Проблем след смяна на двата термостата

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 6.10.2010
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: бмв E60 530d
Мечтае да кара: M5

Проблем след смяна на двата термостата

Мнение от xxx500 » 12 Май 2016, 18:34

Здравейте колеги,преди 1 месец забелязах на скритото меню ,че температурата на двигателя е около 62 до 75 градуса -извън градско,а градско- 92 до 98 .Днес реших да сменя термостатите.Тъй като малкия се сменя по лесно,започнахме с него.Майстора го смени,защото беше сдал багажа на 100 процента и ми каза да я пробвам.Изкарах я на магистралата и видях,че температурата отива и държи 103 градуса и то не при много агресивно каране ,а в града 93 до 98.Върнах се и сменихме и големия термостат.Пак я пробвах и пак същото даже извънградско отиде до 105 градуса-верно дадох й газ повече,а в града си държи 93 до 98.КЪДЕ Е ЛОГИКАТА извън гр. да държи повече градуси ?Майстора се свърза с БМВ сервиз и от там му казаха ,че след известно време ще се нормализира,да се кара колата,щял да се приспособи термостата и да работи както трябва.Аз не вярвам.Утре ще разкачам радиаторите ,за да ги мина с пароструйка ,може да са задръстени от мушици и прах.Термостатите са оригинални!Ще съм много благодарен някои ако сподели нещо с проблема.Направо ме е яд ,че ги смених,можех така да си я карам цяло лято ,вкарах се във филм .Иначе след това се возих в друга 530д 231кс и момчето я ръчкаше много извън града ,та тя не вдигна повече от92, 93 , 94 градуса .Благораря предварително !!!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 6.10.2010
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: бмв E60 530d
Мечтае да кара: M5

Re: Проблем след смяна на двата термостата

Мнение от xxx500 » 12 Май 2016, 18:37

Извинявам се ,колата е 530д ,218 к.с.Знам,че има писанопо темата ,но точно с този проблем (извънгр. да държи по висока темп.) нищо не открих

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 404
Регистриран на: 5.06.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Escort XR3i със задно; Е38 750
Мечтае да кара: E34 М5

Re: Проблем след смяна на двата термостата

Мнение от Sasho.85 » 12 Май 2016, 18:57

Заминала водна помпа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 6.10.2010
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: бмв E60 530d
Мечтае да кара: M5

Re: Проблем след смяна на двата термостата

Мнение от xxx500 » 12 Май 2016, 19:30

Мина ми през ума,даже му казах на майстора.Той вика,че била добре,щом като я обезвъздушавахме ,давайки газ на 1.5 , 2.0 хил. оборота въртеше антифриза,нали като спре да изкарва мехурчета се завива капачката

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 317
Регистриран на: 18.02.2011
Местоположение: BT
Пол: Мъж
Кара: e60 525D M 05', Audi a6, e53 x5 3d
Мечтае да кара: е60 M5

Re: Проблем след смяна на двата термостата

Мнение от v3n0m » 12 Май 2016, 19:37

При мен е точно обратното - извънградско пада до 70 в баир на доло а в градски условия държи 94-96, купил съм двата термостата на Behr, относно водната помпа колега моята я сменях преди 2-3 месеца - 280 лв.
Любовта към жената е преходна, а любовта към БМВ - вечна!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Проблем след смяна на двата термостата

Мнение от memorex » 12 Май 2016, 21:17

xxx500 написа:Мина ми през ума,даже му казах на майстора.Той вика,че била добре,щом като я обезвъздушавахме ,давайки газ на 1.5 , 2.0 хил. оборота въртеше антифриза,нали като спре да изкарва мехурчета се завива капачката

От егр термостата обезвъздушихте ли?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: Проблем след смяна на двата термостата

Мнение от B.Stoimenov » 12 Май 2016, 21:22

Колата се обезвъздушава сама.
А перката включва ли ти се над 98 градуса поне ?



Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 6.10.2010
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: бмв E60 530d
Мечтае да кара: M5

Re: Проблем след смяна на двата термостата

Мнение от xxx500 » 12 Май 2016, 21:38

Не съм я чувал ,май не се вкл. на 98.А възможно ли е да не е обезвъздушена добре,оттам да е проблема,макар че майстора вика ,че не обезвъздушава за първи път е 60

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 6.10.2010
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: бмв E60 530d
Мечтае да кара: M5

Re: Проблем след смяна на двата термостата

Мнение от xxx500 » 12 Май 2016, 21:46

Дано се оправи като изчиста радиаторите

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Проблем след смяна на двата термостата

Мнение от memorex » 12 Май 2016, 22:12

Не може да се твърди че проблема ти е от обезвъздушаването , особено щом майстора е опитен , но изказвания от рода че колата се обезвъздушава сама са пресилени.Дори и да е така ще трябва повечко време а ти дотогава ще се вкараш в някой филм.Има си две пробки за целта едната е на егр термостата а другата на маркуча дето връща охл.течност.Нищо работа е да се развият леко и да се освободи въздуха от системата.Та тези пробки са сложени там не случайно а защото въздуха обикновено се изпуска от най- високата точка в подобна система и няма как да го принудиш да слиза надолу.Просто физика. :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 6.10.2010
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: бмв E60 530d
Мечтае да кара: M5

Re: Проблем след смяна на двата термостата

Мнение от xxx500 » 12 Май 2016, 22:33

Това е ясно колега.Сега съм навън и я пробвам,пак същата работа.Само че ми прави впечатление,че като работи колата на място и температурата е 96 гр. ,лапите зад бъбреците не могат да се отворят като ги натисна с пръст,а като изгася двигателя се движат свободно.Да не би те да правят проблем нещо ,защото се явяват като стена.Някой знае ли на какъв принцип работят тези клапи.Може от тях да загрева повече извънградско

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Проблем след смяна на двата термостата

Мнение от memorex » 12 Май 2016, 22:49

Принципа на тези клапи е дискутиран достатъчно но просто не обичате да търсите във форума а и всичко ви е ясно пък излиза че не е точно така.Аз лично не виждам ефект от клапите при работа на място!?!Но понеже се навъдиха много разбирачи тука нека те да обяснят.Успех .Благодарности на форума и модераторите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 6.10.2010
Местоположение: Благоевград
Пол: Мъж
Кара: бмв E60 530d
Мечтае да кара: M5

Re: Проблем след смяна на двата термостата

Мнение от xxx500 » 12 Май 2016, 23:22

Виж сега,колега,ако можеш с нещо да помогнеш-хубаво ,ама да киселееш ,без причина -няма смисъл.Никой не те кара да пишеш мнения,ако нямаш желание.Простоводим дебат по конкретен проблем
memorex написа:Принципа на тези клапи е дискутиран достатъчно но просто не обичате да търсите във форума а и всичко ви е ясно пък излиза че не е точно така.Аз лично не виждам ефект от клапите при работа на място!?!Но понеже се навъдиха много разбирачи тука нека те да обяснят.Успех .Благодарности на форума и модераторите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 668
Регистриран на: 14.12.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530dA
Мечтае да кара: по хубави пътища и сред културни шофьори

Re: Проблем след смяна на двата термостата

Мнение от B.Stoimenov » 13 Май 2016, 8:32

Здравейте колеги,

извинявам се ако съм подвел някого относно обезвъздъшаването - но това е което аз знам, което съм виждал, и което ми е споделяно и в няколко сервиза на БМВ, където ми поддържат автомобила, както и от мои приятели със същия автомобил/двигател и прочие. Реално самия разширителн съд е най-високо и след няколко минути след наливането на охладителната течност, с отворена капачка, въздуха от системата вече е в казанчето, а ако има и след това, доколкото знам, системата сама си го обезвъздушава постфактум. НО както казах коментирам каквото знам и се опитвам да помогна. Пак казвам, ако съм казал глупост- извинявам се, не съм тук да споря с никого, напротив :) а за тези пробки - признавам си незнаех.

За "клапите" - да при изгасен двигател се движат свободно, след запалзването вакуума ги държи затворени. Не съм сигурен при каква температура се отварят. А за перката, мисля други колеги, в другата тема (за работната температура) споменаха 96 градуса, като при тази температура се включва перката.
За перката попитах, защото при движение извънградско, двигателя е под постоянно "напрежение" и следва да поддържа постоянна по-ниска температура от тази в града в следствие на охлаждащите компоненти - "клапи", перка, водна помпа и прочие.

Успешен ден на всички Ви !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2118
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Проблем след смяна на двата термостата

Мнение от nikolae » 13 Май 2016, 10:00

Аз имам сходни проблеми. Сменен е малкия термостат, големия не е (оригиналния стои) и ефекта е следния.
Градско достига 97-98 градуса - перката работи.
Извънградско средно 82-84 градуса. На баирите се качва до ~92, на спускане пада до ~75.

Клапите според мен зимата имат по-голям ефект, защото колата загрява по-бързо.
Някои съветват лятото да бъдат отворени постоянно - по-лесно се охлажда, повече въздух и т.н.

Аз доколкото знам се отварят при достигане на някаква темп. на двигател, скорост, обороти и др.
Всъщност те не се отварят ами един соленоид ако не се лъжа ги държи затворени.
При достигане на горните параметри, той освобождава и насрещната струя ги "отваря".

Все съветва термостатите да се сменят само с оригинални.

@xxx500
Какво стана с температурите ?

Следваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook