Time Attack - Калояново

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1480
Регистриран на: 29.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от BULL3T » 10 Май 2011, 18:05

kokali praa vsiakvi написа:
err0r написа:[ Цялата писта я карах на трета, само на острия десен след кроасана слагах втора.

Не е ли малко тромава Двайската на трета по завоите ?


Аз с 25цата бях 2ра 3та,непрекъснато!

За тайма според мен няма смиъл да говоря аз,за мен всички сме дали слаби времена!Особено аз! Дадох 1.07.14 май или нещо такова... при положение че имам над 60 обиколки на тая писта с 3 ралзлични коли!

За дрифта вече ми е по-мерак да си говорим. Ако искате може ,или да се направи друга тема ,или да се пише в тая!
Изображение
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от err0r » 10 Май 2011, 20:51

kokali praa vsiakvi написа:Не е ли малко тромава Двайската на трета по завоите ?

Aми ето го и отговорът:
(bubsa) написа:... Даже ми беше много кофти с тоя 3.45 на повечето завои 2-ра ми идваше къса и не давах пълна газ(да не люска прекъсвач),а за да ги карам на 3-та пък идваше в куци обороти...

По-малко губиш докато изчакаш подходящите обороти (ускоряваш по-бавно, но константно), от колкото да си позволиш да пипнеш прекъсвача на втора, закъснееш да сложиш трета (даже може да не я нацелиш) и накрая губиш повече... :)
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 30.03.2009
Пол: Мъж

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от straight six power » 10 Май 2011, 22:42

BULL3T написа:За тайма според мен няма смиъл да говоря аз,за мен всички сме дали слаби времена!Особено аз! Дадох 1.07.14 май или нещо такова... при положение че имам над 60 обиколки на тая писта с 3 ралзлични коли!

Аз пък съм доста доволен от 8ма позиция за кола 1400кг, 100кг шофьор, половин резервоар и първо стъпване на писта вобще. Иначе и мен ме беше шубе да спирирам малко по-късно на правата, макар, че ми се струва, че може. Сигурно щях да падна под 1:05:16, но както четох някъде из форума - "Максималната скорост с която можеш да влезеш в завой, е много по-близо до тази с която не можеш !" :lol: Аз цялата права я изкарвам на 3-та, като накрая точно преди да спирам удря ппрекъсвача. С 2.93 диф съм.
Иначе изживяването е страхотно !!! Адреналина е на макс, концентрация, емоции... абе всичко ! Много яко, много ! Щеше ми се да покарам повеч, но дори и да имах тази възможност, спирачките почнаха да умекват накрая :mhihi:. Догодина с performance спирачки и по-твърди амортесьори мисля да дам 1:04:??.
Последна промяна straight six power на 10 Май 2011, 22:49, променена общо 1 път
"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 307
Регистриран на: 21.03.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 328i Мойта, e53 Семейната
Мечтае да кара: 635i e24, 850i e31
Детайли за колата: Истинската 328ца

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от kokali praa vsiakvi » 10 Май 2011, 22:47

err0r написа:
kokali praa vsiakvi написа:Не е ли малко тромава Двайската на трета по завоите ?

Aми ето го и отговорът:
(bubsa) написа:... Даже ми беше много кофти с тоя 3.45 на повечето завои 2-ра ми идваше къса и не давах пълна газ(да не люска прекъсвач),а за да ги карам на 3-та пък идваше в куци обороти...

По-малко губиш докато изчакаш подходящите обороти (ускоряваш по-бавно, но константно), от колкото да си позволиш да пипнеш прекъсвача на втора, закъснееш да сложиш трета (даже може да не я нацелиш) и накрая губиш повече... :)


Разрах те, ама не съм съгласен. А съм я карал и с двайска "сток" ама на трета я чуствам много по-инертна колата . Иначе наистина го има тоя проблем , че втората "свършва" точно на оптималната скорост за излизане от завоя и точно при мен с тоя хлъзгащ се кожен салон става трудно- дали с левия крак да се "законтряш" за да останеш на седалката или да натиснеш "дония ляв педал" :mhihi:
Жените биват два вида : 1. Слабички 2. Убавки... И с броя на цилиндрите е подобно ...
Изображение

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от err0r » 10 Май 2011, 23:05

Затова има една цака за приклещване със стоковия триточков колан. От много стягане още имам синка на лявото рамо и на десния хълбок... :D
Колкото до проблема със свършващата втора и недостатъчните обороти за трета, така усещах колата, че на трета й е по-комфортно. А и както казах вече, елиминираш възможността от забавяне заради прекъсвач на втора или неуцелване на трета в бързината. Друг е въпросът, че когато колата се кара на по-високи обороти, мощността на двигателя (колкото и да е тя) се достига точно там. Тоест автомобилът реагира на всяко подаване или отнемане от газта. И това обикновенно се случва много рязко, което пък рязко пренася масите на автомобила на предния и задния мост. Понякога кофти пренесената тежест на неподходящия мост играе лоша шега - недозавиване или презавиване, а тези двете пък костват ценни секунди, които е почти невъзможно да се наваксат в същата обиколка. Затова карах на трета предавка, защото автомобилът реагира доста по-плавно на подадена докрай газ, не се мята като риба на сухо. Така най-лесно и сигурно можеш да контролираш масата и пренасянето й върху мостовете.
В конкретния случай много голяма роля играят гумите, с които е обута колата. А именно, позволяват ли спазване на треактории с по-висока скорост, по-високи обороти и по-горна предавка. В това отношение мисля, че изборът ми да карам почти изцяло на трета, бе най-правилен.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 307
Регистриран на: 21.03.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 328i Мойта, e53 Семейната
Мечтае да кара: 635i e24, 850i e31
Детайли за колата: Истинската 328ца

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от kokali praa vsiakvi » 10 Май 2011, 23:34

Би ли пояснил за тоя номер с колана , тои , стоковия , нали се "разтяга" от ролката долу ?
Жените биват два вида : 1. Слабички 2. Убавки... И с броя на цилиндрите е подобно ...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8333
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от vicho » 10 Май 2011, 23:35

err0r написа:В това отношение мисля, че изборът ми да карам почти изцяло на трета, бе най-правилен.


с оглед на класирането ти, мисля, че две мнения по въпроса --> НЯ-МА!

и мерси за законтрянето! и мен ме боли хълбока, като го пипна :mhihi:

straight six power написа:Догодина с performance спирачки и по-твърди амортесьори мисля да дам 1:04:??.


с тези 2 ъпгрейда и с това време, ако запазиш добрия стил на каране, догодина без проблем ще си в 1:04:??, а защо не и 03, поне според мен

аз също обмислям същите ъпгрейди, както и нови задни гуми :paranoid:

kokali praa vsiakvi написа:Би ли пояснил за тоя номер с колана , тои , стоковия , нали се "разтяга" от ролката долу ?


опъваш седалката максимално назад, прибираш колана максимално в ролката, хващаш го с ръка и опъваш рязко напред за да се законтри. След това някой трябва да ти държи колана законтрен, а ти да мръднеш седалката напред, за да те хване колана! След това някой трябва да те стегне с настройката на облегалката. Гарантирам ти, че дори и при преобръщане, ще останеш да висиш на колана! :mhihi: А ребрата болят доста ;)
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 307
Регистриран на: 21.03.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е36 328i Мойта, e53 Семейната
Мечтае да кара: 635i e24, 850i e31
Детайли за колата: Истинската 328ца

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от kokali praa vsiakvi » 10 Май 2011, 23:40

Ще го пробвам !
Жените биват два вида : 1. Слабички 2. Убавки... И с броя на цилиндрите е подобно ...
Изображение

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от DrivinGGoD » 11 Май 2011, 9:32

vicho написа:
err0r написа:В това отношение мисля, че изборът ми да карам почти изцяло на трета, бе най-правилен.


...

и мерси за законтрянето! и мен ме боли хълбока, като го пипна :mhihi:


Бъдете сигурни, че ако съумеете да карате непрекъснато превключвайки предавките в правилния момент ще сте още по-бързи... Това, че карането на трета ви застрахова против грешки е така, но не означава, че сте максимално бързи... На трета колата не е толкова динамична, не може толкова да си играете с преноса на масите и скоростта пада... Най-лесния начин да контролирате недозавиване/презавиване е с газта когато сте около режима на маскимална мощност... Да, ако объркате 2ра-3та или пък набиете прекъсвача ще се забавите, но ако карате непрекъснато в обороти и превключвате правилно и бързо предавките където се налага има още някоя и друга десета... Пак казвам, правил съм 1:04.?? с кола 105 коня, с мен и Виктор в колата и половин резервоар бензин и то при старата конфигурация... Това са си 1300кг. кола с 200кг. товар ;) И дори тогава включвах 2ра, 3та и 4та на правата...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

кавалер-монтьор
кавалер-монтьор
Аватар
Мнения: 2515
Регистриран на: 11.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: леки BMW-та :):):)
Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от gazzzar » 11 Май 2011, 10:53

Косата го е обеснил най-добре в мнението си за виртуалната обиколка....ако максимално успеете да попиете от написаното съм сигурен, че ще си смъкнете времената доста. Не веднъж сме се возили разменно на пистата и с Косата карамае почти на 99% еднакво, еднакъв, стил, еднакво атакуване на завоите, а и затова времената ни са толкова близки 56,5 - косата, 56,7 -аз. А и нещо интересно да споделя от моя опит - много е важно за Калояново да се стремите да изучите техниката на пренос на тежестта с ляв крак на спирачката, на комбинацията след късата права след кроасана е почти невъзможно да изтискаш максимума ако не пренасяш максимално сцепление на предния мост именно с дозирана спирачка през цялата комбинация....усъвършенствайте го - много е полезно ;)
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3.... 8) 8) 8)
Изображение
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 23.03.2003
Местоположение: Русе

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от REMUS » 11 Май 2011, 14:25

Не пропускайте да споменете, че предавките трябва да са подбрани като за Калояново ;)
Моите не бяха подбрани добре (концепцията на колата беше съвсем друга) и карах само 3-та 4-та.
Иначе и аз съм на мнение, че колкото повече предавки се сменят, толкова по-добре, стига да са подбрани за определената писта ;)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 18.06.2006
Местоположение: Село София
Пол: Мъж
Кара: e36 exclusive edition
Мечтае да кара: M

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от orbb » 11 Май 2011, 14:36

А пък на мен ми е интересно с какво налягане на гумите излизате?
Аз излезнах с нормалното, на което си карам колата 2,3-2,4 и на 3-та обиколка вече бяха прегряли и после едно момче в сервизния парк ми обясни, че е било много високо налягането.
Изображение

по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
Аватар
Мнения: 5880
Регистриран на: 8.03.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: каквото намери в гаража

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от I.Voykov » 11 Май 2011, 14:43

Аз имам само един съвет - подобрявайте си карането а не колите, колкото и да ви е бърза колата ако незнаете как да я карате няма да дадете добри времена и обратното ако можете да карате и с по-слаба кола ще сте бързи... (пример е Сашо с колата на жена ми с време 1.04.. с 316-ка, китайски коиловъри, 2-ма човека по 100 кила и гуми които смених още същия сезон...)
Изображение
http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от DrivinGGoD » 11 Май 2011, 15:58

orbb написа:А пък на мен ми е интересно с какво налягане на гумите излизате?
Аз излезнах с нормалното, на което си карам колата 2,3-2,4 и на 3-та обиколка вече бяха прегряли и после едно момче в сервизния парк ми обясни, че е било много високо налягането.


2,3-2,4 за стриит гуми е напълно нормално... в зависимост от тежестта и поведението на автомобила може да варира от 2 до 2,5 атмосфери... това за съжаление можете да прецените само вие от това как се държи колата на пистата... важното е да не прехапва ръбовете и да се клатушка( да не е много мека ), нито пък да е много твърда за да не се пързаля...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 20.12.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: ваноса да пее одата на радостта

Re: Time Attack - Калояново

Мнение от Avramov » 11 Май 2011, 16:02

Хайде и аз да споделя за колата и стила на каране.

Колата: Абсолютно стокова Е36 320 купе. Всичко по мотора М50Б20, окачването, спирачките и т.н. е сток. Дори и "спортен" въздушен филтър няма. Оригиналният диф(не е шпер, дори и числата не му знам). Признавам си, единственото олекотяване което направих беше да сваля резервната гума. И като казах гуми - 215/55/16 Барум с дот 2004. Имам проблеми с датчика на АБС-а и съответно след 2рата и след 3тата обиколка в двете сесии бях без АБС.

Стилът на каране: Ползвах 3та и 4та само, тъй като от сервиза ми съобщиха две седмици преди събора, че съединителя няма да изкара дори до събора. На края на правата точно на бабуната връщам 3та и спирачки, в завоя влизам с не много газ и от там до правата десен крак на газ до ламарината и малко след нея :mhihi: , ляв на спирачките и гледах да мятам тежестта напред назад. Успях да я вкарам в диапазона около и над 4000 оборота, като само на десния след "късата" права падаха оборите и на следобедната сесия се налагаше да "ритам" съединителя в следващите два завоя.

Резултатът: Две излизания след края на правата в двете сесии, съответно във 2рата и 3тата обиколки :mhihi: и най-добра обиколка от 1:07:91. С което успях да си спечеля 10-то място на 10-я юбилеен БМВ събор в клас до 2000см^3. Единственото което не ми хареса е факта, че имаше "модифицирани" (при това доста прилично) и такива с по-големи двигатели коли, на които име беше позволено да карат в класа, което в крайна сметка ме ядоса малко. Надявам се тези недоразумения да бъдат изчистени за последващи събори и мероприятия.
Aim to be the best, live with the rest!
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook