Х5 НИСКА КОМПРЕСИЯ
Модератор: Технически модератори
2 мнения
• Страница 1 от 1
- Манол
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 31.12.2014
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: X5 4.4i 2005
Х5 НИСКА КОМПРЕСИЯ
Здавейте,колатами е Х5 4,4 320 коня 2005год. и има ниска компресия на втори цилиндър 3 бара на останалите 7 цилиндъра компресията е около 12 бара. Купих колата през януари тази година в едно от 10 запалвания предимно сутрин се усещаше яко тресене на двигателя след няколко минути когато загрее тресенето намалява. Когато загася колата и я запаля отново вече загряла нямаше никакви вибрации. От както времето се затопли тресене и вибрации почти няма.
Помагайте с мнения и съвети, някой имал ли е такъв проблем, да отварямели двигателя,какво да очаквам като го отворим,ще станели по голяма беля ако карам така или трябва спешно да влизам в сервиз. Чудя се дали да повторя измерването на компресията в м-кар.
Помагайте с мнения и съвети, някой имал ли е такъв проблем, да отварямели двигателя,какво да очаквам като го отворим,ще станели по голяма беля ако карам така или трябва спешно да влизам в сервиз. Чудя се дали да повторя измерването на компресията в м-кар.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Х5 НИСКА КОМПРЕСИЯ
Ще предложа един първобитен метод за проверка... Имам предвид, че сме го използвали някога за много по-стари и прости бензинови двигатели, но може да е приложим и за този. Значи така:
1. Щом компресията е ниска само на един цилиндър - не е от общо износване на двигателя, а е някакъв локален проблем (само на този цилиндър);
2. Уредът (манометър с клапан) се завива на мястото на свещта. Пробата се прави при напълно отворена дроселова клапа (не знам дали е възможно ръчно да се отвори на този мотор). Въртиш на стартера, докато "се намопма" и стрелката стигне максимума. Отчиташ показанието.
3. Сипваш в цилиндъра малко моторно масло (не мога да препоръчам количество, но да омаже напълно челото на буталото). Повтаряш измерването и отчиташ показанието. Ако компресията е по-висока = проблем със сегментите. Ако е същата = клапани.
4. Ако са клапани - първо проверяваш за "затегнали", без луфт. Въпреки, че с хидравлични повдигачи това няма как да стане... Ако приемем, че луфтовете са наред и няма натегнати клапани - няма алтернатива, сваляш главата и правиш клапани.
5. Ако са сегментите - има още една възможност, преди да разглобяваш мотора. Наливаш в цилиндъра газ за горене (това - преди смяната на маслото) и го оставяш така ден - два. Ако има "запекъл" сегмент - може да се освободи.
Това ми идва на ума, нека и колегите да коментират.
1. Щом компресията е ниска само на един цилиндър - не е от общо износване на двигателя, а е някакъв локален проблем (само на този цилиндър);
2. Уредът (манометър с клапан) се завива на мястото на свещта. Пробата се прави при напълно отворена дроселова клапа (не знам дали е възможно ръчно да се отвори на този мотор). Въртиш на стартера, докато "се намопма" и стрелката стигне максимума. Отчиташ показанието.
3. Сипваш в цилиндъра малко моторно масло (не мога да препоръчам количество, но да омаже напълно челото на буталото). Повтаряш измерването и отчиташ показанието. Ако компресията е по-висока = проблем със сегментите. Ако е същата = клапани.
4. Ако са клапани - първо проверяваш за "затегнали", без луфт. Въпреки, че с хидравлични повдигачи това няма как да стане... Ако приемем, че луфтовете са наред и няма натегнати клапани - няма алтернатива, сваляш главата и правиш клапани.
5. Ако са сегментите - има още една възможност, преди да разглобяваш мотора. Наливаш в цилиндъра газ за горене (това - преди смяната на маслото) и го оставяш така ден - два. Ако има "запекъл" сегмент - може да се освободи.
Това ми идва на ума, нека и колегите да коментират.
Excellent! Steven is my name!
2 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани