Кратка история на BMW Motorrad и описание на моделите
Модератор: Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Кратка история на BMW Motorrad и описание на моделите
В света на мотоциклетите BMW Motorrad ,от самото си създаване, до ден днешен е име , свързано с престиж , иновации и здравина . Машини променили мотоциклетната история , а за марката тя започва така :
-След Първата световна война ,заради репарациите, BMW спират производството на двигатели за военни самолети и се преориентират към по-евтини и лесни за продажба инженерни решения.В два от опитите си да стъпи на крака ,BMW постига успех и до ден днешен е лидер в световен мащаб: автомобилостроене и мотоциклети:
Първият създаден мотоциклет през далечната 1923г е R32 – боксерен двигател и кардан: концепция останала непроменена и до днес и емблематична за марката.Боксерният двигател освен ниския център на тежестта , има улеснено въздушно охлаждане и естествена балансираност.
Карданът е здрав и необслужваем , без рискове от скъсване или разтягане на верига.
-Втората световна война доказва здравината на немските машини и гениалността на немската инженерна мисъл.Моделът R75 властва от пясъците на Сахара до руските степи.Боксерният двигател се е охлаждал драстично по-добре в сахарските жеги , а карданът е перфектното решение за пясъка в пустинята.Мотоциклетът се е произвеждал и с кош, като третото колело е имало също задвижване ,минаващо през заключващ се диференциал и редуцирани скорости.Това и наличието на задна предавка правят мотора проходим в off-road условия.
-Малко известен факт е , че в следвоенна Германия са се произвеждали два вида BMW мотори.За разлика от други немски марки, оцелелите производствени мощности не са били откраднати от руснаците и преинсталирани в Русия , защото още преди войната BMW продават лиценз за мотори на СССР и дават началото на ИМЗ-Урал . В Източна Германия също се произвеждат мотори в началото под марката BMW , а после EMW.
-Шейсетте години са изключително тежки за мотоциклетните производители и повечето немски фирми фалират.BMW оцелява заради събуждащия се от консерватизъм американски пазар и мосовото въвеждане на предните телескопични вилки при всичките си модели.
-През седемдесетте години BMW изграждат нов завод за мотоциклети в Западен Берлин и променят коренно концепцията на новите двигатели.Въвеждат се съвременните биелни лагери и разпределителния вал минава под коляновия, за да се намали центъра на тежестта на двигателя.Това са т.н. /5модели
1977 година започва производството на т.н. /7 модели .Това са първите модели на компанията , облечени изцяло със спойлери.Най-известният наследник от които е R100RT –първият изцяло облечен турър на BMW.
-През осемдесетте години BMW внедрява инжекционната горивна система в мотоциклетите, за първи път в света ABS на мотор и новата запазена марка за захващане на задното колело, родена от нуждата за бърза смяна на задната гума на пистата: Едностранния заден шарнир
Тогава започва и въвеждането на класовете мотори на марката, именувани с латински букви:
C-серията: Макси скутери .Емблематичен е скутерът с покрив C1
Както и електрическият скутер на марката C-Evolution
F-Серията : Задвижват се от Parallel Twin двигатели и верига или ремък към задния пиньон
Това са ендурота и малки туръри, най известен от които остава F650-
Победителят от ралито Париж-Дакар, задвижван от Rotax двигател и първи братовчед на Aprilia Pegaso
G-Серията : Едноцилиндрови ендурота
R-Серията : Двуцилиндрови боксери , задвижващи главно големи туръри и турист-ендурота
K-Сериите : Редови 4 и 6 цилиндрови туристи
S-Серията : S1000RR – Най-добрия пистов мотор в момента !
Както е видно сериите при BMW не зависят от вида на мотора, а от неговия двигател , защото при Bayerische Motoren Werke
акцентът винаги е падал върху втората дума!
p.s. Статията не е Copy-Paste и ще се радвам на всички мнения!
-След Първата световна война ,заради репарациите, BMW спират производството на двигатели за военни самолети и се преориентират към по-евтини и лесни за продажба инженерни решения.В два от опитите си да стъпи на крака ,BMW постига успех и до ден днешен е лидер в световен мащаб: автомобилостроене и мотоциклети:
Първият създаден мотоциклет през далечната 1923г е R32 – боксерен двигател и кардан: концепция останала непроменена и до днес и емблематична за марката.Боксерният двигател освен ниския център на тежестта , има улеснено въздушно охлаждане и естествена балансираност.
Карданът е здрав и необслужваем , без рискове от скъсване или разтягане на верига.
-Втората световна война доказва здравината на немските машини и гениалността на немската инженерна мисъл.Моделът R75 властва от пясъците на Сахара до руските степи.Боксерният двигател се е охлаждал драстично по-добре в сахарските жеги , а карданът е перфектното решение за пясъка в пустинята.Мотоциклетът се е произвеждал и с кош, като третото колело е имало също задвижване ,минаващо през заключващ се диференциал и редуцирани скорости.Това и наличието на задна предавка правят мотора проходим в off-road условия.
-Малко известен факт е , че в следвоенна Германия са се произвеждали два вида BMW мотори.За разлика от други немски марки, оцелелите производствени мощности не са били откраднати от руснаците и преинсталирани в Русия , защото още преди войната BMW продават лиценз за мотори на СССР и дават началото на ИМЗ-Урал . В Източна Германия също се произвеждат мотори в началото под марката BMW , а после EMW.
-Шейсетте години са изключително тежки за мотоциклетните производители и повечето немски фирми фалират.BMW оцелява заради събуждащия се от консерватизъм американски пазар и мосовото въвеждане на предните телескопични вилки при всичките си модели.
-През седемдесетте години BMW изграждат нов завод за мотоциклети в Западен Берлин и променят коренно концепцията на новите двигатели.Въвеждат се съвременните биелни лагери и разпределителния вал минава под коляновия, за да се намали центъра на тежестта на двигателя.Това са т.н. /5модели
1977 година започва производството на т.н. /7 модели .Това са първите модели на компанията , облечени изцяло със спойлери.Най-известният наследник от които е R100RT –първият изцяло облечен турър на BMW.
-През осемдесетте години BMW внедрява инжекционната горивна система в мотоциклетите, за първи път в света ABS на мотор и новата запазена марка за захващане на задното колело, родена от нуждата за бърза смяна на задната гума на пистата: Едностранния заден шарнир
Тогава започва и въвеждането на класовете мотори на марката, именувани с латински букви:
C-серията: Макси скутери .Емблематичен е скутерът с покрив C1
Както и електрическият скутер на марката C-Evolution
F-Серията : Задвижват се от Parallel Twin двигатели и верига или ремък към задния пиньон
Това са ендурота и малки туръри, най известен от които остава F650-
Победителят от ралито Париж-Дакар, задвижван от Rotax двигател и първи братовчед на Aprilia Pegaso
G-Серията : Едноцилиндрови ендурота
R-Серията : Двуцилиндрови боксери , задвижващи главно големи туръри и турист-ендурота
K-Сериите : Редови 4 и 6 цилиндрови туристи
S-Серията : S1000RR – Най-добрия пистов мотор в момента !
Както е видно сериите при BMW не зависят от вида на мотора, а от неговия двигател , защото при Bayerische Motoren Werke
акцентът винаги е падал върху втората дума!
p.s. Статията не е Copy-Paste и ще се радвам на всички мнения!
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Кратка история на BMW Motorrad и описание на моделите
Последното изречение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Кратка история на BMW Motorrad и описание на моделите
dr.peshev написа:В света на мотоциклетите BMW Motorrad ,от самото си създаване, до ден днешен е име , свързано с престиж , иновации и здравина.
...
S-Серията : S1000RR – Най-добрия пистов мотор в момента !
Не бих искал да прозвучи като хейт или заяждане, но горното твърдение е малко спорно... Относно дизайна няма смисъл да спорим, защото е субективно - един харесва едно, друг - друго... При супер-спортистите, възможно е моторът на BMW да е "най-добър" по характер, но ако сравняваме технически характеристики... Може да потърсите в мрежата информация за Kawasaki Ninja H2 и ще останете удивени.
Иначе темата е интересна и информативна, за всички, които се интересуват от мотоциклетите...
Excellent! Steven is my name!
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Кратка история на BMW Motorrad и описание на моделите
Понеже аз също карам Кавазаки Нинджа и съм пристрастен , искам само да уточня , че
H2 в заводски вид също е 200 коня от 1 литър мотор и то с турбина. BMW вадят почти 200 коня от
атмосферен двигател. Сега , рейсинг версията е 300 коня на H2 , благодарение на турбината и тя затова е там,
но да сложиш турбина на 1л и да извадиш мотор 200к е безсмислено!
p.s.Този мотор на BMW е като немската овчарка-нито е най-умното куче , нито е най-бързото , нито е най-силното ,но
е в челните места по всички показатели и затова си позволявам да кажа , че е най-добрия в момента!
p.p.s. А и на хартия е едно , а на практика:
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Кратка история на BMW Motorrad и описание на моделите
dr.peshev написа::yes:
...
Този мотор на BMW е като немската овчарка-нито е най-умното куче , нито е най-бързото , нито е най-силното ,но
е в челните места по всички показатели и затова си позволявам да кажа , че е най-добрия в момента!
Excellent! Steven is my name!
Re: Кратка история на BMW Motorrad и описание на моделите
Поздравления за статията колега!
S1000rr все още е "най-добрият" серийно пройзвеждащ се супер спорт мотор. Не става въпрос за най-бързият, най-мощният или каквото и да било друго. Най-показателният факт за тези твърдения е желанието на всеки състезател да кара този мотор.
Поздрави!
Sent from my iPhone using Tapatalk
S1000rr все още е "най-добрият" серийно пройзвеждащ се супер спорт мотор. Не става въпрос за най-бързият, най-мощният или каквото и да било друго. Най-показателният факт за тези твърдения е желанието на всеки състезател да кара този мотор.
Поздрави!
Sent from my iPhone using Tapatalk
- xerial
- старши ентусиаст
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Re: Кратка история на BMW Motorrad и описание на моделите
Има доста нови модели ,както серийни така и концептуални, напиши и за тях
Иначе за темата!
Иначе за темата!
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Кратка история на BMW Motorrad и описание на моделите
Тия верно са ненормални...
https://m.fakti.bg/technozone/328402-bmw-pokaza-bezpiloten-motociklet
https://www.brand.bmw-motorrad.com/en/experience/stories/brand/vision-next-100.html
Гледайте клиповете.
https://m.fakti.bg/technozone/328402-bmw-pokaza-bezpiloten-motociklet
https://www.brand.bmw-motorrad.com/en/experience/stories/brand/vision-next-100.html
Гледайте клиповете.
Excellent! Steven is my name!
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани