Проблем с налягане на ДПФ
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
Проблем с налягане на ДПФ
Здравейте,колеги!Закачих колата Е60 525д с Карли и ми показа данни за налягане на ДПФ-а в доста големи стойности....при норма от 60-300mbar ми изписва 1008 на ниски обороти.Нямам грешки по таблото за запушен ДПФ,както и по двигателя.Само датчик на нивото на маслото ми е грешка.Показва,че е регенерирала преди 300км и не показва нужда от регенерация,върви си нормално,ако не я бях закачил,изобщо нямаше да разбера,че има проблем.
Друго,което забелязах е че малко е намаляло маслото на щеката,което ме води на мисълта,че може турбото да го хвърля върху катализатора(при 525д катализатора е горе след турбината,а ДПФ-а е долу на гърнето)оттам да е запушила катализатора и затова да вдига такова налягане.При регенерация няма ли да успее да го изчисти,ако е това?
Иначе за самия ДПФ ми изписва че регенерира на около 800км.и стойностите на Шуут (25,5mg. при норма 00-60) и Аш е 15,2,които са в норма след 300кю каране ,както и че няма нужда от регенерация.
Възможно ли е самия датчик на налягане на газовете на самия ДПФ да е заминал и да дава грешни стойности,но не ми дава грешка за датчик?Не би ли трябвало да ми светне грешка за ДПФ при тези високи стойности?
Друго,което трябва да споделя е,че скоро обслужвах кутията и като рових там откачах датчика за температурата пред ДПФ-а,след това ми даваше грешка за този датчик,но след няколко изтривания и откачания и закачания на буксата се оправи,но сега ми дава температура от 1 градус и не мърда(този датчик вече съм го поръчал и ще го сменя,но възможно ли е от този датчик да не е регенерирало?Но пък ми изписва,че съм минал 300км.след последната успешна регенерация....
В голямо чудене съм какво да предприема-да махам ДПФ и катализатор,ремонт турбо....
На първо време мисля да сменя датчика за температурата,да впръскам спрей-пяна за почистване на ДПФ-а ,така и така имам достъп през датчика,и да пусна една принудителна регенерация,за да видя дали ще има ефект...
Всякаква информация ще ми е полезна и предварително благодаря на всеки отзовал се...
Друго,което забелязах е че малко е намаляло маслото на щеката,което ме води на мисълта,че може турбото да го хвърля върху катализатора(при 525д катализатора е горе след турбината,а ДПФ-а е долу на гърнето)оттам да е запушила катализатора и затова да вдига такова налягане.При регенерация няма ли да успее да го изчисти,ако е това?
Иначе за самия ДПФ ми изписва че регенерира на около 800км.и стойностите на Шуут (25,5mg. при норма 00-60) и Аш е 15,2,които са в норма след 300кю каране ,както и че няма нужда от регенерация.
Възможно ли е самия датчик на налягане на газовете на самия ДПФ да е заминал и да дава грешни стойности,но не ми дава грешка за датчик?Не би ли трябвало да ми светне грешка за ДПФ при тези високи стойности?
Друго,което трябва да споделя е,че скоро обслужвах кутията и като рових там откачах датчика за температурата пред ДПФ-а,след това ми даваше грешка за този датчик,но след няколко изтривания и откачания и закачания на буксата се оправи,но сега ми дава температура от 1 градус и не мърда(този датчик вече съм го поръчал и ще го сменя,но възможно ли е от този датчик да не е регенерирало?Но пък ми изписва,че съм минал 300км.след последната успешна регенерация....
В голямо чудене съм какво да предприема-да махам ДПФ и катализатор,ремонт турбо....
На първо време мисля да сменя датчика за температурата,да впръскам спрей-пяна за почистване на ДПФ-а ,така и така имам достъп през датчика,и да пусна една принудителна регенерация,за да видя дали ще има ефект...
Всякаква информация ще ми е полезна и предварително благодаря на всеки отзовал се...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- SpasT
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 96
- Регистриран на: 9.10.2016
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: E61 в цвят “мантинела”
Re: Проблем с налягане на ДПФ
Смени първо датчика ( без него няма как да пусне регенерация)и огледай за някаква нехерметичност по връзките между турбото и всмукателния колектор или някаква друга причина за повишена димност. Ако има някакво малко изпускане моторния компютър няма да записва грешка, но димноста ще е завишена и ще се претоварват катализатора и ДПФ-а.
Може все пак наистина от турбото да гори масло и да дими. Аз съм имал такъв случай: нивото на маслото си стои в норма, защото турбото го намалява, а от честите регенерации се допълва с нафта…. След премахване на ДПФ-а нивото започва да спада!
Относно спрея/пяна за почистване на ДПФ….. може да не съм попаднал на вярната марка, но точно така убих моя филтър…..в централната част на питата се образува стопен кратер с размери около 2 на 10 см. и налягането спадна, но за сметка на почернял изход на ауспуха и в крайна сметка премахнах ДПФ-а
Може все пак наистина от турбото да гори масло и да дими. Аз съм имал такъв случай: нивото на маслото си стои в норма, защото турбото го намалява, а от честите регенерации се допълва с нафта…. След премахване на ДПФ-а нивото започва да спада!
Относно спрея/пяна за почистване на ДПФ….. може да не съм попаднал на вярната марка, но точно така убих моя филтър…..в централната част на питата се образува стопен кратер с размери около 2 на 10 см. и налягането спадна, но за сметка на почернял изход на ауспуха и в крайна сметка премахнах ДПФ-а
- msi200
- ентусиаст
- Мнения: 997
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: М2+X5
Re: Проблем с налягане на ДПФ
Преди да правиш каквото и да било, я закачи на истинска диагностика и виж какво ще покаже.
I love the sound of V8 in the morning...
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6217
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с налягане на ДПФ
Има голямо несъответствие между данните, които ти дава диагностиката. Въпроса е дали може да и се довериш за да сменяш части. Най-добре състоянието на DPF се оценява по време на движение.
Re: Проблем с налягане на ДПФ
SpasT написа:Смени първо датчика ( без него няма как да пусне регенерация)и огледай за някаква нехерметичност по връзките между турбото и всмукателния колектор или някаква друга причина за повишена димност. Ако има някакво малко изпускане моторния компютър няма да записва грешка, но димноста ще е завишена и ще се претоварват катализатора и ДПФ-а.
Може все пак наистина от турбото да гори масло и да дими. Аз съм имал такъв случай: нивото на маслото си стои в норма, защото турбото го намалява, а от честите регенерации се допълва с нафта…. След премахване на ДПФ-а нивото започва да спада!
Относно спрея/пяна за почистване на ДПФ….. може да не съм попаднал на вярната марка, но точно така убих моя филтър…..в централната част на питата се образува стопен кратер с размери около 2 на 10 см. и налягането спадна, но за сметка на почернял изход на ауспуха и в крайна сметка премахнах ДПФ-а
За датчика за обратно налягане става въпрос,него да сменя,нали?
Относно този датчик за температурата,след много ровене разбрах,че са два датчика-един горе на катализатора и един преди ДПФ-а,а при мен съответно има резултати и стойности за температурата от две места.Сега това където показва 1 градус, мисля че нещо не е за тази кола.
Засега съм се насочил към датчика за обратното налягане.Купил съм го, но на няколко места чета,че пише "
Софтуера на централния модул трябва да се обнови".Трябва ли някакво калибриране на този датчик софтуерно или само се сменя?
Още не съм го сменил,ще го сменя скоро,но нямам диагностика за обновяване на софтуера,ако изобщо е нужно.
Някой запознат ли е след смяната му,дали е нужно да се пипне софтуерно?
Re: Проблем с налягане на ДПФ
zvetiko написа:Има голямо несъответствие между данните, които ти дава диагностиката. Въпроса е дали може да и се довериш за да сменяш части. Най-добре състоянието на DPF се оценява по време на движение.
При движение не се забелязва разлика във вървежа или разхода на гориво.Колата си е съвсем нормална.Изворсирва се на място и в движение без проблем.Би трябвало при такова налягане да е затапена и да няма мощност,а такова не се забелязва.
Според диагностиката прави регенерация средно през 800км.,което според мен е нормално.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1642
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем с налягане на ДПФ
Както ти казаха и колегите, пусни тест на системата с друга, по-подходяща диагностика. Тази на снимката в секцията за обратно налягане съм почти сигурен, че ти дава данни за бууста, защото при 1 бар обратно определено ще имаш проблеми с динамиката... Свали си примерно BTool expert от магазина на Гугъл и там има достатъчно инфо, за да добиеш представа в какво състояние е ДПФ.
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани