Спиране на паразитния въздух при V12

7-ма серия ('88 - '94)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от cod-cdbp » 14 Юли 2010, 9:07

Пускам настоящата тема с цел, да помогна на повечето колеги, тък като виждам че М70-ките станаха повече, но пък са далеч от перфектни, и предполагам че темата би била полезна.

Епилог - Като цяло М70 е първия немски V12 след втората световна война. Отличава се като невероятно "спокоен" мотор, който работи без да създава излишни вибрации (всички сме гледали клипчетата с монетата в-у капака на мотора :mhihi: ).
Като карантия е с едновалови глави, 24 хидравлични повдигачи на клапаните. Естествено е с верига, която е двойна, и като премиум мотор си иска своето.
Като едно добро начало, а и като често срещан проблем е засмукването на паразитен въздух, което води до повишен разход на гориво (мисля че всички го знаем), както и вибрации при празен ход.
Тъй като е с метални колектори, те имат стойки, на които лягат всмукателите, които според мен са тънкия момент, за да се осигури плътно прилепване на колекторите за гарнитурите на главата.
Та нека да започнем със снимковия материал и обясненията.

Ето една примерна схема на подредбата:
Изображение

И се започва с премахване на декоративната пластмасова кора, откачане на инжекторите и останалите кабели и датчици, и махане на разширителния съд за водата:
Изображение
Изображение
Откачат се кабелите на двата дросела:
Изображение
Изображение
Откачат се датчиците на коляновия вал:
Изображение
След което се махат и стойките на буксите им:
Изображение
След което окабеляването на мотора може да се премести на по удобно за нас място, така че да се отвори пространство за ровене:
Изображение

Следват двата дебитомера с филтърните кутии:
Изображение
Вакуумите на регулаторите за налягане на горивото:
Изображение
Както и бензиновите маркучи в задния край:
Изображение
И в предния край:
Изображение
За съжаление е задължително да се демонтират рейките с дюзите:
Изображение
Изображение
Което пък е добре по отношение на факта че можем да открием дефекти с О-пръстените на самите дюзи и да ги подменим, защото това е поредното място от къдего може да смуче паразитен въздух.
Обичайно дюзите изглеждат по този начин:
Изображение
Но с малко почистване с Меглио (разредете го!!!), лъсват:
Изображение
Също се препоръчва да се почистят и леглата на дюзите, на самия всмукател:
Изображение

До тук нещата изглеждат горе-долу така:
Изображение

И сега идва пипкавата част. По принцип се препоръчва от дебелите книги да се използва тресчотка с тънки удължения гъвкав накрайник, и МАГНИТЕН накрайник за да не губите гайките някъде в небитието м-у двете глави (на ламята Спаска) :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: .
Но естествено има и стари лададжииски пинизи като напълване на камъка с грес:
Изображение
Изображение
Смазването на гъвкавата връзка също е препоръчително за да не увисва (кат изпразнен уй :mhihi: :mhihi: :mhihi: ):
Изображение

Както може би забелязахте в началото, имаме 6 тампона (2х3) на всмукателите, които се премахват за удобство и 2х24 гайки на всмукателите:
Изображение

Следва естествено най-трудното - развиването на гайките което граничи с тиха лудост:
Изображение
Изображение
Хубаво нещо е фенерчето :mhihi: :mhihi: :mhihi: :
Изображение
И както ви казах греста в накрайника е 100% задължителна:
Изображение

Като последователност се препоръчва да се развият първо долните гайки на всмукателите и след това горните.
Това спомага за излишни деформации на гарнитурите, ако сте решили да ги използвате отново (което не е чак толкова лошо както ще видите по натам)

И така след като вече ни майтапят че сме станали Татко Барба, или Човека с гумени ръце, и сме махнали 12-те гайки можем да премахнем единия всмукател:
Изображение
Ето и долната част на всмукателя:
Изображение
Тук се вижда дъното на останалите проблеми, а по точно маркуча и клапана на картерните газове, които не могат да се сменят без демонтаж на колекторите :evil:.

След премахване и на другия колектор нещата изглеждат така:
Изображение
Тук вече препоръчвам да се почистят хубаво колекторите от лака по тях с подходящите препарати за премахване на боя. Както и да ги накиснете отвътре с Меглио за да се поизмие масълцето вътре (не търсете перфектен резултат, освен ако нямате въздух под налягане и пистолет с бензин или Меглио).
Ако искате можете да отделите и време за боядисване с хубава боя:
Изображение
Сега е момента да се поменят гарнитурите на капаците на чутурите, защото както до тук става ясно като бял ден, това не е най-достъпното място при тези мотори. Покрай гарнитурите можете да боядишете и капаците на главите, покрай което да погледнете хлабината на веригата и евентуална подмяна на обтегачи.

Но все пак нека продължим по темата с прогонването на злите духове на паразитния въздух.
Демонтираме гарнитурите, които са закрепени с няколко гайки 13мм:
Изображение
Ето ги и демотнирани:
Изображение
Ако ще ги използвате отново, се почистват хубаво с АМБ или кореселин, бензин и подобни:
Изображение
Обичайно са напукани, но тъй като ще използваме силикон той ще оплътни нещата:
Изображение
Почистват се задължително и леглата на гарнитурите до блясък. Също трябва да са хубаво обезмаслени:
Изображение

Използвайте само и единствено високотемпературен силикон (виктор рейнц е изключително подходящ за целта), като сами се сещайте каква е причината.
Нанесете го на сравнително тънък слой и върху главата и върху гарнитурата:
Изображение
След което стягате гарнитурите.
След което намажете и външната част на гарнитурите и почистените всмукатели и по обратния ред на сглобяване:
Изображение
Стягайте гайките на всмукателите с не много голяма сила (~10Nm). Завивайте като започнете от средата на горния ред, по часовниковата стрелка. Накрая "обходете" по още един път всички гайки, с цел да сте сигурни че са стегнати с еднаква сила.

Когато монтирате всмукателите, обърнете внимание на, стойките им. Обичайно те са причината всмукателите да лягат по-ниско, което деформира гарнитурите и отваря пролуки, от които двигателя смуче въздух.
Това са стойките:
Изображение
А така изглеждат с монтиран всмукател:
Изображение

Останалото е сглобяване в обратния ред.
Препоръчвам тотална смяна на всички вакуумни маркучи и маркучлета, както и бензиновите маркучи тък като те са далеч от достъпни.
За тази манипулация препоръчвам да се подготвите, от далеч с ганитури на капаците на главите, силикон, търпение, свободно време, нерви, инструменти, кафета бири и каквото още се сетите. :twisted: :twisted: :twisted:

Снимките и малко от информацията са от тук
Последна промяна cod-cdbp на 03 Авг 2011, 7:05, променена общо 2 пъти
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Обичайни проблеми със М70.

Мнение от tsb_bg » 14 Юли 2010, 9:16

Поздравления колега :clap:

Постарал си се да го представиш е подробно, разбираемо и нагледно ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Обичайни проблеми със М70.

Мнение от cod-cdbp » 14 Юли 2010, 9:19

Малко допълнение към темата
Другото място, от което може да смуче въздух двигателя са маркучите на картерните газове.
На чиста теория нещата изглеждат така:
Изображение
Имаме еднопосочни въздушни клапани, през които се засмува въздух преди дросела.

Така започваме с откриването на клапаните и маркучите:
Изображение

Ето там някъде долу се намират (маркуча към капана на главата е махнат :!: ):
Изображение

И след демонтажа на всичко нещата изглеждат така:
Изображение

Смяната на маркучите с нови е задължителна:
Изображение

Препоръчвам почистване на клапанчетата и тръбичките с обезмаслител. :angel:
Според мен е почти задължителна смяната на О-пръстените на капака на главата (номер 2):
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 170
Регистриран на: 14.09.2008
Местоположение: Leipzig
Пол: Мъж
Кара: по Аутобан А14 и А9
Мечтае да кара: ALPINA B7 S Turbo Coupé E24

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от Alpina_Johnnie » 14 Юли 2010, 11:29

:bowdown:
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 6.11.2008
Кара: BMW 750IL

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от DASE_BMW » 14 Юли 2010, 17:41

мерси много колега сега колата мърка като котенце :mhihi:

и отзад асфалта се събира :mhihi: :winky: ще черпя да знаиш :winky: ;)
Изображение
V12 POWER
BMW Team Varna просто най-добрите !!!!

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от Митко Стоянов » 17 Юли 2010, 10:22

DASE_BMW написа:мерси много колега сега колата мърка като котенце :mhihi:

и отзад асфалта се събира :mhihi: :winky: ще черпя да знаиш :winky: ;)
:mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от zlatko_baretata » 15 Юли 2011, 22:07

_65536_kb_sec_ написа:...
...
Като карантия е с едновалови глави, с 12 механични и 12 хидравлични повдигачи на клапаните. Естествено е с верига, която е двойна, и като премиум мотор си иска своето.
...
Тъй като е с метални колектори, те имат стойки, на които лягат всмукателите, които според мен са тънкия момент, за да се осигури плътно прилепване на колекторите за гарнитурите на главата.

Това не е вярно.
...
А "стойките" реално са гарнитурите на входящия колектор и представляват две метални планки, вулканизирани заедно в моноблок от специална каучукова смес. Цели се топлоизолация на всмукателните колектори.

Като цяло "преводът" става горе-долу. :yes:

П.С. И избягвайте мазането със силиконче тично при всмукателната част на мотора, не знам да се ползва оригинално от БМВ тоя неземен материал.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 142
Регистриран на: 5.03.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е32 740IL E34 525i
Мечтае да кара: E24 M635CSI(M6) , E34M5 , 850CSI (M8)

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от Fakiro » 18 Юли 2011, 20:59

И още нещо като уточнение: М70 моторите BMW са с 24 хидравлични а не с 12 мех. и 12хидр. повдигачи клапани, както бе споменато! :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1415
Регистриран на: 5.06.2008

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от Peter Angelov » 28 Юли 2011, 20:29

Това със силиконеца е много зле...
Не пожелавам на никой подобни лайнории
в коша на мотора...
Това V12 ми се струва познато :conf:


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от zlatko_baretata » 28 Юли 2011, 21:05

Не е лошо на тия дърти кочини да им се почистят и дроселовите клапи. Имаше някъде тема (да не би да беше в Е31.de, не си спомням) с много подробно обяснение и хубави снимки. Ако някой изрови темата (че аз не я намирам), ще е хубаво да я пусне.
Изображение

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от Митко Стоянов » 29 Юли 2011, 8:26

zlatko_baretata написа:П.С. И избягвайте мазането със силиконче тично при всмукателната част на мотора, не знам да се ползва оригинално от БМВ тоя неземен материал.
Като цяло самия мотор не е особено сложен, само периферията му е повечко. Иначе за силикона не си прав - точно на М70 има заводско мацнат силикон на места.
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от zlatko_baretata » 29 Юли 2011, 20:41

mitko_n1 написа:
zlatko_baretata написа:П.С. И избягвайте мазането със силиконче тично при всмукателната част на мотора, не знам да се ползва оригинално от БМВ тоя неземен материал.
Като цяло самия мотор не е особено сложен, само периферията му е повечко. Иначе за силикона не си прав - точно на М70 има заводско мацнат силикон на места.

Като например?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 18.04.2010
Кара: e30

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от big_shit333 » 29 Юли 2011, 21:22

Евала.. много достъпно обяснено и върши работа :yes: много полезна тема :bowdown:

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от Митко Стоянов » 31 Юли 2011, 23:07

zlatko_baretata написа:
mitko_n1 написа:
zlatko_baretata написа:П.С. И избягвайте мазането със силиконче тично при всмукателната част на мотора, не знам да се ползва оригинално от БМВ тоя неземен материал.
Като цяло самия мотор не е особено сложен, само периферията му е повечко. Иначе за силикона не си прав - точно на М70 има заводско мацнат силикон на места.

Като например?

По ъглите на капаците на клапаните и по ангренажните капаци.
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:


Аватар
Мнения: 666
Регистриран на: 5.07.2011
Местоположение: с. Искрец
Кара: Фиат 126р
Мечтае да кара: Шкода Фабия

Re: Спиране на паразитния въздух при V12

Мнение от zlatko_baretata » 31 Юли 2011, 23:44

Там има заводски гарнитури и никъде няма силикон.
На капаците на клапаните гарнитурите са гумени, на ангренажните капаци са хартиени.
Къде, казваш, има силикон, че аз три пъти съм свалял глави и все със заводски гарнитури съм ги събирал, а силикон не съм слагал?
Изображение

Следваща

Назад към Е32

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook