Лампата като статус
Модератори: mitaka7, Общи модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Лампата като статус
Висшите чиновници са царе и на пътя
Автор: Бранимир Николов, Авто Журнал, Януари 2007 г.
Ти си обикновен норвежец, жител на столицата Осло. Караш колелото си в парка Фронгнер. Зад теб друг велосипедист подрънква с жизнерадостното звънче. Обръщаш се и виждаш министър - председателя на страната Хел Магне Буневик, който вдига ръка за поздрав и с другата държи кормилото. Усмихваш се и отвръщаш със "Здравейте!"
Местим случката в България. В събота преди обед тръгваш за вилата и караш по магистрала "Хемус" в посока Враца. Зад теб се появява дебело и черно Audi със сини и червени лампи, светкащи изпод радиаторната решетка. Инстинктивно даваш път, само за да видиш как след черното Audi се изнася също толкова черен Mercedes, екипиран със същите червено - сини лампи. Държавния кортеж подминава знаците за ограничение на скоростта при влизането на тунела "Траянови врата" поне два пъти от позволеното. Бършиш чело и теглиш майна... от врачанските.
Връщаме лентата отново в Норвегия. Заради "международния тероризъм", специалните служби искат от приемиера Буневик да забрави за колелото и да ползва специализиран транспорт. Поръчват му бронирана лимузина, тъй като в държавния автопарк "такова животно нема". BMW доставят класическат машина от доказната 7 - ма серия. Министър - председателят на Норвегия не може да я ползва, защото се оказва, че бронираната лимузина тежи с 40 кг. повече от разрешеното в страната. Хел Манге Буневик продължава да пътува с обикновена лимузина.
Отново местим в България. Сцената се разиграва преди две години. Гледаш репортаж от централната емисия новини, в която ясно виждаш как Главният секретар на МВР Бойко Борисов излиза от сградата на Министерския съвет и дава резки отговори на журналистическите въпроси. Облечен в черния си кожен шлифер, Бойко Борисов се качва на черен всъдеход Mercedes G500 (известни още като "колекцията на Поли Пантев"). Мощната машина изръмжава, прави обратен завой, впуска се срещу движението, за да се влее в трафика на бул. "Дондуков".
Кое е впечатляващото в тези четири реални ситуации? От една страна норвежката действителност показва, че политиците са обикновени хора с важна работа. От друга, там правилата важат за всички. Наистина за всички. В България политиците се смятат за необикновени хора с важна работа. И ни показват, че за тях правилата не важат. В китната ни родина лампата, позната на всички нас като "буркан", се оказа свръхценност. Тази привилегия, която и по времето на "соца" се раздаваше крайно предпазливо, в момента е ширпотреба. Според промени в закона за движение по пътищата, Министърът на вътрешните работи може да ти даде лампа и да те направи господар на пътя.Всички ще трябва да ти "козируват" с десен мигач и завиване към бордюра. В общи линии ставаш също толкова важен, колкото и спасяването на човешки живот. С такава лампа се сдоби и футболната ни легенда Христо Стойчков. Преди години му я даде Бойко Борисов. На приятелски начала. Когато репортерите го питаха от къде има буркан на джипа си, Камата в типичния си стил тегли една майна на журналистчето... от пловдивските.
Ако случайността те засече с председателя на Върховния касационен съд, ще забележиш как той слиза от личното си Audi A4, в което също има син буркан. Отново "бурканната неприкосновеност" накара шофьорът на енергийния министър в предишното правителство - Милко Ковачев да отсвири полицейският слънчоглед и да отпраши със скорост Max в посока Козлодуй. След последвалото преследване се оказа, че шофьорчето просто е забравило да включи лампата.
За да довършим щрихите от БГ реалността, ще припомним, че проф. Стоян Кушлев, председател на Комисията за конфискуване на имуществото, придобито чрез престъпна дейност, също стана дъвка за журналистите, като чисто по жабешки вдигна краче и си поиска мигалка за служебната кола. Да, точно така! Проф. Кушлев е същият, който си определи месечна заплата от 7000 лв. и назначи за шофьор съседско момче, а секретарка му стана близка роднина по съребрена линия...
Миризливите изпускания на овластени душици са изнервящи. Свойственото на всяка мижитурка е да иска да се покаже, че е нещо повече от другите... Че по някакъв начин стой над тях. Над закона! В тази реалност, нормалните хора псуват и карат напред. И не уважават и те закона. Но дори в Русия, където нравите са още по - груби от нашенските, това не се случва точно така...
Миналата година, железничарят Олег Щербински карал семейната Toyota на междуселищен път. Лимузина от движението в обратна посока с включен буркан изпреварва и изкача срещу колата на Щербински. Трите коли не могат да се разминат и следва сблъсък. Mercedes E Klasse със синята лампа се разбива в крайпътно дърво. В него умират губернаторът на Алтай Миахил Евдокимов, шофьорът му и неговият бодигард. Според руските закони, виновен за катастрофата е водачът на Toyota - та. Щербински не е дал път на движещият се в насрещното движение Mercedes и ще трябва да плати за това с четири години затвор в Сибир. В момента присъдата се обжалва. Руснаците обаче се "взеха в ръце" и излязоха на простести в Москва, Екатеринбург, Владивосток, Санкт Петербург - почти всеки голям град. Социологическите проучвания показаха, че 68% от руснаците са против този род привилегии за чиновниците. Президентът Путин поиска в прав текст тази практика да се преустанови.
В крайна сметка се оказва, че от лампа - играчка може да стане плачка. Оказва се също, че тези, които определят правилата, не ги спазват. В такъв случай дали могат да искат от нас същото? Аз няма да паркирам на бул. "Витоша", но искам и областният управител да не го прави. Толкова много ли искам, или ще ме пратите в... Норвегия?
Автор: Бранимир Николов, Авто Журнал, Януари 2007 г.
Ти си обикновен норвежец, жител на столицата Осло. Караш колелото си в парка Фронгнер. Зад теб друг велосипедист подрънква с жизнерадостното звънче. Обръщаш се и виждаш министър - председателя на страната Хел Магне Буневик, който вдига ръка за поздрав и с другата държи кормилото. Усмихваш се и отвръщаш със "Здравейте!"
Местим случката в България. В събота преди обед тръгваш за вилата и караш по магистрала "Хемус" в посока Враца. Зад теб се появява дебело и черно Audi със сини и червени лампи, светкащи изпод радиаторната решетка. Инстинктивно даваш път, само за да видиш как след черното Audi се изнася също толкова черен Mercedes, екипиран със същите червено - сини лампи. Държавния кортеж подминава знаците за ограничение на скоростта при влизането на тунела "Траянови врата" поне два пъти от позволеното. Бършиш чело и теглиш майна... от врачанските.
Връщаме лентата отново в Норвегия. Заради "международния тероризъм", специалните служби искат от приемиера Буневик да забрави за колелото и да ползва специализиран транспорт. Поръчват му бронирана лимузина, тъй като в държавния автопарк "такова животно нема". BMW доставят класическат машина от доказната 7 - ма серия. Министър - председателят на Норвегия не може да я ползва, защото се оказва, че бронираната лимузина тежи с 40 кг. повече от разрешеното в страната. Хел Манге Буневик продължава да пътува с обикновена лимузина.
Отново местим в България. Сцената се разиграва преди две години. Гледаш репортаж от централната емисия новини, в която ясно виждаш как Главният секретар на МВР Бойко Борисов излиза от сградата на Министерския съвет и дава резки отговори на журналистическите въпроси. Облечен в черния си кожен шлифер, Бойко Борисов се качва на черен всъдеход Mercedes G500 (известни още като "колекцията на Поли Пантев"). Мощната машина изръмжава, прави обратен завой, впуска се срещу движението, за да се влее в трафика на бул. "Дондуков".
Кое е впечатляващото в тези четири реални ситуации? От една страна норвежката действителност показва, че политиците са обикновени хора с важна работа. От друга, там правилата важат за всички. Наистина за всички. В България политиците се смятат за необикновени хора с важна работа. И ни показват, че за тях правилата не важат. В китната ни родина лампата, позната на всички нас като "буркан", се оказа свръхценност. Тази привилегия, която и по времето на "соца" се раздаваше крайно предпазливо, в момента е ширпотреба. Според промени в закона за движение по пътищата, Министърът на вътрешните работи може да ти даде лампа и да те направи господар на пътя.Всички ще трябва да ти "козируват" с десен мигач и завиване към бордюра. В общи линии ставаш също толкова важен, колкото и спасяването на човешки живот. С такава лампа се сдоби и футболната ни легенда Христо Стойчков. Преди години му я даде Бойко Борисов. На приятелски начала. Когато репортерите го питаха от къде има буркан на джипа си, Камата в типичния си стил тегли една майна на журналистчето... от пловдивските.
Ако случайността те засече с председателя на Върховния касационен съд, ще забележиш как той слиза от личното си Audi A4, в което също има син буркан. Отново "бурканната неприкосновеност" накара шофьорът на енергийния министър в предишното правителство - Милко Ковачев да отсвири полицейският слънчоглед и да отпраши със скорост Max в посока Козлодуй. След последвалото преследване се оказа, че шофьорчето просто е забравило да включи лампата.
За да довършим щрихите от БГ реалността, ще припомним, че проф. Стоян Кушлев, председател на Комисията за конфискуване на имуществото, придобито чрез престъпна дейност, също стана дъвка за журналистите, като чисто по жабешки вдигна краче и си поиска мигалка за служебната кола. Да, точно така! Проф. Кушлев е същият, който си определи месечна заплата от 7000 лв. и назначи за шофьор съседско момче, а секретарка му стана близка роднина по съребрена линия...
Миризливите изпускания на овластени душици са изнервящи. Свойственото на всяка мижитурка е да иска да се покаже, че е нещо повече от другите... Че по някакъв начин стой над тях. Над закона! В тази реалност, нормалните хора псуват и карат напред. И не уважават и те закона. Но дори в Русия, където нравите са още по - груби от нашенските, това не се случва точно така...
Миналата година, железничарят Олег Щербински карал семейната Toyota на междуселищен път. Лимузина от движението в обратна посока с включен буркан изпреварва и изкача срещу колата на Щербински. Трите коли не могат да се разминат и следва сблъсък. Mercedes E Klasse със синята лампа се разбива в крайпътно дърво. В него умират губернаторът на Алтай Миахил Евдокимов, шофьорът му и неговият бодигард. Според руските закони, виновен за катастрофата е водачът на Toyota - та. Щербински не е дал път на движещият се в насрещното движение Mercedes и ще трябва да плати за това с четири години затвор в Сибир. В момента присъдата се обжалва. Руснаците обаче се "взеха в ръце" и излязоха на простести в Москва, Екатеринбург, Владивосток, Санкт Петербург - почти всеки голям град. Социологическите проучвания показаха, че 68% от руснаците са против този род привилегии за чиновниците. Президентът Путин поиска в прав текст тази практика да се преустанови.
В крайна сметка се оказва, че от лампа - играчка може да стане плачка. Оказва се също, че тези, които определят правилата, не ги спазват. В такъв случай дали могат да искат от нас същото? Аз няма да паркирам на бул. "Витоша", но искам и областният управител да не го прави. Толкова много ли искам, или ще ме пратите в... Норвегия?
Селото се оказа точно във града
и аз искам.........................да е като в Дания
Последна промяна clikk на 21 Яну 2007, 13:13, променена общо 1 път
- ивчо
- старши ентусиаст
- Мнения: 1792
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Местим случката в България............ значи само това определя доста неща!!!!! заради такива буркани на тази същата магистрала Хемус от едно такова засичане щеше да стане верижна катастрофа понеже кортежа с незнам си кой мина на един косъм от мен със над стотина км/ч по-висока скорост!!!! колко пъти в софия по задръстванията някой се намира от някъде и пусне тез светлинки и кара като изоглавен засичайки всичко дет се движи!!!!просто вече спрях да им обръщам внимание!!!! аз най-приятелки те съветвам да отидеш в Норвегия!!! поздрави!!!
- ataman
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 235
- Регистриран на: 14.11.2004
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
тия буркани до преди 7-8 години се продаваха по пазарите
а сега може да си се откраднат от някоя патрулка докато куките си пият кафето сутрин
иначе аз се старая да дам път на линейки, пожарни (след това карам след тях), защото уважавам работата им, и на тия с ескортите, защото много лошо се бутат и стават бели.
а патрулки, които пускат буркана в средата на задръстването и после си карат като туристи просто игноиррам, пък те да си светят синичко...
а сега може да си се откраднат от някоя патрулка докато куките си пият кафето сутрин
иначе аз се старая да дам път на линейки, пожарни (след това карам след тях), защото уважавам работата им, и на тия с ескортите, защото много лошо се бутат и стават бели.
а патрулки, които пускат буркана в средата на задръстването и после си карат като туристи просто игноиррам, пък те да си светят синичко...
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
ataman написа::) тия буркани до преди 7-8 години се продаваха по пазарите ...
Ще те водя на едно място, за 20 лв можеш да си купиш не син, не червен, ами... розов. То не са "капки", "буркани", "легени"... всякакви има... без документи, без нищо - все едно си купуваш баничка от Красно село.
err0r написа:ataman написа::) тия буркани до преди 7-8 години се продаваха по пазарите ...
Ще те водя на едно място, за 20 лв можеш да си купиш не син, не червен, ами... розов. То не са "капки", "буркани", "легени"... всякакви има... без документи, без нищо - все едно си купуваш баничка от Красно село.
А като те прибарат после ко праим?
_!_
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
- Nucl3arDru1D
- старши ентусиаст
- Мнения: 2317
- Регистриран на: 16.12.2003
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: е30, е36, e39
- Мечтае да кара: ///M
- Детайли за колата: Nuclear Touring
турваш буркан с патладжани и готово
ама да са узрели, щото патладжаните са като сините сливи - като са зелени са червени
ама да са узрели, щото патладжаните са като сините сливи - като са зелени са червени
- vaskoto1
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 127
- Регистриран на: 11.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
бил съм свидетел на почукване по стъклото на недостатъчно отместил се шофьор с дръжката на малокалибрена гаубица от страна на "велик" НСОист... питах познат юрист: кво праиме? отговора беше:трай си че тия имат ВСИЧКИ права... демек-НИЩО не можеш да му кажеш.
добре. съгласен съм че трябва да има и такива хора-ама да даваш ВСИЧКИ права на некфи селяци които са безсмъртни и тъпи та свират...
ноу комент...
добре. съгласен съм че трябва да има и такива хора-ама да даваш ВСИЧКИ права на некфи селяци които са безсмъртни и тъпи та свират...
ноу комент...
- DanielzZz
- старши ентусиаст
- Мнения: 1898
- Регистриран на: 29.12.2005
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 39
Да си еб@т майката път се дава само на линейки и пожарни.Тоя манго-олифренанго Първанаки щеше да ни отнесе,когато отиваше към ВТ.Ако имах базука нямаше да се сдържа.А ако имах танк,направо газя !
- DanielzZz
- старши ентусиаст
- Мнения: 1898
- Регистриран на: 29.12.2005
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 39
Между другото тоя ако чукне с тая гаубица по моя прозорец,ще го отворя,ще му я взема и ще му гърмя по колата,докато не поднесе.
- Maverick_VS
- ентусиаст
- Мнения: 1013
- Регистриран на: 11.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '07 E91 335i
- Georgieff
- младши ентусиаст
- Мнения: 649
- Регистриран на: 29.11.2004
- Местоположение: Европа
- Кара: Е91 325i N53
Много си прав човеко.
Айде да помислим какво можем да направим.
В момента предстои да се приемат закони за НСО от една страна и новият за закон за движение по пътищата от друга.
В тях ни готвят такива хубави неща, че досегашния режим ще ви се види песен.
Имаше едно време идеи за Асоциация на автомобилните клубове.
Една такава асоциация ако излезе с аргументирано мнение има голям шанс най-малкото да даде публичност на безумните идеи в някои закони, ако не и да участва реално в обсъждането на законите.
Друг въпрос че такава асоциация не е лесно да се организира, но в момента няма организация, която защитава интересите на шофьорите на пътя - те са по подразбиране виновни и по подразбиране винаги полицаите са прави.
Айде да помислим какво можем да направим.
В момента предстои да се приемат закони за НСО от една страна и новият за закон за движение по пътищата от друга.
В тях ни готвят такива хубави неща, че досегашния режим ще ви се види песен.
Имаше едно време идеи за Асоциация на автомобилните клубове.
Една такава асоциация ако излезе с аргументирано мнение има голям шанс най-малкото да даде публичност на безумните идеи в някои закони, ако не и да участва реално в обсъждането на законите.
Друг въпрос че такава асоциация не е лесно да се организира, но в момента няма организация, която защитава интересите на шофьорите на пътя - те са по подразбиране виновни и по подразбиране винаги полицаите са прави.
Touring & windsurf club
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани