Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
На работа идваме с колела, пеша, градски транспорт. Даже сутрин на Малинов се срещаме по 3-ма, 4-ма и движим в група. Колата седи пред блока и чака с нетърпение отпуската. Това е икономия - караш на дълго на директна предавка.Leon написа:Гърбици, ремонти и задръствания... Вече даже не се опитвам да карам икономично.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
govedarov написа:Не знам вече за каква икономия вече можем да говорим като в цяла София през 30 метра сложиха спящи ченгета и докато набера 40-50 км на 3 трета и трябва да спирам и пак да почва всичко отначало.
Бегачката преди като се придвижвах нормално даваше към 12-13, сега под 16 ня-ма заради тия легнали полицаи, през 200 метра на полусъединител...
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- govedarov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 102
- Регистриран на: 4.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320i а вече и 320d с пакет ;)
- Мечтае да кара: M3
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Не знам аз направо нямам думи , преди не ми дремеше толкова но сега откакто се качих на тази кола не ме дразни толкова разхода колкото това постоянно лашкане и карането на полусъединител. Вярно , че на ул.Обиколна при нас всяка година прегазваха хора но не мисля , че начина да се ограничи това е през 30 метра да има гърбици. Да сложат камери , значи и т.н го разбирам ама не знам за какво едно трябва да ни вдигат разхода с това постоянно тръгни , спри и второ да си трошим колите по тия бабуни дето не са и направени като хората. Живея в Овча Купел а работата ми е в Лагера , от нас до бачкането за точно 3,5 км и има само един светофар а го пътувам 20 минути.
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10482
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Тъпото е, че наслагаха гърбици и на улици, където пешеходци почти няма. А за всяка от тези гърбици (добре де, повдигнати пешеходни пътеки) плащаме между 7 и 11 хиляди лева, добре е, нали?
Never mistake motion for action...
- JuStDieSeL
- Потребител
- Мнения: 34
- Регистриран на: 3.04.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36 320i
- Мечтае да кара: E36 M3
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Бананова република сме си и това е в цял свят никъде не слагат толкова легнали полицай като у нас...
Има си за тази цел камери , контрол , кат и още куп неща но не в БГ най-лесно е да сложим бабунки през 20 метра и да ограничим всички...
От тази "мярка" единствено ни прецакват колите вдигат разхода ядосват хората и бавят движението.
Икономията в София е да караш след 00:00 през останалото време навсякъде има задръствания и като падне най-малкия дъжд и всички карат с 20 и започват да се удрят като блъскащи се колички...
Има си за тази цел камери , контрол , кат и още куп неща но не в БГ най-лесно е да сложим бабунки през 20 метра и да ограничим всички...
От тази "мярка" единствено ни прецакват колите вдигат разхода ядосват хората и бавят движението.
Икономията в София е да караш след 00:00 през останалото време навсякъде има задръствания и като падне най-малкия дъжд и всички карат с 20 и започват да се удрят като блъскащи се колички...
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Замислям се за нещо друго, свързано с икономичното шофиране. И то е именно връзката между времето, за което се изминава дадено разстояние и изразходеното гориво. Ето какво имам предвид:
2 еднакви коли, тръгват по едно и също време от София, като целта им е да пристигнат във Варна. Едната кола поддържа през цялото време 90 км/ч, а другата - 140 км/ч. Ясно е, че тази кола, която шофира със 140 км/ч, ще изгори повече гориво, заради повишените обороти на двигателя, въздушното съпротивление и т.н, но пък от друга страна, едната кола ще пристигне с 2-3 часа по-бързо от тази, която е карала с 90. Така не се ли спестяват 2-3 часа работа на двигателя, от което също да се реализира някаква икономия? Защото например аз ако карам постоянно със 140, ще съм стигнал хипотетично за 4 часа до Бургас, след което ще изгася мотора и колата няма да работи изобщо, съответно и да харчи. Другата кола обаче, ще пътува още 3 часа след мен, тъй като ще е карала с 90, като по време на това пътуване, отново ще изразходва гориво, макар и по-малко от мен.
И какво се получава?
Кола 1 - 4 часа, 140 км/ч, разход 10 на 100
Кола 2 - 7 часа, 90 км/ч, разход 6.5 на 100
Как се компенсират тези 3 часа разлика, в които двигателят на по-бавната кола все още работи и се тътри, а другата вече е пристигнала и угасена?
2 еднакви коли, тръгват по едно и също време от София, като целта им е да пристигнат във Варна. Едната кола поддържа през цялото време 90 км/ч, а другата - 140 км/ч. Ясно е, че тази кола, която шофира със 140 км/ч, ще изгори повече гориво, заради повишените обороти на двигателя, въздушното съпротивление и т.н, но пък от друга страна, едната кола ще пристигне с 2-3 часа по-бързо от тази, която е карала с 90. Така не се ли спестяват 2-3 часа работа на двигателя, от което също да се реализира някаква икономия? Защото например аз ако карам постоянно със 140, ще съм стигнал хипотетично за 4 часа до Бургас, след което ще изгася мотора и колата няма да работи изобщо, съответно и да харчи. Другата кола обаче, ще пътува още 3 часа след мен, тъй като ще е карала с 90, като по време на това пътуване, отново ще изразходва гориво, макар и по-малко от мен.
И какво се получава?
Кола 1 - 4 часа, 140 км/ч, разход 10 на 100
Кола 2 - 7 часа, 90 км/ч, разход 6.5 на 100
Как се компенсират тези 3 часа разлика, в които двигателят на по-бавната кола все още работи и се тътри, а другата вече е пристигнала и угасена?
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Тцвък,грешна ти е логиката.При 140 да речем си 4 хил оборота,при 90 си в 2 хилдяи оборота.Получава се същото,завишения разход ти идва точно от това което си казал по-голямо съпротивление с въздуха.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
surfboard написа:Замислям се за нещо друго, свързано с икономичното шофиране. И то е именно връзката между времето, за което се изминава дадено разстояние и изразходеното гориво. Ето какво имам предвид:
2 еднакви коли, тръгват по едно и също време от София, като целта им е да пристигнат във Варна. Едната кола поддържа през цялото време 90 км/ч, а другата - 140 км/ч. Ясно е, че тази кола, която шофира със 140 км/ч, ще изгори повече гориво, заради повишените обороти на двигателя, въздушното съпротивление и т.н, но пък от друга страна, едната кола ще пристигне с 2-3 часа по-бързо от тази, която е карала с 90. Така не се ли спестяват 2-3 часа работа на двигателя, от което също да се реализира някаква икономия? Защото например аз ако карам постоянно със 140, ще съм стигнал хипотетично за 4 часа до Бургас, след което ще изгася мотора и колата няма да работи изобщо, съответно и да харчи. Другата кола обаче, ще пътува още 3 часа след мен, тъй като ще е карала с 90, като по време на това пътуване, отново ще изразходва гориво, макар и по-малко от мен.
И какво се получава?
Кола 1 - 4 часа, 140 км/ч, разход 10 на 100
Кола 2 - 7 часа, 90 км/ч, разход 6.5 на 100
Как се компенсират тези 3 часа разлика, в които двигателят на по-бавната кола все още работи и се тътри, а другата вече е пристигнала и угасена?
Е колега ти сериозно ли... Разхода се мери в литри/километри, времето си е за твоя сметка, а и освен това като стигнеш по-рано винаги ще си изпил повече били в края на деня от тоя който е пристигнал по-късно, щото след 7 часа каране след втората бира ще се е трупясал водача на МПС номер 2, а ти след 3 часа поне 4 ще ти трябват, което още повече вдига разхода на водач номер 1
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Напълно сериозно. Очевидно на мен ми е ясно в какво се мери разходът /литри, км/. Предложил съм и друга гледна точка за размисъл, като очаквам да прочета теоретично обосновани мнения, които да изяснят защо в случая ВРЕМЕТО НЯМА НИКАКВО ЗНАЧЕНИЕ, както казвате вие. Мненията се подкрепят с конкретни аргументи. Сигурен съм, че във форума има хора, която биха изяснили поставения въпрос от научна гледна точка, с подходящите обосновки и по начин, по който да стане ясен за всички.
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
.
Последна промяна bmw325tds на 04 Авг 2016, 11:01, променена общо 1 път
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
bmw325tds написа:Нещата стоят така: брой обороти в минута по броя минути, т.е.surfboard написа:Напълно сериозно. Очевидно на мен ми е ясно в какво се мери разходът /литри, км/. Предложил съм и друга гледна точка за размисъл, като очаквам да прочета теоретично обосновани мнения, които да изяснят защо в случая ВРЕМЕТО НЯМА НИКАКВО ЗНАЧЕНИЕ, както казвате вие. Мненията се подкрепят с конкретни аргументи. Сигурен съм, че във форума има хора, която биха изяснили поставения въпрос от научна гледна точка, с подходящите обосновки и по начин, по който да стане ясен за всички.
- за 90 км/ч => 7 часа по 60 мин по 2000об/мин = 84*10^4 завъртания на коляновия вал
- за 140 км/ч => 4 часа по 60 мин по 3500об/мин = 84*10^4 завъртания на коляновия вал
от двете уравнения излиза, че двигателя ще изработи едно и също в двата режима на каране: маслената помпа ще извърти едно и също количество масло, водната помпа едно и също количество вода, гумите, валовете, полуоските - едни и същи завъртания като бройка.
Разликата е в динамичното натоварване. Калкото по-бавно се движат всички части толкова са по-малко натоварени и от там се и износват по-малко.
Карайте с 90 на темпомат и си слушайте музика.
Много правилно!
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Благодаря на колегата 325тдс. Ето това е аргументирано, ясно и технически грамотно мнение.
Понеже се асоциира карането на темпомат като икономично, споделям и нещо, което ми е направило впечатление при използването му и което не мисля, че е показател за пестеливо шофиране. Става въпрос за предвидимостта в различните ситуации. Преди няколко месеца бях решил да стигна от Дупница до София, минавайки през магистрала Люлин и използвайки темпомата на 90 км/ч. Понеже магистралата има участъци с доста изкачвания и спускания, ми направи впечатление, че при спускането темпомата си държи 90 и щом дойде новият баир, точно по средата набива яко газ, за да може да държи зададената скорост. Наред с това, първо се напъва да катери с 90 на пета, разходът хвръква до небето и по някое време се усеща и връща четвърта. После горе пак слага пета и така /автоматик е/.
Докато когато карам без темпомат, аз ускорявам при спускането на баира и изкачването, което предстои го преодолявам със съвсем леко галене на газта на пета, което мисля, че е по-икономично от това, което прави темпоматът.
Според мен темпоматът е по-икономичен само при напълно равни участъци, където никой човешки крак не е толкова точен, че да поддържа постоянно една и съща скорост, без никакво отклонение.
Но при магистрални баири с това рязко подаване на газ в средата на баира на висока предавка, не мисля, че се реализира някаква голяма икономия.
Понеже се асоциира карането на темпомат като икономично, споделям и нещо, което ми е направило впечатление при използването му и което не мисля, че е показател за пестеливо шофиране. Става въпрос за предвидимостта в различните ситуации. Преди няколко месеца бях решил да стигна от Дупница до София, минавайки през магистрала Люлин и използвайки темпомата на 90 км/ч. Понеже магистралата има участъци с доста изкачвания и спускания, ми направи впечатление, че при спускането темпомата си държи 90 и щом дойде новият баир, точно по средата набива яко газ, за да може да държи зададената скорост. Наред с това, първо се напъва да катери с 90 на пета, разходът хвръква до небето и по някое време се усеща и връща четвърта. После горе пак слага пета и така /автоматик е/.
Докато когато карам без темпомат, аз ускорявам при спускането на баира и изкачването, което предстои го преодолявам със съвсем леко галене на газта на пета, което мисля, че е по-икономично от това, което прави темпоматът.
Според мен темпоматът е по-икономичен само при напълно равни участъци, където никой човешки крак не е толкова точен, че да поддържа постоянно една и съща скорост, без никакво отклонение.
Но при магистрални баири с това рязко подаване на газ в средата на баира на висока предавка, не мисля, че се реализира някаква голяма икономия.
- ///M Power
- старши ентусиаст
- Мнения: 4216
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
surfboard написа:Благодаря на колегата 325тдс. Ето това е аргументирано, ясно и технически грамотно мнение.
Понеже се асоциира карането на темпомат като икономично, споделям и нещо, което ми е направило впечатление при използването му и което не мисля, че е показател за пестеливо шофиране. Става въпрос за предвидимостта в различните ситуации. Преди няколко месеца бях решил да стигна от Дупница до София, минавайки през магистрала Люлин и използвайки темпомата на 90 км/ч. Понеже магистралата има участъци с доста изкачвания и спускания, ми направи впечатление, че при спускането темпомата си държи 90 и щом дойде новият баир, точно по средата набива яко газ, за да може да държи зададената скорост. Наред с това, първо се напъва да катери с 90 на пета, разходът хвръква до небето и по някое време се усеща и връща четвърта. После горе пак слага пета и така /автоматик е/.
Докато когато карам без темпомат, аз ускорявам при спускането на баира и изкачването, което предстои го преодолявам със съвсем леко галене на газта на пета, което мисля, че е по-икономично от това, което прави темпоматът.
Според мен темпоматът е по-икономичен само при напълно равни участъци, където никой човешки крак не е толкова точен, че да поддържа постоянно една и съща скорост, без никакво отклонение.
Но при магистрални баири с това рязко подаване на газ в средата на баира на висока предавка, не мисля, че се реализира някаква голяма икономия.
Наистина темпомата не е перфектен, да човек с умения ( да предвижда, да познава пътя , който може да борави правилно с педала на газта и тн.) ще кара по иконимично от темпомата ( дори и по сравнително равно), но повечето хора не мога да правят тези неща, или не им се занимава, или пък уморени. Тогава темпомата идва на помощ, и да той наистина дава пълна газ , когато иска да ускори по байр.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Съгласен съм. Понеже често пътувам извънградско и магистрално, когато съм уморен, или изнервен и не ми се занимава да карам за кеф, просто го включвам и забравям. Ако съм без него, ще се изкуша да карам с доста над допустимите скорости за магистрала, съчетани с постоянни ускорения и спирания, с което със сигурност ще изхабя повече гориво.
- Mamar4o
- младши ентусиаст
- Мнения: 299
- Регистриран на: 15.08.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 02
Re: Най-икономично карене, kak и какво да правиме
Аз не мисля,че БМВ-тата са направени да се икономични и като караме такива ще си носим последствията.Извънградското не го броим там е ясно,че разхода пада драстично на всички коли поне с 40%.Няма кола която да върви много и да харчи малко
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани