват лятото да бъдат отворени постоянно - по-лесно се охлажда, повече въздух и т.н.
Аз доколкото знам се отварят при достигане на някаква темп. на двигател, скорост, обороти и др.
Всъщност те не се отварят ами един соленоид ако не се лъжа ги държи затворени.
При достигане на горните параметри, той освобождава и насрещната струя ги "отваря".
Все съветва термостатите да се сменят само с оригинални.
@xxx500
Какво стана с температурите ?
Градско достига 97-98 градуса - перката работи.
Извънградско средно 82-84 градуса. На баирите се качва до ~92, на спускане пада до ~75.
Клапите според мен зимата имат по-голям ефект, защото колата загрява по-бързо.
Някои съветват лятото да бъдат отворени постоянно - по-лесно се охлажда, повече въздух и т.н.
Аз доколкото знам се отварят при достигане на някаква темп. на двигател, скорост, обороти и др.
Всъщност те не се отварят ами един соленоид ако не се лъжа ги държи затворени.
При достигане на горните параметри, той освобождава и насрещната струя ги "отваря".
Все съветва термостатите да се сменят само с оригинални.
@xxx500
Какво стана с температурите ?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани